Uitgerekend begin april 2018

28-07-2017 10:25 313 berichten
Alle reacties Link kopieren
DIT TOPIC IS NIET MEER ACTIEF

Hoi!

Ik weet sinds woensdag dat ik zwanger ben :heart:
Ik ben uitgerekend in april 2018 (7 april is nu de schatting).
Het lijkt me leuk om met meiden te kletsen die ook rond deze tijd uitgerekend zijn.

Groetjes,
Swirls

Naam Hoeveelste Kindje Uitgerekend Geslacht Afspraken vk/gyn Bijzonderheden
Swirls Eerste 7 april echo: 25 aug, intake: 8 sept PCOS
Liedjepiedje Derde 3 april echo: 1 sept, intake: 6 sept 2 MK
hartje04 Tweede 5 april echo: 8 aug, intake: 15 aug 2 MK
Liefhuisje Tweede 6 april PCOS
Maisnon3 Eerste 1 april echo:16 aug, intake: 21 aug MA jul 2016, MA dec 2016 en feb 2017
yeti86 Eerste 2 april nog niet gepland MA feb 2017, VMK juni 2017
canofcoke Eerste 3 april intake: 4 sept, echo: 22 aug? MA april 2017
LolavE Eerste 4 april
Saga_Röversdotter Eerste 14 april korte LF (8 dagen)
missindependent Tweede 11 april
Marlous271 Tweede 9 april 1 MA, 1MK
jo_86 Eerste 9 april
jamie_ Eerste 5 april
PdS91 Eerste begin april echo: 23 aug
OlympusMons Tweede 11 april
anoniem_274071 wijzigde dit bericht op 06-08-2017 09:19
83.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Van harte gefeliciteerd!

Ik ben rond 3 april uitgerekend. Het was heel onverwacht. Maar nu t zo is is het zo welkom en kan ik niet wachten om het aan iedereen te vertellen.

Ik lees mee. Maar ik kan niet beloven dat ik actief mee ga schrijven. Even zien hoe het loopt :-P
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat je reageert! Ben je al een beetje aan het idee gewend? Ik denk elke keer nu nog 'oh ja, ik ben gewoon zwanger!' Het is nog onwerkelijk
Swirls, ben blij voor je!! Het is je gegund!
Alle reacties Link kopieren
Aaaaah, wat leuk dat je wat laat horen, Elianora! Hoe is het met jou?
Net weer in de wachtweken met twee eicellen, hopelijk mag ik na deze ronde ook gauw aansluiten!!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd meiden! Ik ben er ook woensdag achter gekomen zwanger te zijn van de tweede! Wel spannend want 2 maandje geleden een miskraam gehad.
Denk zelf rond 5 april uitgerekend te zijn.

Weet ook niet of ik heel actief ga schrijven maar vind het wel leuk zo'n clubje 😀
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!
Ik schrijf ook graag mee. Afgelopen woensdag positief getest. Ik denk dat ik rond 6 april uitgerekend ben. Het wordt ons tweedje kindje.
Het besef is nog niet helemaal doorgedrongen haha 😉
Alle reacties Link kopieren
@ liefhuisje: gefeliciteerd!! Ook bij mij is het besef er nog niet helemaal. Het wordt ons eerste kindje..

@Elianora: ik ga duimen voor een positieve test!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook wel meeschrijven. Volgens mij ben ik precies op 1 april uitgerekend. Ik vind het nog wel erg spannend, want heb afgelopen jaar drie keer een miskraam gehad. Ondertussen ook al onderzoeken bij de gynaecoloog gehad, waar voor nu niets uit kwam. Maar heb nog heel erg, eerst zien en dan geloven. Ben nog heel afwachtend, eerst maar eens een kloppend hartje zien, misschien dat ik dan iets meer vertrouwen durf te hebben...
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat veel Maisnon3. Je kan na een miskraam toch niet meer helemaal genieten hè. Die onzekerheid is zo naar. Weet je al wanneer je een echo hebt? Duimen dat dit kleintje blijft zitten!

Leuk liefhuisje, ook voor de tweede, hoe oud is je eerste?

Ik heb 8 aug de eerste echo.. vanwege miskraam mogen we vroeg. Spannend. De rest al een datum?
Alle reacties Link kopieren
Hartje, nee ik moet de verloskundige nog bellen. Ik wil eerst even de eerste week overleven (ben een beetje struisvogel nu soms), en ga maandag bellen. Ik mag ook voor een vroege echo, dat mocht de vorige keren ook.
Maar als jij 8 augustus al een echo hebt is dat niet heel vroeg? Met 6 weken denk ik?

Vertrouwen hebben is inderdaad wel wat ingewikkeld op dit moment
Alle reacties Link kopieren
Dubbele post
Alle reacties Link kopieren
@Maisnon3: jeetje, wat heftig zeg, zoveel miskramen. Dan snap ik echt dat je er nu niet op durft te vertouwen dat het allemaal goed gaat.

@Hartje: je mag al best snel voor de echo. Fijn! Wij hebben de eerste op 25 aug. De tweede staat gepland op 8 sept...
Alle reacties Link kopieren
Swirls schreef:
28-07-2017 13:21
Leuk dat je reageert! Ben je al een beetje aan het idee gewend? Ik denk elke keer nu nog 'oh ja, ik ben gewoon zwanger!' Het is nog onwerkelijk
Ja dat heb ik ook!
Alle reacties Link kopieren
Swirls schreef:
28-07-2017 13:21
Leuk dat je reageert! Ben je al een beetje aan het idee gewend? Ik denk elke keer nu nog 'oh ja, ik ben gewoon zwanger!' Het is nog onwerkelijk
Ja dat heb ik ook!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd allemaal.

En meerderen hebben hier een miskraam gehad. Pittig. Is toch minder onbezorgd. Zelf heb ik 2 miskramen gehad en daarna 2 gezonde kinderen. Dus hoop nu ook op een goede echo.

Ik heb 1 sept de eerste echo. Paar dagen later naar de vk.

Hebben jullie het al aan mensen verteld? Een paar vriendinnen weten het. En we vertellen het aan mijn schoonmoeder die gaat 2 weken met ons op vakantie.
Dit keer wil ik het echt als een verrassing aan mijn dan vertellen. Vorige keren niet echt gelukt.
Alle reacties Link kopieren
@maisnon3: wat heftig, zoveel miskramen in korte tijd. Snap goed dat dit een spannend periode is! Met hoeveel weken krijg je dan een vroege echo?

@Liedjepietje: Leuk dat je het al aan een paar vriendinnen hebt verteld! Heb je het vorige zwangerschappen ook zo vroeg verteld? Ik wil het nog wel even proberen voor ons te houden, wil eigenlijk eerst een goede echo afwachten. Vorige keer hebben we het met 12 weken aan iedereen verteld, maar denk dat vriendinnen en familie het nu al snel door gaan hebben..

@hartje04: voor jou ook spannend na je miskraam! Fijn dat je zo snel weer spannend bent. En inderdaad al op tijd de eerste echo😀 Lijkt me wel fijn, maar je hebt ook wel kans dat er dan nog geen kloppend hartje te zien is toch? Mijn eerste is net 2, hoe oud is jou eerste?

Ik heb de verloskundige nog niet gebeld, ga ik deze week doen. Wel fijn om een datum te hebben om naar toe te leven
Alle reacties Link kopieren
@hartje04: bedoel natuurlijk , fijn dat je weer zo snel zwanger bent😉
Alle reacties Link kopieren
Liefhuisje. De vorige zwangerschappen hebben we het vrij snel aan iedereen verteld.
Dit keer wil ik het mijn kinderen laten vertellen en wil ik dat zij het kunnen vertellen.

Het zal voor iedereen een mega verrassing zijn... Ik denk dat niemand het meer verwacht.
Alle reacties Link kopieren
Liefhuisje, meestal rond de zeven weken, zodat er in ieder geval een hartje zou moeten kloppen. Eerder mag vaak ook, alleen zegt het dan vaak nog niets als er geen hartje te zien is, en helpt dat mij dan niet echt voor de onzekerheid.

Liedjepiedje, wat fijn dat je na je miskramen twee kinderen gekregen hebt en nu zwanger bent van de derde! Wat leuk als je kinderen het kunnen vertellen. Hoe oud zijn ze?

Ik heb het nog aan niemand vertelt. Mocht ik een goede vroege echo hebben denk ik dat ik het wel aan een paar mensen ga vertellen. Dan zijn we namelijk al verder dan alle eerdere keren!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet sinds vorige week zaterdag al dat ik zwanger ben en ben volgens de berekening op 2 april uitgerekend. Ook ik heb een miskraam-verleden (zijn er idd veel hier). Een missed abortion met 10 weken (hartje gestopt met 7+ weken) in februari en vorige maand nog een vroege miskraam met 5 weken. Dus ook ik heb een 'eerst zien dan geloven' houding. Bij mijn eerste zwangerschap had ik best vroeg een echo, rond de 6w en een paar dagen en toen ook het hartje zien kloppen. Paar weken later dus geen hartje meer. Ik kies nu dan ook bewust niet voor een vroege echo, omdat het wel erg moeilijk is als het misgaat terwijl je het hartje al hebt zien kloppen. Daarbij kunnen ze een miskraam toch niet voorkomen. We hebben besloten om pas bij 8w een echo te doen. Alleen 2 van mijn beste vrienden weten nu van deze zwangerschap. Ik denk wel dat het vrij lang zal duren voordat ik zeker genoeg ben om het algemeen bekend te maken. Wat me wel gerust stelt is dat mijn teststreepjes duidelijk donkerder worden, dat was vorige maand iig niet zo. Fingers crossed :)
Ik lees iig mee Ik ben 3 april uitgerekend volgens eigen telling
Ik had ook een missed abortion in april bij 10 wkn Dus ben erg huiverig om al blij te zijn
Vandaar dat ik ook huiverig ben om meteen enthousiast mee te doen in een topic Vorige keer ( was mijn eerste zwangerschap ) waren we zo blij en enthousiast en al aan het fantaseren over namen en het kamertje etc Nu denk ik eerst zien dan geloven
Eerst de 6 wkn, dan ga ik verloskundige bellen Dan 10wkn echo en dan weer verder
Maar ik vind het wel fijn om ervaringen van -andere prille zwangeren te lezen
Alle reacties Link kopieren
Yeti, ik kan me voorstellen dat je geen echt vroege echo meer wil. Het lijkt me ook moeilijk als je het hartje al hebt zien kloppen, en dat het daarna mis gaat.

Bij mijn eerste zwangerschap had ik ook met 10 weken een missed abortion. Ik kwam daar toen met de echo achter, dat was ook de eerste echo die ik kreeg. Toen bleek dat de ontwikkeling al heel vroeg gestopt was, met een week of vijf ongeveer. Ik had niets door, en dat vond ik ook een heel naar idee. Dat je weken lang blij denkt dat alles goed gaat (want waarom niet) en dan later blijkt dat dit helmaal niet zo was. Vandaar dat ik toch wel een vroegere echo wil nu. Dan kan dit niet meer gebeuren. En dan neem ik inderdaad het risico dat ik een hartje zie kloppen, maar dat het later toch nog mis gaat. Maar ja, een kloppend hartje is voor ons al een stap verder dan we tot nu toe gekomen zijn!
Alle reacties Link kopieren
Maisnon3 schreef:
29-07-2017 09:51

Liedjepiedje, wat fijn dat je na je miskramen twee kinderen gekregen hebt en nu zwanger bent van de derde! Wat leuk als je kinderen het kunnen vertellen. Hoe oud zijn ze?
Ze zijn 6 en 3. En ik denk dat ze het zo leuk gaan vinden!! Kan niet wachten ze het te vertellen. Ben sowieso erg slecht in mijn mond houden... :mrgreen:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven