Werken met gebroken voet
dinsdag 1 augustus 2017 om 23:26
Tijdens mijn vakantie heb ik mijn voet gebroken, meerdere middenvoetsbeentjes zijn gebroken. Op dit moment sta ik ziekgemeld, omdat ik nog veel pijn heb en ik me slecht kan voortbewegen, doordat ik geen loopgips heb.
De arts gaf aan dat ik veel rust moet houden en ik mijn voet niet mag belasten.
Nu is het alleen zo, dat ik geen zin heb om 6 weken lang thuis te zitten.
Ik heb een grotendeels staand beroep, maar kan eventueel zitten.
Hebben er hier mensen ervaring met het werken terwijl je in het gips zit?
De arts gaf aan dat ik veel rust moet houden en ik mijn voet niet mag belasten.
Nu is het alleen zo, dat ik geen zin heb om 6 weken lang thuis te zitten.
Ik heb een grotendeels staand beroep, maar kan eventueel zitten.
Hebben er hier mensen ervaring met het werken terwijl je in het gips zit?
Tel wat je hebt, niet wat je mist
dinsdag 1 augustus 2017 om 23:32
dinsdag 1 augustus 2017 om 23:57
Als je een staand beroep hebt zou ik dus zeker wel thuis blijven tenzij je werkgever vervangend zittend werk heeft voor je.
Heb er zelf nog nooit ervaring mee gehad maar mocht ik iets breken dan kan ik 98% van mijn werk niet uitvoeren want het meeste kan niet zittend en al helemaal niet met krukken of een arm in het gips.
Heb er zelf nog nooit ervaring mee gehad maar mocht ik iets breken dan kan ik 98% van mijn werk niet uitvoeren want het meeste kan niet zittend en al helemaal niet met krukken of een arm in het gips.
dinsdag 1 augustus 2017 om 23:57
woensdag 2 augustus 2017 om 00:04
Kun je op je werk komen? Ik kon met een kapotte enkel gelukkig met een collega meerijden. De baas vond het prima dat ik daardoor tijdelijk op andere dagen kwam én me volledig aanpaste aan collega haar kortere werkdagen. Beter iets als niets was zijn mening.
Ik heb een zittend beroep en had voldoende aan een krukje onder mijn bureau.
Ik heb een zittend beroep en had voldoende aan een krukje onder mijn bureau.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
woensdag 2 augustus 2017 om 04:12
Ik zou er erg mee oppassen. Als je wel gaat werken wordt er al snel over je grenzen gegaan, of geprobeerd dan toch. Je moet er voortdurend alert op zijn toch niet teveel te doen. Je kunt van je voet nog erg lang last houden, neem echt je tijd.
Bij mijn vriend werd enorm moeilijk gedaan, hij moest komen werken, ja dat kon zittend. De weg erheen was al teveel eigenlijk, eenmaal daar werd er steeds geprobeerd of hij toch nog wat meer kon, en omdat hij zelf zo baalde van het thuiszitten had hij de neiging om dat zelf ook te proberen. Een paar jaar verder en nog steeds last van die voet.
Bij mijn vriend werd enorm moeilijk gedaan, hij moest komen werken, ja dat kon zittend. De weg erheen was al teveel eigenlijk, eenmaal daar werd er steeds geprobeerd of hij toch nog wat meer kon, en omdat hij zelf zo baalde van het thuiszitten had hij de neiging om dat zelf ook te proberen. Een paar jaar verder en nog steeds last van die voet.
woensdag 2 augustus 2017 om 08:54
Dan kun je idd ook gewoon werken.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 2 augustus 2017 om 09:22
Bedankt allemaal voor de reacties!
Wat het is, ik werk voor een uitzendbureau, en die begint een beetje te stijgeren omdat ik ziekgemeld sta.
Waar ik inderdaad bang voor ben, wat iemand hier al zei, is dat de grenzen snel overschreden worden als je wel aan het werk gaat.
Wat het is, ik werk voor een uitzendbureau, en die begint een beetje te stijgeren omdat ik ziekgemeld sta.
Waar ik inderdaad bang voor ben, wat iemand hier al zei, is dat de grenzen snel overschreden worden als je wel aan het werk gaat.
woensdag 2 augustus 2017 om 19:42
woensdag 2 augustus 2017 om 20:02
Maar dan wel op Facebook zetten wat voor klusjes je allemaal hebt gedaan tijdens je ziekteverlof
donderdag 3 augustus 2017 om 21:48
donderdag 3 augustus 2017 om 21:56
Het is vrij simpel: als de arbo-arts zegt dat je (deels) kunt werken, dan is de werkgever ervoor verantwoordelijk om jou passend werk te bieden en jij bent verplicht dat passende werk uit te voeren. Als de arbo-arts zegt dat je niet kunt werken, dan blijf je thuis. Of je wel of niet kunt gaan werken is dus afhankelijk van het medisch oordeel en van de mogelijkheden die werkgever biedt, en heeft niets te maken met zin/geen zin.
donderdag 3 augustus 2017 om 22:09
Ik ben blij dat je in ieder geval zin hebt om te werken! Hier vlak na elkaar twee collega's met een knieblessure (inclusief operaties). Die herstellen kalm aan thuis, en daarna komen ze (ook op eigen verzoek ja) op kantoor werken, zolang ze niet mobiel genoeg zijn voor de buitendienst. Collegiaal, en je gedragen als een goed werknemer, terwijl je ook op je gezondheid let.
donderdag 3 augustus 2017 om 23:03
Bedankt allemaal voor de antwoorden! Ik heb nu afgesproken, ook vanwege het feit dat ik snel pijn heb, dat ik volgende week weer contact opneem met mijn bedrijf, om te kijken of ik misschien wat taken kan doen. Het bedrijf is ook bereid om daaraan mee te werken gelukkig! Deze week leg ik mijn voet dus nog even goed omhoog, en dan kijken we volgende week verder voor een verloop. Het liefst wil ik wel zo snel mogelijk weer wat werkzaamheden doen, want anders lig je er zo vreselijk lang uit en ik denk niet dat dat goed is voor het herstel. Heel lang niks doen.