Tips voor Maastricht

14-07-2017 20:53 35 berichten
In het weekend van 19 augustus ga ik met een vriendin een weekend naar Maastricht en dat is voor haar nog een verrassing voor haar verjaardag. Ik weet dat zij wel vaker in de stad is geweest maar ik ken het wat minder goed. Overdag gaan we vooral lekker uitslapen, uitgebreid ontbijten en shoppen maar voor avonds heb ik nog weinig inspiratie. Hebben jullie leuke tips?
We houden erg van theater maar ik heb google helemaal afgespeurd maar kon niks van theater/cabaret of iets dergelijks vinden dat weekend. Iets van live muziek vinden we ook leuk maar ik denk niet dat we het heel laat gaan maken (beiden jonge kinderen dus wat slaap pakken dat weekend is ook fijn). Verder zijn we altijd in voor wat gekke dingen zoals een workshop schilderen of een andere leuke activiteit.
We overnachten midden in het centrum vlakbij de bieb aan de Looierstraat.

Tips voor lekker eten zijn ook welkom, wij zijn fan van eten waarbij je van alles wat kan proeven zoals tapas of een grote borrelplank die ook als avondeten door kan.
taxi87 schreef:
16-07-2017 21:55
Heb jij kinderen? ;)
Haha, dat dacht ik ook ;-)
Heerlijk al die tips hier! Wij gaan zeker een wandeling doen, zijn de wandelingen van de VVV ook al ergens online te vinden? Bij de site van de VVV zag ik ze niet staan. Coffeelovers staat ook op het lijstje samen met de andere tips van hier.

In Kannen en Kruiken is dit jaar wel op een mindere locatie als ik de reacties moet geloven (het zegt mij allemaal niks) maar het lijkt me toch wel leuk om een kijkje te gaan nemen.

@Belle, op de link die jij gaf had ik al gekeken maar er zijn geen hits voor het weekend van 19 augustus.
Ik vond nog wel een rockabily optreden bij "the Barrel bar" via FB ze hebben echter geen website en ik weet niet of het echt iets voor ons is. Iemand hier bekend met de bar?
Zie https://www.facebook.com/events/3467165 ... null%22%7D het event
Alle reacties Link kopieren
Marloes85 schreef:
17-07-2017 20:58
.

@Belle, op de link die jij gaf had ik al gekeken maar er zijn geen hits voor het weekend van 19 augustus.
Misschien tegen die tijd wel? Ik vind het boekje, dat je kunt downloaden op de site, overigens stukken overzichtelijk dan de site zelf. Je zou eens kunnen bellen met de muziekgieterij, daar worden volgens mij ook regelmatig optredens gehouden.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Kannen&kruiken is in het griendpark. Minder leuk dan het stadspark klopt maar je kunt het altijd proberen.
The barrel bar ken ik niet, het ligt een beetje op een vagr plek wel zie ik. Weet niet gled of het wat is.
Wij zaten nog te kijken om misschien een tocht met de boot te doen zoals deze: http://www.stiphout.nl/boottochten/indi ... ing-cruise

Is dat een aanrader of zitten we dan alleen maar tussen de gepensioneerden op zo'n schip denken jullie?
Het zijn over het algemeen zeker niet alleen gepensioneerden die het doen. Veel gezinnen doen ook zo'n boottocht. Mijn ervaring is echter wel dat ze het leukst zijn als het ook mooi weer is. Bij regen is er ook weinig aan die boottocht.
Wij hebben pas een boottocht gemaakt naar Luik. Was leuk. Boten zijn wel wat verouderd, maar lekker eten aan boord en prima bediening. Wel met mooi weer aan te raden.
Unknown1985 schreef:
14-07-2017 21:52
Eens! Maastricht hadden we in een middagje gezien.
Hoe kan je je langer vermaken in die ene straat die Valkenburg heeft?
Stiphout rondvaart is ook erg leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven