Radeloos door stalker

13-06-2017 14:30 89 berichten
Even een nieuwe gebruikersnaam ivm eventuele herkenbaarheid.

Ik word inmiddels al bijna een half jaar gestalkt en ik weet gewoon niet meer wat te doen.

Kort resumé: 2 weken vriendschappelijk contact gehad via Facebook en later ook telefoon, betreft de broer van een vriendin van me).
Wij hadden elkaar nooit gezien. Toen besloten om het contact af te kappen omdat ik hem erg opdringerig vond, hij wilde graag afspreken en ik niet. Dit accepteerde hij niet.
Daarna is dit volledig uit de hand gelopen, voicemails werden volgescholden, continu gefrustreerde en scheld-smsjes waarom ik niet meer opnam. Zijn persoonlijke facebook pagina zette hij vol met hoeveel hij me haatte en wat voor h**r ik ben. Alles wat ik privé aan hem verteld had werd open en bloot op internet gegooid. Je kan het zo gek niet bedenken of hij verdraaide het wel en plaatste dit online. Ik heb dit een aantal dagen genegeerd maar dit hielp niet, toen aan de telefoon duidelijk gemaakt dat ik geen contact meer wil en dat hij hiermee moet stoppen.
Dit ging 2 dagen goed maar daarna ging hij gewoon weer verder. Mijn facebook account verwijderd en een nieuw nummer genomen.

Inmiddels zijn we bijna een half jaar verder en gaat hij nog steeds door. Het was eerst een tijdje stil dus ik dacht nou kan ik wel weer op facebook. Helaas, binnen een uur 10tallen nepaccounts aangemaakt met seksueel getinte berichten. Ook met mijn naam werd een account aangemaakt waarmee ik zwart werd gemaakt, de foto's die ik destijds had opgeslagen en erop gezet (wel met mijn hoofd eraf geknipt). Ik heb al in het begin melding gemaakt bij de politie maar ze geven een aangifte weinig kans, omdat hij geen directe dreiging doet. Nu op instagram ook weer nep accounts die mij berichten sturen.

Ik weet inmiddels gewoon niet meer hoe hiermee om te gaan. Ik negeer al sinds het begin alles maar het blijft gewoon doorgaan. Ik lees de berichten ook niet meer die op zijn facebook worden geplaatst maar krijg wel telkens haatberichten via die andere accounts. Bovendien probeert hij ook op te stoken bij familie/vrienden. Deze gast lijkt wel niet te stoppen en luistert naar niemand, ook zijn zus heeft geen invloed hierop... Inmiddels is de wijkagent ook langs geweest en heeft hem gesommeerd te stoppen. Dat zou hij dan ook doen volgens de agent. Maar een paar dagen later gaat hij gewoon weer door.

Iemand tips/steun?? Ik ben hier continu mee bezig en ik word hier helemaal gek van.
anoniem_6363b1f21b78b wijzigde dit bericht op 13-06-2017 14:42
3.91% gewijzigd
inkijk74 schreef:
13-06-2017 19:22
Flower2017, wat een awesome vader heb jij!

Oké hij deed wat hij moest doen, maar hij deed het toch maar even.
;)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou echt een paar brede mannen langs sturen. Laat hem maar zien dat je er klaar mee bent.

Verder natuurlijk alles bewaren en aangifte blijven doen.

Sterkte, het lijkt me heel naar.
Hoe begrijpelijk de 'stoere mannen' reacties zijn, dit is niet iemand die denkt dat jij nog verliefd op m bent. Hij wil aandacht van jou, als t niet goedschiks dan kwaadschiks.
Die stoere mannen Is ook een vorm van aandacht. Het enige wat je kunt doen is je leven zo normaal (maar veilig) mogelijk voortzetten;
negeren, alles documenteren en rapporteren.
Shine_bright101 schreef:
14-06-2017 09:39
Hoe begrijpelijk de 'stoere mannen' reacties zijn, dit is niet iemand die denkt dat jij nog verliefd op m bent. Hij wil aandacht van jou, als t niet goedschiks dan kwaadschiks.
Die stoere mannen Is ook een vorm van aandacht. Het enige wat je kunt doen is je leven zo normaal (maar veilig) mogelijk voortzetten;
negeren, alles documenteren en rapporteren.
Klopt inderdaad en hij vindt die aandacht helemaal fantastisch, in welke vorm dan ook.

Bedankt voor de nuttige tips iedereen, het is nu weer een paar dagen rustig, maar wie weet wanneer het weer begint. Geen aandacht=geen voer zo zie ik het dan maar.
Ik heb ook extreem veel last gehad van een persoon die stalkte.
Heb 4 maanden iets met hem gehad toen ik er geen zin meer in had werd hij letterlijk gek.

Heeft heel lang geduurt. Hij heeft in mijn huis snachts ingebroken (Maar ik sliep bij een vriendin ) en haar raam er uit gegooid toen hij hoorde dat ik daar zat. Nog veel meer ellende hoor maar goed... Ik bespaar je de rest.

Het duurde eeuwen voordat dit stopte.
4 maanden heb ik iets met hem gehad en zelfs nu nog 11 jaar later probeert hij mij aan te rijden en dingen op mij te gooien als hij mij ziet.
Schelden en achter mij aan te gaan.

Ik ben niet bang voor hem maar de politie kan niks er aan doen.
Heb nooit bewijs. Ja met de berichtjes doodsbedreiging maar deden ze niks mee. Zelfde avond raam er uit ik zie hem weg rennen als de politie komt maar nog geen bewijs. Hij bedreigd mij aan de telefoon... politie staat er naast. Nog geen bewijs.

Ik doe er niks meer op want het helpt toch niet.
Nu heb ik ook geen last meer van hem tot hij weet waar ik woon en mij weer tegen komt.

De laatste keer is 4 5 weken terug. Gaf hij gas bij.
Wat een idioot.
Ik negeer hem totaal en goed hem nergens in. Heb geen Facebook helemaal niks.

Maar gewoon negeren doe ik ook.
Het is alleen wel behoorlijk kut.
:|
Lampie1986 schreef:
14-06-2017 10:48
Heb 4 maanden iets met hem gehad toen ik er geen zin meer in had werd hij letterlijk gek.

Heeft heel lang geduurt. Hij heeft in mijn huis snachts ingebroken (Maar ik sliep bij een vriendin ) en haar raam er uit gegooid toen hij hoorde dat ik daar zat. Nog veel meer ellende hoor maar goed... Ik bespaar je de rest.

4 maanden heb ik iets met hem gehad en zelfs nu nog 11 jaar later probeert hij mij aan te rijden en dingen op mij te gooien als hij mij ziet.

Heb nooit bewijs. Ja met de berichtjes doodsbedreiging maar deden ze niks mee. Zelfde avond raam er uit ik zie hem weg rennen als de politie komt maar nog geen bewijs. Hij bedreigd mij aan de telefoon... politie staat er naast. Nog geen bewijs.

Nu heb ik ook geen last meer van hem tot hij weet waar ik woon en mij weer tegen komt.

Wat een idioot.

Ongelovelijk dit ! 11 jaar hoe houd je dit vol! Is echt mijn grootste nachtmerrie dat dit nog 11 jaar gaat duren. Dit maakt je toch zo ontzettend kwaad he, dat die rotkerels niks beters te doen hebben dan ons proberen het leven zuur te maken. Niks en niemand houdt ze tegen, ik vind dat dit echt een ziekte is. Heb je wel eens zijn familie benaderd?
Lampie1986 schreef:
14-06-2017 10:48

Wat een idioot.

Mijn god, 11 jaar al :woa:
En dat de politie niks doet met doodsbedreigingen.
Als het zwart op wit staat is het toch duidelijk genoeg.
Ik dacht dat ze bij mij laks waren geweest in het begin ..Maar dit slaat alles.

Wat een debielen lopen er toch ook rond.
Mijn ex weet ook niet waar ik woon.Maar op zich als hij wilt is er natuurlijk zo achter te komen.
Gatver wat een land leven we in dat dit gewoon kan. Sterkte ermee meid.
Flower2017 schreef:
14-06-2017 15:10
Mijn god, 11 jaar al :woa:
En dat de politie niks doet met doodsbedreigingen.
Als het zwart op wit staat is het toch duidelijk genoeg.
Ik dacht dat ze bij mij laks waren geweest in het begin ..Maar dit slaat alles.

Wat een debielen lopen er toch ook rond.
Mijn ex weet ook niet waar ik woon.Maar op zich als hij wilt is er natuurlijk zo achter te komen.
Nou dat dus. Hoezo geen bewijs, hoezo de stalker opereert op het randje. Vandalisme en doodsbedreigingen op papier zijn in mijn ogen niet op het randje
Ik snap de reacties van de politie in dit soort zaken ook niet. Die tokkies die Sylvana Simons hebben bedreigd op facebook konden blijkbaar wel vervolgd worden, en terecht. Maar dan moet dat bij stalkers die hetzelfde doen toch ook kunnen?
Creativity is intelligence having fun
Nou moet ik ook zeggen dat mijn vertrouwen in de politie al niet echt groot is.
Ik heb ze de afgelopen jaren meerdere keren gebeld voor zaken en werd steevast afgewimpeld met allerlei smoezen en toen ik eens vasthoudend bleef zeiden ze botweg dat het geen prioriteit heeft.
Nou weten we dat ook weer.

Maar waar ik vooral boos over ben is dat je dus als slachtoffer van stalking geen prio bent, maar zodra je de stalker wat aan doet, dan ben je ineens wel belangrijk genoeg om opgepakt te worden.
Bij dit soort berichten moet ik altijd denken aan die verpleegkundige uit Waalwijk die door haar stalkende ex gedood is. Ook zij heeft meerdere malen aangifte hierover gedaan, maar de politie deed gewoon niks.
http://www.nu.nl/binnenland/4262840/pol ... lwijk.html
Ik heb de politie ook niet hoog zitten hoor.
Er is nog iets gebeurd waardoor ik ze constant heb gebeld.
Dat ging ook over lastigvallen en diegene probeerde ons met alles uit de tent te lokken.
Ze begrepen niet waarom wij hun daarvoor belde.
We moesten maar een advocaat nemen.Tuurlijk geld zat joh.

Ik heb nog gevraagd of de wijkagent diegene even wou gaan vertellen dat ze moest stoppen met mij en mijn vriend lastig te vallen.
Maar nee, dat kon niet.
Advies was gewoon blokkeren.
Maar daar kregen wij weer problemen mee.
( ik kan er niet over uitweiden ivm herkenbaarheid)
Toen ik daarover belde was het antwoord ja, je gaat nu de schuld bij ons leggen.Ze praatte zich er lekker makkelijk uit.
Dus ik weer ja jullie hebben dat advies toch gegeven!! Omdat jullie te beroerd zijn om iemand erop te wijzen dat lastigvallen niet gewenst is.

Nou met dat mens viel totaal geen gesprek te voeren.
Uiteindelijk was ik er zo klaar mee dat ik de telefoon er maar op heb gegooid.
Ook bij die meldkamer zitten er figuren die totaal uit de hoogte doen.
Nou gaat het bij mij niet om stalking, maar ik vind het gewoon van de gekke dat volkomen normale politietaken tegenwoordig geen prioriteit hebben. Wat doen ze dan, vraag je je af?
Boetes uitdelen :-D
En verder zo min mogelijk.
Het ligt er echt aan wie je dan treft bij de politie denk ik. Jaren geleden had ik ook last van een vervelende ex-scharrel, maar ik werd erg fijn geholpen. Gelukkig had ik veel gegevens van deze creep. Ook deze agent had een waarschuwing naar de stalker gestuurd in de vorm van een belletje. Deze stalker werd blijkbaar ook gezocht voor andere zaken, hij had al een straf boven zijn hoofd hangen voor afpersing. Een paar weken later hoorde ik dat hij vastzat.
Toen hij 1,5 jaar later weer vrij kwam, stond hij gelijk voor mijn deur weer.. grrr. Een telefoontje van mij naar de politie was genoeg om het serieus te nemen. sterker nog, ik hoefde mijn tel alleen maar over te laten gaan dan kwam oom agent al langs.
Heb me daardoor wel stukken veiliger gevoeld.
Dit is ook al 8 jaar geleden. Vorig jaar het laatste bericht van deze creep ontvangen.
bungaa schreef:
15-06-2017 09:37
Het ligt er echt aan wie je dan treft bij de politie denk ik. Jaren geleden had ik ook last van een vervelende ex-scharrel, maar ik werd erg fijn geholpen. Gelukkig had ik veel gegevens van deze creep. Ook deze agent had een waarschuwing naar de stalker gestuurd in de vorm van een belletje. Deze stalker werd blijkbaar ook gezocht voor andere zaken, hij had al een straf boven zijn hoofd hangen voor afpersing. Een paar weken later hoorde ik dat hij vastzat.
Toen hij 1,5 jaar later weer vrij kwam, stond hij gelijk voor mijn deur weer.. grrr. Een telefoontje van mij naar de politie was genoeg om het serieus te nemen. sterker nog, ik hoefde mijn tel alleen maar over te laten gaan dan kwam oom agent al langs.
Dit is ook al 8 jaar geleden. Vorig jaar het laatste bericht van deze creep ontvangen.

Ongelovelijk hoe lang die eikels het volhouden he, ik kan dat gewoon echt niet begrijpen. Hebben ze niks beters te doen dan anderen te lopen irriteren.

Het is nu weer een paar dagen stil inmiddels: las op zijn facebook zogenaamd een 'laatste bericht' en dat hij van alle social media afgaat. Dat nep acount van instagram had ie ook verwijderd. Kijken hoe lang hij dit volhoudt...
Flower2017 schreef:
15-06-2017 09:34
Boetes uitdelen :-D
En verder zo min mogelijk.
nou zelf dat dus niet. Hier wordt in de straat heel veel fout geparkeerd. Zodanig dat het soms echt overlast geeft (je kan dan amper de straat uit) of gevaarlijke situaties oplevert (in een bocht parkeren, hulpdiensten die er niet langs kunnen).

Maar ze komen dus niet eens parkeerboetes uitdelen.
bungaa schreef:
15-06-2017 09:37
gelukkig dat er korpsen zijn die het dus wel serieus nemen
Ik wordt al 2.5 jaar gestalkt..en hij is in mn huis geweest. .ben ook radeloos. .politie doet niks! Ga nu m'n huis beveiligen
Wanneer? Net?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Dit is geen stalking maar cyberpesten. Ik zou daar het één en ander over opzoeken, tegenwoordig wordt hier veel mee gedaan.
Joke69 schreef:
01-08-2017 01:26
Ik wordt al 2.5 jaar gestalkt..en hij is in mn huis geweest. .ben ook radeloos. .politie doet niks! Ga nu m'n huis beveiligen
Wat erg zeg, ik heb het ook meegemaakt met een man waar ik een tijdje mee omging. Stond 's nachts aan de deur en in mijn tuin. Die angst ben ik nog steeds niet helemaal kwijt en het is één van de redenen waarom ik niet durf te daten en een nieuwe relatie durf aan te gaan.
http://www.sbs6.nl/programmas/gestalkt/ ... -gestalkt/

of

https://www.slachtofferwijzer.nl/hulppa ... gIMhPD_BwE

sterkte in elk geval, lijkt me verschrikkelijk :( :hug:
Is het niet een idee om met je vriendin en haar ouders bij hem thuis op de stoep te staan? En dan het gesprek aangaan. Of alleen je vriendin en haar ouders en liefst meer familie ?
Tja, als de politie je niet wil beschermen dan heb je imho alle recht het zelf te doen. Verder geen tips die binnen het wettelijk toegestane vallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven