Gender neutraal
donderdag 27 juli 2017 om 16:20
Ik heb wat vragen over het thema Gender neutraal.
Wat betreft die Gender neutrale WC's, kan ik dan niet meer kiezen voor een dames WC, zitten er dan overal dames en heren door elkaar?
En wordt er bij de Burgerlijke Stand ook geen gender genoteerd?
Dan weten ze toch nooit wie ze nou moeten oproepen voor de borstenbus of het uitstrijkje?
Wat betreft die Gender neutrale WC's, kan ik dan niet meer kiezen voor een dames WC, zitten er dan overal dames en heren door elkaar?
En wordt er bij de Burgerlijke Stand ook geen gender genoteerd?
Dan weten ze toch nooit wie ze nou moeten oproepen voor de borstenbus of het uitstrijkje?
maandag 7 augustus 2017 om 14:53
.Bossanova schreef: ↑07-08-2017 14:16Ja, iedereen is zo goed geinstrueerd dat ze er exact hetzelfde uitzien. Mannen dragen rokken, vrouwen broeken, waarom zou dat moeten veranderen? Waarom moet iedereen (v/x/m) in het kader van gelijkheid een broekrok dragen?![]()
O, iets te profetisch...
(ik las dat ze in o.a. Sweden mannen bij wet willen proberen te verbieden zittend te plassen https://www.vice.com/en_us/article/qbeq ... ee-is-over http://www.huffingtonpost.com/2012/06/1 ... 90572.html filmpje van een mens die er ook achter staat dat mannen niet meer staand mogen plassen https://www.youtube.com/watch?v=_m2_r319BRE)
Wat ik bedoel met dat het gekker zal worden.
Ik snap van deze hele post helemaal niets en dan niet alleen het stukje over plassen, trouwens.
Later is nu
maandag 7 augustus 2017 om 14:57
Dansende mannen op hoge hakken in Britain's Got Talent 2014.
Het grappigste vind ik uitdrukkingen op het gezicht van de jury en het publiek.
https://www.youtube.com/watch?v=OuXIo_xTmto
maandag 7 augustus 2017 om 15:03
Oh sorry. Ik ben op een gegeven moment gestopt met het topic, omdat ik voor mij gevoel steeds hetzelfde zat te vertellen en omdat er een laag onkruid uit de tuin verwijderd moest worden.
Later is nu
maandag 7 augustus 2017 om 15:04
Ok.... Fijn dat je zo'n eerlijk mens bent. Ik ben ook opgehouden met steeds dezelfden uitleg te geven.
maandag 7 augustus 2017 om 16:14
Mooie muziek.Bossanova schreef: ↑07-08-2017 14:57Dansende mannen op hoge hakken in Britain's Got Talent 2014.
Knap dat iemand op zulke hoge hakken kan dansen, springen en overdreven loensen.
Dan zou ik de danser nog willen adviseren om langs de huisarts te gaan want hij heeft blijkbaar jeuk op een plek ver onder de navel.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
maandag 7 augustus 2017 om 16:17
Bossanova schreef: ↑07-08-2017 14:57Dansende mannen op hoge hakken in Britain's Got Talent 2014.
ps. Ga ik in de fout als ik zeg "geef mij maar een vent met werkschoenen of kistjes aan de voeten"
maandag 7 augustus 2017 om 16:24
Fleurtje_5 schreef: ↑07-08-2017 16:14Mooie muziek.
Knap dat iemand op zulke hoge hakken kan dansen, springen en overdreven loensen.
Dan zou ik de danser nog willen adviseren om langs de huisarts te gaan want hij heeft blijkbaar jeuk op een plek ver onder de navel.
Goeie schoenen ook.
maandag 7 augustus 2017 om 16:33
Waarom zou je daarmee de fout in gaan, ik heb ook bij mannen devoorkeur voor kisten het liefst met schotse rok, maar ook een man met hoge hakken kan sexy zijn.Fleurtje_5 schreef: ↑07-08-2017 16:17ps. Ga ik in de fout als ik zeg "geef mij maar een vent met werkschoenen of kistjes aan de voeten"
Vrouwen kunnen met kisten ook erg sexy zijn
maandag 7 augustus 2017 om 16:33
Nee hoor.Fleurtje_5 schreef: ↑07-08-2017 16:17ps. Ga ik in de fout als ik zeg "geef mij maar een vent met werkschoenen of kistjes aan de voeten"
maandag 7 augustus 2017 om 16:34
maandag 7 augustus 2017 om 16:36
Klopt hoor de scheidslijn is helemaal niet zo strakDreamer schreef: ↑07-08-2017 14:14Het ging me vooral om dit stukje
Dus als je 'typische dingen van het andere geslacht' blijft doen, ben je kennelijk ineens 'afwijkend'. Terwijl hier op het forum en in mijn echte leven al zo vaak duidelijk is dat de scheidslijn 'man vs vrouw' helemaal niet zo strak en duidelijk is. Nog even en afwijkend is normaal, als je de grens zo vaag maakt![]()
maandag 7 augustus 2017 om 19:19
Waar het mij om gaat is dat een overheidsinstantie het opeens bijzonder nodig vindt om allerlei werkgroepen en beleidsgroepen in te richten die zich gaan verdiepen in "gender-neutrale communicatie" en dat dat miljoenen moet kosten... Hallo zeg, waar zijn we mee bezig, zijn er geen dringendere zaken om die miljoenen aan te spenderen?
Timmer op iedere WC gewoon een bordje met "WC". En wie moet plassen, kan daar plassen. Man, vrouw, ik weet niet, ik wil niet weten, ik kan nog niet weten of ik voel me man en vind me fijner als vrouw. Allemaal prima. En al die mensen moeten een keer plassen. En dan kunnen ze allemaal terecht op die WC waar gewoon iedereen kan plassen. Zo'n bordje kost 2,50 bij de bouwmarkt. Met gewoon "WC". Moeten we daar dan echt miljoenen aan beleidsgroepen en werkgroepen en overlegorganen aan gaan spenderen? Gek zijn we!
Timmer op iedere WC gewoon een bordje met "WC". En wie moet plassen, kan daar plassen. Man, vrouw, ik weet niet, ik wil niet weten, ik kan nog niet weten of ik voel me man en vind me fijner als vrouw. Allemaal prima. En al die mensen moeten een keer plassen. En dan kunnen ze allemaal terecht op die WC waar gewoon iedereen kan plassen. Zo'n bordje kost 2,50 bij de bouwmarkt. Met gewoon "WC". Moeten we daar dan echt miljoenen aan beleidsgroepen en werkgroepen en overlegorganen aan gaan spenderen? Gek zijn we!
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
maandag 7 augustus 2017 om 19:40
pejeka schreef: ↑07-08-2017 19:19Waar het mij om gaat is dat een overheidsinstantie het opeens bijzonder nodig vindt om allerlei werkgroepen en beleidsgroepen in te richten die zich gaan verdiepen in "gender-neutrale communicatie" en dat dat miljoenen moet kosten... Hallo zeg, waar zijn we mee bezig, zijn er geen dringendere zaken om die miljoenen aan te spenderen?
Maar ik vind herentoiletten altijd zo stinken.
En de 'potten' hangen er zo hoog en er zit geen muurtje tussen, en ook geen deurtje voor.
Ik stel voor dat de toiletdeuren roze of blauw worden geschilderd. Iedereen weet dan welke kleur haar of zijn ...of gender ....voorkeur heeft en wat je daar achter kan aantreffen.
Is een dame dan nog wel veilig op toiletten waar de maffia met z'n vieren vijven of zessen komt piesen? En dan met de revolver op de deur bonkt als zij nog niet klaar is.
maandag 7 augustus 2017 om 19:46
Damestoiletten zijn van oudsher de meest smerige toiletten in café's e.d. Mannen plassen in die bak, doen hun broek dicht, klaar. Je wilt niet weten wat je in vrouwentoiletten aantreft...Fleurtje_5 schreef: ↑07-08-2017 19:40Maar ik vind herentoiletten altijd zo stinken.
En de 'potten' hangen er zo hoog en er zit geen muurtje tussen, en ook geen deurtje voor.
Ik stel voor dat de toiletdeuren roze of blauw worden geschilderd. Iedereen weet dan welke kleur haar of zijn ...of gender ....voorkeur heeft en wat je daar achter kan aantreffen.
Is een dame dan nog wel veilig op toiletten waar de maffia met z'n vieren vijven of zessen komt piesen? En dan met de revolver op de deur bonkt als zij nog niet klaar is.
Maar los daarvan, genderneutraal dus. Dus ja, die man plast op een bak en jij verschanst je achter een deurtje in dezelfde ruimte, en het probleem is?
maandag 7 augustus 2017 om 19:55
pejeka schreef: ↑07-08-2017 19:46Damestoiletten zijn van oudsher de meest smerige toiletten in café's e.d. Mannen plassen in die bak, doen hun broek dicht, klaar. Je wilt niet weten wat je in vrouwentoiletten aantreft...
Maar los daarvan, genderneutraal dus. Dus ja, die man plast op een bak en jij verschanst je achter een deurtje in dezelfde ruimte, en het probleem is?
Dat hij al klatert als ik binnen kom.
Moet ik dan mijn hand opzij bij de ogen houden als ik naar een open deur zoek?
En als ik achter dat deurtje weer tevoorschijn kom, en mijn handen wil wassen, staat vast weer de volgende met zijn broek open te klateren. Ze schudden met dat zakie, rits dicht, slaan je op de schouder op het moment als je de lipstick gebruikt, en gaan weg.
maandag 7 augustus 2017 om 20:01
Meestal zitten er dusdanig schotten tussen de plasbakken dat je niks kan zien als je binnen komt, dus als jij echt persé iets wilt zien, dan moet je er moeite voor doen. En het is ook je eigen keus daarnaar te kijken, of niet?Fleurtje_5 schreef: ↑07-08-2017 19:55Dat hij al klatert als ik binnen kom.
Moet ik dan mijn hand opzij bij de ogen houden als ik naar een open deur zoek?
En als ik achter dat deurtje weer tevoorschijn kom, en mijn handen wil wassen, staat vast weer de volgende met zijn broek open te klateren. Ze schudden met dat zakie, rits dicht, slaan je op de schouder op het moment als je de lipstick gebruikt, en gaan weg.