Uitgerekend van 1-15 april 2018

04-08-2017 22:57 1317 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier schrijven we over onze zwangerschap; we zijn allemaal uitgerekend tussen ongeveer 1 en 15 april 2018.

Hier is het topic voor als je tussen 16 en 30 april bent uitgerekend: Uitgerekend 16-30 april 2018 (klik)

Wanneer je je gegevens wilt aanpassen:
Gebruikersnaam: Aprilbaby
Wachtwoord: stuur Saga_Röversdotter een privébericht voor het wachtwoord

Als je een aantal weken niet meer meeschrijft zonder bericht, word je uit de tabel gehaald, zodat het overzichtelijk blijft. Je kunt natuurlijk altijd terugkomen!

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = 20-weken echo gehad
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Afspraken Bijzonderheden
Browneyes88 29 Eerste 30 maart Meisje - :duckie: :heart: op 19-8
Hartje04 27 Tweede 31 maart Jongen - :duckie: :heart:
Mk mrt '14; jun '17
Maisnon3 33 Eerste 31 maart Meisje - :duckie: :heart: op 16-08
MA jul 2016;
Mk dec '16; feb '17
MissMarjorie 36 Eerste 31 maart Jongen - :duckie: :heart:
Soulsister76 Eerste 5 april Meisje - :duckie: :heart:
Traveler84 33 Eerste 7 april Meisje - :duckie: :heart: op 13-09
Evaviva 35 Tweede 8 april Meisje - :duckie::heart:
PKT 33 Eerste 10 april Jongen - MA mei '17
:duckie: :heart: op 22/8
Jo_86 31 Eerste 12 april Jongen - MK 2016
:duckie: :heart: op 18-8
Krullen-bol 27 Eerste 12 April Jongen stuitligger / 14-03 draaipoging zkh :duckie: :heart:
Mugh 31 Eerste 12 april Jongen - :heart:

:hug: Zwanger0418
:hug: Srs
:hug: Verybueno

Liedjepiedje, Yeti86, Liefhuisje, Marloes 271, April2018april, Jenthe007: omdat jullie je afgemeld hebben of langer dan een maand niet geschreven hebben zijn jullie uit de tabel gehaald. Je mag natuurlijk altijd terugkomen!
anoniem_352057 wijzigde dit bericht op 09-03-2018 12:53
44.43% gewijzigd
Ik had je bericht nog niet gezien Canofcoke. Je zorgen vallen gewoon best op, ook in eerdere topics over zwanger worden. Meer dan het me bij anderen opvalt. Daarom reageer ik erop. Meer uit zorg, niet uit ergernis. Je moet natuurlijk zelf weten of je er wel of niet over schrijft. Dat staat je vrij. Ik bedoelde er ook niks lulligs mee. Als het overkomt als ergernis zal ik er iig niet meer op ingaan.
Haha saga ja precies iemand moet de uitzondering zijn.

Maar het zou dus zo kunnen zijn dat je wel een eerdere eisprong hebt gehad. Je hebt geen echo gehad toch? Volgens mijn gynaecoloog is temperaturen en de testen een goede indicatie maar niet altijd betrouwbaar. Vandaar dat ik een echo kreeg afgelopen maand. Ik had 4 juli eerste dag laatste menstruatie dus dat zou beter kloppen met je termijn ;) 5 wkn.
Ik ben nu heel benieuwd bij jou!!!

Ik verbaas me sinds ik hier woon wel meer over het Nederlandse zorgstelsel. Hier krijg je (zoals bijna in elk land ter wereld behalve Nederland) elk jaar een uitstrijkje en borstonderzoek. Mijn gynaecoloog was totaal verbaasd dat ik al 3 jaar geen uitstrijkje had gehad en vroeg of er geen baarmoederhalskanker voorkomt in Nederland. :-(
.
anoniem_192169 wijzigde dit bericht op 24-08-2017 21:10
0.00% gewijzigd
Ja.. zorgstelsel is all about the money.... is waar jij woont ook een verzorgingsmaatschappij? Voor iedereen zorg of alleen als je betaalt?
canofcoke schreef:
08-08-2017 20:04
Oke Ik voel me gewoon onzeker en nu lijkt het alsof ik daar niks meer over mag schrijven

Alsof je me overal volgt op het forum en elk topic waar ik reageer leest
Ik volg je niet hoor. Ik las en schreef toevallig in meer topics waar jij ook schreef en zoals ik zei viel je me op, waarschijnlijk heb ik het daarom onthouden. Zoals ik zei moet je helemaal zelf weten wat je wel en niet schrijft en zijn/ waren mijn opmerkingen niet om je niet meer te laten schrijven erover. Meer uit zorg over je angst/ bezorgdheid. Ik zal er iig niet meer op ingaan, omdat het verkeerd overkomt.
Gister riep ik nog dat ik bijna nergens last van heb.. vandaag was dat ineens even anders. Ik voelde me vanochtend harstikke goed, ging gewoon aan het werk en ook een prima werk ochtendje. Totdat ik uit het niets ineens titelende vingers kreeg aan 1 hand, 1 voor 1 begonnen ze te tintelen, en daarna kreeg ik een verdoofd gevoel in mijn hele hand. Ook kreeg ik hetzelfde gevoel op mijn neus, en lippen. Erg bijzonder. Ik heb het met mijn collega's over gehad en toen voor de zekerheid de dokter gebeld, gewoon omdat ik het toch vreemd vond. De assistent vond het ook wat vreemd, besloten dat zij het zou bespreken met de dokter en dat ik later terug gebeld zou worden. Ik had net opgehangen en toen kreeg ik een hele heftige bloedneus. Dit duurde bijna 15 minuten. Dokter terug gebeld en direct naar de dokter gereden. Daar zijn er wat testjes gedaan en gaf ze aan dat het waarschijnlijk iets neurologisch is. Ze dacht aan migraine. Ik dacht natuurlijk meteen aan mijn zwangerschap, dit heb ik ook extra nagevraagd, de dokter zei dat dit buiten mn zwangerschap om gaat. Daarna ben ik weer naar het werk gegaan en vrij snel naar huis gereden. Ik voelde me inmiddels harstikke misselijk en hoofdpijn. Even een dutje gedaan, nog steeds niet optimaal maar wel verder. Vannacht hopelijk lekker slapen en dan morgen weer op zonder klachten.

Ik heb normaal nooit wat kwa ziek zijn, vind het dan toch typisch dat dit net moet gebeuren nu ik zwanger ben. Hierdoor weet mijn leidinggevende nu ook al dat ik zwanger ben. Ik belde namelijk met de dokter waar wij bij was (kon niet zomaar weglopen met m'n bloedneus). Ik heb hem wel echt gevraagd of hij nog even voor zich wil houden, dit was geen probleem.

Vind het nog steeds erg leuk om ieders reacties hier te lezen. Dat worden heeeeel veel berichten in de maanden tot april :) Ben eigenlijk ook wel heel benieuwd wat voor namen jullie de babytjes allemaal gaan geven!
Akelig hoor Jenthe, was even schrikken neem ik aan? Gelukkig voel je je nu weer iets beter. Paar uurtjes slapen helpt bij mij ook altijd als ik me wat ziekjes voel.

Ik heb 1 jongens naam waarvan ik nu al zeker weet dat dat hem gaat worden mocht het een jongen zijn :D
Meisjes naam heb ik nog niet, ben nog niks tegen gekomen waarvan ik denk JA! Dat is het.
canofcoke schreef:
08-08-2017 20:04
Oke Ik voel me gewoon onzeker en nu lijkt het alsof ik daar niks meer over mag schrijven

Alsof je me overal volgt op het forum en elk topic waar ik reageer leest
Canofcake. Ik lees de reacties van pkt en saga meer als berichten om je te laten relativeren. Je komt erg gespannen over. Wij snappen dat allemaal. Zeker omdat het misschien je laatste mogelijkheid is.
Maar ik sluit mij aan bij hun antwoorden. Probeer rustig te worden. Laat de testen rusten... zoek afleiding en ga van het positieve uit! :hug: :hug: :hug:
Ik heb trouwens ijskoude voeten sinds een paar dagen, meer dames hier last van? Zou het ook een zwangerschapskwaaltje zijn of pure toeval
Haha PDS gezonde verslaving, tomaat :). In de vorige zwangerschap at ik iedere dag koek of gebak op het eind. :@@:
Schrikken jenthe. Hopelijk blijft het hier bij.
Jenthe, wat vreemd en schrikken zeg! Typisch dat dit nu net allemaal gebeurt nu je zwanger bent idd!
Dof/tintelend/geen gevoel in de vingers had ik op het eind van mijn vorige zwangerschap maar dat schijnt vaker voor te komen met die termijn.

Hoe voel je je nu?

CanofCoke, het is mij niet zozeer opgevallen dat jij je meer zorgen maakt/gespannen overkomt. Er schrijven hier meer onzekere dames ;).Ik hoop dat je snel zekerheid hebt en je wat geruster voelt. Ik snap je 'laatste kans' gevoel zeker hoor! :redrose:
Hoi meiden! Een aantal dagen niet geschreven en heb weer genoeg bij te lezen haha!
Ik ben er denk ik wat minder mee bezig dan de meeste meiden hier. Het voelt nog steeds een beetje onwerkelijk, dus ben vooral heel erg benieuwd naar de eerste echo!

Ik sta er verder erg nuchter in; piekeren heeft niet zo veel zin.

Merk wel dat mijn kwaaltjes erg toe beginnen te nemen. Ben zo ontzettend moe en de misselijkheid is ook steeds meer aanwezig. Vind het lastig om de dagen vol te houden op m'n werk.

Na de eerste echo (ik verwacht dan rond de 8 weken te zijn) gaan we het aan onze ouders vertellen en aan een paar vriendinnen. Ga namelijk met een groep meiden op vakantie en het gaat sowieso opvallen als ik geen wijn meer drink en op let met eten.

Ik heb me nog niet aangemeld bij moeders voor moeders, maar wil dit wel deze week gaan doen.

@Jenthe: wat schrikken zeg! Hoop dat je morgen op staat zonder klachten.
@PKT snap ik, dat je niet teveel zegt qua herkenbaarheid :)

@CanofCoke ik zou maar even geen testen meer doen als het je lukt

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik ben 35.
Lief huisje, ik ben er ook nog niet zo mee bezig eigenlijk. Ook omdat ik er zo weinig van merk waarschijnlijk. Ook zal meespelen dat het mijn 2e zwangerschap is. De eerste keer had ik echt het 'mijn wereld staat volledig op z'n kop' gevoel, dat is nu niet zo. Ben net zo blij hoor, maar het is natuurlijk bij de 2e minder wereldschokkend dan bij de 1e. Ik heb nu ook gewoon minder tijd om er mee bezig te zijn want ik heb het hartstikke druk met onze kleine ;).
Bedankt meiden. Het was zeker schrikken, ik hoop vooral dat het niet vaker voorkomt. Als dit wel het geval is moet ik ook direct weer de dokter bellen. Nu echt heel misselijk, misschien ook extra door de spanning van vanmiddag. Daardoor weinig gegeten vanavond, alleen wat soep.
Hopelijk kan ik straks goed slapen, zodat ik morgen weer opgeknapt ben!

Zwanger; Wat grappig dat jullie al helemaal zeker van zijn een jongens naam. Bij ons is het juist andersom, we hebben meerder meisjes namen die we heel leuk vinden maar geen jongens namen. Ik vind 1 jongensnaam heel leuk, maar die vind hij dan weer niet leuk!
Meiden volgens mij zijn we hier allemaal om elkaar een hart onder de riem te steken en te lezen over onze zwangerschappen. Zowel met goed nieuws als met minder goed nieuws.

Ik lees namelijk alleen maar lieve en behulpzame reacties voor ieder en niemand is hier om een ander meer onzeker te maken of schuldig te laten voelen over haar schrijven.

Ik zit nog in m'n avonddienst. Af en toe wat krampen in m'n buik. En m'n borsten doen zeer pffff!
Nog .2 uurtjes!

Ik ben trouwens 27!
Tralalalala
Helemaal eens met Krullenbol! Laten we elkaar hier vooral steunen en iedereen mag zich vrij voelen om te schrijven wat ie maar wilt hier!

Jenthe, kun je niet nog proberen wat te eten? Anders word je misschien nog misselijker, met een lege maag...

Wij hebben nog geen enkel idee wat namen betreft :).
.
anoniem_192169 wijzigde dit bericht op 24-08-2017 21:11
0.00% gewijzigd
Lief voor jezelf zijn Canofcoke :heart:
Wij hebben wel een meisjesnaam waar we al zeker over zijn. Vriend is ook wel zeker over de jongensnaam, ik nog niet..

Heftig Jenthe, hopelijk was het eenmalig en heb je een goede nacht!

Zullen we anders leeftijden in de tabel zetten?
Canofcoke :hug: tuurlijk niet.
Ik ben net zo onzeker, heb dagen op google doorgebracht ... alleen heb ik op een gegeven moment besloten om het toch los te laten want je hebt er idd geen controle over.
Ik hoop dat we straks allemaal wat zekerder zijn als we goede echos hebben gehad!! :cheer: en dat we hier nog lang mogen schrijven met elkaar..

Dromen jullie ook zo raar? Vanacht werd ik wakker en dacht echt WTF droom ik nu weer :facepalm: de meeste onlogische dingen
Nee tuurlijk niet CanofCoke!

Zwanger 0418 nee ik droom nog niet raar :). Vertel, wat droom je allemaal haha?

Prima om leeftijden in de tabel te zetten!
EvaViva schreef:
08-08-2017 21:01
Lief huisje, ik ben er ook nog niet zo mee bezig eigenlijk. Ook omdat ik er zo weinig van merk waarschijnlijk. Ook zal meespelen dat het mijn 2e zwangerschap is. De eerste keer had ik echt het 'mijn wereld staat volledig op z'n kop' gevoel, dat is nu niet zo. Ben net zo blij hoor, maar het is natuurlijk bij de 2e minder wereldschokkend dan bij de 1e. Ik heb nu ook gewoon minder tijd om er mee bezig te zijn want ik heb het hartstikke druk met onze kleine ;).
Ja voor mij is het net zo! Zijn natuurlijk net zo blij en gelukkig, maar inderdaad niet het gevoel dat de wereld op z'n kop staat.
Zo'n kleintje zorgt er ook voor dat je er niet continue mee bezig bent en dat ik m'n kwaaltjes opzij probeer te zetten.
En simpelweg geen tijd meer om alles te Google-en😜
Ooh ja die bizarre dromen had ik wel bij m'n eerste zwangerschap! Nu nog niet gehad..
Zo raar vond ik dat!

Ik ben trouwens 27!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven