Stomme fietsers

06-08-2017 17:28 76 berichten
Ik dus lekker aan het wielrennen, en tot 4 keer toe een botsing voorkomen. Als ik niet elke keer keihard rem dan waren er ongelukken gebeurd.

Waarom kijken mensen niet even als ze willen oversteken? Waarom steken ze hun arm niet uit als ze willen afslaan?

En ik die mensen nog (ik vermoed een beetje boos) aankijken maar geen enkele reactie! Geen sorry of wat dan ook. Ik zeg ook geen woord want ik wil t graag beschaafd houden.

Ter info: ik probeer me niet in elk gaatje te wurmen en als ik voor mensen wil dan roep ik tring tring en als ik er voorbij fiets zeg ik dank je wel.
badmeester schreef:
06-08-2017 17:39
Ja. Wat snap je niet?
Jij hebt geen zin om je hand van je stuur te halen. Om vervolgens te zeggen dat anderen geen zin oid hebben om uit te kijken.

Je hebt nu eenmaal te maken met fietsers die maar wat aanmodderen. De Nederlandse wegen zijn prachtig, maar niet toegerust op zowel ouders met fietsende kinderen naast zich, driewielers, ouderen op een e-bike, wielrenners en al het overige wat op een fietspad moet bewegen.

Wielrennen op de openbare weg is haast niet te doen.
Ik vind het leuk, wielrenners, vooral om ze in te halen op mijn vouwfietsje
Lap, weeral zo'n wielerterrorist als opstarter die denkt dat de baan alleen voor terroristen is.
Alleen maar omdat ie 5 à 10 km per uur sneller gaat dan normaal fietsende mensen ...
Doreia schreef:
06-08-2017 18:06
Jij hebt geen zin om je hand van je stuur te halen. Om vervolgens te zeggen dat anderen geen zin oid hebben om uit te kijken.

Je hebt nu eenmaal te maken met fietsers die maar wat aanmodderen. De Nederlandse wegen zijn prachtig, maar niet toegerust op zowel ouders met fietsende kinderen naast zich, driewielers, ouderen op een e-bike, wielrenners en al het overige wat op een fietspad moet bewegen.

Wielrennen op de openbare weg is haast niet te doen.
Neenee. Ik heb geen zin om mijn handen van mijn stuur te halen om te moeten bellen want dan kan ik sneller anticiperen. Daarom roep ik dus tring tring en dat komt tot nog toe vrij helder over want iedereen begrijpt wat er aan de hand is.
ik heb wel een bel, zo'n koeienbel. werkt prima als ik langs een pelotonnetje zoef
Het is momenteel algemeen bekend dat wielrenners het irritantste volk op de fiets zijn. Ik zou dus maar een beetje indammen.
gizzmo-returns schreef:
06-08-2017 18:32
Het is momenteel algemeen bekend dat wielrenners het irritantste volk op de fiets zijn. Ik zou dus maar een beetje indammen.
Ik voel me niet aangesproken:-)
closednote schreef:
06-08-2017 17:45
Ik steek soms m'n hand niet uit omdat ik de laatste tijd weleens heb dat er ineens een wildvreemde naast me gaat fietsen. Ik snap er echt niks van. Volgende keer maar eens vragen wat de bedoeling is... Of je haalt me in of je blijft achter me fietsen.

En ik heb ook wel eens gehad dat ik mijn hand wilde uitsteken maar me kapot schrok omdat er ineens een wielrenner keihard voorbij kwam.

Het is dan ook de bedoeling dat je eerst kijkt voordat je richting aangeeft (net als in de auto trouwens, ook daar heeft niet iedereen dat door).
badmeester schreef:
06-08-2017 18:34
Ik voel me niet aangesproken:-)
was wel de bedoeling :boooos: ( :proud: )
badmeester schreef:
06-08-2017 18:27
Neenee. Ik heb geen zin om mijn handen van mijn stuur te halen om te moeten bellen want dan kan ik sneller anticiperen. Daarom roep ik dus tring tring en dat komt tot nog toe vrij helder over want iedereen begrijpt wat er aan de hand is.
Nu weet wel iedereen wie badmeester is :sherlock: :biggrin:
Ikkuz schreef:
06-08-2017 18:49
Nu weet wel iedereen wie badmeester is :sherlock: :biggrin:
Iedereen die dit forum een beetje volgt heeft allang n foto van me gezien hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik fiets elke dag. Dagelijks op mijn stevige Gazelle voor werk of naast dochter en voor ontspanning, lange tochten, op een prachtige Giant Expedition (ja ik ben er blij mee :A: )
Maar nog nooit heb ik last gehad van wielrenners. Ook al kom ik ze vaak tegen. Echt nog nooit! Dat terwijl ik het geklaag zovaak hoor. Ik vraag me dan ook af of het meelullen is of dat ik gewoon erg veel geluk heb.
Als in mijn stad bij een bepaald stukje mensen oversteken zonder rechts en links te kijken, laat ik ze altijd flink schrikken door er rakelings langs te fietsen. Met de hoop dat ze schrikken en hiervan leren :) Dat is overigens op normale binnenstad snelheid op een stadswrak.
badmeester schreef:
06-08-2017 18:50
Iedereen die dit forum een beetje volgt heeft allang n foto van me gezien hoor.
Ow...

Heb ik dat gemist!
nou die wielrenners die geen zin hebben om hun handen van hun stuur te halen doen dat dus vaak ook niet om richting aan te geven
en als ze al 'tring tring' roepen dan waait dat waarschijnlijk vaak weg in de wind met hun snelheid en ben ik alsnog de berm ingejaagd als ze veel te dichtbij langs sjezen

hier dus ook geen fan van het veel te hard fietsende helmpjes volk helaas

(maar ook niet van scooters en ouders met zwabberend kroost)
Lorem Ipsum
Haaz schreef:
06-08-2017 17:32
Tring tring?
Man. :facepalm:
Koop een bel ook.
Dat helpt ook niks. Ik heb een bel op mijn mountainbike en het enige effect is dat die bejaarden op hun e-bikes schrikken van de bel, achterom gaan kijken en gaan slingeren.
turquasi schreef:
06-08-2017 19:08
nou die wielrenners die geen zin hebben om hun handen van hun stuur te halen doen dat dus vaak ook niet om richting aan te geven
en als ze al 'tring tring' roepen dan waait dat waarschijnlijk vaak weg in de wind met hun snelheid en ben ik alsnog de berm ingejaagd als ze veel te dichtbij langs sjezen

hier dus ook geen fan van het veel te hard fietsende helmpjes volk helaas

(maar ook niet van scooters en ouders met zwabberend kroost)
Ik geef altijd richting aan
dolfje schreef:
06-08-2017 17:38
Niks zo irritant als wielrenners op de openbare weg die ineens (zonder bel) uit het niets komen dus mijn steun heb je niet in deze Badmeester.

Dit dus! Incl het boos kijken van ze als ze ineens voor je langs schieten :evil:
Wielrenners moeten gewoon lekker op de weg waar de auto's rijden gaan fietsen. Dan merken ze hoe het is voor een gewone fietser op het fietspad als er iemand met een compleet andere snelheid voorbij komt.

Toerrijders zie je nooit op fietspaden in de stad of het dorp. Die clubs zoeken altijd wegen uit waar het kan. Het zijn de types die de laatste tijd in hun hoofd halen om te gaan wielrennen waar het niet kan (de zogenaamde mamils)
wat bethweeter zeg, ga dan echt de weg op als je zo stoer bent en laat ons met rust
Lorem Ipsum
Tring tring :HA:
When they go low, we go high. (M.Obama)
SaveAngie schreef:
06-08-2017 19:26
Tring tring :HA:
Ik oest lachen
bethweeter schreef:
06-08-2017 19:23
Wielrenners moeten gewoon lekker op de weg waar de auto's rijden gaan fietsen. Dan merken ze hoe het is voor een gewone fietser op het fietspad als er iemand met een compleet andere snelheid voorbij komt.

Toerrijders zie je nooit op fietspaden in de stad of het dorp. Die clubs zoeken altijd wegen uit waar het kan. Het zijn de types die de laatste tijd in hun hoofd halen om te gaan wielrennen waar het niet kan (de zogenaamde mamils)
Ben ik met je eens maar dat mag niet. Het echte probleem is natuurlijk dat de fietspaden gewoon te druk zijn.
badmeester schreef:
06-08-2017 19:35
Ik oest lachen
Hoe bel je aan bij vrienden?
Bel bel of klop klop? :hihi:
When they go low, we go high. (M.Obama)
Waar ik me aan irriteer is dat als je met je fietsbel belt om er langs te kunnen mensen eerst achterom gaan kijken en gaan slingeren en dan pas bedenken dat ze aan de kant moeten gaan.
you go girl

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven