Uitgerekend begin april 2018

28-07-2017 10:25 313 berichten
Alle reacties Link kopieren
DIT TOPIC IS NIET MEER ACTIEF

Hoi!

Ik weet sinds woensdag dat ik zwanger ben :heart:
Ik ben uitgerekend in april 2018 (7 april is nu de schatting).
Het lijkt me leuk om met meiden te kletsen die ook rond deze tijd uitgerekend zijn.

Groetjes,
Swirls

Naam Hoeveelste Kindje Uitgerekend Geslacht Afspraken vk/gyn Bijzonderheden
Swirls Eerste 7 april echo: 25 aug, intake: 8 sept PCOS
Liedjepiedje Derde 3 april echo: 1 sept, intake: 6 sept 2 MK
hartje04 Tweede 5 april echo: 8 aug, intake: 15 aug 2 MK
Liefhuisje Tweede 6 april PCOS
Maisnon3 Eerste 1 april echo:16 aug, intake: 21 aug MA jul 2016, MA dec 2016 en feb 2017
yeti86 Eerste 2 april nog niet gepland MA feb 2017, VMK juni 2017
canofcoke Eerste 3 april intake: 4 sept, echo: 22 aug? MA april 2017
LolavE Eerste 4 april
Saga_Röversdotter Eerste 14 april korte LF (8 dagen)
missindependent Tweede 11 april
Marlous271 Tweede 9 april 1 MA, 1MK
jo_86 Eerste 9 april
jamie_ Eerste 5 april
PdS91 Eerste begin april echo: 23 aug
OlympusMons Tweede 11 april
anoniem_274071 wijzigde dit bericht op 06-08-2017 09:19
83.20% gewijzigd
jamie_ schreef:
01-08-2017 20:18
Wat fijn al die blije aanstaande grootouders!
Ja, leuk hè?! :heart:
Zes weken al PSD! Wat leuk :)

Ik moet eerlijk zeggen dat ik soms een beetje onzeker wordt van de onzekerheid hier hahaha.

Mijn buik is ook wat opgeblazen ofzo. Volgens mij hebben de hormonen en veranderende baarmoeder invloed op de darmen, net als bij de menstruatie. Ik krijg snel wat buikpijn van broeken.. zat gister al stiekem met het knoopje los.

Meer mensen hier die naar een caseload verloskundige gaan?
Saga: ik begrijp heeeelemaal wat je wil zeggen, ik had zelf echt zoiets van 'goh, misgaan.. het moet al echt lukken..' maar hoe meer ik lees, hoe onzekerder ikzelf ook word. En elke steek die ik voel maakt me dan beetje bang.
Hahahahahah ik zat echt gisteren op het werk ook met m'n knop los, heb daarom vandaag een zwarte training aangedaan zodat het niet opvalt en niks spant! :-D

Wat is een caseload verloskundige?
Hou je niet bezig met de angst dat alles straks weer gaat;
Anders mis je elke open deur en al het moois dat voor je staat!
Dat is een verloskundige die je de gehele zwangerschap en bevalling begeleidt, dit in plaats van een verloskundigenpraktijk waar je met meerdere verloskundigen te maken hebt. in NL ga je eigenlijk alleen maar de gynaecoloog bij medische noodzaak, anders begeleid de verloskkundige je. Dit heet een vroedvrouw in België geloof ik.
Saga_Röversdotter schreef:
01-08-2017 21:15
Dat is een verloskundige die je de gehele zwangerschap en bevalling begeleidt, dit in plaats van een verloskundigenpraktijk waar je met meerdere verloskundigen te maken hebt. in NL ga je eigenlijk alleen maar de gynaecoloog bij medische noodzaak, anders begeleid de verloskkundige je. Dit heet een vroedvrouw in België geloof ik.
Oh leuk. Zou ik ook wel willen.. bij ons is het inderdaad meer de gyneacoloog zelf die je opvolgt om de zoveel weken en de vroedvrouw is er 'enkel' tijdens de bevalling zelf...
Ik zou het ook wel leuk vinden om zo'n 1-op-1-begeleiding te krijgen, iemand die je echt kent en altijd bij terecht kan.......... jammer dat dat hier niet kan!
PdS91 schreef:
01-08-2017 21:25
Oh leuk. Zou ik ook wel willen.. bij ons is het inderdaad meer de gyneacoloog zelf die je opvolgt om de zoveel weken en de vroedvrouw is er 'enkel' tijdens de bevalling zelf...
Ik zou het ook wel leuk vinden om zo'n 1-op-1-begeleiding te krijgen, iemand die je echt kent en altijd bij terecht kan.......... jammer dat dat hier niet kan!
Ja! Zijn er in België wel veel thuisbevallingen? Volgens mij is NL sowieso een beetje uniek hierin op zwangerschap/bevallen-gebied
Saga_Röversdotter schreef:
01-08-2017 21:45
Ja! Zijn er in België wel veel thuisbevallingen? Volgens mij is NL sowieso een beetje uniek hierin op zwangerschap/bevallen-gebied
Daar heb ik niet zo'n beeld van, maar de vrouwen die ik ken, bevielen toch allen in het ziekenhuis ja....
Dus dat zou wel kunnen :-p
Mijn broeken zitten nu al strak ja! Ben bang dat een tweede zwangerschap toch sneller gaat, en dat ik het niet 12 weken lang verborgen kan houden voor iedereen...
Heb trouwens deze week al meerdere opmerkingen gehad van familie/vriendinnen of we al plannen hebben voor een tweede kindje, misschien straal ik toch al iets uit?😜

Ik leef ook echt naar de eerste echo toe hoor, vind het alleen nog zo ver weg! Ik heb weinig geduld haha...

Haha ik ben van mezelf normaal erg nuchter, maar merk dat ik me toch een beetje laat beinvloeden door de verhalen hier. Heb bijvoorbeeld vandaag een tweede test gedaan, omdat ik las dat eigenlijk iedereen er wel meerdere doet! Gelukkig was hij nog net zo positief!😀
Liefhuisje en Saga, ik vrees dat voor mij een zwangerschap nooit meer helemaal onbezorgd zal zijn, zeker het begin niet. En ik ben vast veel onzekerder dan gemiddeld, en dan nodig. Maar door mijn voorgeschiedenis denk ik nu helaas eerder aan 'misgaan' dan aan 'goed gaan'. Het is niet mijn bedoeling om anderen hiermee te beïnvloeden of onzeker te maken, maar het is wel iets wat bij mij speelt en ik af en toe graag wil delen.

Ik ben juist blij om jullie enthousiaste, positieve verhalen te lezen. Dat helpt mij focussen op waar ik op zou willen focussen, namelijk de grote kans dat alles gewoon prima gaat deze keer :-)

Mijn broeken zitten niet strakker, maar ik heb wel hele onrustige darmen. Ik heb altijd begrepen dat je zeker in het begin een opgezette buik kan hebben. Maar bij een tweede gaat het vast ook harder dan bij een eerste! En ik heb de hele dag honger! Hebben jullie dat ook?
Ja laten we proberen enigszins positief te blijven
Ik vind het ook moeilijk en spannend hoor
Maisnon, ik snap dat je de onzekerheid en angst wilt delen. Fijn dat je ook wat aan de 'positieve' verhalen hebt!

Ik heb die honger ook, althans, het is vooral een soort leeg gevoel in mijn maag. Alsof er iets in me zit dat al mijn eten steeds opeet ofzo haha. Ik probeer regelmatig kleine beetjes te eten. Sleep nu een pak rijstwafels met me mee.
Allereerst, iedereen gefeliciteerd!

Sinds 29/07 iedere dag getest en de streepjes worden maar mondjesmaat donkerder bovendien heb ik nog geen last van symptomen dus ik zit ook nog een beetje in onzekerheid. Probeer er een beetje nuchter onder te zijn en niet elk krampje en steekje te overanalyseren =D

Voor in de tabel: Tweede kindje, 11/04 uitgerekende datum, geen bijzonderheden
Welkom Olympus :)

Dat van de broeken herken ik gelukkig nog niet maar ja ben amper al echt over tijd ondanks de Positieve test. Ik vind dat ik zelf wel al erg veel last heb van misselijkheid. Niet spugen maar zo een weeïg gevoel en niet lekker zijn. Herkent iemand dit?

Vermoeidheid begint hier ook al maar heb de afgelopen nachten zo slecht geslapen dus ik hoop dat het vandaag beter gaat.
Ik ben ook steeds vroeg wakker Zo rond 5u en vaak plassen 's nachts
Verder bij vlagen misselijk Niet perse in de ochtend
Borsten worden pijnlijker
Ik ga wel met een diëtiste praten
Heb echt fors overgewicht en wil het aankomen proberen te beperken maar wil niet zelf gaan "prutsen" met eten
Goed idee dan Canofcoke! Hopelijk lukt dat, eetpatronen veranderen is altijd lastig. Ik slaap normaal gerust tot 12 uur als ik er niet uit hoef, maar ben nu rond zeven uur al helemaal hyper. Ik heb wel mazzel, want nog vakantie tot eerste week september. Ik studeer namelijk nog.

Jo, ik denk dat het helpt regelmatig kleine beetjes te eten.

Welkom Olympus!

Swirls. Wil je mijn datum veranderen in 14 april? Dat vermoed ik op basis van eisprong. Die internetberekeningen zijn op basis van cyclusdag 14.
Liefhiusje: Ha ha! Geweldig! Ik ken het gebrek aan geduld :bonk:

Maisnon3: We nemen je niks kwalijk hoor! Je MOET je verhalen hier kwijt kunnen, daar dient het voor! En zoals je zegt, jij kan alleen maar positiever worden door al het optimisme hier! Maar ik sta er gewoon net iets meer bij stil door de verhalen..
Echt honger heb ik niet maar, wel sneller dan anders. Ik eet dan wel niet zoveel, maar 2 sneetjes brood of eens wat cornflakes, maar wel om de zoveel tijd.. Normaalgesproken kan mijn maag lang zonder eten maar nu knort ze vrij snel :lol:

OlympusMons: GEFELICITEERD! En welkom hierrrr!

Jo_86: Van de misselijkheid heb ik gelukkig nog geen last, maar de vermoeidheid herken ik zeker! Ik ben normaal geen slaper en nu kan ik de hele dag door in bed liggen!!! Vrij irritant aangezien ik in ploegen werk en momenteel in de nacht werk :-(
Bedankt voor de verwelkoming Jo, Saga en PdS =)

Moet je nog lang studeren Saga? Ik studeerde fulltime aan een reguliere universiteit toen mijn eerste werd geboren, het lukte me helaas niet goed te combineren. Nu ben ik bezig via de Open Universiteit studiepunten bijeen te sprokkelen in deeltijd, gaat wat langzamer maar ik heb er geen haast meer bij.
Ik moet nog een stagejaar van 32 uur (10 maanden) en een minor en scriptie. Als de zwangerschap goed gaat heb ik het eerste stagesemester eind februari klaar en ben ik zo'n zes weken voor uitgerekende datum met verlof. Mijn idee nu is dat ik in september dan de minor en het onderzoek eerst doe, omdat daarbij amper contacturen zijn. En als het kindje dan wat ouder is, in september 2019 het laatste semester stage. Nu moet de school nog meewerken ;)

We hebben er wel bewust voor gekozen te stoppen met anticonceptie. Ik ben bijna 27 en wil al héél lang en vond ons leven en relatie nu stabiel genoeg. Dat het dan in 1 keer raak is, is wel bijzonder haha.
Wow Saga, dat gaat 'm helemaal lukken, super! Mocht je onderwijsinstelling lastig doen kan je misschien advies/hulp inwinnen bij Steunpunt Studerende Moeders.

Wij hebben er ook bewust voor gekozen. Een goede stabiele relatie inderdaad en veel liefde om te geven is de beste basis lijkt me! :-]
Ik volg dat steunpunt al geruime tijd! Ook doordat we lang twijfelden of we tijdens de studie zouden beginnen. Ik hoop dat de instelling makkelijker is, omdat ik goed presteer tot nog toe. Sta cum laude en propedeuse cum laude gehaald. Volg naast het reguliere programma ook een Honoursprogramma waar ik ook cup laude sta. Hopelijk helpt dat in hoe flexibel men is!

Lekker slapen allemaal!
Wel fijn om zo'n positieve reactie te krijgen. Dankje!
Maisnon3, neem je inderdaad ook niks kwalijk hoor! Juist goed om je verhalen te delen en hopelijk kunnen we wat onzekerheden wegnemen.

Saga, klinkt als een goede studieplanning! Hopelijk werkt de school mee en kun je alles volgens planning afronden.

Misselijkheid begint hier ook een beetje te komen hoor, krijg juist minder eten weg... probeer steeds kleine beetjes te eten
Onzekerheid hoort er waarschijnlijk een beetje bij (oermoedergevoel, willen dat het goed gaat met de kleine, dat begint vanaf minuut 1 ;) ).

Aan de andere kant verandert piekeren niks aan het verloop van de zwangerschap, die gaat zoals ie gaat. En in principe zijn jouw lijf en de baby er gewoon op gemaakt om dit te doen en is de kans dat het niet goed gaat VEEL kleiner dan dat het gewoon goed gaat. Dus een beetje vertrouwen is ook op plek. :) en maakt de zwangerschap misschien wel fijner!
anoniem_200323 wijzigde dit bericht op 02-08-2017 07:22
2.13% gewijzigd
Hebben jullie echt al ochtend misselijkheid ? Of komt dat bij week 6 als het hcg echt heel erg stijgt ?
Ik word soms 's nachts misselijk wakker en op de dag vlagen van misselijkheid mn bij lege maag maar in de ochtend niet echt Gelukkig maar !
Gefeliciteerd allemaal! Ik heb gistermiddag onverwacht positief getest, maar met een geschiedenis van 3 vroege miskramen, 1 Missed abortion (17 weken) en een bewezen bloedstollingsafwijking is er nog geen blijdschap. Ik lees mee, misschien dat ik later als alles goed gaat wel actiever ga schrijven.
Sterkte allemaal!
Canofcoke: ik ben vooral aan het eind van de avond misselijk en begin van de dag een beetje...

OlympusMons: welkom en gefeliciteerd :heart:

Gisteren het 9 maanden boek binnen gekregen, toch wel heel erg leuk om daar doorheen te bladeren. Maakt het weer wat echter.

Ik merk dat ik wel zekerder wordt door te lezen dat we eigenlijk allemaal met dezelfde onzekerheden kampen. Geeft me steun, dus dank daarvoor! :)

Mijn broeken zitten echt strak. Heel naar... Heb losse shirts er overheen dus ik kan eventueel een knoop los doen, maar als het zo door gaat dan moet ik toch iets gaan verzinnen, haha.

Hoe is het met jullie vandaag?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven