Gender neutraal
donderdag 27 juli 2017 om 16:20
Ik heb wat vragen over het thema Gender neutraal.
Wat betreft die Gender neutrale WC's, kan ik dan niet meer kiezen voor een dames WC, zitten er dan overal dames en heren door elkaar?
En wordt er bij de Burgerlijke Stand ook geen gender genoteerd?
Dan weten ze toch nooit wie ze nou moeten oproepen voor de borstenbus of het uitstrijkje?
Wat betreft die Gender neutrale WC's, kan ik dan niet meer kiezen voor een dames WC, zitten er dan overal dames en heren door elkaar?
En wordt er bij de Burgerlijke Stand ook geen gender genoteerd?
Dan weten ze toch nooit wie ze nou moeten oproepen voor de borstenbus of het uitstrijkje?
zondag 6 augustus 2017 om 22:04
Ik ben het niet met je eens. Jij hebt de waarheid niet in pacht. En andere mensen emotioneel zwak noemen is niet echt heel sterk, argumentatief.
zondag 6 augustus 2017 om 22:08
Klopt en als ze er toch niet is en als over haar gepraat wordt hoef je ook geen hen te zeggen want daar komt ze toch niet achter. Onzin dus allemaalPinda-Kaas schreef: ↑06-08-2017 22:00maar ze noemen jou toch ook geen hen, jij mag gewoon zij/haar blijven hoor
zondag 6 augustus 2017 om 22:14
dus als jij er niet bij bent en ik noem jou structureel hem omdat je er toch niet achter gaat komen dan is dat prima ook?
zondag 6 augustus 2017 om 22:14
Als je nou echt nikszinnigs bij te dragen hebt zoals altijd hou dan j mond. Oke je mag jouw mening zeggen maar wel leuk om te horen dat veel mensen jouw mening en dwars gedoe hier beleeft gezegd niet zo op prijs stellen., ik druk me nu echt zwak uit.
zondag 6 augustus 2017 om 22:15
zondag 6 augustus 2017 om 22:16
Klopt ook helemaalPinda-Kaas schreef: ↑06-08-2017 22:14dus als jij er niet bij bent en ik noem jou structureel hem omdat je er toch niet achter gaat komen dan is dat prima ook?
zondag 6 augustus 2017 om 22:17
Ja, omdat men hier over alles valt, kan ik dat beter meteen zeggen voor er weer gezeur komt.Pinda-Kaas schreef: ↑06-08-2017 22:15blijkbaar doet het er ook voor jou genoeg toe om die tweede zin over je master achteraf toe te voegen?
zondag 6 augustus 2017 om 22:18
https://www.quora.com/Are-there-more-than-two-genders
Zelfs bij een uitgebreide uitleg over de variaties van genderidentiteiten wordt er steeds naar de twee seksen gerefereerd. Er zijn ook slechts twee genders, maar van genderidentiteiten zijn er ietsje meer. Rest my case.
Agender: someone who experiences no form of gender whatsoever
Androgynous: identifies with aspects of femininity and masculinity alike and tries to present themselves as auch
Bigender: identifies as both male and female and fluctuated between the two
Cisgender: someone whose sex assigned at birth matches their gender identity
Gender fluid: kind of like bigender, but has days where they identify more as male than female or vice versa
Genderqueer: someone who doesn't identify with the gender binary (i.e. male and female)
Gender variant: tend to not conform with societal expectations of gender by choice or nature
Intersex: someone with biological aspects of both male and female (e.g. genitals, chromosomes, internal sex organs)
Trans man: Assigned female at birth, but identifies as male
Trans woman: Assigned male at birth, but identifies as female
Zelfs bij een uitgebreide uitleg over de variaties van genderidentiteiten wordt er steeds naar de twee seksen gerefereerd. Er zijn ook slechts twee genders, maar van genderidentiteiten zijn er ietsje meer. Rest my case.
zondag 6 augustus 2017 om 22:19
Genderneutraal... Ik vind het maar een gehyped modewoord/-gedoe. Van mij mag iedereen zijn of zich voelen wat hij/zij/onzijdig/allebei zich wil voelen of voelt, maar bespaar me alle heisa er omheen. Allemaal heel leuk hoor, dat genderneutraal-gebeuren, maar volgens mij willen ouders nog altijd maar wat graag weten of ze een jongen of meisje krijgen en vind ik zelf het onderscheid tussen een dames- en herenafdeling in kledingzaken ook vrij onmisbaar. En wat betreft die toiletten? Hm, zou toch niet altijd willen delen met kerels hoor. Acceptatie van man, vrouw en alles daartussen is positief, maar hoop niet dat we erin doorslaan met allerlei van die opgelegde kunstgrepen die zogenaamd voor acceptatie zouden moeten staan.
liliane13 wijzigde dit bericht op 06-08-2017 22:21
0.14% gewijzigd
Who wants to clear the fog and all the smog in your mirrors
When you could just fall back and wait?
~Doechii~
zondag 6 augustus 2017 om 22:20
Ik viel over je quote, over je diagnose van transgenders als psychisch ziek en ik was erg benieuwd naar wat "Hoge Studie" betekent, omdat ik die term in het Nederlands nog nooit gehoord heb.
zondag 6 augustus 2017 om 22:24
Als diegene dat aangeeft vind ik dat geen probleem maar dit zie je niet aan de buitenkant en ook niet als je iemand niet kent. Dat is ook heel wat anders dan gelijk op paspoorten geen m/v meer zetten of extra toiletten maken. Dat kan diegene gewoon duidelijk maken zonder al deze poespas.Pinda-Kaas schreef: ↑06-08-2017 22:20zou jij als iemand je vraagt diegene aan te spreken met 'die' (en als je het over diegene hebt in diens bijzijn 'hen' te gebruiken) dat weigeren?
zondag 6 augustus 2017 om 22:30
Als ik dit zo lees dan krijg ik toch een beetje het idee van een modeverschijnsel. (Sorry als ik hiermee iemand beledig.)Bossanova schreef: ↑06-08-2017 22:18https://www.quora.com/Are-there-more-than-two-genders
zondag 6 augustus 2017 om 22:33
klopt het zijn ook verschillende dingen, ik vroeg door omdat je zij dat je 'hen' onzin vond, bedankt voor je antwoordLovely7 schreef: ↑06-08-2017 22:24Als diegene dat aangeeft vind ik dat geen probleem maar dit zie je niet aan de buitenkant en ook niet als je iemand niet kent. Dat is ook heel wat anders dan gelijk op paspoorten geen m/v meer zetten of extra toiletten maken. Dat kan diegene gewoon duidelijk maken zonder al deze poespas.
ik heb in eerdere posts aangegeven waarom een meer genderneutrale leefomgeving belangrijk is volgens mij en dat dat niet alleen over transgenders gaat dus ik ga daar verder niet op inhaken. omdat het ook voor mij inderdaad andere zaken zijn
zondag 6 augustus 2017 om 22:33
Dat idee had ik dus ookPientjexxxx schreef: ↑06-08-2017 22:30Als ik dit zo lees dan krijg ik toch een beetje het idee van een modeverschijnsel. (Sorry als ik hiermee iemand beledig.)
zondag 6 augustus 2017 om 22:34
Oja. Want realistisch is natuurlijk wat andere mensen bepalen hoe jij je moet voelen en identificeren. En dat andere mensen dat dan ook mogen en kunnen wegzetten als "poespas" en "doe maar normaal dan doe je al gek genoeg" enzo. Fijn, dat realisme, vooral als jij deel uitmaakt van die minderheid en andere mensen dergelijke grenzen voor jou stellen.
Echt, it blows my mind dat het voor sommige mensen zo moeilijk te bevatten is er dat er mensen zijn die totaal anders denken en voelen dan jij, maar dat anders niet minder of minderwaardig is. Ik kan me sommige dingen ook moeilijk voorstellen, maar ik kan me tegelijkertijd wel indenken dat lang niet iedereen denkt en voelt zoals ik. Is dat zo'n moeilijke voorstelling om te maken?
zondag 6 augustus 2017 om 22:36
Ik heb er ook helemaal geen problemen mee ieder moet lekker doen wat hij of zij zelf wilt. En mocht iemand t aangeven aangesproken te willen worden op een bepaalde manier zal ik de eerste zijn dat te doen. Maar om nou allemaal dingen om te gooien en aan te passen gaat mij te ver. En dan nog is dat maar mijn mening hoor t zal echt niet van mij afhangen allemaalPinda-Kaas schreef: ↑06-08-2017 22:33klopt het zijn ook verschillende dingen, ik vroeg door omdat je zij dat je 'hen' onzin vond, bedankt voor je antwoord
ik heb in eerdere posts aangegeven waarom een meer genderneutrale leefomgeving belangrijk is volgens mij en dat dat niet alleen over transgenders gaat dus ik ga daar verder niet op inhaken. omdat het ook voor mij inderdaad andere zaken zijn
zondag 6 augustus 2017 om 22:37
De groep vrouwen is wel even wat groter dan die enkeling die zich man noch vrouw voelt.