Gender neutraal

27-07-2017 16:20 2409 berichten
Ik heb wat vragen over het thema Gender neutraal.

Wat betreft die Gender neutrale WC's, kan ik dan niet meer kiezen voor een dames WC, zitten er dan overal dames en heren door elkaar?

En wordt er bij de Burgerlijke Stand ook geen gender genoteerd?
Dan weten ze toch nooit wie ze nou moeten oproepen voor de borstenbus of het uitstrijkje?
blijfgewoonbianca schreef:
08-08-2017 14:02
Je snapt mijn post niet.
Wat ik bedoelde was 1 deur, en dan achter di deur hokjes waar ook invaliden in passen , waar je niet naar piemels kan of hoeft te loeren en waar iedereen zijn of haar kind een schone luier aan kan doen.
Gewoon een toilet dus? Wanneer je een toilet aanpast voor gehandicapten dan kan iedereen daar gebruik van maken, met als enige aanduiding op de deur WC of toilet.
08-08-2017 14:11
Maar het is toch ook gek ? Mannen, vrouwen en invaliden. Alsof invaliden geen man of vrouw zijn, maar iets zonder geslachtskenmerken, ofzo.
Ja, helemaal met je eens hoor. Maar daarom denk ik ook: als er al niet wordt geïnvesteerd om de groep invaliden dezelfde keus te bieden, dan zullen ze nog veel minder staan te springen om voor een genderneutraal toilet te zorgen.

1 toilet voor iedereen is dan inderdaad makkelijker. Dan hoef je alleen nog maar de bestaande ruimtes aan te passen. Maar ja, dan krijg je dus weer protest van degenen die wel gescheiden toiletten willen....

Het is ook nooit goed :sigh:
08-08-2017 11:26
Het is de intentie waarmee het gezegd wordt of het al dan niet beledigend is. Boer kan net zo goed beledigend bedoeld worden, net zoals Jood en hoer.
:rofl:
Tja, men kan zich om van alles beledigd voelen, ook omdat ik, bij wijze van, rode sokken draag .
SinDudas schreef:
08-08-2017 14:38
Ja, helemaal met je eens hoor. Maar daarom denk ik ook: als er al niet wordt geïnvesteerd om de groep invaliden dezelfde keus te bieden, dan zullen ze nog veel minder staan te springen om voor een genderneutraal toilet te zorgen.

1 toilet voor iedereen is dan inderdaad makkelijker. Dan hoef je alleen nog maar de bestaande ruimtes aan te passen. Maar ja, dan krijg je dus weer protest van degenen die wel gescheiden toiletten willen....

Het is ook nooit goed :sigh:
Zal wel meevallen met dat protest, echt. De meeste mensen doen niet zo moeilijk. Moeilijke mensen vind je alleen op fora, twitter en fb.
anoniem_331975 wijzigde dit bericht op 08-08-2017 14:44
4.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
08-08-2017 11:23
Nogmaals, mijn dochter werd weggestuurd van een damestoilet, omdat ze er niet als een dame uitziet, kennelijk. Dus zij had geen probleem met het bordje, 'dames' hadden wel een probleem met háár.

Vreemd, En hoe vaak is je dochter in werkelijkheid weggestuurd? Misschien één keer omdat er toevallig een trut op het toilet was. Ik zie regelmatig dames het herentoilet opgaan omdat ze de file bij het damestoilet niet volhouden. Nooit zag ik ze 'weg gestuurd' terug komen.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Lovely7 schreef:
08-08-2017 11:32
Belachelijk! Als iemand tegen mij zou zeggen ik mag hier wel want ik ben een vrouw zou ik mij schamen en sorry zeggen maar om iemand nou te weigeren omdat jij denkt dat het geen vrouw is vind ik niet kunnen. Vervelend voor je dochter en dat meen ik echt oprecht. Zou het ook belachelijk vinden om daarvoor een gender toilet te maken want wie zijn andere mensen om te beslissen waar jou dochter moet plassen.
DIT
Bossanova schreef:
08-08-2017 14:25
Die invalidentoiletten worden ook regelmatig door mannen en vrouwen die niet gehandicapt zijn gebruikt, door gehandicapten zelf veel minder.

Die is ruimer, schoner en meestal niet bezet.
08-08-2017 13:48
Ik vind het al belachelijk dat er een aparte invalidetoilet is. Of juist niet is. Wat mij betreft zou iedereen op hetzelfde toilet moeten kunnen en mogen.
Waarom zijn er dan eignlijk geen aparte mannen invalide toiletten en vrouwen invalidetoiletten, als dat mannetjes vrouwtjes zo'n ding is ?
Omdat mensen met een rolstoel niet in een gewone wc passen. Die mensen hebben ruimte nodig en gelukkig dat dat ook geboden wordt aan deze mensen.
Ik vind het ook een raar verhaal van die moeder die met haar dochter uit de toiletten is gestuurd omdat haar kind niet meisjesachtig genoeg zou zijn. Ik had wellicht gedaan alsof ze lucht waren.
Fleurtje_5 schreef:
08-08-2017 14:43
Vreemd, En hoe vaak is je dochter in werkelijkheid weggestuurd? Misschien één keer omdat er toevallig een trut op het toilet was. Ik zie regelmatig dames het herentoilet opgaan omdat ze de file bij het damestoilet niet volhouden. Nooit zag ik ze 'weg gestuurd' terug komen.
Vrouwen op mannentoilet is toch wat anders dan als vrouw/meisje zijnde weg gestuurd te worden van het vrouwentoilwt. Klinkt mij veel meer als middelbare school puber nog niet volwassen kutwijven gedrag.
Daarom zou ik graag nu met mijn 42 jarige wetenschap in mijn 16 jarige lichaam zitten, mij mooi aankleden als vrouw (wat ik toen al deed maar nooit toonde want ja ik ben travestiet) en hup mooi dat soort meisjes lekker irriteren/negeren etc.
fietsen varen vrouwelijk doen
Lovely7 schreef:
08-08-2017 14:47
Omdat mensen met een rolstoel niet in een gewone wc passen. Die mensen hebben ruimte nodig en gelukkig dat dat ook geboden wordt aan deze mensen.

Precies. Bij hen is een aangepast toilet dan ook echt nodig.
Bossanova schreef:
08-08-2017 14:43
Zal wel meevallen met dat protest, echt. De meeste mensen doen niet zo moeilijk.
Ik heb er toch al een paar gezien in dit topic
Fleurtje_5 schreef:
08-08-2017 14:46
Die is ruimer, schoner en meestal niet bezet.
Precies, je roert nu ook precies iets aan waar ik een beetje bang voor ben. Ik vind smerigheid gewoon echt niet fijn, smerige toiletten in de 'Dames' trof ik zelden aan, bij de 'Heren' daarentegen heb ik weleens staan kokhalzen vanwege de goorheid die ik in één zo'n mannen(poep-)hokje aantrof. Het is te laat wanneer je die confrontatie hebt gehad, de shit zit op je netvlies gebrand als het ware, de stank blijft nog een half uur in je neus hangen, tenzij je er zo'n verkoudheidsstickje van Vicks erin duwt, maar laat ik die nou nooit bij me hebben... Kortom: er bevinden zich meer beesten onder de 'Heren' dan onder de 'Dames, vind het wel bummer wanneer er een dag komt dat ik dat risico niet meer kan vermijden.
SinDudas schreef:
08-08-2017 14:52

Moeilijke mensen vind je alleen op fora, twitter en fb.
anoniem_331975 wijzigde dit bericht op 08-08-2017 15:23
4.58% gewijzigd
Lovely7 schreef:
08-08-2017 14:47
We hebben het over als alle openbare toiletruimtes voor iedereen geschikt zouden zijn. Dus voor alle geslachten en genders en ook nog aangepast voor invaliden. Alles in 1 dus.
SinDudas schreef:
08-08-2017 14:59
We hebben het over als alle openbare toiletruimtes voor iedereen geschikt zouden zijn. Dus voor alle geslachten en genders en ook nog aangepast voor invaliden. Alles in 1 dus.
Ik reageerde op iets anders
Lovely, je reageert op deze post toch
08-08-2017 13:48
Ik vind het al belachelijk dat er een aparte invalidetoilet is. Of juist niet is. Wat mij betreft zou iedereen op hetzelfde toilet moeten kunnen en mogen.
Waarom zijn er dan eignlijk geen aparte mannen invalide toiletten en vrouwen invalidetoiletten, als dat mannetjes vrouwtjes zo'n ding is ?
Wat bgb bedoelt is niet dat ze het belachelijk vindt DAT er een invalidentoilet is, maar dat het een aparte ruimte moet zijn. In plaats van dat alle toiletten overal gewoon geschikt zijn voor iedereen, ook invaliden.

verder vraagt ze zich af waarom, als er dan toch aparte invalidentoiletten zijn, deze niet zijn verdeeld in 2 ruimtes. 1 voor mannen en 1 voor vrouwen.

Sorrie dat ik me ermee bemoei bgb. :flag:
Lovely7 schreef:
08-08-2017 12:45
Wat knap jij staat dan gewoon te plassen naast de mannen?
ja nooit gehoord van de plastuit?
SinDudas schreef:
08-08-2017 14:52
Zag dat je pas sinds gisteren meedoet met deze discussie... :-D (Moest je gewoon even loepen.... zo verhelderend)
S-Meds schreef:
08-08-2017 16:12
ja nooit gehoord van de plastuit?
Oh jawel maar om daarmee nou op een urinoir bij de heren te gaan staan was ik nou nooit opgekomen haha.
Bossanova schreef:
08-08-2017 16:13
Zag dat je pas sinds gisteren meedoet met deze discussie... :-D (Moest je gewoon even loepen.... zo verhelderend)
Ik lees veel meer dan ik post. Maar maakt dat iets uit dan?
Ik heb schoongemaakt, voor geld. En serieus, damestoiletten zijn vies. Net zo vies als herentoiletten, zo niet viezer.
Maar dat even offtopic.
SinDudas schreef:
08-08-2017 16:23
Ik lees veel meer dan ik post. Maar maakt dat iets uit dan?
Eh ja, voor mij zeker wel.
Bossanova schreef:
08-08-2017 16:44
Eh ja, voor mij zeker wel.
En hoezo dan? Sorry, ik vind het een beetje apart dat je dit zo opmerkt. Ik heb gisteren voor het eerst iets gepost in dit topic. En dus denk jij nu...?
SinDudas schreef:
08-08-2017 16:54
En hoezo dan? Sorry, ik vind het een beetje apart dat je dit zo opmerkt. Ik heb gisteren voor het eerst iets gepost in dit topic. En dus denk jij nu...?
Ik merk niet zomaar iets op ,nee. Die opmerking staat bij een quote van jou, dus daar zal die opmerking wel op slaan, denk je niet?

Ik moet nu even weg, succes met de puzzel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven