Uitgerekend van 1-15 april 2018

04-08-2017 22:57 1317 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier schrijven we over onze zwangerschap; we zijn allemaal uitgerekend tussen ongeveer 1 en 15 april 2018.

Hier is het topic voor als je tussen 16 en 30 april bent uitgerekend: Uitgerekend 16-30 april 2018 (klik)

Wanneer je je gegevens wilt aanpassen:
Gebruikersnaam: Aprilbaby
Wachtwoord: stuur Saga_Röversdotter een privébericht voor het wachtwoord

Als je een aantal weken niet meer meeschrijft zonder bericht, word je uit de tabel gehaald, zodat het overzichtelijk blijft. Je kunt natuurlijk altijd terugkomen!

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = 20-weken echo gehad
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Afspraken Bijzonderheden
Browneyes88 29 Eerste 30 maart Meisje - :duckie: :heart: op 19-8
Hartje04 27 Tweede 31 maart Jongen - :duckie: :heart:
Mk mrt '14; jun '17
Maisnon3 33 Eerste 31 maart Meisje - :duckie: :heart: op 16-08
MA jul 2016;
Mk dec '16; feb '17
MissMarjorie 36 Eerste 31 maart Jongen - :duckie: :heart:
Soulsister76 Eerste 5 april Meisje - :duckie: :heart:
Traveler84 33 Eerste 7 april Meisje - :duckie: :heart: op 13-09
Evaviva 35 Tweede 8 april Meisje - :duckie::heart:
PKT 33 Eerste 10 april Jongen - MA mei '17
:duckie: :heart: op 22/8
Jo_86 31 Eerste 12 april Jongen - MK 2016
:duckie: :heart: op 18-8
Krullen-bol 27 Eerste 12 April Jongen stuitligger / 14-03 draaipoging zkh :duckie: :heart:
Mugh 31 Eerste 12 april Jongen - :heart:

:hug: Zwanger0418
:hug: Srs
:hug: Verybueno

Liedjepiedje, Yeti86, Liefhuisje, Marloes 271, April2018april, Jenthe007: omdat jullie je afgemeld hebben of langer dan een maand niet geschreven hebben zijn jullie uit de tabel gehaald. Je mag natuurlijk altijd terugkomen!
anoniem_352057 wijzigde dit bericht op 09-03-2018 12:53
44.43% gewijzigd
@Jenthe, leuk zeg ook bij jullie de eerste afspraak en fijn dat je man er dan nog is!

@Canofcoke, ik snap je zorgen echt helemaal maar het beste is toch om je niet al te druk te maken... dat is ook niet goed.
Ik heb ook af in toe ineens zo'n moment dat het me echt aanvliegt en ik mij zorgen maak maar ik kan er toch niks aan doen nu...

@Marloes, fijn hij die tijd samen! Denk dat je dat als je al een kindje hebt inderdaad echt moet pakken, die momenten!

@Evaviva, goed dat je dan naar een andere praktijk gaat. Je moet er wel een goed gevoel bij hebben!
Ik ben bij deze praktijk gekomen omdat schoonzusje al 2x daar is geweest voor haar zwangerschappen en ze er altijd positief over spreekt dus vandaar mijn keuze.
Tralalalala
Wat fijn dat het kon met die echo Jenthe!
Volgens mij is het normaal dat er tussen 11 en 20 weken geen echo zit ja :).

Krullenbol lijkt me wel. Na 45 minuten oven is een ei niet meer rauw :).

Marlous, haha in alle maten BH's. Ben benieuwd of je borsten deze zwangerschap weer zo groeien! Bij mij de vorige keer amper, helaas. Altijd B-cup gehouden.
Ladiessss

Bjorg: Ik volg jou in het vertellen.. zo denk ik er ook echt over. Wij vertelden het ook enkel de mensen die ik alsook nodig heb wanneer het misgaat.

Canofcoke: Daarom moet je er vooral zelf in blijven geloven dat het deze keer goed zal gaan! Probeer zoveel mogelijk te genieten, ookal is het moeilijk.. <3

Jenthe: Spannendddd!!! Hier in België zijn er ook maar 3 echo's gepland, 10 wkn, 20 wkn en 32 wkn dacht ik, maar je mag er zoveel bijvragen als je wil.. ze worden alleen niet terugbetaald door het ziekenfonds dan..

Marloes: Van cup A naar cup D???? WAT GEK :-D hahah! Je man was waarschijnlijk zeer tevreden? :-p

Krullenbol: Ik dacht dat je alleen geen rauwe eieren mocht eten, maar met al dat gedoe met de eieren momenteel zou ik gewoon GEEN eten.. nee? :-|
Hou je niet bezig met de angst dat alles straks weer gaat;
Anders mis je elke open deur en al het moois dat voor je staat!
Ik twijfelde hahaha :A: :hihi:
Tralalalala
Krullenbol, ja hoor,dat kan je prima eten!

Jenthe, fijn dat de echo vroeg gepland kon worden. Volgens mij is het inderdaad normaal dat je tussen de termijnecho en de 20 weken echo geen andere echo's hebt.
Ik krijg een vroegere echo ivm miskramen, maar krijg dan volgens mij rond de 11 weken nog een keer een echo (de termijnecho). Volgens mij had dat er mee te maken dat de geschatte uitgerekende datum met 11 weken wat makkelijker te bepalen is dan rond de 8 weken.
Jenthe, in NL krijg je maar twee echo's vergoed. De termijnecho en twintig weken echo. Als er een medische indicatie of meerling is krijg je meer echo's. Er is geen bewijs dat een groeiecho rond de dertig weken medisch nut heeft, daarom krijg je die niet standaard in NL. Je kunt zelf altijd meer echo's doen als je wilt, maar er is eigenlijk niet bekend of de warmte van het echo apparaat invloed heeft op je ongeboren kind, daarom raden sommige verloskundigen aan niet onnodig echo's te maken.

Welkom Bjorg, ik hoop voor jullie dat het ditmaal goed gaat!

Handig Marloes dat je alle maten nu hebt haha. Mijn borsten groeien voor mijn gevoel niet echt, maar meer dat ze steviger worden. Tepels zijn nu wel behoorlijk gevoelig. Lekker even tijd voor jullie samen!

Krullenbol, heb je de code van het ei gecontroleerd op de website van de nvwa?
Ja code gecontroleerd, staat er niet bij!
En ach na 45 min in een hete oven moet het vast goedkomen!

Net het oei ik groei dagboek binnen, jeetje wat is dat een mooi en leuk vormgegeven boek!
Voor vriend als cadeautje het: zwangerschapsboek voor mannen. Kan hij ook wat meer ervan lezen ;)
Over een uurtje werken tot 23.00. Wel zin om de mensen en collega's te zien. Maar pff hoop dat mn kwaaltjes mee gaan vallen.
Tralalalala
Ik had in de vorige zwangerschap een echo met 8 weken, met 12 weken, met 20 weken en met 36 weken. Geen medische indicatie, was standaard bij mijn praktijk. Allen vergoed. Dus volgens mij klopt het niet altijd wat jij zegt Saga, dat altijd slechts 2 echo's vergoed worden.

Jullie zullen er nog wel achter komen dat iedere verloskundige, ieder ziekenhuis, iedere kraamhulp enz. de zaken anders doet! Heel verwarrend maar ja :).
Maar 2 echo's vergoed, vind het zo weinig! maar aan het einde van de zwangerschap krijg je toch ook nog wel een echo? Of is dat echt alleen bij een medische reden?
Volgens mij dus niet Jenthe. Bij mij was geen medische indicatie, iedereen bij mijn praktijk kreeg een liggingsecho rond de 36 weken.
Mijn excuses Krullen-bol ! Ik wist niks af van de nvwa :-D
Het kan je maar gesmaakt hebben!!
Ik heb nu spijt dat ik mijn dagboek al gekocht heb, nu ik hoor dat dat van 'oei ik groei' veel leuker is :-(
Welk boek heb jij Psd? Is het niet zo leuk? Joh het gaat toch om wat jij erin schrijft? :)
Ik vind bij nader inzien het dagboek van mijn 1e heel oubollig maar de teksten en foto's erin maken het toch een leuk aandenken.
Enorm bedankt voor alle steun. Ik ben steeds meer gaan bloeden, vooralsnog weinig krampen, maar de hoeveelheid bloed zegt me dat het mis is. Ik heb de verloskundige gebeld en ik kan pas vrijdag langskomen, zij vermoed i.i.g. ook een miskraam.

Ik hoop vrijdag weer leuk mee te kunnen schrijven, maar waarschijnlijk kom ik met slecht nieuws.
Ik zit er flink doorheen en wil overal mee stoppen, man zegt dat het ooit wel een keer goed moet komen en ik niet weer op mag geven. Voor nu weet ik het gewoon even niet. Deze keer valt het zwaarder dan alle voorgaande keren, waarschijnlijk omdat ik zoveel voelde gebeuren in m'n lichaam. Voel me nu zo leeg en verloren. Maar goed.. Jullie horen vrijdag weer van me.

Genietse van alle kwaaltjes, dames. Ik wens jullie allen een mooie, gezonde zwangerschap toe, uit het diepste van m'n hart :redrose:
Jeetje srs... Wat rot!

Hele dikke knuffel voor jou :hug: en ik duim echt dat je vrijdag met goed nieuws terug komt :hug:
Tralalalala
Sterkte SRS Alle liefs en een dikke knuffel ! :hug: :hug: :hug: :hug: :heart: :heart: :heart:
EvaViva: Ik kocht het zwangerschapsdagboek van Alison Mackonochie (https://www.bol.com/nl/p/mijn-zwangersc ... country=BE) en vind het niet mis, maar had me beter eerst wat meer verdiept in andere.

Srs: Wat vreselijk.. en ik begrijp niet dat je moet wachten tot vrijdag.... hopelijk kom je de dagen goed door.
Probeer je hoofd omhoog te houden!
Hopelijk breng je vrijdag goed nieuws!!!

Dikke knuffel!
SRS, wat erg voor je zeg. Heel veel sterkte met wachten tot vrijdag :(. We hopen van je te horen dan!
Wat erg SRS, heel veel sterkte toegewenst. Het wachten lijkt mij zo lastig. Ik zal met alle macht duimen dat je toch positief nieuws krijgt.
Jeetje SRS, wat ontzettend naar. Ik kan me voorstellen dat je het nu even allemaal niet meer weet. Ik hoop dat je vrijdag toch onverwacht goed nieuws krijgt.
Heel veel sterkte en een knuffel :hug:
EvaViva schreef:
07-08-2017 11:38
Ah ja dat zal wel :). Voor ons wordt september hetzelfde :D : 1e echo, op vakantie, iedereen het nieuws vertellen. Laat september maar komen!!! <3
Hier hetzelfde! Alleen krijgen we dan ook nog de sleutel van ons nieuwbouwhuis. Ik kan ook niet wachten tot eind september. De mensen die het bij mij nu al weten zijn zo enthousiast en kunnen niet wachten tot de rest het ook weet.

Vanavond gaan we het mijn zus vertellen, dat is dan de laatste uit mijn nabije familie die we het gaan vertellen voor eind september.

Op werk vermoeden ze voorlopig nog niks, alleen vinden ze het wel opvallend dat ik minder thee drink. :biggrin:
Leuk Soulsister :D
Haha jullie allemaal met je thee. Ben ik de enige die nog gewoon veel thee drinkt?
De afgelopen week had ik helemaal geen zin om te snoepen. gister en vandaag opeens heel veel. Nu, na een mega chocoreep, ben ik misseljk :( :P
EvaViva schreef:
07-08-2017 15:22
Leuk Soulsister :D
Haha jullie allemaal met je thee. Ben ik de enige die nog gewoon veel thee drinkt?
Nee hoor! Ik drink gewoon thee. Toevallig al vaak rooibos maar als ik zin heb in iets anders drink ik dat ook gewoon. Thuis vaak groene thee of jasmijn thee, daar zit officieel ook theeine in geloof ik. Zolang ik geen liters drink zal het wel meevallen denk ik.
EvaViva schreef:
07-08-2017 13:50
Ik had in de vorige zwangerschap een echo met 8 weken, met 12 weken, met 20 weken en met 36 weken. Geen medische indicatie, was standaard bij mijn praktijk. Allen vergoed. Dus volgens mij klopt het niet altijd wat jij zegt Saga, dat altijd slechts 2 echo's vergoed worden.

Officieel wel, als er meer worden gemaakt maakt je verloskundige daar waarschijnlijk een medische indicatie voor. Echo's worden namelijk vanuit je basisverzekering vergoed en die is voor iedereen hetzelfde. Twee jaar geleden werd bij vrouwen die graag een vroege echo wilde ter geruststelling, vaak de indicatie bedacht dat ze bloed hadden verloren. Daar zijn zorgverzekeraars toen mee bezig geweest.

Zie ook hier: https://www.zorgwijzer.nl/zorgverzekeri ... erzekering

Veel praktijken maken ook reclame met dat ze standaard meer echo's maken. Eerlijk gezegd vind ik dat misbruik maken van het zorgverzekeringssysteem. Er zijn vast aanvullende verzekeringen waarin je recht op meer vergoede echo's hebt.

Edit: dit is met de huidige regelgeving.

Jenthe007 schreef:
07-08-2017 13:53
Maar 2 echo's vergoed, vind het zo weinig! maar aan het einde van de zwangerschap krijg je toch ook nog wel een echo? Of is dat echt alleen bij een medische reden?
Als je verloskundige het voorschrijft is er een indicatie en krijg je m dus... maar verloskundigen zijn opgeleid om alles met hun handen te voelen, dat kan bij die termijn vaak heel goed :)

SrS, heel naar. Heel veel sterkte. :hug: :redrose:
anoniem_350303 wijzigde dit bericht op 07-08-2017 15:46
30.96% gewijzigd
Het blijft een onduidelijk verhaal met die echo's. Ik heb nooit gevraagd om extra echo's, mijn verloskundige vertelde me gewoon dat het standaard zo ging en daar heb ik verder geen vragen bij gesteld.
Ik heb wel een aanvullend pakket bij m'n zorgverzekering, wellicht zijn ze dan daar uit vergoed.

Ik ben in ieder geval blij dat ik een aantal echo's krijg :).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven