Gender neutraal

27-07-2017 16:20 2409 berichten
Ik heb wat vragen over het thema Gender neutraal.

Wat betreft die Gender neutrale WC's, kan ik dan niet meer kiezen voor een dames WC, zitten er dan overal dames en heren door elkaar?

En wordt er bij de Burgerlijke Stand ook geen gender genoteerd?
Dan weten ze toch nooit wie ze nou moeten oproepen voor de borstenbus of het uitstrijkje?
Ik vind het dan wel jammer dat ik toentertijd op mijn bankpas nog 'mejuffrouw' mocht als aanhef. Staat er tot op de dag van vandaag op.
Ben nog steeds niet getrouwd maar op de en/of mocht het niet meer.
Over dat onrecht heb ik nog nooit iemand gehoord. Gewoon geruisloos verdwenen. Zo'n probleem is het dus niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer me in te leven in waarom er zo'n weerstand kan zijn tegen iets waar je zelf (tenminste ik dan niet) geen merkbare hinder van ondervindt, maar waar een ander blijkbaar bij gebaat is. Voor mij zou het echt geen moeite zijn, als ik een ander daar een plezier mee doe. Wat voor kern zit daaronder? Angst voor het onbekende? Nog steeds het idee dat bijv. mensen die zich niet met een bepaalde gender identificeren een 'fout' van de natuur zijn of ziek in hun hoofd?
Timetraveler schreef:
06-08-2017 20:44
Ik probeer me in te leven in waarom er zo'n weerstand kan zijn tegen iets waar je zelf (tenminste ik dan niet) geen merkbare hinder van ondervindt, maar waar een ander blijkbaar bij gebaat is. Voor mij zou het echt geen moeite zijn, als ik een ander daar een plezier mee doe. Wat voor kern zit daaronder? Angst voor het onbekende? Nog steeds het idee dat bijv. mensen die zich niet met een bepaalde gender identificeren een 'fout' van de natuur zijn of ziek in hun hoofd?
Ik heb geen idee, heb al een paar keer geprobeert daar antwoord op te krijgen maar tot nu toe is het me nog niet duidelijk waar die weerstand vandaan komt
Mooi gezegd Timetraveler, ik denk ook dat dat de generale gedachte is van de bevolking.
Timetraveler schreef:
06-08-2017 20:44
en het is niet eens enkel vanuit een handreiking naar de trans-community toe per se, is gaat er uiteindelijk ook over om niet meer telkens gender te benoemen waar het niet relevant is. de term genderneutraliteit gaat ook (of met name) over minder onderscheid maken tussen mannen en vrouwen de hele tijd. als ik in de trein zit maakt het niet uit of ik man of vrouw ben, als ik afvalstoffenheffing aan de gemeente betaal ook niet, of als ik een stofzuiger koop en zelf niet als ik ergens mijn legitimatie laat zien omdat daar toch alleen nog maar naar gezichtsherkenning, vingerafdruk en BSN wordt gekeken.
Eens Pinda-kaas.
Ik vind dat er veel te vaak naar mijn gender gevraagd wordt. Het doet er bijna nooit toe.
Het-groepje schreef:
06-08-2017 20:39
Ik vind het dan wel jammer dat ik toentertijd op mijn bankpas nog 'mejuffrouw' mocht als aanhef. Staat er tot op de dag van vandaag op.
Ben nog steeds niet getrouwd maar op de en/of mocht het niet meer.
Over dat onrecht heb ik nog nooit iemand gehoord. Gewoon geruisloos verdwenen. Zo'n probleem is het dus niet.

Wat is er mis met mejuffrouw als je ongetrouwd bent? In België wordt dit nog wel gebruikt in het spreken, en ik zeg dat ook wel eens tegen mijn dochter.
Wat maken we ons toch maar druk om vanalles. :facepalm:
ferrycourgette schreef:
06-08-2017 20:56
Eens Pinda-kaas.
Ik vind dat er veel te vaak naar mijn gender gevraagd wordt. Het doet er bijna nooit toe.

Is dat nu écht zo erg?!?!
LAgirl82 schreef:
06-08-2017 20:58
wel zolang het betekent dat er andere dingen van je worden verwacht en je anders wordt behandeld op basis van je gender, en een meer neutrale samenleving kan bijdragen aan dat dat minder gebeurt
Ginerva schreef:
06-08-2017 20:48
Ik heb geen idee, heb al een paar keer geprobeert daar antwoord op te krijgen maar tot nu toe is het me nog niet duidelijk waar die weerstand vandaan komt
Groot raadsel inderdaad.
LAgirl82 schreef:
06-08-2017 20:58
Moet je dit nu na bijna 50 pagina's nog vragen of het echt zo erg is?
S-Meds schreef:
06-08-2017 20:29
hoe weet je eigenlijk zeker dat je een vrouw bent? 100% vrouw of 100% man bestaat niet
Shit zeg. Denk je een reu te hebben, maar die mag je dan niet zo noemen, want eigenlijk voelt dat lieve dier zich misschien ook soms wel teefje, en tjee, hoe daarmee om te gaan.

Maar hoe je het ook wendt of keert, er zijn niet meer dan twee geslachten in de natuur, en dan kan het (bij mensen) zo zijn dat sommige mensen zich eigenlijk meer een meneer dan een mevrouw voelen of omgekeerd, of zich wel een meneer voelen maar ook liever sex hebben met een andere meneer, of wat dan ook, dat neem nog steeds niet weg dat er biologisch niet meer smaken zijn dan mannelijk of vrouwelijk. En hoe je je dan voelt in je eigen lijf, of hoe je je wenst te gedragen, is een ander ding, en ik vind ook zeker dat dat gerespecteerd moet worden, maar ik vind het tegelijk belachelijk dat de hele communicatieafdeling van een grote gemeente denkt niks beters te doen te hebben dan zich hiermee bezig te houden, wat kapitalen aan geld kost aan werkgroepen en richtlijnen en nieuwe cursussen, terwijl op andere terreinen de gemeente opeens geen geld meer zegt te hebben, waar het veel harder nodig is.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
S-Meds schreef:
06-08-2017 20:33
dat weten we niet. blondie zegt dat ze een vrouw is maar wij weten het niet
ja hoor daarom ben je heeln irritant.
pejeka schreef:
06-08-2017 21:08
Shit zeg. Denk je een reu te hebben, maar die mag je dan niet zo noemen, want eigenlijk voelt dat lieve dier zich misschien ook soms wel teefje, en tjee, hoe daarmee om te gaan.

Maar hoe je het ook wendt of keert, er zijn niet meer dan twee geslachten in de natuur, en dan kan het (bij mensen) zo zijn dat sommige mensen zich eigenlijk meer een meneer dan een mevrouw voelen of omgekeerd, of zich wel een meneer voelen maar ook liever sex hebben met een andere meneer, of wat dan ook, dat neem nog steeds niet weg dat er biologisch niet meer smaken zijn dan mannelijk of vrouwelijk. En hoe je je dan voelt in je eigen lijf, of hoe je je wenst te gedragen, is een ander ding, en ik vind ook zeker dat dat gerespecteerd moet worden, maar ik vind het tegelijk belachelijk dat de hele communicatieafdeling van een grote gemeente denkt niks beters te doen te hebben dan zich hiermee bezig te houden, wat kapitalen aan geld kost aan werkgroepen en richtlijnen en nieuwe cursussen, terwijl op andere terreinen de gemeente opeens geen geld meer zegt te hebben, waar het veel harder nodig is.
Ook biologisch zijn er meer soorten, hermafrodiet is daar een goed voorbeeld van
Pinda-Kaas schreef:
06-08-2017 21:01
wel zolang het betekent dat er andere dingen van je worden verwacht en je anders wordt behandeld op basis van je gender, en een meer neutrale samenleving kan bijdragen aan dat dat minder gebeurt

Dat.
Ik lees hier met verbazing dat sommige mensen zich blijkbaar 24-7 op en top man of vrouw zitten te voelen en het echt als een verlies ervaren als instanties je in dat gevoel niet met enige regelmaat bevestigen.
Ginerva schreef:
06-08-2017 21:11
Ook biologisch zijn er meer soorten, hermafrodiet is daar een goed voorbeeld van

:frusty:
LAgirl82 schreef:
06-08-2017 21:12
:frusty:

Is die muur voor jezelf?
Ginerva schreef:
Ja. daar zijn er ook duizenden van... Ik erken dat dat bestaat, maar echt... denk je werkelijk dat die mensen zich beter gaan voelen als de gemeente (of de NS of wie dan ook) voortaan niet meer spreekt in termen van dames en heren?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
06-08-2017 21:08

Maar hoe je het ook wendt of keert, er zijn niet meer dan twee geslachten in de natuur
Ik moet hier een beetje om lachen.
Als er één iemand een rommeltje maakt van de geslachten dan is het moeder natuur wel
*zet finding nemo nog maar weer eens op*
Ginerva schreef:
06-08-2017 21:13
Is die muur voor jezelf?

ik heb al zo vaak uitgelegd dat een hermafrodiet GEEN derde geslacht is, er zijn maar twee geslachten.
Een hermafrodiet is een mening van twee geslachten, maar geen nieuw geslacht of zo, en ze kunnen zich ook niet voortplanten.
Er zijn maar twee geslachten en artsen zeggen dit ook! Dit is een FEIT!
Ginerva schreef:
Bij een kind dat als hermafrodiet geboren is, is er iets tijdens de ontwikkeling van de foetus niet goed gegaan. Het is niet een biologische soort. Net zoals een kind met het Syndroom van Down dat ook niet is.
pejeka schreef:
06-08-2017 21:14
Ja. daar zijn er ook duizenden van... Ik erken dat dat bestaat, maar echt... denk je werkelijk dat die mensen zich beter gaan voelen als de gemeente (of de NS of wie dan ook) voortaan niet meer spreekt in termen van dames en heren?
Jij zegt er zijn niet meer dan 2 geslachten, ik ben het daar niet mee eens en geef hermafrodiet als voorbeeld. Overigens is het in de plantenwereld zo dat 94% 2 slachtig is, dus jou stelling dat de natuur maar 2 soorten kent is niet waar.

En ja ik denk dat er zeker mensen zijn die zich beter voelen bij beste reizigers dan beste dames en heren, ik ben er daar 1 van.
Pientjexxxx schreef:
06-08-2017 21:18
Bij een kind dat als hermafrodiet geboren is, is er iets tijdens de ontwikkeling van de foetus niet goed gegaan. Het is niet een biologische soort. Net zoals een kind met het Syndroom van Down dat ook niet is.
Nogmaals de natuur kent geen fouten, wij mensen betitelen iets als fout
Pientjexxxx schreef:
06-08-2017 21:18

Inderdaad. Er is iets fout gegaan bij de bevruchting en de vroege ontwikkeling tijdens de zwangerschap.
Het is GEEN biologisch soort en GEEN derde geslacht. Dat bestaat simpelweg niet.
Ginerva schreef:
06-08-2017 21:20
Nogmaals de natuur kent geen fouten, wij mensen betitelen iets als fout

Welja, dovemansoren. Echt, waarom geloof je hierin dat er meer dan twee geslachten zijn terwijl die er duidelijk niet zijn?
Wil je dit dan zó graag?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven