Geld & Recht alle pijlers

Zeurburen

02-08-2017 02:33 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk kan mijn topic titel ook zijn: gluurburen..

Sinds een jaar hebben wij nieuwe buren..65+ en in de hele omgeving zijn zij verreweg het het oudste, overal gezinnetjes met jonge of oudere kinders.

Een jaar lang zijn ze aan het klussen geweest.. van tijden als voor 7 uur 's ochtends tot de beruchte 3-gaatjes boren om 8uur en de rest vd dag stil.
Daar hebben wij begrip voor want behang likt zichzelf niet tegen de muur
We hadden ook redelijk hoi-doei contact, al hield de buurvrouw hele betogen over mensen die wij niet kenden, haar kunstknietjes en haar copd.. en dit alles met een stemvolume dat de pas opgelijmde tegeltjes in de keuken doet rammelen, alles beleefd aangehoord want je hebt nog wat jaren te gaan naast elkaar, dus ik wil niet onbeleefd zijn..(ook al heb ik mn werk..mn gezin...dieren..huis)

Toen ze introkken begon het geklaag;over onze muziek die aanstond.. het was te hard..niet hun muziek..en ze hadden dit al genoeg gehoord waar ze vandaan kwamen( en dat was rascistisch bedoeld) nu gaf mijn man hun op dat moment niet de aandacht die ze wilden en sinds dien zeggen ze niks meer
Lekker rustig zou je zeggen, maar nu wordt het achterbaks;

In hun tuin staat een grote party tent..niet zo maar een nee het'beste van het beste' (volgens buuf) en daarin gaan ze gluren..
Gluren naar de buren aan de andere kant en afluisteren naar beide kanten.. boven is er inkijk folie; gluren in mijn tuin en afluisteren.. en smiespelen tegen iedereen die er komt, tot random werklui aan toe: roddelen over ons. Staan we in de voortuin met iemand te praten wordt er afgeluisterd via het wc raampje

Maar ook klagen; onze vijgenboom waar ze vorig jaar nog ongevraagd van zaten te vreten moet nu over hun tuin weg want dat maakt vlekken op de tegels
Onze houtkachel; uche uche
Barbeque; ooh zo errug uche uche

Maar als de schilder staat te schuren staat ze er bovenop en hem vertellen hoe het moet

Inmiddels hebben ze ook last van de katten en kippen en muziek van andere buren, buurtjes die op een keer om 5 uur lekker gek deden met de kinderen in de achtertuin; we moeten er wat van zeggen

Hun kattenverjager bezorgt mijn katten stress, hun gezeur en gegluur mij de zenuwen
Ze is vreselijk achterdochtig en naar haar zeggen'houdt het in de gaten'

Beiden een eigen huis.. wat kunnen we hiermee?
Voor gluren heb je toch geen partytent nodig?
In eerste instantie is het ook buiten gezet om insectvrij buiten te zijn.. het is een ongelooflijk ding.. een soort enorme kampeertent dat de halve achtertuin vult en ver boven de schutting uitsteekt..

Dan ben je zelf iets aan het bespreken en opeens komt er een geluidje uit...en als jouw besproken onderwerp dan later zachtjes tegen hun klusjesman wordt herhaald weet je al genoeg
Niks van aantrekken...
Dat 5 uur was niet in de ochtend mag ik hopen?
Overigens vind ik de katten van de buren in mijn tuin ook vreselijk irritant.
Zo te lezen let je ook wel veel op hen... gewoon schouders ophalen en geen belangrijke zaken buiten bespreken
Ik bedoel het niet lullig, maar oprecht. Zijn jullie je buren niet net zo erg aan het begluren en afluisteren? Als ik dit topic zo lees, lijkt het daar nl. wel op. Je beschuldigt je buren van dingen die jullie zelf ook doen. Als jij in de gaten hebt dat dat ze je vanaf wc en uit partytent begluren, afluisteren en tegen iedereen over jullie roddelen, doe je toch precies hetzelfde? Jij luistert hen dan ook af en begluurt hen net zo goed.... Zeker wanneer je weet te vertellen dat als er een werkman bij je buren thuis aan het schuren is, de buren er bovenop staan om precies weten te vertellen hoe hij moet schuren, dan ben je toch geen haar beter; focus je wat minder op de buren en richt je wat meer op jezelf. Leven en laten leven.
Je uit je in dit topic ook verre van respectvol over je buren. Wellicht uit irritatie, maar behandel de ander zoals je zelf ook behandeld wilt worden.
Zo vreemd is het trouwens niet dat iemand met een longziekte last heeft van je houtkachel en barbecue. Als je zelf geen longziekte hebt, sta je daar waarschijnlijk niet bij stil. Ik heb astma en krijg het stikbenauwd als mensen hun houtkachel of barbecue aansteken. Moet dan direct binnen gaan zitten en alle ramen, deuren en ventilatieroosters sluiten, maar helaas komt het door kiertjes in ramen en deuren alsnog mijn huis binnen...
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 02-08-2017 06:21
50.00% gewijzigd
Dus je veroorzaakt zelf overlast met je houtkachel, barbecue en katten, maar bent gepikeerd als de buren daar iets van zeggen? Wie is hier nou de asociale buur?
Gewoon naakt in de tuin recreëren dan houdt het gegluur vanzelf op.
Voor het gluren: ik kan me een aflevering van de rijdende rechter herinneren waarin hoge leibomen vrij dicht tegen de schutting werden geplant tegen de inkijk. Buren boos, want: bomen veel te dicht bij de erfgrens. Die bomen bleken te kwalificeren als "verhoogde heg" en mochten dus blijven staan. Mits goed onderhouden etc.

Is die partytent uit het zicht en heb je ook geen inkijk meer.

Verder hier ook veel 75+ in de buurt. Het verjongt langzaam. Ik ben er ook niet goed in, die oude mensen. Toen we hier net kwamen wonen stonden ze plots tussen de verhuisdozen binnen en wilden weten wat we betaalden voor de huur en of we ook van plan waren om kinderen te nemen (eengezinswoning). Eh... aangenaam?
Toen we bezig waren met de schutting vervangen kregen we ook heel veel commentaar op hoe en wat en waar. En dan kwamen ze ook nog roddelen over elkaar! Ik was blij toen de schutting weer stond.

Mijn vriend is er gelukkig veel beter in. Die glimlacht, maakt een charmante opmerking en dan lopen ze weer door. Zijn versie van een aai over de bol. En dan gewoon lekker verder waar hij mee bezig is. Kado's (bijv oud gereedschap) heeft hij geleerd af te slaan, dan blijven ze komen en om gunsten vragen.

Hebben jullie buren misschien ook gewoon wat aandacht nodig? Lijkt me in dit geval een kleine investering die mogelijk veel oplevert?
Tijdschriftenverslindster schreef:
02-08-2017 05:57
Ik bedoel het niet lullig, maar oprecht. Zijn jullie je buren niet net zo erg aan het begluren en afluisteren? Als ik dit topic zo lees, lijkt het daar nl. wel op. Je beschuldigt je buren van dingen die jullie zelf ook doen. Als jij in de gaten hebt dat dat ze je vanaf wc en uit partytent begluren, afluisteren en tegen iedereen over jullie roddelen, doe je toch precies hetzelfde? Jij luistert hen dan ook af en begluurt hen net zo goed.... Zeker wanneer je weet te vertellen dat als er een werkman bij je buren thuis aan het schuren is, de buren er bovenop staan om precies weten te vertellen hoe hij moet schuren, dan ben je toch geen haar beter; focus je wat minder op de buren en richt je wat meer op jezelf. Leven en laten leven.
Je uit je in dit topic ook verre van respectvol over je buren. Wellicht uit irritatie, maar behandel de ander zoals je zelf ook behandeld wilt worden.
Zo vreemd is het trouwens niet dat iemand met een longziekte last heeft van je houtkachel en barbecue. Als je zelf geen longziekte hebt, sta je daar waarschijnlijk niet bij stil. Ik heb astma en krijg het stikbenauwd als mensen hun houtkachel of barbecue aansteken. Moet dan direct binnen gaan zitten en alle ramen, deuren en ventilatieroosters sluiten, maar helaas komt het door kiertjes in ramen en deuren alsnog mijn huis binnen...
Mee eens.... misschien een eyeopener voor je.
Hier kan ik er ook enorm van balen als we met onze zoon weer naar binnen kunnen omdat de buren het nodig vinden een houtkachel aan te doen. Leven en laten leven zeggen ze dan. Tja, mijn zoon voelt dat niet zo als hij het zo benauwd heeft. Gesprek aan gaan is onmogelijk, want het valt allemaal wel mee en we moeten niet zo zeuren.
Tjee, wat wordt hier denigrerend geschreven over oudere mensen.
Houtkachels en barbecues: funest voor astmapatiënten.
Hommeltjes schreef:
02-08-2017 06:52
Er wonen hier ook best leuke oudjes hoor, die groeten vriendelijk en hebben respect voor andermans ruimte.

Maar ik heb inderdaad nog nooit 20/30/40/50 ers meegemaakt als buren die zich gedroegen als omschreven in mijn vorige post.

Misschien dat ze er wel zijn hoor. In dat geval heb ik gewoon vervelende buren die toevallig ook oud zijn.
Het eerste stuk van je topic voel ik nog wel, daarna neemt het een wat beledigende wending, waarschijnlijk uit frustratie.

Wij hebben ook een ouder stel (rond 65) naast ons. Ontzettende roddelaars als je ze spreekt, hebben het over iedereen uit de straat.
Houdt snel op als ik ze niet voer.

Ik baal zelf wel enorm dat de betreffende buurman bij het voorbijlopen steeds stil blijft staan en naar binnen blijft kijken.
Soms echt ongemakkelijk als je zelf net staat en dan het gevoel hebt dat ik zelf iets moet doen (zwaaien, wegduiken, lachen, ik wil helemaal niks in mijn eigen huis :-)). Vaak loopt hij dan snel door. We hebben nu van die matte glas stroken op het raam, maar nu loopt hij op z'n tenen voorbij.

Als we achterin de tuin in onze loungehoek zitten dan zit hij altijd orecies daar in de tuin te prutten.

Ook loopt hij als ik de kliko ga wegzetten meteen naar buiten, elke week weer.

Ik merk ook wel dat het afdoet aan je vrijheid. Zit ik in de zomer in luchtige kleding in mijn tuin, zet ik de stoeltjes lekker neer, hoor ik al weer het bovenraampje opengaan en daar staat man of vrouw weer. Inmiddels ga ik dus in niet gluurhoekjes zitten...
Ik ben geen 65+ maar ik lees genoeg waar ik als buurvrouw ook niet blij mee zou zijn: (harde) muziek, jullie kat in mijn tuin, kippen, houtkachel, vruchtenboom over mijn tuin, etc.
Dat is ook best veel allemaal en elk dingetje wat daar bij komt, is dan ook teveel.

Als ik het zo hoor, zijn jullie ook aardig op de hoogte van het reilen en zeilen van jullie buren.

Verbeter de wereld en begin bij jezelf.
Ans-Aarsema schreef:
02-08-2017 06:40
Gewoon naakt in de tuin recreëren dan houdt het gegluur vanzelf op.
Oh Ans! Een fan hier! Hoe is het met Bea? Zit ze nog weleens met die enorme ring van bergkristal tegen je raam aan te hengsten?

Sorry ontopic, to:
Laat ze lekker. Ik zou dat allemaal erg vermakelijk vinden en me nog etnischer en gekker gaan gedragen.
Hommeltjes schreef:
Nou misschien is het dan toeval maar onze eerste buren waren boven de 60 en enorme roddelaars. Zij zat de hele dag naar buiten te kijken om informatie te verzamelen. Dat weet ik omdat ze vervolgens die info wilde delen en toen ik daar niet op inging is ze naar andere buren gegaan, wat ik weer weet omdat ik info over mezelf terughoorde maar dan verdraaid.
En overal over zeiken inderdaad. Kinderen spelen buiten? Overlast!
Kat loopt op schutting? Overlast!
Gezeur over de schutting ook. Toen we er kwamen wonen (nieuwbouw dus we waren allemaal nieuw), hebben we hun de keus gelaten wat ze als erfafscheiding wilden. Ze kozen voor een houten schutting. Aangeboden mee te betalen maar dat hoefde niet.
Paar jaar later hoor je via via terug dat ze liever een heg hadden gewild en dat we ook niks betaald hadden.

Godzijdank verhuisden ze toen. Nieuwe buur, oudere dame.
Duwt regelmatig kaartjes in de bus met bijbelspreuken.
Geeft ons de schuld van kinderen die ruzie maken op het speelplein (onbekende kinderen hè niet die van ons).
Roddelt ook over ons want ik hoor wederom info over ons die ik in 1 gesprek prijsgegeven heb, verdraaid terug.

Het enige voordeel is dat ze geen herrie maakt itt de jongere buren aan de andere kant.
Hommeltjes schreef:
:couple: helemaal met je eens. Oudere mensen zijn geen exotische diersoort ofzo hoor. Ze zijn ook jong geweest, hebben plezier gehad, verdriet gehad, misschien ziektes en verlies doorgemaakt.
Er spreekt een onprettige arrogantie uit de manier waarop door sommigen over ze gesproken wordt.
Gelukkig worden we op een zekere dag allemaal ouder (als we geluk hebben).
En mensen overlast bezorgen met een houtkachel, in andermans tuin poepende katten of bbq kan soms ook wel een tandje minder.
mammavanmeisje schreef:
02-08-2017 02:42
Voor gluren heb je toch geen partytent nodig?
Nou, ik heb ook copd en ik kan me voorstellen dat als je dan ook nog last van je knieen hebt en 65+ bent, dat je dan een beetje comfortabel wil liggen met je verrekijker :rofl:
Het-groepje schreef:
02-08-2017 07:48
Nou, ik heb ook copd en ik kan me voorstellen dat als je dan ook nog last van je knieen hebt en 65+ bent, dat je dan een beetje comfortabel wil liggen met je verrekijker :rofl:
:proud:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Jillian76 schreef:
02-08-2017 06:47
Mee eens.... misschien een eyeopener voor je.
Hier kan ik er ook enorm van balen als we met onze zoon weer naar binnen kunnen omdat de buren het nodig vinden een houtkachel aan te doen. Leven en laten leven zeggen ze dan. Tja, mijn zoon voelt dat niet zo als hij het zo benauwd heeft. Gesprek aan gaan is onmogelijk, want het valt allemaal wel mee en we moeten niet zo zeuren.
Wat sneu voor je zoon.... en ook voor jullie.
Het-groepje schreef:
02-08-2017 07:48
:rofl: :rofl: :rofl:
Dus de buren mogen jullie loslopende kat niet uit hun eigen tuin weren omdat het beest dan gestresst raakt?
Koekoek, dat is natuurlijk de omgekeerde wereld.

En een houtkachel en BBQ kan veel rook- en stankoverlast geven. Bij mij ging af en toe het brandalarm af als de buren hun houtkachel/korf weer eens aan hadden. En zij maar zeggen dat ze geen overlast veroorzaakten.
Bovendien heeft je buurvrouw ook nog eens COPD, niet echt een lekkere combinatie met rook he?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hommeltjes schreef:
Mee eens. Ik ben net zo blij met mijn oudere als mij jongere buren. De oudere mensen hier in de buurt, zijn altijd betrokken, lopen de deur niet plat maar staan voor je klaar indien gewenst, maken regelmatig een praatje (nooit opdringerg) en zijn behulpzaam (pakken een pakketje aan wanneer ik aan het werk ben, zetten de afvalbak al bij je schuur wanneer ik nog weg ben etc.) Overigens geldt voor alles dat ik dat omgekeerd ook doe en het telefoonnummer van de kinderen van de oudere buur in mijn telefoon heb staan, zodat ik hen kan bereiken, als er iets met mijn buur is.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 02-08-2017 08:14
0.07% gewijzigd
Hamer schreef:
02-08-2017 07:04
Houtkachels en barbecues: funest voor astmapatiënten.
En funest voor het milieu.

Ik woon in een nogal alternatief buurtje, ooit gebouwd met allemaal milieuvriendelijke bouwvormen. Er wonen dan ook veel 'groene' mensen.
En het stikt er van de vuurplaatsen, want dan voelen ze zich dichter bij de natuur. Ofzo.

@TO: ik snap dat het geklus van je buren irritant kan zijn, maar jij straalt verder ook niet echt uit dat je rekening met je buren wilt houden.
You are exactly where you're supposed to be. Because you make terrible choices.
Week 19 van de Extremely Demotivational Calendar
Het-groepje schreef:
02-08-2017 07:26
Oh Ans! Een fan hier! Hoe is het met Bea? Zit ze nog weleens met die enorme ring van bergkristal tegen je raam aan te hengsten?

Sorry ontopic, to:
Laat ze lekker. Ik zou dat allemaal erg vermakelijk vinden en me nog etnischer en gekker gaan gedragen.
Oh meid!
Bea, tja....we zien elkaar nog wel hoor maar ze is transgender tegenwoordig en noemt zich nu Arjan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven