Uitgerekend van 1-15 april 2018
vrijdag 4 augustus 2017 om 22:57
Hier schrijven we over onze zwangerschap; we zijn allemaal uitgerekend tussen ongeveer 1 en 15 april 2018.
Hier is het topic voor als je tussen 16 en 30 april bent uitgerekend: Uitgerekend 16-30 april 2018 (klik)
Wanneer je je gegevens wilt aanpassen:
Gebruikersnaam: Aprilbaby
Wachtwoord: stuur Saga_Röversdotter een privébericht voor het wachtwoord
Als je een aantal weken niet meer meeschrijft zonder bericht, word je uit de tabel gehaald, zodat het overzichtelijk blijft. Je kunt natuurlijk altijd terugkomen!
= kloppend hartje
= 20-weken echo gehad
Zwanger0418
Srs
Verybueno
Liedjepiedje, Yeti86, Liefhuisje, Marloes 271, April2018april, Jenthe007: omdat jullie je afgemeld hebben of langer dan een maand niet geschreven hebben zijn jullie uit de tabel gehaald. Je mag natuurlijk altijd terugkomen!
Hier is het topic voor als je tussen 16 en 30 april bent uitgerekend: Uitgerekend 16-30 april 2018 (klik)
Wanneer je je gegevens wilt aanpassen:
Gebruikersnaam: Aprilbaby
Wachtwoord: stuur Saga_Röversdotter een privébericht voor het wachtwoord
Als je een aantal weken niet meer meeschrijft zonder bericht, word je uit de tabel gehaald, zodat het overzichtelijk blijft. Je kunt natuurlijk altijd terugkomen!

Naam | Leeftijd | Kindje | Uitgerekend | Geslacht | Afspraken | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|---|---|
Browneyes88 | 29 | Eerste | 30 maart | Meisje | - | ![]() ![]() |
Hartje04 | 27 | Tweede | 31 maart | Jongen | - | ![]() ![]() Mk mrt '14; jun '17 |
Maisnon3 | 33 | Eerste | 31 maart | Meisje | - | ![]() ![]() MA jul 2016; Mk dec '16; feb '17 |
MissMarjorie | 36 | Eerste | 31 maart | Jongen | - | ![]() ![]() |
Soulsister76 | Eerste | 5 april | Meisje | - | ![]() ![]() |
|
Traveler84 | 33 | Eerste | 7 april | Meisje | - | ![]() ![]() |
Evaviva | 35 | Tweede | 8 april | Meisje | - | ![]() |
PKT | 33 | Eerste | 10 april | Jongen | - | MA mei '17![]() ![]() |
Jo_86 | 31 | Eerste | 12 april | Jongen | - | MK 2016![]() ![]() |
Krullen-bol | 27 | Eerste | 12 April | Jongen | stuitligger / 14-03 draaipoging zkh | ![]() ![]() |
Mugh | 31 | Eerste | 12 april | Jongen | - | ![]() |

Liedjepiedje, Yeti86, Liefhuisje, Marloes 271, April2018april, Jenthe007: omdat jullie je afgemeld hebben of langer dan een maand niet geschreven hebben zijn jullie uit de tabel gehaald. Je mag natuurlijk altijd terugkomen!
anoniem_352057 wijzigde dit bericht op 09-03-2018 12:53
44.43% gewijzigd
dinsdag 8 augustus 2017 om 16:45
Iedereen mag natuurlijk zijn twijfels, angsten en onzekerheden van zich af schrijven hier!
Kan al enorm opluchten.
Ik maak me meer zorgen over de latere fase van de zwangerschap. Ik kreeg in mijn 1e zwangerschap erg last van mijn rug en bekken (rond week 25) en heb het daar heel zwaar mee gehad die laatste maanden. Ik ben heel bang dat dit me nu weer overkomt. Zodra ik ìets voel aan pijntjes ga ik weer terug naar de bekkenfysio en pak ik de oefeningen weer op!
Vandaag ben ik lekker gaan fietsen met mijn zoontje (tussen de buien door). Ik geniet er heel erg van dat ik nu nog zo actief kan zijn. Hopelijk nog lang
.
Saga, ik heb geen ervaring met die cursussen die jij noemt.

Ik maak me meer zorgen over de latere fase van de zwangerschap. Ik kreeg in mijn 1e zwangerschap erg last van mijn rug en bekken (rond week 25) en heb het daar heel zwaar mee gehad die laatste maanden. Ik ben heel bang dat dit me nu weer overkomt. Zodra ik ìets voel aan pijntjes ga ik weer terug naar de bekkenfysio en pak ik de oefeningen weer op!
Vandaag ben ik lekker gaan fietsen met mijn zoontje (tussen de buien door). Ik geniet er heel erg van dat ik nu nog zo actief kan zijn. Hopelijk nog lang

Saga, ik heb geen ervaring met die cursussen die jij noemt.
dinsdag 8 augustus 2017 om 16:45
Maisnon ik kan me voorstellen dat als je inderdaad geconfronteerd bent met 3 miskramen dat je er nu wat gereserveerder instaat.
Ik merk aan mezelf al dat ik er wat nuchterder insta dan vorige keer. Ben super blij en gelukkig en heb vertrouwen in mijn lijf maar die complete onbezorgdheid zoals ik had de eerste keer is er niet meer. En dat is inderdaad ok. Ik denk dat dat ook een manier is om tot rust te komen. Te accepteren dat je je zorgen maakt en dat je onzeker bent, die gevoelens mogen er ook gewoon zijn. Zolang ze maar niet de overhand nemen. En ladies vergeet niet dat de hormonen door ons lijf jagen. Dit kan ook voor heftige emotionele gevoelens zorgen van blijdschap, verdriet, boosheid, zorgen etc. Dus laten we allemaal extra lief voor onszelf zijn en mooie gezonde april babies laten groeien in ons lijf.
Ik merk aan mezelf al dat ik er wat nuchterder insta dan vorige keer. Ben super blij en gelukkig en heb vertrouwen in mijn lijf maar die complete onbezorgdheid zoals ik had de eerste keer is er niet meer. En dat is inderdaad ok. Ik denk dat dat ook een manier is om tot rust te komen. Te accepteren dat je je zorgen maakt en dat je onzeker bent, die gevoelens mogen er ook gewoon zijn. Zolang ze maar niet de overhand nemen. En ladies vergeet niet dat de hormonen door ons lijf jagen. Dit kan ook voor heftige emotionele gevoelens zorgen van blijdschap, verdriet, boosheid, zorgen etc. Dus laten we allemaal extra lief voor onszelf zijn en mooie gezonde april babies laten groeien in ons lijf.

dinsdag 8 augustus 2017 om 16:49
Oh lekker buiten fietsen!! Dat mis ik hier zo...
Ik ben gisteren eind wezen wandelen door de stad maar moet eerlijk zeggen dat ik wat meer moeite heb dan normaal met allerlei geuren. Alsof ik alles extra sterk ruik Haha. Dus liep regelmatig met mijn neus in mijn sjaal.
Ik heb as donderdag een afspraak staan bij mijn gynaecoloog. Zal wel gelijk door moeten naar het ziekenhuis om bloed te laten prikken voor hcg niveau (dat is hier normaal zodat ze kunnen zien of dat past bij de termijn).
Hier regent en stormt het, dus lekker bank dagje. Hebben net ontbeten dus weet nog niet wat ik ga doen voor avondeten Haha.
Ik ben gisteren eind wezen wandelen door de stad maar moet eerlijk zeggen dat ik wat meer moeite heb dan normaal met allerlei geuren. Alsof ik alles extra sterk ruik Haha. Dus liep regelmatig met mijn neus in mijn sjaal.
Ik heb as donderdag een afspraak staan bij mijn gynaecoloog. Zal wel gelijk door moeten naar het ziekenhuis om bloed te laten prikken voor hcg niveau (dat is hier normaal zodat ze kunnen zien of dat past bij de termijn).
Hier regent en stormt het, dus lekker bank dagje. Hebben net ontbeten dus weet nog niet wat ik ga doen voor avondeten Haha.
dinsdag 8 augustus 2017 om 16:54
Saga bedenk me ineens dat ik nooit antwoord heb gegeven op jou vraag.
Begin sept is de laatste keer dat ik voor werk naar Nederland vlieg. Dan zal ik mijn zwangerschap aankondigen op mijn werk en mag ik niet meer vliegen tot 3 maanden na bevalling
.
Waarschijnlijk moet ik dan 2,5 dag op kantoor hier werken zo niet dan zit ik voor bijna een jaar thuis. We horen het wel.
Moet dus in september gelijk kinderwagen kopen en zwangerschapskleding voor de zomer inslaan.
Begin sept is de laatste keer dat ik voor werk naar Nederland vlieg. Dan zal ik mijn zwangerschap aankondigen op mijn werk en mag ik niet meer vliegen tot 3 maanden na bevalling

Waarschijnlijk moet ik dan 2,5 dag op kantoor hier werken zo niet dan zit ik voor bijna een jaar thuis. We horen het wel.
Moet dus in september gelijk kinderwagen kopen en zwangerschapskleding voor de zomer inslaan.

dinsdag 8 augustus 2017 om 18:51
Bij ons is het zo meteen spaghetti ! Mijn lieve vriend is aan het koken
Is het normaal dat ik elke keer wanneer ik de keuken passeer, 2 stukken tomaat in mijn mond stop? Hahaha. Normaal eet ik dat niet super graag, maar nu smaakt het me ongelooflijk!
Ik vergeet ook continue vanalles, maar wist niet dat dat aan de zwangerschap lag! Dacht echt dat dat pas later in de zwangerschap toenam, en dat ik nu gewoon verstrooid was

Is het normaal dat ik elke keer wanneer ik de keuken passeer, 2 stukken tomaat in mijn mond stop? Hahaha. Normaal eet ik dat niet super graag, maar nu smaakt het me ongelooflijk!
Ik vergeet ook continue vanalles, maar wist niet dat dat aan de zwangerschap lag! Dacht echt dat dat pas later in de zwangerschap toenam, en dat ik nu gewoon verstrooid was

Hou je niet bezig met de angst dat alles straks weer gaat;
Anders mis je elke open deur en al het moois dat voor je staat!
Anders mis je elke open deur en al het moois dat voor je staat!

dinsdag 8 augustus 2017 om 18:57
Ik ben nu ook meer verstrooid dan normaal. Het valt anderen ook al opPdS91 schreef: ↑08-08-2017 18:51Bij ons is het zo meteen spaghetti ! Mijn lieve vriend is aan het koken![]()
Ik vergeet ook continue vanalles, maar wist niet dat dat aan de zwangerschap lag! Dacht echt dat dat pas later in de zwangerschap toenam, en dat ik nu gewoon verstrooid was![]()

dinsdag 8 augustus 2017 om 19:04
Lieve can of coke, haal even diep adem en schud het los. Echt meis je maakt jezelf helemaal gek zo.
Het is een indicatie test, waarom denk je dat ze pas bij 10 wkn een termijnecho doen en niet bij 6,7,8,9 wkn???? Omdat pas bij 10wkn goed in te schatten is hoe ver je bent. Een echo bij 7 wkn en dan? Ben je dan gerustgesteld? Of wordt je dan weer onzeker omdat het misschien wel alsnog stopt bij 8 wkn of 9 wkn.
En ik snap heel goed dat je de druk voelt van je leeftijd maar je kan er niets aan veranderen. Deze zwangerschap gaat goed of niet. Je hebt er geen controle op. 2,3, of 10 echo's gaan het verloop van deze zwangerschap niet veranderen. Pak een kop thee zet een lekker muziekje op ga even zitten met je handen op je buik en adem diep in en uit en vertrouw op die kleine mini die waarschijnlijk knetterhard zijn best aan het doen is om te groeien.
Oh en gooi alle testen die je hebt weg of geef ze aan je vriend en vertel hem om ze te verstoppen. Voor jou gaan die testen alleen maar meer stress geven.
Het is een indicatie test, waarom denk je dat ze pas bij 10 wkn een termijnecho doen en niet bij 6,7,8,9 wkn???? Omdat pas bij 10wkn goed in te schatten is hoe ver je bent. Een echo bij 7 wkn en dan? Ben je dan gerustgesteld? Of wordt je dan weer onzeker omdat het misschien wel alsnog stopt bij 8 wkn of 9 wkn.
En ik snap heel goed dat je de druk voelt van je leeftijd maar je kan er niets aan veranderen. Deze zwangerschap gaat goed of niet. Je hebt er geen controle op. 2,3, of 10 echo's gaan het verloop van deze zwangerschap niet veranderen. Pak een kop thee zet een lekker muziekje op ga even zitten met je handen op je buik en adem diep in en uit en vertrouw op die kleine mini die waarschijnlijk knetterhard zijn best aan het doen is om te groeien.
Oh en gooi alle testen die je hebt weg of geef ze aan je vriend en vertel hem om ze te verstoppen. Voor jou gaan die testen alleen maar meer stress geven.

dinsdag 8 augustus 2017 om 19:07
PKT, ik was ook in het centrum en ook ontzettend last van mensen die stinken of bijvoorbeeld naar parfum ruiken. Als er ook maar ergens gerookt wordt ruik ik het direct. Alle geurtjes komen veel harder binnen haha. Bijzonder he! In België prikken ze ook HCG. Maar ik snap dat eerlijk gezegd niet zo goed, aangezien de kaders waar je binnen 'kan/moet' vallen zo enorm breed zijn, vraag ik me af hoe nuttig het is. Verkopen ze waar je woont geen zwangerschapskleding?
Ik wilde vandaag wat blousjes/ bovendingen met lange mouwen halen. Wat een drama zeg. Wilde niet te duur, omdat ik niet weet hoe groot borsten en buik worden, maar heb dus niets kunnen vinden uiteindelijk. De goedkopere kleding (H&M enzo) biedt zo weinig ruimte voor borsten. Aargh.
Canofcoke, jammer dat je niet gereageerd hebt op wat ik eerder naar je schreef. Over de mate waarop je je zorgen maakt. Nu, maar ook in andere topics voor je zwanger was. Het komt over (hoeft niet zo te zijn natuurlijk) alsof je je echt overmatig zorgen maakt en je lijkt er onder te lijden. Dus nogmaals; praat je er met je partner of anderen over? Ga/ kan je er iets mee/ tegen doen? Zo'n echo geeft maar een tijdelijke geruststelling, vooral als je m zo vroeg doet. Clearblue geeft vanaf 2000 miu/ml HCG 3+. Bij 6 weken heb je volgens de tabellen tussen de 1080 en 56.500 miu/ml HCG. Sterkte.
Ik heb het idee dat ik langer zwanger ben dan ik ben. Klinkt vaag haha. Komt met name doordat ik zo vroeg positief testte en nu ook 3+ test met clear blue (bij 4+3). Dan zou ik dus best veel HCG hebben. Het maakt niet zoveel uit verder, maar ik ben gewoon nieuwsgierig.
Zwanger0418, ik heb je in de tabel gezet. En de tabel weer even op uitrekendatum (lekker autistisch van me).
Ik wilde vandaag wat blousjes/ bovendingen met lange mouwen halen. Wat een drama zeg. Wilde niet te duur, omdat ik niet weet hoe groot borsten en buik worden, maar heb dus niets kunnen vinden uiteindelijk. De goedkopere kleding (H&M enzo) biedt zo weinig ruimte voor borsten. Aargh.
Canofcoke, jammer dat je niet gereageerd hebt op wat ik eerder naar je schreef. Over de mate waarop je je zorgen maakt. Nu, maar ook in andere topics voor je zwanger was. Het komt over (hoeft niet zo te zijn natuurlijk) alsof je je echt overmatig zorgen maakt en je lijkt er onder te lijden. Dus nogmaals; praat je er met je partner of anderen over? Ga/ kan je er iets mee/ tegen doen? Zo'n echo geeft maar een tijdelijke geruststelling, vooral als je m zo vroeg doet. Clearblue geeft vanaf 2000 miu/ml HCG 3+. Bij 6 weken heb je volgens de tabellen tussen de 1080 en 56.500 miu/ml HCG. Sterkte.
Ik heb het idee dat ik langer zwanger ben dan ik ben. Klinkt vaag haha. Komt met name doordat ik zo vroeg positief testte en nu ook 3+ test met clear blue (bij 4+3). Dan zou ik dus best veel HCG hebben. Het maakt niet zoveel uit verder, maar ik ben gewoon nieuwsgierig.
Zwanger0418, ik heb je in de tabel gezet. En de tabel weer even op uitrekendatum (lekker autistisch van me).

dinsdag 8 augustus 2017 om 19:09
@ saga
Ik heb er wel op gereageerd Zie boven

dinsdag 8 augustus 2017 om 19:13
Ik ken je verhaal en ik kan ook begrijpen dat het daarom extra spannend is. Alleen soms lijkt het alsof je het voor jezelf moeilijker maakt door je overal zoveel zorgen om te maken, terwijl je er toch geen controle over hebt. Zo ga je een heftige zwangerschap krijgen ben ik bang en de geruststelling die je vraagt is telkens zo tijdelijk, dat je er zelf niets aan hebt ook... daarom vroeg ik me af of je er in je omgeving wel over praat en of je iets kan doen om het wat meer los te durven te laten/ te ontspannen. Maar goed, ik lees je alleen hier. Heb verder natuurlijk geen idee hoe en wat en hoe het met je gaat. Dit is alleen hoe je op het forum op mij overkomt.
Ik had nog twee van die testen, die heb ik nog gedaan inderdaad. En stiekem wilde ik een foto van 1-2 en 3+

Je schrijft dat je nu minder kan genieten dan vorige keer, zelfbescherming, maar er is een verschil tussen je heel erg zorgen maken en niet genieten

dinsdag 8 augustus 2017 om 19:18
dinsdag 8 augustus 2017 om 19:19
Weet ik lieve canofcoke ik heb in hetzelfde pakket gezeten (weken met dood vruchtje rondgelopen) heb ook nog een week medicijnen ingebracht om het op te wekken. Ook niets en toen onder narcose gecuretteerd.
Maar je kan er niets aan veranderen. Het vruchtje ontwikkeld zich goed of niet. Thats it. Het is out of your control. Het enige wat je kan doen is goed voor jezelf zorgen. Dus tot rust komen, goed eten, genoeg drinken, foliumzuur slikken en dat is het.
Saga hier checken ze het omdat als het te snel stijgt of te hoog is ze een echo doen om te zien of het geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap is of dat je wellicht al verder bent dan je denkt. Tot 10 wkn rond lopen met een bbz is erg gevaarlijk en kan je eileiders laten knappen. Dus ik ben wel blij dat ze dat checken.
Saga, Wanneer was jou eerste dag van je laatste menstruatie? Kan het zijn dat je toch een eerdere eisprong hebt gehad? Mijn moeder heeft altijd gewerkt op een praktijk voor zwangeren en heb haar nog even gevraagd maar 6 dgn na bevruchting positief testen is wel heeeeeel erg uitzonderlijk volgens haar. Dat zou betekenen dat je vrucht een soort gelanceerd is maar dat kan ook haast weer niet want hij heeft een aantal dagen nodig om samen te smelten en dan nog innestelen. Ik denk dat je dus ook langer zwanger bent dan je denkt
.
Maar je kan er niets aan veranderen. Het vruchtje ontwikkeld zich goed of niet. Thats it. Het is out of your control. Het enige wat je kan doen is goed voor jezelf zorgen. Dus tot rust komen, goed eten, genoeg drinken, foliumzuur slikken en dat is het.
Saga hier checken ze het omdat als het te snel stijgt of te hoog is ze een echo doen om te zien of het geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap is of dat je wellicht al verder bent dan je denkt. Tot 10 wkn rond lopen met een bbz is erg gevaarlijk en kan je eileiders laten knappen. Dus ik ben wel blij dat ze dat checken.
Saga, Wanneer was jou eerste dag van je laatste menstruatie? Kan het zijn dat je toch een eerdere eisprong hebt gehad? Mijn moeder heeft altijd gewerkt op een praktijk voor zwangeren en heb haar nog even gevraagd maar 6 dgn na bevruchting positief testen is wel heeeeeel erg uitzonderlijk volgens haar. Dat zou betekenen dat je vrucht een soort gelanceerd is maar dat kan ook haast weer niet want hij heeft een aantal dagen nodig om samen te smelten en dan nog innestelen. Ik denk dat je dus ook langer zwanger bent dan je denkt

dinsdag 8 augustus 2017 om 19:42
Ja dat checken is wel handig voor BBZ. Soms vraag ik me af waarom in NL zo vaak gebeurt dat meiden schade oplopen, doordat men er te laat achterkomt. Dan komt het blijkbaar kostentechnisch niet uit eerder te screenen... of het gebeurt daarvoor niet vaak genoeg dat het misgaat.PKT schreef: ↑08-08-2017 19:19Weet ik lieve canofcoke ik heb in hetzelfde pakket gezeten (weken met dood vruchtje rondgelopen) heb ook nog een week medicijnen ingebracht om het op te wekken. Ook niets en toen onder narcose gecuretteerd.
Saga, Wanneer was jou eerste dag van je laatste menstruatie? Kan het zijn dat je toch een eerdere eisprong hebt gehad? Mijn moeder heeft altijd gewerkt op een praktijk voor zwangeren en heb haar nog even gevraagd maar 6 dgn na bevruchting positief testen is wel heeeeeel erg uitzonderlijk volgens haar. Dat zou betekenen dat je vrucht een soort gelanceerd is maar dat kan ook haast weer niet want hij heeft een aantal dagen nodig om samen te smelten en dan nog innestelen. Ik denk dat je dus ook langer zwanger bent dan je denkt.
5 juli is dat, maar aangezien ik ovulatietesten gebruikte en temperatuurde is het betrouwbaarder naar de eisprong te kijken. Ik testte zaterdag 29 positief en had 22e eisprong (7 dagen dus.. ik weet niet of ik eerder 6 dagen zei? Dat is fout van me). Dit is gebaseerd op positieve ovulatietest, cervixslijm en temperatuur. Daarnaast had ik de cycli voor deze ook op dag 18 eisprong. We zullen het zien bij de termijnecho. En als de duur klopt ben ik gewoon die uitzondering