Gender neutraal

27-07-2017 16:20 2409 berichten
Ik heb wat vragen over het thema Gender neutraal.

Wat betreft die Gender neutrale WC's, kan ik dan niet meer kiezen voor een dames WC, zitten er dan overal dames en heren door elkaar?

En wordt er bij de Burgerlijke Stand ook geen gender genoteerd?
Dan weten ze toch nooit wie ze nou moeten oproepen voor de borstenbus of het uitstrijkje?
Je kunt meestal heel goed zien en merken dat iemand homo is. Ik denk dat die agent niet gezien wilt worden als een man met verwijfde trekjes.
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
08-08-2017 11:04
Als je moet zweren op de grondwet dat iedereen gelijk is, dan kan je je nooit beledigd voelen als iemand je uitmaakt voor iets wat je eigenlijk niet bent.

Agenten die homo als belediging ervaren, zijn in principe zelf strafbaar omdat ze artikel 1 kennelijk niet erkennen.
Als degene die jij bedreigt niet bang is, is het nog steeds een bedreiging en dus strafbaar.
Als jij homo als scheldwoord gebruikt ben je strafbaar.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Blondie456 schreef:
08-08-2017 11:08
Je kunt meestal heel goed zien en merken dat iemand homo is. Ik denk dat die agent niet gezien wilt worden als een man met verwijfde trekjes.
Ik denk dat je je nog zou kunnen verbazen.
blijfgewoonbianca schreef:
08-08-2017 11:11
Ik denk dat je je nog zou kunnen verbazen.
Uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd.
Blondie456 schreef:
Wat een ontzettend nare en achterhaalde opmerking, ik zou er niet van moeten opkijken aangezien ik van de Biblebelt kom, maar ik kijk er elke keer nog weer van op hoe mensen andere mensen met een andere geaardheid kunnen wegzetten.
Blondie456 schreef:
08-08-2017 11:14
Uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd.
Misschien is dat juist wel de grootste groep.
Als degene die jij bedreigt niet bang is, is het nog steeds een bedreiging en dus strafbaar.
Als jij homo als scheldwoord gebruikt ben je strafbaar.
Bedreigen is altijd strafbaar natuurlijk. Iemand uitmaken voor iets wat 100% gelijk is aan wat diegene is, kan wat mij betreft nooit een belediging zijn. Zo wel, dan sta je dus toe dat mensen homoseksuelen als minderwaardig beschouwen, aangezien je beledigd mag zijn als mensen je zo noemen. Dat lijkt me niet de bedoeling?
Fleurtje_5 schreef:
07-08-2017 21:50
Jij en Ik hadden het niet over 'iedere man' maar over een man.

De gedachten dat een man in mijn bijzijn, ná zijn 'geklater', zijn zakie afschud, zijn rits dicht rits, en mij dan een schouderklop zou 'kunnen' geven op het moment dat ik daar met schoon gewassen handen heel privé de lippenstift gebruik, als ik voor de spiegel sta. Spiegel, zo'n mooi groot blinkend wandding waarin je achterom kan kijken zonder om te kijken.

Dat 'nou' was op de vraag over 'de gender' die wel een probleem heeft met dat bordje op een deur, terwijl ik dan geen probleem mag hebben als ik in aanwezigheid bij klaterende heren, me voor de spiegel sta op te maken, want 'stel je niet aan' alsof die man me een schouderklop zou geven.
Nogmaals, mijn dochter werd weggestuurd van een damestoilet, omdat ze er niet als een dame uitziet, kennelijk. Dus zij had geen probleem met het bordje, 'dames' hadden wel een probleem met háár.
Later is nu
julius schreef:
08-08-2017 11:19
Bedreigen is altijd strafbaar natuurlijk. Iemand uitmaken voor iets wat 100% gelijk is aan wat diegene is, kan wat mij betreft nooit een belediging zijn. Zo wel, dan sta je dus toe dat mensen homoseksuelen als minderwaardig beschouwen, aangezien je beledigd mag zijn als mensen je zo noemen. Dat lijkt me niet de bedoeling?
Het is de intentie waarmee het gezegd wordt of het al dan niet beledigend is. Boer kan net zo goed beledigend bedoeld worden, net zoals Jood en hoer.
08-08-2017 11:26
Het is de intentie waarmee het gezegd wordt of het al dan niet beledigend is. Boer kan net zo goed beledigend bedoeld worden, net zoals Jood en hoer.
Dat is dus precies wat ik bedoel.
Dreamer schreef:
08-08-2017 11:23
Nogmaals, mijn dochter werd weggestuurd van een damestoilet, omdat ze er niet als een dame uitziet, kennelijk. Dus zij had geen probleem met het bordje, 'dames' hadden wel een probleem met háár.
Belachelijk! Als iemand tegen mij zou zeggen ik mag hier wel want ik ben een vrouw zou ik mij schamen en sorry zeggen maar om iemand nou te weigeren omdat jij denkt dat het geen vrouw is vind ik niet kunnen. Vervelend voor je dochter en dat meen ik echt oprecht. Zou het ook belachelijk vinden om daarvoor een gender toilet te maken want wie zijn andere mensen om te beslissen waar jou dochter moet plassen.
Blondie456 schreef:
08-08-2017 11:32
Dat is dus precies wat ik bedoel.
Frappant, want van jouw opmerkingen krijg ik vaak de rillingen.
Lovely7 schreef:
08-08-2017 11:32
Belachelijk! Als iemand tegen mij zou zeggen ik mag hier wel want ik ben een vrouw zou ik mij schamen en sorry zeggen maar om iemand nou te weigeren omdat jij denkt dat het geen vrouw is vind ik niet kunnen. Vervelend voor je dochter en dat meen ik echt oprecht. Zou het ook belachelijk vinden om daarvoor een gender toilet te maken want wie zijn andere mensen om te beslissen waar jou dochter moet plassen.
Dat zijn degenen die vinden dat als je een kut hebt dat je dan in het wc hokje moet gaan waar een poppetje met een jurk op staat.
Maar dat zijn dan vaak ook de mensen die vinden dat als je een jurk draagt maar ( nog ) wel een piemel hebt dat je daar niet in mag. Maar die vinden dat je dan ook niet in de mannenplee mag met die jurk en die lippenstift.....
Ik ga altijd naar de plee met de kleinste wachtrij. Meestal is dat de mannenplee. Lippenstift doe ik dan weer niet. Wel schouderklopjes en opmerkingen maken over de geslachten die ik waarneem in het urinoir.
S-Meds schreef:
08-08-2017 12:00
Ik ga altijd naar de plee met de kleinste wachtrij. Meestal is dat de mannenplee. Lippenstift doe ik dan weer niet. Wel schouderklopjes en opmerkingen maken over de geslachten die ik waarneem in het urinoir.
Wat knap jij staat dan gewoon te plassen naast de mannen?
08-08-2017 11:26
Een agent een boer of Jood noemen is dan ook niet strafbaar, maar kennelijk vatten sommige agenten het woord homo op als belediging. Dat de rechter daar vaak in meegaat is bespottelijk.

Hoer is een ander verhaal. Dat is een keuze, geen aangeboren iets. Je moeder is een hoer is dan ook een belediging, je moeder is een jood niet echt natuurlijk.
08-08-2017 11:41
Dat zijn degenen die vinden dat als je een kut hebt dat je dan in het wc hokje moet gaan waar een poppetje met een jurk op staat.
Maar dat zijn dan vaak ook de mensen die vinden dat als je een jurk draagt maar ( nog ) wel een piemel hebt dat je daar niet in mag. Maar die vinden dat je dan ook niet in de mannenplee mag met die jurk en die lippenstift.....
En dat je als vrouw zijnde wél in de mannentoilet mag, wanneer het bij de dames te druk is. Dan zijn principes ineens geen principes meer.
Later is nu
Lovely7 schreef:
08-08-2017 12:45
Wat knap jij staat dan gewoon te plassen naast de mannen?
Ik denk dat S-Meds bij elke man even een praatje gaat maken en over de schouder meekijkt. Toch?
Later is nu
Ginerva schreef:
07-08-2017 21:55
Een man of iedere man, tis maar waar je over wil vallen pfff.

Wat mij betreft komen er gewoon 4 toilet groepen, 1 voor gehandicapten, 1 voor gender neutraal personen, 1 voor de mannen en 1 voor de vrouwen.
Dan kan jij voor die glimmende wandspiegel naar je zelf kijken zonder dat je mannen hoort plassen.
Ik vind het allemaal best hoor, maar ik zie dat bijvoorbeeld in cafés niet zo snel gebeuren. Die hebben vaak net plaats voor een mannen en een vrouwen toilet en that's it. Wat moeten die dan?
Sowieso zal er op meerdere plaatsen verbouwd moeten worden om die vierde toiletgroep overal te realiseren. Ik denk zo dat niet iedereen daar zin in heeft.
Maar nogmaals, ik vind het prima, ik zie wel wat er wel of niet komt.
SinDudas schreef:
08-08-2017 13:26
Ik vind het allemaal best hoor, maar ik zie dat bijvoorbeeld in cafés niet zo snel gebeuren. Die hebben vaak net plaats voor een mannen en een vrouwen toilet en that's it. Wat moeten die dan?
Sowieso zal er op meerdere plaatsen verbouwd moeten worden om die vierde toiletgroep overal te realiseren. Ik denk zo dat niet iedereen daar zin in heeft.
Maar nogmaals, ik vind het prima, ik zie wel wat er wel of niet komt.
Ik vind het al belachelijk dat er een aparte invalidetoilet is. Of juist niet is. Wat mij betreft zou iedereen op hetzelfde toilet moeten kunnen en mogen.
Waarom zijn er dan eignlijk geen aparte mannen invalide toiletten en vrouwen invalidetoiletten, als dat mannetjes vrouwtjes zo'n ding is ?
08-08-2017 13:48
Ik vind het al belachelijk dat er een aparte invalidetoilet is. Of juist niet is. Wat mij betreft zou iedereen op hetzelfde toilet moeten kunnen en mogen.
Waarom zijn er dan eignlijk geen aparte mannen invalide toiletten en vrouwen invalidetoiletten, als dat mannetjes vrouwtjes zo'n ding is ?
Ja jij maakt het helemaal mooi:

Dames toilet
Herentoilet
Genderneutraal toilet
Invaliden damestoilet
Invaliden herentoilet
Invaliden genderneutraal toilet

:nut:
SinDudas schreef:
08-08-2017 13:59
Ja jij maakt het helemaal mooi:

Dames toilet
Herentoilet
Genderneutraal toilet
gehandicapten damestoilet
gehandicapten herentoilet
gehandicapten genderneutraal toilet

:nut:
Je snapt mijn post niet.
Wat ik bedoelde was 1 deur, en dan achter di deur hokjes waar ook invaliden in passen , waar je niet naar piemels kan of hoeft te loeren en waar iedereen zijn of haar kind een schone luier aan kan doen.
Ik snap je post wel. Maar je vroeg je af waarom er geen aparte invalidentoiletten voor mannen en vrouwen zijn als het blijkbaar zo'n ding is. Ik dacht gewoon even verder in die lijn :)
SinDudas schreef:
08-08-2017 14:07
Ik snap je post wel. Maar je vroeg je af waarom er geen aparte invalidentoiletten voor mannen en vrouwen zijn als het blijkbaar zo'n ding is. Ik dacht gewoon even verder in die lijn :)
Maar het is toch ook gek ? Mannen, vrouwen en invaliden. Alsof invaliden geen man of vrouw zijn, maar iets zonder geslachtskenmerken, ofzo.
SinDudas schreef:
08-08-2017 14:07
Die invalidentoiletten worden ook regelmatig door mannen en vrouwen die niet gehandicapt zijn gebruikt, door gehandicapten zelf veel minder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven