Partner met een grootleeftijdsverschil

05-08-2017 13:32 137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag viva lezers

Ik ben hier nieuw, en opzoek naar andere dames die ook in een relatie zitten met een groot leeftijdsverschil.
BWitched schreef:
06-08-2017 01:35
OK, waarvan akte. Overigens is deze dame inmiddels 53 en al 36 jaar samen met haar man. Ze is al even geen puber meer (ze is zelfs al oma) dus vind je het zelf ook niet een beetje onbeleefd om haar toe te spreken alsof ze dat nog wel is?
Nou dit dus.

Ik vind leeftijdsverschillen waarbij de ander niet oud genoeg is om de anders ouder te zijn wel meevallen.
Star* schreef:
05-08-2017 17:18
Heel eerlijk? Ik kan me dat wel voorstellen. Hier allemaal rond de 40 en zit er echt niet op te wachten als er ineens een 17-jarige mee zou gaan naar weekendjes weg enzo.

Dit inderdaad. Hier tegen de 50 en de meeste van mijn vrienden zijn ook die leeftijd. Als we iets gezamenlijk doen dan zit ik niet te wachten op een 24 jarige, we nemen onze kinderen van die leeftijd immers ook niet mee. De vrienden van de vriend van TO zijn nog tien jaar ouder, die zijn aan hun pensioen aan het denken terwijl TO nog maar net aan haar (werkzame)leven begint. Ik kan me best voorstellen dat die vrienden bang zijn dat ze buiten de groep valt en er maar wat bijhangt wat de sfeer niet ten goede komt. Zeker als je een heel weekend weggaat kan ik me voorstellen dat dat vervelend is, een paar uurtjes verjaardag is een ding maar een weekend dag en nacht is weer wat anders.

Leuk trouwens de positieve verhalen van grote leeftijdsverschillen hier maar die gaan dus niet over zulke enorme leeftijdsverschillen als bij TO. Er is een enorm verschil tussen 15 jaar en 37 jaar leeftijdsverschil. Bij 37 jaar loop je gewoon heel snel tegen verschillen aan, de kans is groot dat TO over 15 jaar (dan is hij 76) aan het zorgen is voor haar bejaarde vriend terwijl ze nog geen veertig is. Als je 15 jaar scheelt gaat dat pas veel later spelen, dan ben je zelf ook alweer een stuk ouder. Als het verschil 15 jaar zou zijn zou TO pas hoeven zorgen als ze zelf in de vijftig is (als hij 76 is zou zij dan 61 zijn). En natuurlijk kan iemand ook eerder ziek worden of een ongeluk krijgen of heel misschien is de vriend van TO de grote uitzondering die op zijn tachtigste nog de radslag doet maar dat gebeurd meestal niet dus ga ik even uit van een standaard situatie. Ook een nadeel als je zelf zo jong bent is dat je weinig recht op hulp hebt vanuit de gemeente bijvoorbeeld. Er is een gezonde (neem ik aan) partner dus krijgt de vriend van TO geen indicatie voor huishoudelijke hulp bijvoorbeeld en TO kan hem helpen met aankleden en steunkousen dus ook daar geen hulp voor. Dan draait zij in haar uppie op voor alle zorg en het huishouden. Dat lijkt nu misschien ver weg maar je bent zo 15/20 jaar verder en in het geval van TO is ze dan pas 39/44 jaar maar hij 76/81 jaar.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Ik vind dat vriend van TO gewoon niet moet gaan met zijn vrienden als zijn vriendin niet welkom is. Als ze zelf vinden dat hun leeftijd geen rol speelt moeten ze dit zelf als eerste laten zien. Mijn man zou mij niet zo laten stikken!

En omgekeerd, als er een goede vriend van ons (rond de 40 allemaal) plots met een 18- jarige samen is dan zou ze zeker weten gewoon welkom zijn. Je bent toch geen goede vrienden als je 'partner van' zo behandeld?
Dat zou in onze vriendenkring niet gebeuren, ben ik zeker van.

Los daarvan vind ik het verschil bizar groot! En ik vind ook dat vriend van TO haar niet netjes behandeld.
Star* schreef:
05-08-2017 13:53
Nou ben ik niet al te best in rekenen.....
Je bent duidelijk niet de enige....... :biggrin:
The early bird suffers longer.
Week 38 van de Extremely Demotivational Calendar
Hoe ging je gesprek, TO?
Hips, hopsakee en pierlala.
TO, hoe gaat het nu?
Hier 16 jaar verschil en dat is voor mij echt de max!
Hi,

Ik heb een partner die 19 jaar ouder is. We zijn 8 jaar samen.
alinea schreef:
05-08-2017 17:00
Ik vind het ongelijkwaardig, een meisje van 17 wordt eerder ingepalmd dan dat ze verliefd wordt en als ze al verliefd is dan zit ze in een andere fase.
Hij leest de krant en gaat werken, zij kijkt nickelodeon en gaat naar school?
Die kloof is enorm.

En boven de 20 is je brein al wat meer ontwikkeld en ben je al tijdje uit huis en iets volwassener.
En toch meer gewend aan zelf nadenken.
Wat een aannames zeg!
BWitched schreef:
06-08-2017 01:35
OK, waarvan akte. Overigens is deze dame inmiddels 53 en al 36 jaar samen met haar man. Ze is al even geen puber meer (ze is zelfs al oma) dus vind je het zelf ook niet een beetje onbeleefd om haar toe te spreken alsof ze dat nog wel is?
Bedankt !
Dit dus.
Man en ik zijn dus al 36 j samen. Wij wandelen nog steeds hand in hand, wij genieten nog altijd van elkaar.
Gelukkig dat mijn "oude man" niet hijgt.... :lol:
MN-- schreef:
06-08-2017 06:51
Nou dit dus.

Ik vind leeftijdsverschillen waarbij de ander niet oud genoeg is om de anders ouder te zijn wel meevallen.
Bedankt! Mijn man die net geen 13 ouder is, wordt hier door sommigen aanzien als een pervert.....ERG!
newspaper schreef:
07-08-2017 09:06
Hier 16 jaar verschil en dat is voor mij echt de max!
Super toch! Trek je niets aan van die vervelende reacties.
Mijn schoonouders scheelden 22 jaar trouwens! En die hadden een heel goed huwelijk.
Die 2 mensen zijn bij elkaar gebleven tot 'de dood'. Tot schoonvader overleed. EN vlak na hem is schoonmoeder ook 'gegaan'. Ze kon het verlies niet verwerken.
Griet1983 schreef:
07-08-2017 09:13
Hi,

Ik heb een partner die 19 jaar ouder is. We zijn 8 jaar samen.
Leuk! Ik ben echt blij dat hier nog koppels zijn met een groot leeftijdsverschil die een langdurende relatie hebben. :hyper:
Moemoe64 schreef:
07-08-2017 14:33
Leuk! Ik ben echt blij dat hier nog koppels zijn met een groot leeftijdsverschil die een langdurende relatie hebben. :hyper:
Hier 16 jaar verschil en 5 jaar samen. Nog niet echt lang, maar vooralsnog geen vuiltje aan de lucht. :D
Rode_trui schreef:
05-08-2017 16:55
Ik scheel met mijn man 12 jaar. .hij is ouder :flirting:
Same here.....net geen 13j. Maar welke reacties ik ontvangen heb daarover........mijn man wordt hier neergezet als 'twijfelgeval-pedofiel'.......en ik ben al 36j samen met hem :-P
WIj hebben 3 volwassen kinderen en ook al kleinkinderen maar: ik blijf dus een in die dubieuze relatie zitten :P
Jitsie schreef:
07-08-2017 14:42
Hier 16 jaar verschil en 5 jaar samen. Nog niet echt lang, maar vooralsnog geen vuiltje aan de lucht. :D
Owwww, schaam je hoor. Dat wordt hier niet geaccepteerd ;-))
Ben blij voor jou! :redrose:
Ik heb kort iets gehad met een 21 jaar oudere man en het contact met wederzijdse vrienden vond ik echt ongemakkelijk. Zijn vrienden vonden mij maar een jong ding (32) en hun leven was zo anders ingericht dan het mijne. Volwassen kinderen en doordeweeks tennissen vs werken en zorgen voor een jong kind. Ik mocht wel mee maar voelde me nooit echt op mijn gemak.
Ook onderling hadden we regelmatig last van een generatie verschil. Als je verliefd bent merk je dat niet maar als de irritaties groeien weet je dat dit niet voor lange duur is.
We hebben nog steeds contact, vriendschappelijk. Ik ben inmiddels richting middelbaar, maar hij is echt een oudere man. De jaren gaan hard tellen tussen 53 en 67 (en natuurlijk ook tussen begin 30 en halverwege 40).
MinkeDeWit schreef:
07-08-2017 14:47
Ik heb kort iets gehad met een 21 jaar oudere man en het contact met wederzijdse vrienden vond ik echt ongemakkelijk. Zijn vrienden vonden mij maar een jong ding (32) en hun leven was zo anders ingericht dan het mijne. Volwassen kinderen en doordeweeks tennissen vs werken en zorgen voor een jong kind. Ik mocht wel mee maar voelde me nooit echt op mijn gemak.
Ook onderling hadden we regelmatig last van een generatie verschil. Als je verliefd bent merk je dat niet maar als de irritaties groeien weet je dat dit niet voor lange duur is.
We hebben nog steeds contact, vriendschappelijk. Ik ben inmiddels richting middelbaar, maar hij is echt een oudere man. De jaren gaan hard tellen tussen 53 en 67 (en natuurlijk ook tussen begin 30 en halverwege 40).
Ok, waarvan akte.
Volgens jou gaan dus zowat alle jaren hard tellen, vanaf 30-67. Vreemd genoeg niet tussen halverwege 40 en 53?
EN dat jij iets kortstondig gehad hebt is iets heel anders dan de dames die hier schrijven over hun jarenlange relatie met een oudere man.
Moemoe64 schreef:
07-08-2017 14:58
Ok, waarvan akte.
Volgens jou gaan dus zowat alle jaren hard tellen, vanaf 30-67. Vreemd genoeg niet tussen halverwege 40 en 53?
EN dat jij iets kortstondig gehad hebt is iets heel anders dan de dames die hier schrijven over hun jarenlange relatie met een oudere man.
Waarom stoor je je daaraan? Ik vertel toch hoe ik het heb ervaren. TO is ook pas 1,5 jaar met deze man.
Ik heb een vriendin die al jaren samen is met haar man. Destijds was zij 23 en hij 52. Persoonlijk vind ik het jammer dat ze haar jeugd zo heeft 'weg gegooid', en de relatie is heel lang niet gelijkwaardig geweest. Zij het onzekere meisje, hij de grijze wijze man. Als zij zelfbewuster was geweest en meer zelfstandig was ze nooit voor zo'n oude man gegaan om haar te 'leiden.'
MinkeDeWit schreef:
07-08-2017 15:24
Waarom stoor je je daaraan? Ik vertel toch hoe ik het heb ervaren. TO is ook pas 1,5 jaar met deze man.
Ik heb een vriendin die al jaren samen is met haar man. Destijds was zij 23 en hij 52. Persoonlijk vind ik het jammer dat ze haar jeugd zo heeft 'weg gegooid', en de relatie is heel lang niet gelijkwaardig geweest. Zij het onzekere meisje, hij de grijze wijze man. Als zij zelfbewuster was geweest en meer zelfstandig was ze nooit voor zo'n oude man gegaan om haar te 'leiden.'
Dus: een vriendin van jou is al jaren samen met haar man. Jij vindt dit 'persoonlijk' jammer want vriendin heeft volgens jou haar jeugd weggegggooid. Verder verwijt jij jouw vriendin dat ze maar zelfbewuster moet geweest zijn en 'meer zelfstandig' zodat ze nooit voor zo'n oude man gekozen had.
Ik geloof er niks van!
Ik kan mij niet voorstellen dat deze dame, dankzij jouw bemoeienis nog "vriendin" met jou wil zijn. OMG zeg.
En wie ben jij om te beweren dat ze haar jeugd weggegooid heeft?
Laat mij raden: jij bent de perfecte vrouw, echtgenote, moeder?
Lees eens de reacties hierboven; over al die vrouwen die WEL gelukkig zijn met hun oudere vriend/man.
Je gunt het hen niet he..... Zielig.
Moemoe64 schreef:
07-08-2017 14:43
Same here.....net geen 13j. Maar welke reacties ik ontvangen heb daarover........mijn man wordt hier neergezet als 'twijfelgeval-pedofiel'.......en ik ben al 36j samen met hem :-P
WIj hebben 3 volwassen kinderen en ook al kleinkinderen maar: ik blijf dus een in die dubieuze relatie zitten :P
Zolang het maar werkt voor jullie.
13 jaar vind ik bovendien niet zo overdreven veel.
Het lijkt misschien veel als je 17 en 30 bent, maar als je 30 en 43 bent valt het al nauwelijks meer op.

Een leeftijdsverschil van 20 à 25 jaar wordt soms moeilijker.
Als vrouw is je man soms ouder dan je eigen ouders, er zijn soms kinderen in 't spel die bijna even oud zijn als jezelf, er zijn tout court vaak stiefkinderen en een ex in 't spel met alle bijhorende problemen, ...
En bij 30 jaar of meer wordt het echt wel moeilijk omdat je in 2 verschillende werelden leeft.

Maar alles tot pakweg 15 jaar verschil vind ik toch echt niet "schrikwekkend" of "je jeugd vergooien".
Afhankelijk ook hoe je er zelf instaat en hoe "jong" de andere partner is en reageert.
(De ene 30-jarige wil binnen de 2 jaar kinderen en een huis, de andere heeft iets van "dat kan op mijn 37ste ook nog wel".)
Ik ben nu 40, als jij zo oud bent en jullie zijn nog bij elkaar, dan heb je een vent van bijna 80! Mijn schoonvader is 77 en die is echt oud! Moet er niet aan denken dat ik met een bejaarde in bed zou moeten liggen!

Of te wel: hoe zie jij de toekomst? :-D

Mijn man is 12 jaar ouder en dat vind ik soms al lastig. Ik viel altijd op ouder, maar sinds een paar jaar lijkt het me veel fijner om iemand van mijn leeftijd te hebben met vrienden van mijn leeftijd, ondanks dat onze relatie nog steeds prima is.

37 jaar, dan zou mijn toekomstige lover nu 3 zijn o_o
pamelacourson schreef:
07-08-2017 16:18
Ik ben nu 40, als jij zo oud bent en jullie zijn nog bij elkaar, dan heb je een vent van bijna 80! Mijn schoonvader is 77 en die is echt oud! Moet er niet aan denken dat ik met een bejaarde in bed zou moeten liggen!

Of te wel: hoe zie jij de toekomst? :-D

Mijn man is 12 jaar ouder en dat vind ik soms al lastig. Ik viel altijd op ouder, maar sinds een paar jaar lijkt het me veel fijner om iemand van mijn leeftijd te hebben met vrienden van mijn leeftijd, ondanks dat onze relatie nog steeds prima is.

37 jaar, dan zou mijn toekomstige lover nu 3 zijn o_o
Weet jouw 'oudere' man daarvan? Heb je het eerlijk verteld?
Moemoe64 schreef:
07-08-2017 15:55
Dus: een vriendin van jou is al jaren samen met haar man. Jij vindt dit 'persoonlijk' jammer want vriendin heeft volgens jou haar jeugd weggegggooid. Verder verwijt jij jouw vriendin dat ze maar zelfbewuster moet geweest zijn en 'meer zelfstandig' zodat ze nooit voor zo'n oude man gekozen had.
Ik geloof er niks van!
Ik kan mij niet voorstellen dat deze dame, dankzij jouw bemoeienis nog "vriendin" met jou wil zijn. OMG zeg.
En wie ben jij om te beweren dat ze haar jeugd weggegooid heeft?
Laat mij raden: jij bent de perfecte vrouw, echtgenote, moeder?
Lees eens de reacties hierboven; over al die vrouwen die WEL gelukkig zijn met hun oudere vriend/man.
Je gunt het hen niet he..... Zielig.
Het gaat niet om gunnen. Ik gun ze nog veel jaren samen. Echter bij de start van hun relatie was die niet gelijkwaardig. Dat kan ook niet want er zit een heel leven verschil tussen. Zij thuiswonend verlegen meisje, net puber-af, en hij met een jarenlang huwelijk achter de rug. Dat heb ik haar niet verteld of misschien wel ooit eens in bedekte termen. Inmiddels is het gewoon een leuk stel, zij werkend, hij gepensioneerd en huisman, met een aantal puberkinderen.
Tornacense schreef:
07-08-2017 16:17
Zolang het maar werkt voor jullie.
13 jaar vind ik bovendien niet zo overdreven veel.
Het lijkt misschien veel als je 17 en 30 bent, maar als je 30 en 43 bent valt het al nauwelijks meer op.

Een leeftijdsverschil van 20 à 25 jaar wordt soms moeilijker.
Als vrouw is je man soms ouder dan je eigen ouders, er zijn soms kinderen in 't spel die bijna even oud zijn als jezelf, er zijn tout court vaak stiefkinderen en een ex in 't spel met alle bijhorende problemen, ...
En bij 30 jaar of meer wordt het echt wel moeilijk omdat je in 2 verschillende werelden leeft.

Maar alles tot pakweg 15 jaar verschil vind ik toch echt niet "schrikwekkend" of "je jeugd vergooien".
Afhankelijk ook hoe je er zelf instaat en hoe "jong" de andere partner is en reageert.
(De ene 30-jarige wil binnen de 2 jaar kinderen en een huis, de andere heeft iets van "dat kan op mijn 37ste ook nog wel".)
Dit vind ik een eerlijke mening, zonder vooroordelen. Top!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven