Volwassen stiefkind
zaterdag 5 augustus 2017 om 12:24
Wat zijn dat toch altijd voor rot opmerkingen.
Zodra er een topic wordt geopend door een stiefmoeder gaan de reagerende op Viva-forum op jacht.
Want het zal dan wel weer aan die heks van een stiefmoeder liggen en niet aan die arme kinderen.
Denk ff na voor je wat zegt.
Mijn nicht is ook stiefmoeder, nou die kinderen kunnen er wat van...heb t met eigen ogen gezien.
En daar doet ze zo haar best voor , ze cijfert zichzelf helemaal weg...en waarvoor..vraag ik mij dan af.
Wat is er trouwens niet te snappen aan het topic..
Voor mij is het duidelijk genoeg.
Jeetje
zaterdag 5 augustus 2017 om 12:29
Je vult wel erg veel in overal vanuit je eigen perspectief. Wacht nu gewoon maar even op antwoord van de TO voordat je jij ook dingen ziet die er misschien helemaal niet zijn.Rode_trui schreef: ↑05-08-2017 12:24Wat zijn dat toch altijd voor rot opmerkingen.
Zodra er een topic wordt geopend door een stiefmoeder gaan de reagerende op Viva-forum op jacht.
Want het zal dan wel weer aan die heks van een stiefmoeder liggen en niet aan die arme kinderen.
Mijn nicht is ook stiefmoeder, nou die kinderen kunnen er wat van...heb t met eigen ogen gezien.
En daar doet ze zo haar best voor , ze cijfert zichzelf helemaal weg...en waarvoor..vraag ik mij dan af.
Jeetje![]()
zaterdag 5 augustus 2017 om 12:40
Hoe oud is je stiefzoon en hoe lang kennen jullie elkaar?
Hadden jullie voorheen wel een goede band en is dat ineens veranderd, of waren er altijd al problemen op dat gebied?
Denk je dat je stiefzoon jou niet accepteert, wil hij een wig drijven tussen jou en je man? Jou opzettelijk wegpesten?
Of zit het sowieso een beetje in zijn karakter?
Staat je man altijd al honderd procent achter jou, zijn jullie altijd een team geweest qua opvoeding of niet helemaal?
Is hij misschien bang dat jullie zijn erfenis opmaken als hij erover begint dat jullie te veel terrasjes pikken?
Hij klinkt puberaal en ontevreden, aan dat terrasjesverhaal te horen.
Hadden jullie voorheen wel een goede band en is dat ineens veranderd, of waren er altijd al problemen op dat gebied?
Denk je dat je stiefzoon jou niet accepteert, wil hij een wig drijven tussen jou en je man? Jou opzettelijk wegpesten?
Of zit het sowieso een beetje in zijn karakter?
Staat je man altijd al honderd procent achter jou, zijn jullie altijd een team geweest qua opvoeding of niet helemaal?
Is hij misschien bang dat jullie zijn erfenis opmaken als hij erover begint dat jullie te veel terrasjes pikken?
Hij klinkt puberaal en ontevreden, aan dat terrasjesverhaal te horen.
anoniem_197806 wijzigde dit bericht op 05-08-2017 13:46
17.78% gewijzigd
zaterdag 5 augustus 2017 om 12:49
Rode_trui schreef: ↑05-08-2017 12:24Wat zijn dat toch altijd voor rot opmerkingen.
Jeetje![]()
Als er nou iemand niet bekend staat om rotopmerkingen is het wel degene die je nu kwoot. En met haar post is ook niks mis.
zaterdag 5 augustus 2017 om 13:42
Ik vind de OP ook niet super helder. Waar ik benieuwd naar ben is dat 'achter de rug om'.
Want dat kan je denk ik makkelijk tackelen.
Je kunt toch zeggen als stiefzoon vraagt naar veel terrasjes etc. Nou daar zeg je wel wat, ik zou als je je daar zorgen overmaakt/ het geen goed idee vindt/ of daar iets anders mee wil dat met je vader bespreken als zoon en vader.
Want dat kan je denk ik makkelijk tackelen.
Je kunt toch zeggen als stiefzoon vraagt naar veel terrasjes etc. Nou daar zeg je wel wat, ik zou als je je daar zorgen overmaakt/ het geen goed idee vindt/ of daar iets anders mee wil dat met je vader bespreken als zoon en vader.
zaterdag 5 augustus 2017 om 13:44
Ja dat zal de afstand inderdaad verkleinen en de familiebanden verbeteren.
Ik zou hem juist bedanken voor de betrokkenheid en proberen boven tafel te krijgen wat zijn zorg is/ wat er onderliggend is.
Of je moet natuurlijk de relatie met stiefzoon willen opgeven.
zaterdag 5 augustus 2017 om 14:25
Uh, ik snap niet hoe jij uit deze OP kan opmaken dat er hetzelfde aan de hand is als bij X of Y. Dat lijkt me vooral eigen projectie, maar uit deze OP kan ik echt niet opmaken wat de stiefzoon in kwestie precies doet (zonder het zelf met een gekleurde bril te gaan invullen).Rode_trui schreef: ↑05-08-2017 12:24Wat zijn dat toch altijd voor rot opmerkingen.
Jeetje![]()
Laten we het omdraaien, waarom schuif jij iemand die gewoon om verheldering vraagt meteen een rotopmerking in de schoenen? Voor mij is het duidelijk genoeg dat het niet bedoeld was als rotopmerking, maar gewoon als wat het is: een vraag om verduidelijking zodat ook de niet-telepatischen onder ons er iets van kunnen begrijpen.
zaterdag 5 augustus 2017 om 14:33
Pardon? Ik moet nadenken voor ik wat zeg? Dat doe ik toch ook. Ik geef niet direct advies. Zeg niet direct dat het niet aan TO ligt, maar vraag om meer informatie, zodat ik niet zomaar wat zeg. Want IK vind de OP níet duidelijk genoeg. Zij geeft aan dat stiefzoon doet alsof hij alles beter weet. Ik vraag mij dan af of welke manier hij dit dan doet. Is dat zo raar? Kan zijn dat je van de ene persoon minder 'pikt' dan van een ander, terwijl het helemaal niet erg is wat diegene doet. Ik ben dan benieuwd of dit zo'n situatie is, zodat TO misschien kan inzien dat ze haar beeld moet veranderen. Als ze met voorbeelden komt waarin duidelijk is dat stiefzoon inderdaad een grens over gaat, kan ik daarop inspelen.Rode_trui schreef: ↑05-08-2017 12:24Wat zijn dat toch altijd voor rot opmerkingen.
Jeetje![]()
Dus denk jij even na voor je wat zegt
zaterdag 5 augustus 2017 om 17:53
Rode_trui schreef: ↑05-08-2017 12:24Wat zijn dat toch altijd voor rot opmerkingen.
Jeetje![]()
Stel je niet aan, joh.
Soms kan het toch ook een gevoel zijn? Ik las mee in het andere topic waar TO ook steeds reageerde en ik vind haar kinderachtig klinken...
Nou èn als stiefzoon iets zegt over het aantal terrasjes. Is het zijn zaak? Nee. Moet je er ingewikkeld over doen? Nee, ook niet. Laat het los, laat het gaan.
Er wordt gewoon gevraagd om wat meer duidelijkheid. Ben ik ook wel benieuwd naar.
En ja, ik ben ook stiefmoeder van volwassen stiefkinderen.
zaterdag 5 augustus 2017 om 18:22
zaterdag 5 augustus 2017 om 23:25
Er staat man ipv vriendredbulletje schreef: ↑05-08-2017 18:22Als je je vriend pas hebt sinds die zoon de deur uit is vind ik dat je niet van stiefzoon kunt spreken. Het is simpelweg de zoon van je vriend. En als 't niet klikt dan hoef je niet mee te gaan als hij er op bezoek gaat. En als ie kids heeft dan zijn het jouw kleinkinderen simpelweg ook niet.
zaterdag 5 augustus 2017 om 23:27
Denk zelf maar s naFalathiel schreef: ↑05-08-2017 14:33Pardon? Ik moet nadenken voor ik wat zeg? Dat doe ik toch ook. Ik geef niet direct advies. Zeg niet direct dat het niet aan TO ligt, maar vraag om meer informatie, zodat ik niet zomaar wat zeg. Want IK vind de OP níet duidelijk genoeg. Zij geeft aan dat stiefzoon doet alsof hij alles beter weet. Ik vraag mij dan af of welke manier hij dit dan doet. Is dat zo raar? Kan zijn dat je van de ene persoon minder 'pikt' dan van een ander, terwijl het helemaal niet erg is wat diegene doet. Ik ben dan benieuwd of dit zo'n situatie is, zodat TO misschien kan inzien dat ze haar beeld moet veranderen. Als ze met voorbeelden komt waarin duidelijk is dat stiefzoon inderdaad een grens over gaat, kan ik daarop inspelen.
Dus denk jij even na voor je wat zegt![]()
zaterdag 5 augustus 2017 om 23:28