Friends with benefits

07-08-2017 17:46 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,

Ik ben nog maar kort geleden ontmaagd door een jongen waarmee ik een relatie had, maar die mij achteraf alleen daarvoor gebruikte. Dit is over nu. Wel ben ik erachter gekomen dat seks natuurlijk superlekker is, en heb ik een jongen leren kennen met wie ik al een tijdje praatte. Toen het uit was met mijn ex heb ik vrijsnel daarna met hem afgesproken met maar één intentie, namelijk: seks.
Hij is ervaren en heeft al seks gehad met veel verschillende meisjes, hij was mijn tweede en dat wist hij ook. We hebben alles voorzichtig gedaan en het was echt een supergezellige avond + nacht. Ik ben bij hem blijven slapen en uiteindelijk de volledige dag erna ook nog gebleven.
Hij merkte al snel op dat ik niet 'gewoon' een fuckbuddy was maar dat er echt een klik zit. Voor mij geld het zelfde; er is iets, ik weet alleen niet hoe ik het kan beschrijven.
Hij is tegen relaties, wat ik begrijp, omdat hij al een aantal keer flink is gekwetst. En hij is ervan overtuigd dat je nu toch niks aan een relatie hebt, omdat het toch weer een keer uitgaat, we zijn immers nog jong. Nou goed, die mening delen we wel een beetje.

Ik ben de laatste tijd vaak samen met hem geweest. En dan bedoel ik niet 'even op en neer om te neuken' maar gewoon van savonds na het eten lekker gaan netflixen met hem, een paar keer seksen, en de volgende dag pas op het einde van de middag naar huis.

We kunnen samen alles bespreken en er is echt een goede klik. Hij heeft ook tegen me gezegd dat als hij een relatie zou willen dat het dan met mij zou zijn.

Verder is het vaak met fuckbuddy's dat ze dus een 'freepass' hebben, en dus niet gebonden zijn aan 1 persoon. Maar we zijn allebei te jaloers om elkaar met een ander te zien dus we hebben afgesproken dat die 'freepass' voor ons niet geld.

Maarja, wat we dus eigenlijk hebben, is een relatie zonder het woord relatie te gebruiken. Wat moet ik hier mee? En wat vinden jullie hiervan?

De bedoeling van fuckbuddys was namelijk dat er geen gevoelens bij kwamen, wat nu dus wel het geval is.
Amen. Wat is je vraag?
Internagelaktisch
Wat maakt het uit hoe je het noemt? Al noem je het in plaats van een relatie een Przwalskipaard.

Geniet ervan.
Maaique schreef: ↑
07-08-2017 17:49
Amen. Wat is je vraag?
Ja wat ik hiermee moet haha, hem vergeten? Aangezien hij geen relatie wil? Of hier genoegen mee nemen en het gewoon zo houden?
Maaique schreef: ↑
07-08-2017 17:49
Amen. Wat is je vraag?
Dat vroeg ik me ook af...
Je wil het geen relatie noemen maar eigenlijk is dat het wel. Dus? Is prima toch? Als jullie het naar je zin hebben is het toch goed?
Als jij verliefd bent en eigenlijk meer wil, dan zou ik het afkappen als dat gevoel niet beantwoord wordt.
Panda1987 schreef: ↑
07-08-2017 17:53
Dat vroeg ik me ook af...
Je wil het geen relatie noemen maar eigenlijk is dat het wel. Dus? Is prima toch? Als jullie het naar je zin hebben is het toch goed?
Ja ik snap zelf eigenlijk ook niet wat m'n vraag is, maar het is gewoon allemaal raar en apart en ik vraag me af wat jullie in deze situatie zouden doen
-NummerZoveel- schreef: ↑
07-08-2017 17:56
Als jij verliefd bent en eigenlijk meer wil, dan zou ik het afkappen als dat gevoel niet beantwoord wordt.

Ja snapik, alleen het gevoel wordt dus wel beantwoord, want alles wat we voelen is zegmaar wederzijds
Als jullie het allebei leuk hebben en jij voelt je er verder goed bij, waarom niet? Geniet er lekker van ;)
-NummerZoveel- schreef: ↑
07-08-2017 17:56
Dat is inderdaad weer een ander verhaal.
Maarja, wat we dus eigenlijk hebben, is een relatie zonder het woord relatie te gebruiken. Wat moet ik hier mee? En wat vinden jullie hiervan?
Wat jullie hiermee kunnen doen is het herdefiniëren van "Fuckbuddy's" naar "Friends with Benefits"

Dat zou jij dus ook heel zakelijk naar hem kunnen brengen. Zal moeilijk worden, maar de voorwaarden die jullie afspreken zijn dan in eerste instantie: Exclusiviteit. Dus, zowel voor jou als voor hem geldt, geen seks met een ander. Daarnaast kunnen jullie ook elkaar vaker uitnodigen om samen eens wat buiten de deur te ondernemen. Desnoods ook typische 'dating' activiteiten.

Wat het resultaat uiteindelijk wordt is dat jullie dan eigenlijk de dating fase van voor een relatie ingaan. Dat jullie ook nog eens geweldige seks met elkaar kunnen hebben wanneer jullie daar zin in hebben. En dat jullie elkaar leren kennen.

Het enige nadeel is dan wel dat, aangezien jullie het geen relatie willen noemen, jullie ook niet de verplichting hebben naar elkaar om er een Big deal van te maken. Je hebt de exclusiviteit regel die inhoudt dat zodra een van de twee gevoelens ontwikkeld voor iemand anders, deze dat meteen laat weten omdat dan de Benefits ophouden. En je hebt ook de plicht om wanneer je zelf zoveel gevoelens voor je 'partner' hebt ontwikkeld dat je die ook zo wil gaan claimen, je dat ook eerlijk zegt zodat er een keuze gemaakt kan worden welke nog wel eens pijnlijk kan uitpakken.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Als jullie het spannend vinden om het beestje niet bij de naam te noemen, geniet daar dan gewoon van.
Onderwijzen ze dit soort dingen tegenwoordig niet meer op school? Ik ben echt gechoqueerd.
Vroeger zouden ze het 'relatie zonder naam' noemen. Dus in principe fwb. Niet meer en niet minder.
Wil jij het wel een relatie noemen? -> afkappen, hij wil dat niet, je wordt zo alleen maar gekwetst
Vind je het wel prima zo? -> geniet ervan!
Maak je geen zorgen over hoe het heet wat jullie hebben. Er zijn mensen die een "relatie" hebben maar die elkaar weinig zien, niet echt een klik hebben en niet of te weinig lekker sexen. Die noemen het dan wel een relatie. Nou, dan heb ik liever wat jij hebt!
That's just me though...
Kinase3000 schreef: ↑
07-08-2017 17:51
Wat maakt het uit hoe je het noemt? Al noem je het in plaats van een relatie een Przwalskipaard.

Geniet ervan.
:-D
Ik snap je wel, zoals het nu is durf je je hart er niet in te leggen terwijl je dat eigenlijk wel graag wil. Straks zit je er helemaal in met je gevoel en dan trekt hij aan de kuierlatten of neemt er nog een FWB bij want het is immers toch geen relatie wat hij heeft met jou ?
tarataz schreef: ↑
07-08-2017 19:12
Ik snap je wel, zoals het nu is durf je je hart er niet in te leggen terwijl je dat eigenlijk wel graag wil. Straks zit je er helemaal in met je gevoel en dan trekt hij aan de kuierlatten of neemt er nog een FWB bij want het is immers toch geen relatie wat hij heeft met jou ?
Enigzins Off topic : ik vind wel dat er op dit terrein wel heel erg moeilijk word gedaan tegenwoordig. Als de dóód het woord relatie te noemen of ergens echt voor te kiezen want je zou wel eens wat "beters" kunnen mislopen ...

En nog zoiets raars : afspreken dat er geen gevoelens bij komen kijken .... en oh jee, nu is dat toch gebeurt. Alsof het iets ongewenst is. Waarom zouden er geen gevoelens bij mogen komen kijken en hoe zou je dat willen doen ? Je bent toch geen robot ?
Wat je ook doet, doe het veilig.
Ik zou zelf nooit akkoord gaan met exclusiviteit als het geen "relatie"mag heten. Als je de koe niet wilt kopen, dan zul je m moeten delen. Ik had in mijn ntijd als single dan ook nooit maar een scharrel maar altijd meerdere, ook om te voorkomen dat ik gevoelens zou krijgen voor iemand die dat niet voor mij had. En bij Mijn FWB-thes had ik idd wel gevoelens van vriendschap of een klik, maar geen verliefdheid/vonk en wist ik ook dat ze geen relatiemateriaal voor mij waren.

Ik zou m dus vragen of ie verliefd op je is, en als het antwoord "nee"is, kap je het beter af om jezelf te beschermen. Want reken maar dat wanneer je FWB verliefd wordt ( op een ander) dat ie dan helemaal ineens geen moeite meer heeft met het etiketje"relatie".
'Hij is tegen relaties'. Huh?
tarataz schreef: ↑
07-08-2017 19:17
Enigzins Off topic : ik vind wel dat er op dit terrein wel heel erg moeilijk word gedaan tegenwoordig. Als de dóód het woord relatie te noemen of ergens echt voor te kiezen want je zou wel eens wat "beters" kunnen mislopen ...

En nog zoiets raars : afspreken dat er geen gevoelens bij komen kijken .... en oh jee, nu is dat toch gebeurt. Alsof het iets ongewenst is. Waarom zouden er geen gevoelens bij mogen komen kijken en hoe zou je dat willen doen ? Je bent toch geen robot ?
Ik snap ook niet zo goed waarom dat is. Alsof je voor het leven aan elkaar vast zit als je uitspreekt dat je een relatie hebt. Relaties kunnen ook weer uitgaan, toch?
That's just me though...
Saz schreef: ↑
07-08-2017 20:04
'Hij is tegen relaties'. Huh?
Ja kijk degene met wie wij iets zouden krijgen op deze leeftijd blijven we toch nie heel ons leven mee waarschijnlijk, en als het wel de juiste is dan kom je elkaar later weer tegen vanzelf. Als je een relatie hebt kan er iets kapot gaan, maar dat wil hij niet zodat er ook niks kapot kan gaan.
Busyliving schreef: ↑
07-08-2017 21:45
Ja kijk degene met wie wij iets zouden krijgen op deze leeftijd blijven we toch nie heel ons leven mee waarschijnlijk, en als het wel de juiste is dan kom je elkaar later weer tegen vanzelf. Als je een relatie hebt kan er iets kapot gaan, maar dat wil hij niet zodat er ook niks kapot kan gaan.
Tja, waarom zou je überhaupt ergens moeite voor doen he ... de baan die je nu hebt zul je toch waarschijnlijk niet je hele leven houden en je vriendenkring, ach ja ... kans is groot dat die toch uit elkaar valt. En die studie ? Tegen de tijd dat je afgestudeerd bent is er geen werk meer in.

Wat een lamme tak en wat een idiote redeneringen houdt hij erop na. En jij bent het met hem eens ? Allemachtig wat een oppervlakkigheid.

Zoek iemand met lef, een ruggengraat en een doel in het leven. Veel leuker dan zo'n hangplant.
anoniem_178452 wijzigde dit bericht op 07-08-2017 22:31
6.47% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven