ervaringen bam-moeders?
maandag 31 juli 2017 om 13:45
Ach toch!
Wij moeten begrijpen dat bam moeders de meest liefdevolle moeders zijn die allemaal een groot netwerk hebben en alles voor hun kindje over hebben. Wij moeten ze bewonderen en niet kritisch zijn over hun keuze. Hoe durven we!
De kinderen hebben er nooit een probleem mee, de buitenwereld maakt het hen moeilijk.
En die ontbrekende vader die verworden is tot een zaadje?
Nou en???
Ze hebben nu toch het recht gekregen om hun donor te ontmoeten als ze 16 zijn?
Meer dan genoeg hoor als je het kind bent van zo'n fantastische moeder en laten we wel wezen: zonder hun moeder waren ze er niet eens geweest.
Dus die kinderen mogen hun moeder wel eeuwig dankbaar zijn voor hun keuze van toen.
Wij moeten begrijpen dat bam moeders de meest liefdevolle moeders zijn die allemaal een groot netwerk hebben en alles voor hun kindje over hebben. Wij moeten ze bewonderen en niet kritisch zijn over hun keuze. Hoe durven we!
De kinderen hebben er nooit een probleem mee, de buitenwereld maakt het hen moeilijk.
Nou en???
Meer dan genoeg hoor als je het kind bent van zo'n fantastische moeder en laten we wel wezen: zonder hun moeder waren ze er niet eens geweest.
Dus die kinderen mogen hun moeder wel eeuwig dankbaar zijn voor hun keuze van toen.
maandag 31 juli 2017 om 13:55
Nou dan maar geen kind. Ik wil dolgraag kinderen maar voor mij is er niet de optie donor dat gaat echt boven mijn pet ik zou daar echt geen nacht meer lekker door kunnen slapen. Adoptie zou ik nog wel overwegen en heel misschien met een leuke homo waar het goed mee klikt maar anders nee dan maar geen moeder. Het is niet koste wat het kost moeder worden vind ik. (En ja die homo kan ook een klootzak blijken, dat snap ik ook wel)
maandag 31 juli 2017 om 13:57
Ik zit nog even het stukje van Skipper te lezen maar ik lees nu ook pas dat het haar vooral erom gaat of het zwaar is en dat ze dus geen andere bezwaren ziet. Zo zie je maar dat alles anders is. Mij zou dat echt geen zak kunnen schelen of het zwaar is en al helemaal geen afweging om wel of niet voor een kindje te gaan. Voor mijn kind doe ik wat dat betreft echt alles.
maandag 31 juli 2017 om 13:58
Jij baseert jouw mening toch ook op wat jij vindt?
Geen enkel kind wordt van tevoren gevraagd wat het vindt van de situatie waarin het geboren wordt.
Dus kunnen we alleen maar invullen wat we denken dat een kind zal vinden en hopen dat het een beetje goed uitpakt. Dat geldt wat mij betreft voor iedereen die aan kinderen begint.
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
maandag 31 juli 2017 om 14:00
Ha, eindelijk begrijp je het.karin12345 schreef: ↑31-07-2017 13:45Ach toch!
Nou en???
maandag 31 juli 2017 om 14:02
Jij bent dus idd niet geschikt als bam.Buxushaag schreef: ↑31-07-2017 13:55Nou dan maar geen kind. Ik wil dolgraag kinderen maar voor mij is er niet de optie donor dat gaat echt boven mijn pet ik zou daar echt geen nacht meer lekker door kunnen slapen. Adoptie zou ik nog wel overwegen en heel misschien met een leuke homo waar het goed mee klikt maar anders nee dan maar geen moeder. Het is niet koste wat het kost moeder worden vind ik. (En ja die homo kan ook een klootzak blijken, dat snap ik ook wel)
Ik wel.
En niet omdat het mij niet interesseert wat voor mijn kind van belang is, maar omdat ik denk dat heel andere dingen belangrijk zijn dan het al of niet hebben van een vader.
maandag 31 juli 2017 om 14:03
maandag 31 juli 2017 om 14:45
maandag 31 juli 2017 om 15:24
Dat zeg ik.
Ik snap niet waarom je zo pinnig reageert. Jij hebt een afweging gemaakt en ik heb een andere afweging gemaakt. Is allemaal prima.
maandag 31 juli 2017 om 15:41
Dat is natuurlijk onzin. Ik heb geen zus, nooit gehad ook. Dat is geen enorm gemis in mijn leven, een mens kan heel gelukkig zijn zonder zus. En toch weet ik vrij zeker dat als ik er wel een gehad zou hebben, en die overleed, ik daar heel verdrietig om zou zijn. Dan mis je namelijk iets wat er eerst wél was.
Maar niemand zegt hier toch dat in het geval dat er wel een vader is, die bij definitie waardeloos is? Mijn vader is heel belangrijk voor me. Alleen denk ik (en met mij dus vele anderen) dat je ook zonder vader een gelukkig mens kunt zijn. En dat het ontbreken van een vader dus geen reden is om geen kind te willen. Maar dat is niet hetzelfde als: een vader is altijd nutteloos.
Overigens snap ik best dat er ook mensen zijn voor wie dat anderen ligt. Die misschien meer een wens voor een traditioneel gezin hebben dan alleen een kinderwens. En die het dus niet alleen willen, omdat ze denken dat zij dat niet aankunnen of willen, of omdat ze dat voor het kind niet leuk vinden. Dat is allemaal valide genoeg, en dan moet je er ook vooral niet aan beginnen. En ik snap ook nog heel goed dat je daar veel verdriet om kunt hebben als het nooit gebeurt, en dat het niet zo simpel is als: 'als je echt gewild had, had je het alleen moeten doen, dus nu niet zeuren'.
Maar daarom hoeft nog niet iedereen die keuze te maken.
maandag 31 juli 2017 om 15:44
Heel veel mensen vinden het niks als je vaders degradeert tot een potje zaad en verder niets.
Het zal ook nooit gewoon of geaccepteerd worden in de maatschappij, een kind verwekken in een kliniek met donorzaad.
Niemand zal de kinderen erop aankijken want die hebben niets in te brengen gehad in hun ontstaansgeschiedenis.
maandag 31 juli 2017 om 15:52
En dat hebben ze wel als het op de natuurlijk manier gaat.. ik lach me kapot hier!karin12345 schreef: ↑31-07-2017 15:44Heel veel mensen vinden het niks als je vaders degradeert tot een potje zaad en verder niets.
Het zal ook nooit gewoon of geaccepteerd worden in de maatschappij, een kind verwekken in een kliniek met donorzaad.
Niemand zal de kinderen erop aankijken want die hebben niets in te brengen gehad in hun ontstaansgeschiedenis.
Niemand vraagt er eigenlijk om om geboren te worden
En het is prima geaccepteerd in de maatschappij, nu zullen er altijd wat mensen tussen zitten die het niet accepteren, maar ja jammer dan! Ieder het zijne.
maandag 31 juli 2017 om 15:59
Zo is het begonnen, dat geklooi met donors.Jo_Anna schreef: ↑31-07-2017 15:52En dat hebben ze wel als het op de natuurlijk manier gaat.. ik lach me kapot hier!
Niemand vraagt er eigenlijk om om geboren te wordenEn wat dacht je van stellen waarvan de man onvruchtbaar is? Of is dat wel geaccepteerd dan? moeten die ook maar kinderloos blijven?
En toen kwamen relatieloze vrouwen die ook graag een zaadje wilde meepikken.
maandag 31 juli 2017 om 16:18
Dat bepaal je in eerste instantie zelf.
Ga je vervolgens naar een spermabank dan wordt daar ook nog gekeken of zij je geschikt vinden.
En als je vindt dat een kind twee ouders nodig heeft heb je zelf dus besloten dat je geen bam wilt worden. Dat heb je helemaal zelf bepaald.
maandag 31 juli 2017 om 16:22
Vertel.......
Er zijn denk ik veel vrouwen die het bam-schap pas gaan overwegen als ze op een gegeven moment geen relatie hebben en wel een sterke kinderwens.
Die hadden mss liever een kind gekregen samen met een partner. Of niet, je weet het niet. Het kan ook zo zijn dat ze er eerder gewoon nooit over nagedacht hebben, omdat het in onze cultuur nou eenmaal niet gangbaar is.
Voor mij is het iig niet zo gegaan, maar ik ken genoeg bams die het bam-schap in eerste instantie als een soort b-keus zagen.