Gender neutraal

27-07-2017 16:20 2409 berichten
Ik heb wat vragen over het thema Gender neutraal.

Wat betreft die Gender neutrale WC's, kan ik dan niet meer kiezen voor een dames WC, zitten er dan overal dames en heren door elkaar?

En wordt er bij de Burgerlijke Stand ook geen gender genoteerd?
Dan weten ze toch nooit wie ze nou moeten oproepen voor de borstenbus of het uitstrijkje?
Alle reacties Link kopieren
Bossanova schreef:
03-08-2017 19:07
Van alle gekkigheid die ik vrees is de hang van de wetenschap naar onsterfelijkheid de minst erge. ;')
Ik geloof dat ik je begrijp, overigens vind ik de hang van de wetenschap naar onsterfelijkheid toch wel een beetje eng en voor mij is dat ook niet te begrijpen waarom die hang daarnaar is.
Bossanova schreef:
03-08-2017 19:13
Genderneutraal communiceren is in 99 van de 100 gevallen niet van toepassing, waarom de identiteit van vrijwel iedereen weglaten omdat er misschien iemand onbedoeld gekwetst kan zijn omdat je zijn of haar of x geslacht niet goed geraden hebt?
Heeft het misschien ook te maken met dat hier in Nederland mensen graag beleeft willen zijn of beleeft aangesproken willen worden met meneer of mevrouw?
Ginerva schreef:
03-08-2017 19:14
Ik geloof dat ik je begrijp, overigens vind ik de hang van de wetenschap naar onsterfelijkheid toch wel een beetje eng en voor mij is dat ook niet te begrijpen waarom die hang daarnaar is.
Iedereen wil onsterfelijk onverwoestbaar zijn.
Bossanova schreef:
03-08-2017 19:18
Iedereen wil onsterfelijk onverwoestbaar zijn.
Ik denk niet iedereen, ik geloof niet dat ik onverwoestbaar of onstervelijk wil zijn. Wel wil ik graag nog zo'n 50 jaar leven, dan ben ik 86 en als ik dan nog gezond ben mogen er nog wel wat jaartjes bij maar ik hoef niet perse voor altijd te leven
Ginerva schreef:
03-08-2017 19:18
Heeft het misschien ook te maken met dat hier in Nederland mensen graag beleeft willen zijn of beleeft aangesproken willen worden met meneer of mevrouw?
Ik denk dat mensen in Nederland zich gewoon meestal ook mevrouw of meneer voelen, jongedame of jongeman, meisje en jongen, dus is het eerder een vanzelfsprekendheid om zo ook aangesproken te worden.

Tenzij op school en zo leerlingen vanaf prille leeftijd wijs gemaakt wordt dat het niet vanzelfsprekend is dat je een jongen of een meisje bent, dan kan wat eerst zo vanzelfsprekend was nu opeens juist uiterst verwarrend zijn.
Bossanova schreef:
03-08-2017 19:24
Ik denk dat mensen in Nederland zich gewoon meestal ook mevrouw of meneer voelen, jongedame of jongeman, meisje en jongen, dus is het eerder een vanzelfsprekendheid om zo ook aangesproken te worden.
Ja maar stel je kent de woorden meneer en mevrouw niet en iedereen zou het zelfde aangesproken worden zou het dan nog een probleem zijn? Zou een vrouw zich minder vrouw voelen als ze onzijdig aangesproken wordt (zonder het woord vrouw te kennen)?

Edit, ik zie dat je min of meer het antwoord op mijn vraag al hebt toegevoegd aan je post
Ginerva schreef:
03-08-2017 19:29
Ja maar stel je kent de woorden meneer en mevrouw niet en iedereen zou het zelfde aangesproken worden zou het dan nog een probleem zijn? Zou een vrouw zich minder vrouw voelen als ze onzijdig aangesproken wordt (zonder het woord vrouw te kennen)?

Edit, ik zie dat je min of meer het antwoord op mijn vraag al hebt toegevoegd aan je post
Ja, ik voorvoelde dat die vraag zou komen. :-D Ik zou veel liever zien dan x-genders aangifte deden desnoods middels een app wannneer hen de toegang tot het toilet van hun gading wordt ontzegd door wie dan ook. Is je reinste onzin dat je wordt tegengehouden om je behoefte te doen.
Genderneutraal lijkt alsof er geen keuze is, i.p.v. meer keuze. Geen identiteit i.p.v. een genderidentiteit. Genderneutraal lijkt te zeggen dat genderidentiteit een illusie is.
Ja stel dat je de woorden meneer of mevrouw niet kent vind ik onzin. Want zo is het niet. Ik ken ze WEL en ik wil wens ook niet onzijdig aangesproken te worden. Ik ben een vrouw en daar ben ik trots op en zo wil ik aangesproken worden.
Bossanova schreef:
03-08-2017 19:58
Genderneutraal lijkt alsof er geen keuze is, i.p.v. meer keuze. Geen identiteit i.p.v. een genderidentiteit. Genderneutraal lijkt te zeggen dat genderidentiteit een illusie is.
Oh op die fiets.
Maar dan vind ik het een beetje kip ei worden. Mensen met een derde vierde etc gender voelen zich nu niet gezien en ervaren problemen met de huidige situatie.
Dus daar wordt wat aan gedaan.
Dezelfde mensen die deze groep niet wil erkennen geeft aan dat zij zich niet erkend voelen.
Is voor hen nu wel erg maar voor de diverse andere genders niet.
Dus eerst het probleem ontkennen en daarna het toe eigenen.
Bossanova schreef:
03-08-2017 19:48
Ja, ik voorvoelde dat die vraag zou komen. :-D Ik zou veel liever zien dan x-genders aangifte deden desnoods middels een app wannneer hen de toegang tot het toilet van hun gading wordt ontzegd door wie dan ook. Is je reinste onzin dat je wordt tegengehouden om je behoefte te doen.
Je kent me zeker goed dat je voorvoelde dat deze vraag kwam :bigkiss:

Ja dat lijkt me ook zinvol om daar meer inzicht in te krijgen en idd het is te gek voor woorden dat je tegengehouden wordt om je behoefte te kunnen doen enkel en alleen omdat je niet in het stereotype van de sekse die afgebeeld staat aan de voorkant van desbetreffende toeiletgroep

Edit: mmm zie net dat de zin wat krom geschreven staat, maar denk dat iedereen wel begrijpt wat ik bedoel :P
Blondie456 schreef:
03-08-2017 20:02
Ja stel dat je de woorden meneer of mevrouw niet kent vind ik onzin. Want zo is het niet. Ik ken ze WEL en ik wil wens ook niet onzijdig aangesproken te worden. Ik ben een vrouw en daar ben ik trots op en zo wil ik aangesproken worden.
Waarom onzin? Taal is toch ook maar gewoon een vorm van communicatie
Ginerva schreef:
03-08-2017 20:20
Waarom onzin? Taal is toch ook maar gewoon een vorm van communicatie
Nou nee, als ze bij mij zeggen in de rij van de wc van hij was voor ( gaat over mij) dan ben ik heel beledigd. Ik ben een ZIJ.
Blondie456 schreef:
03-08-2017 20:24
Nou nee, als ze bij mij zeggen in de rij van de wc van hij was voor ( gaat over mij) dan ben ik heel beledigd. Ik ben een ZIJ.
Waarom ga je er gelijk vanuit dat het dan hij wordt, er kan toch ook een nieuw woord bedenken. Er worden wel vaker nieuwe woorden bedacht dus waarom dan niet voor genderneutraal aanspreken
Ginerva schreef:
03-08-2017 20:27
Waarom ga je er gelijk vanuit dat het dan hij wordt, er kan toch ook een nieuw woord bedenken. Er worden wel vaker nieuwe woorden bedacht dus waarom dan niet voor genderneutraal aanspreken
Omdat ik het grote onzin vind. En zoals ik hier al eerder schreef heb ik de petitie getekend want het mot niet gekker meer worden.
Blondie456 schreef:
03-08-2017 20:32
Omdat ik het grote onzin vind. En zoals ik hier al eerder schreef heb ik de petitie getekend want het mot niet gekker meer worden.
Lekker kort door de bocht :rrr:
Het-groepje schreef:
03-08-2017 20:13
Oh op die fiets.
Maar dan vind ik het een beetje kip ei worden. Mensen met een derde vierde etc gender voelen zich nu niet gezien en ervaren problemen met de huidige situatie.
Dus daar wordt wat aan gedaan.
Dezelfde mensen die deze groep niet wil erkennen geeft aan dat zij zich niet erkend voelen.
Is voor hen nu wel erg maar voor de diverse andere genders niet.
Dus eerst het probleem ontkennen en daarna het toe eigenen.
Jammer dat je het zo raar opvat... Je moet niet het probleem van de een het probleem van de ander willen maken. Als iemand zonder hoed een kamer binnenstapt met allemaal hoeddragende mensen, dan zouden de hoeddragende mensen van die hoedloze niet mogen verlangen een hoed te halen of weg te gaan en die hoedloze mag niet van alle hoedendragers verlangen hun hoed voor de hoedloze af te zetten. Wederzijds respect of een bon.
Blondie456 schreef:
03-08-2017 20:24
En dat is toch juist precies het probleem van de genderneutrale mensen? Die voelen zich misschien wel net zo beledigd als jij nu wanneer ze met de verkeerde termen worden aangesproken. Dan mag er toch best voor hen ook een extra term komen of in situaties waar het er tóch niet toe doet, een neutrale term zoals 'reiziger' gebruikt worden?
MouseCat schreef:
03-08-2017 20:58
En dat is toch juist precies het probleem van de genderneutrale mensen? Die voelen zich misschien wel net zo beledigd als jij nu wanneer ze met de verkeerde termen worden aangesproken. Dan mag er toch best voor hen ook een extra term komen of in situaties waar het er tóch niet toe doet, een neutrale term zoals 'reiziger' gebruikt worden?
Nee , dan is het end zoek. Gelukkig denken de meeste mensen er nog steeds normaal ondr.
Bossanova schreef:
03-08-2017 20:41
Jammer dat je het zo raar opvat... Je moet niet het probleem van de een het probleem van de ander willen maken. Als iemand zonder hoed een kamer binnenstapt met allemaal hoeddragende mensen, dan zouden de hoeddragende mensen van die hoedloze niet mogen verlangen een hoed te halen of weg te gaan en die hoedloze mag niet van alle hoedendragers verlangen hun hoed voor de hoedloze af te zetten. Wederzijds respect of een bon.
Ik zie meer dat er een pet en een rastamuts aan het assortiment wordt toegevoegd en je niet meer op al dan niet geen hoed wordt aangesproken.
De vraag is bij man/vrouw/etc wel waarop dan wel.
Sorry dat ik steeds zo op je reageer trouwens maar je posts verduidelijken veel voor me.
Blondie456 schreef:
03-08-2017 21:04
Nee , dan is het end zoek. Gelukkig denken de meeste mensen er nog steeds normaal ondr.
Wat is normaal?

En wie bepaald er wat normaal is?
Het-groepje schreef:
03-08-2017 21:18
Ik zie meer dat er een pet en een rastamuts aan het assortiment wordt toegevoegd en je niet meer op al dan niet geen hoed wordt aangesproken.
De vraag is bij man/vrouw/etc wel waarop dan wel.
Sorry dat ik steeds zo op je reageer trouwens maar je posts verduidelijken veel voor me.
Onzin.
Die rastamuts en pet worden het kanaal in gesmeten en daarvoor in de plaats komt een neutrale pet die iedereen moet passen.
Ginerva schreef:
03-08-2017 21:25
Wat is normaal?

Ja, de normale mensen. Die doen alles precies goed. Het is alleen een beetje jammer dat ze zo blijven vasthouden aan hun eigen normaliteit dat ze anderen het liefste ook tot hun normen zouden normaliseren.
Ginerva schreef:
03-08-2017 21:25
Wat is normaal?

De meerderheid?
nerdopviva schreef:
03-08-2017 22:13
De meerderheid?
De meerderheid in Nederland heeft bepaald dat we kwetsbare minderheden beschermen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven