Ik dacht vroeger....

06-08-2017 23:18 174 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb toen ik kind was echt rare dingen gedacht/geloofd waarvan ik nu denk "Hoe heb ik dat in hemelsnaam ooit kunnen denken?!".

Zo dacht ik dat als je suiker in je thee deed en dan naar rechts roerde de suiker oploste, maar dat het weer terug zou komen als je naar links zou roeren.

Ik dacht ook dat we allemaal kleuren op een andere manier zagen. Dat ik dus een groene plant zie terwijl jij een blauwe ziet, maar jij hebt ook geleerd om die kleur groen te noemen. En zo kom je er dus nooit achter of we dezelfde kleuren zien.

Hebben jullie dit soort dingen ook gehad vroeger? Ben gewoon benieuwd....
That's just me though...
Ik was vroeger er van overtuigd dat diegene die op tv kwamen gewoon achter de televisie stonden
Mama is jarig in Januari en ik in December toch dacht ik vroeger dat ik eerst jarig was en dan pas mama
Ik wist vroeger niet dat de rodehond een ziekte was in plaats van dacht ik echt dat rode honden bestonden
Leuk topic!

Ik heb meerdere hele rare dingen gedacht.

De gekste is wel dat ik dacht dat, als ik een film opzette (Pippi, of Bassie en Adriaan ofzo), dat de acteurs dan allemaal werden opgetrommeld (net zoals de brandweer zeg maar) om het toneelstukje nóg een keer te doen, omdat ik graag de film wil zien. Dus eigenlijk dat ik dat ik altijd naar een Live-show aan het kijken was.
kimmeke1983 schreef: ↑
07-08-2017 19:11
Ik was vroeger er van overtuigd dat diegene die op tv kwamen gewoon achter de televisie stonden
Mama is jarig in Januari en ik in December toch dacht ik vroeger dat ik eerst jarig was en dan pas mama
Ik wist vroeger niet dat de rodehond een ziekte was in plaats van dacht ik echt dat rode honden bestonden
Ze bestaan ook hoor! Bordeauxdogs :proud:
Ik dacht vroeger dat je er van binnen uitzag als een soort tomatensoep. Je bloed "dreef" gewoon in je lichaam en het vlees wat je had waren stukjes die in mijn gedachte verdacht veel op crutons leken. Wist ik veel dat dat niet zo was en dat je gewoon aderen hebt

Overigens vertelde een naast familielid laatst dat haar kind dacht dat je voor je lol ging werken. Hij begreep maar niet dat je daar je geld mee verdient.
...
kimmeke1983 wijzigde dit bericht op 07-08-2017 20:16
Reden: Foutje
0.00% gewijzigd
ephemeral schreef: ↑
07-08-2017 18:55
Witte koeien geven melk, bruine koeien chocolademelk, roze koeien fristi...
Dat dacht ik ook!!
That's just me though...
Vfrbgt schreef: ↑
07-08-2017 06:58
Ik dacht vroeger dat iedereen in het Nederlands dacht, maar dat buitenlanders het eerst vertaalden, voordat ze gingen praten. Hoe ingewikkeld!

En dat het logo van de Albert Heijn mislukt was. Dat moest vast een strik zijn, maar ze waren een stuk vergeten. Ik was echt ver in de puberteit, voordat ik door had dat het de letters waren.
Ja dat van het ah-logo dacht ik ook! Ik heb ook jarenlang het disney logo niet begrepen, vooral de uitspraak dan, ik las de y als p: disnep. Dus ik snapte niet hoe iedereen dat nou als disney kon uitspreken.
Mijn vader werkte op het stadhuis van een grote stad. Ik was een keer mee geweest naar zijn werk. Hij had mij ook de trouwzaal laten zien waar op dat moment een trouwerij gaande was.
Ik dacht dus dat als je wilde trouwen je naar het stadhuis ging. En daar waren meneren die ook wilde trouwen en dan zocht ik een leuke uit...
Geen idee hoe ik daar bij kwam :hihi:
Als kind dacht ik, dat als je een begrip niet kende, je dat ook niet kon zijn, of kon doen.
Op een gegeven moment had ik een fink gat in mijn knie, met een dikke pleister erop. Daar zat ik de hele tijd naar te kijken. Mijn vader zei toen hij dat zag, "Kinderen zijn altijd trots op hun wondjes". Nou, dat vond ik dan toch wel wat kinderachtig van mezelf, maar ik bedacht, als ik niet weet wat "trots" is, kan ik het ook niet zijn. Dus vroeg ik snel aan mijn vader: "Wat is trots?", zo, ik had aangegeven dat ik dat woord niet kende, dus kon ik ook niet trots zijn, dus zoiets kinderachtigs als trots zijn op een wondje, dat gold niet voor mij! Dus begon mijn vader uit te leggen wat "trots zijn" is. Dat heeft mijn vader nog heel vaak trots verkondigd, dat hij mij had uitgelegd wat "trots zijn" is.
Hij had eens moeten weten.... :proud:
ik dacht vroeger dat Michael Jackson zichzelf blank had geverfd
dat ik gekocht was in een speciale kinderwinkel
en dat je hart echt als een hart uitzag
en dat iedereen een andere kleur geest had van binnen blame Alladin :facepalm:

had een rijke fantasie als kind :nut:
Relax we're all crazy, it's not a competition
-Disney-Disnep: check!
-De wereld was vroeger zwart-wit: check!
-Kleiduiven: check!
-Ik dacht dat tijdens de reclame van bijvoorbeeld de mini-playbackshow alles even stopte in de studio en iedereen daar ook wachtte tot de reclame voorbij was.
-Ik dacht dat je water in pakjes kon kopen en dat je het dan in de kraan moest doen (maar ik weet niet hóe) en dat het er dan weer uitkwam als je de kraan bediende.
Ik dacht vroeger dat je huisnummer correspondeerde met de leeftijd van je moeder. Tot mijn moeder 43 werd een er geen mannetje kwam om huisnummer 42 te vervangen.
dnk schreef: ↑
07-08-2017 20:12
Ik dacht vroeger dat je er van binnen uitzag als een soort tomatensoep. Je bloed "dreef" gewoon in je lichaam en het vlees wat je had waren stukjes die in mijn gedachte verdacht veel op crutons leken. Wist ik veel dat dat niet zo was en dat je gewoon aderen hebt

Overigens vertelde een naast familielid laatst dat haar kind dacht dat je voor je lol ging werken. Hij begreep maar niet dat je daar je geld mee verdient.
Dat lijkt op mijn kind. Die heb ik 2x meegenomen naar een feestje, dus naar mijn werk is feestvieren ofzo. Of als ik thuis werk komt ze weleens aan mijn tafel meekleuren. 'Ik wil nu werken aan jouw tafel' zegt ze dan. En dat is dan heel gezellig samen aan tafel zitten tekenen en kleuren.
Ik dacht altijd dat als je ongesteld was dat dat nog een soort nabloeden was van je kind. Dus als je nooit kinderen kreeg kon je ook niet ongesteld worden.
Wat ik ook lang dacht, bij uitzendbureaus staat toch vaak m/v? Ik dacht dat dat stond voor mavo/vwo. Ik snapte maar niet waarom mensen met havo dan niet welkom waren.
Rouge__ schreef: ↑
07-08-2017 21:53
ik dacht vroeger dat Michael Jackson zichzelf blank had geverfd
dat ik gekocht was in een speciale kinderwinkel
en dat je hart echt als een hart uitzag
en dat iedereen een andere kleur geest had van binnen blame Alladin :facepalm:

had een rijke fantasie als kind :nut:
Dat ik gekocht was heb ik ook een tijdje gedacht! Mijn moeder had namelijk als grapje, als ik me verslikte: "stik niet kind, je hebt geld gekost"
Dat vatte ik letterlijk op :proud:
Bladiebladiebla2016 schreef: ↑
07-08-2017 07:11
Ik dacht door de zwart wit beelden van vroeger dat alles in die tijd ook zwart wit was. Pas later konden mensen kleuren geven aan kleding enzo.
Dit heb ik ook lang gedacht.
wat ik ook dacht was dat er altijd sneeuw lag in oostenrijk, want wij gingen altijd in de winter en dan was alles wit.
Don't cry, buy a bag and move on.
ik dacht (omdat de aarde draaide zoals ik toen net begrepen had) dat als we bijv. in de auto zaten , de auto stil stond en de aarde onder ons draaide.
herfstappeltaart schreef: ↑
08-08-2017 07:55
Dat ik gekocht was heb ik ook een tijdje gedacht! Mijn moeder had namelijk als grapje, als ik me verslikte: "stik niet kind, je hebt geld gekost"
Dat vatte ik letterlijk op :proud:
:HA: die is goed
Relax we're all crazy, it's not a competition
Oh man wat een heerlijk topic. :HA:
Mij was wijsgemaakt dat als ik met een vinger in mijn navel porde, mijn billen er af konden vallen.
Ik dacht dat een vrijgezel een ander woord was voor vrouw.
Dat als het donderde de wolken botsten.
En dat mijn opa een schaap was. Ik heb hem niet gekend, hij is overleden net na mijn geboorte, maar had ooit iets opgevangen over reïncarnatie en had toen voor mezelf uitgemaakt dat hij een willekeurig schaap was. Dus ik zei altijd gedag tegen de schapen bij ons op de dijk. :$
Als je koffie drinkt groei je niet meer. Kijk maar naar de Fransen, die beginnen al heel vroeg met koffie ( café au Lait) en zijn veel kleiner dan wij.
Ik heb lang gedacht dat mijn knuffels leefden en met elkaar praatten en leuke dingen deden als ik er niet was en als ik mijn kamer binnenkwam, dan deden ze alsof dat ze maar gewone knuffels waren. Ik weet nog dat ik beledigd was dat ze mij niet in vertrouwen wilden nemen omdat ik toevallig mens was of zo.

Mijn moeder zei altijd dat mensen 'kindjes kopen' als ze baby's krijgen. Ik zag het al helemaal voor mij: dat ze mij in een klein winkeltje had zien zitten op een schap tussen allemaal andere kinderen en dat ze dan voor mij had gekozen. Trots dat ik was! Het vreemde is dat ik deze gedachtegang aan haar meedeelde en ze dit gewoon schaamteloos bevestigde "omdat ik zo'n mooi kind was met zulke mooie krullen". :biggrin:

Ook dacht ik dat alle verslaggevers op het journaal (zowel man als vrouw) Live heetten, dat stond immers altijd onderaan het beeld. Ik was me echter wel bewust van het feit dat dit wel heel toevallig was, maar Lieve was toch een normale naam voor beide geslachten, dus dat kon wel en die bij het invoeren van de naam waren ze gewoon de e vergeten.
Veritas vos liberabit
.
anoniem_64b15400b727b wijzigde dit bericht op 08-08-2017 16:18
97.92% gewijzigd
Niet alles gelezen. Maar ik dacht dat spookrijders verkleed in de auto zaten.
ikbennietgek12 schreef: ↑
08-08-2017 15:34
Niet alles gelezen. Maar ik dacht dat spookrijders verkleed in de auto zaten.
:HA:
Cup-a-soup tegen mijn beeldscherm.
Ik dacht dat als ik de tv uitzette het programma dan ook stopte en als ik hem weer aanzette dat het dan weer verder zou gaan waar ik was gebleven.
That's just me though...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven