Lening afsluiten?
dinsdag 8 augustus 2017 om 12:07
Beste forummers,
Ik overweeg een lening af te sluiten van ongeveer 3000 euro.
Liever doe ik dat niet, maar ik ben de afgelopen maanden geconfronteerd met onvoorziene noodzakelijke kosten. Ik heb nog wel wat spaargeld, maat dat zou dan bijna helemaal op zijn in 1 keer. Ook heb ik nog een vakantie staan die ik al helemaal betaald heb en niet onderuit kan. (Annuleren)
Nu staat het idee van lenen me helemaal niet aan en schaam ik me ervoor. Toch valt het bedrag wel mee en ik verwacht dat ik het binnen een jaar al afbetaald kan hebben.
Ik weet zeker dat als mijn moeder dit hoort ze het zou willen lenen. Maar dat wil ik liever niet: ik los het graag zelf op.
Iemand ervaringen met lening afsluiten? Wel of geen goed idee?
Ik overweeg een lening af te sluiten van ongeveer 3000 euro.
Liever doe ik dat niet, maar ik ben de afgelopen maanden geconfronteerd met onvoorziene noodzakelijke kosten. Ik heb nog wel wat spaargeld, maat dat zou dan bijna helemaal op zijn in 1 keer. Ook heb ik nog een vakantie staan die ik al helemaal betaald heb en niet onderuit kan. (Annuleren)
Nu staat het idee van lenen me helemaal niet aan en schaam ik me ervoor. Toch valt het bedrag wel mee en ik verwacht dat ik het binnen een jaar al afbetaald kan hebben.
Ik weet zeker dat als mijn moeder dit hoort ze het zou willen lenen. Maar dat wil ik liever niet: ik los het graag zelf op.
Iemand ervaringen met lening afsluiten? Wel of geen goed idee?
dinsdag 8 augustus 2017 om 13:26
dinsdag 8 augustus 2017 om 13:35
dinsdag 8 augustus 2017 om 14:36
Gewoon betalen van je spaargeld en de maanden daarna wat minder uitgeven, zodat je weer wat hebt voor als je op vakantie gaat. Je denkt immers wel af te kunnen lossen, dus er is ruimte in je bestedingspatroon om je spaarrekening aan te vullen.
Je moeder vragen zou ik niet doen, je kunt dit best zelf oplossen als ik het zo lees.
Je moeder vragen zou ik niet doen, je kunt dit best zelf oplossen als ik het zo lees.
dinsdag 8 augustus 2017 om 14:47
dinsdag 8 augustus 2017 om 20:39
woensdag 9 augustus 2017 om 16:00
woensdag 9 augustus 2017 om 16:06
woensdag 9 augustus 2017 om 16:51
Als je dat bedrag geleend hebt, kan je dan van je vaste inkomsten de maandelijkse terugbetalingen makkelijk dragen (en heb je dan ook nog wat over om te sparen en een nieuwe buffer op te bouwen zodat deze lening echt eenmalig was)? Zo ja, dan zou je het kunnen overwegen. Maar alleen als je dat geld NU nodig hebt.
donderdag 10 augustus 2017 om 19:27
Dat dus. Er worden weer gelijk allerlei aannames gedaan en veroordeeld. Daar hou ik niet van. Mensen kennen me niet eens en trekken alweer gelijk allerlei conclusies aan de hand vamet een topic. Ik leef niet boven mijn stand en werk vaak zo'n 50 uur per week.minnimouse schreef: ↑08-08-2017 20:39Ik denk dat Mick het heeft over 'boven je stand leven'. Dat zie ik nergens namelijk. Ze heeft onverwachte kosten gehad. Heel vervelend, kan gebeuren.