Overdreven reactie?
dinsdag 8 augustus 2017 om 23:54
Hoi viva-lezers,
Ik lees al enige tijd mee hier, en wil nu graag op mijn beurt een dilemma voorleggen. Een aantal weken geleden heb ik een jongen ontmoet waarmee ik een onwijs goede klik heb. We hebben elkaar nu vier keer gezien, waarbij er ook gezoend etc is. Ik vind hem erg leuk en meende dat dit wederzijds is: hij appt mij de hele dag door en neemt in driekwart van de gevallen zelf het initiatief. So far so good. Nu waren we afgelopen weekend allebei op een buitenlandse stedentrip, toevallig naar dezelfde stad. Ik had deze trip allang gepland, hij besloot spontaan om vrienden te bezoeken die daar wonen. Ik had het leuk gevonden om elkaar daar ook te zien, maar hij had het zo druk met uitgaan en zijn vrienden etc dat dit er niet van gekomen is. En ik snap best dat iemand die je net vier keer hebt gezien niet zo belangrijk is als vrienden die je al veel langer kent, dus daar wilde ik niet al te moeilijk over doen, hoewel ik het wel heel erg jammer vond.. maar bij terugkeer op het vliegveld zei hij opeens vanuit het niets dat hij in de tussentijd ook met iemand van Tinder afgesproken had en naar een feest is gegaan met haar. Hij beargumenteert dat Tinder ook is om nieuwe mensen te leren kennen en dat er verder niets gebeurd is etc, maar ik vind dit toch niet tof en vraag mij af waarom dit soort informatie überhaupt gedeeld wordt.
Ik denk erover na om dit af te kappen, omdat ik het niet tof vind dat hij een aantal dagen na onze zoenpartij met random meiden afspreekt. Wij hebben formeel helemaal niets, en er is geen enkele reden waarom hij dit niet zou mogen doen, maar gevoelsmatig vind ik dit toch niet leuk, het geeft mij het idee dat ons contact niets te betekenen heeft en dat onze zoenpartij voor mij belangrijker was dan voor hem. Wat denken jullie hiervan? Moet dit kunnen wat hij doet omdat we niets hebben, of doe ik er inderdaad verstandig aan om verder te gaan voordat ik serieuze gevoelens krijg voor hem?
Ik lees al enige tijd mee hier, en wil nu graag op mijn beurt een dilemma voorleggen. Een aantal weken geleden heb ik een jongen ontmoet waarmee ik een onwijs goede klik heb. We hebben elkaar nu vier keer gezien, waarbij er ook gezoend etc is. Ik vind hem erg leuk en meende dat dit wederzijds is: hij appt mij de hele dag door en neemt in driekwart van de gevallen zelf het initiatief. So far so good. Nu waren we afgelopen weekend allebei op een buitenlandse stedentrip, toevallig naar dezelfde stad. Ik had deze trip allang gepland, hij besloot spontaan om vrienden te bezoeken die daar wonen. Ik had het leuk gevonden om elkaar daar ook te zien, maar hij had het zo druk met uitgaan en zijn vrienden etc dat dit er niet van gekomen is. En ik snap best dat iemand die je net vier keer hebt gezien niet zo belangrijk is als vrienden die je al veel langer kent, dus daar wilde ik niet al te moeilijk over doen, hoewel ik het wel heel erg jammer vond.. maar bij terugkeer op het vliegveld zei hij opeens vanuit het niets dat hij in de tussentijd ook met iemand van Tinder afgesproken had en naar een feest is gegaan met haar. Hij beargumenteert dat Tinder ook is om nieuwe mensen te leren kennen en dat er verder niets gebeurd is etc, maar ik vind dit toch niet tof en vraag mij af waarom dit soort informatie überhaupt gedeeld wordt.
Ik denk erover na om dit af te kappen, omdat ik het niet tof vind dat hij een aantal dagen na onze zoenpartij met random meiden afspreekt. Wij hebben formeel helemaal niets, en er is geen enkele reden waarom hij dit niet zou mogen doen, maar gevoelsmatig vind ik dit toch niet leuk, het geeft mij het idee dat ons contact niets te betekenen heeft en dat onze zoenpartij voor mij belangrijker was dan voor hem. Wat denken jullie hiervan? Moet dit kunnen wat hij doet omdat we niets hebben, of doe ik er inderdaad verstandig aan om verder te gaan voordat ik serieuze gevoelens krijg voor hem?
woensdag 9 augustus 2017 om 00:07
Ik heb zelf geen Tinderaccount en heb er ook geen behoefte aan, maar ik snap best dat mensen graag andere mensen willen leren kennen en dat uit dat contact wellicht iets sexueels voorkomt als er een goede klik is. Dat je daarvoor openstaat is geen probleem, ten slotte hebben wij elkaar ook via internet ontmoet (maar dan via een fb groep in onze woonplaats waar we allebei lid van zijn). Maar gevoelsmatig zit het mij dwars dat wij de hele dag door contact hebben etc, maar dat hij in de tussentijd met andere meiden afspreekt waarmee hij niet al bevriend was, terwijl hij ook met mij had kunnen afspreken om samen iets te bezoeken oid. Openstaan voor mogelijkheden oké, maar er echt naar op zoek gaan, daar heb ik toch wel moeite mee. Maar zoals al aangegeven, dat is echt alleen gevoelsmatig, ik weet dat zoveel mensen dit doen in de datefase, en dat er maar weinig mensen echt exclusief daten en dat ik daar echt een minderheid in ben.
woensdag 9 augustus 2017 om 00:13
woensdag 9 augustus 2017 om 00:19
Wat wil je nou precies, TO? Je zult vast medestanders kunnen vinden, als dat is wat je wilt. Jij hebt gelijk en hij deugt niet. Of zoiets.
Het enige dat telt is dat jij doet waar jij je goed bij voelt. Of dat nou slettebakken is, seks als een beloning voor de ander z'n geduld ziet of zonder ooit in je ziel te kijken net zo lang ronddwalen in date-land totdat er iemand bij toeval blijft hangen.
Je hebt ons niet nodig. Je moet naar jezelf luisteren.
Het enige dat telt is dat jij doet waar jij je goed bij voelt. Of dat nou slettebakken is, seks als een beloning voor de ander z'n geduld ziet of zonder ooit in je ziel te kijken net zo lang ronddwalen in date-land totdat er iemand bij toeval blijft hangen.
woensdag 9 augustus 2017 om 00:20
Gevoelsmatig zou ik in deze situatie ook afhaken. Je kunt het nu gaan rationaliseren dat het natuurlijk heus wel mag.... maar het voelt niet goed, toch? Simpel! Als hij het al doet waarom moet hij dat dan inderdaad ook met jou delen? Zou ik ook niet op zitten wachten. Ik zou hem dat laten weten, gewoon eerlijk. En als ie dan alsnog inziet dat dat stom was en heel veel moeite voor je wil doen dan kan het altijd nog een kans krijgen. Als ie het een beetje gaat zitten goed praten, zou ik er wel klaar mee zijn denk ik...
karzou wijzigde dit bericht op 09-08-2017 00:21
0.38% gewijzigd
woensdag 9 augustus 2017 om 00:21
Deze man is sexueel gefrustreerd ofzo, let er maar niet op!_Amand schreef: ↑09-08-2017 00:19Wat wil je nou precies, TO? Je zult vast medestanders kunnen vinden, als dat is wat je wilt. Jij hebt gelijk en hij deugt niet. Of zoiets.
woensdag 9 augustus 2017 om 00:22
Seg Amandelnoot, ga es dringend op zoek naar meneer Pistachenoot!_Amand schreef: ↑09-08-2017 00:19Wat wil je nou precies, TO? Je zult vast medestanders kunnen vinden, als dat is wat je wilt. Jij hebt gelijk en hij deugt niet. Of zoiets.
Tijd voor je pillen.
anoniem_351483 wijzigde dit bericht op 09-08-2017 00:22
1.74% gewijzigd
Misschien zit hij nog in de orientatie fase, dan kijk je of je met mensen een klik hebt, en zit jij al op de 'ik kies voor jou' fase. Je bent gewoon wat sneller dan hij. Zegt niks over of hij jou minder of meer leuk vindt dan jij hem, alleen dat hij nog niet in de trails zit van, nu wordt het serieuzer en kies ik alleen voor jou.
Geef het wat tijd, jullie kennen elkaar nauwelijks, en spreek wat af, en neem wat gas terug in van, dit is hem. Doe stapje terug naar orientatie fase dus, en geniet van het elkaar leren.
Geef het wat tijd, jullie kennen elkaar nauwelijks, en spreek wat af, en neem wat gas terug in van, dit is hem. Doe stapje terug naar orientatie fase dus, en geniet van het elkaar leren.
Jippie! Het gaat weer over mij!
Ik snap je gevoel volledig, zo zou ik het zelf ook ervaren.
Het gaat er niet of andere mensen vinden of dit wel of niet zou moeten kunnen in de 'datefase', maar dat het jou gevoelsmatig dwarszit.
Tinder staat er nou niet echt om bekend met de bedoeling om andere mensen alleen platonisch te leren kennen.
Het lijkt erop dat hij toch nog verder wil kijken.
Als hij met zijn gedachten en gevoel alleen maar bij jou zat zou hij niet met een voor hem onbekende vrouw af gaan spreken na jullie zoenpartij, lijkt mij.
Voor mij zou het reden zijn het af te kappen, voordat je straks sterkere gevoelens hebt en hij je echt pijn kan gaan doen.
Niet leuk voor jou, dit.
Het gaat er niet of andere mensen vinden of dit wel of niet zou moeten kunnen in de 'datefase', maar dat het jou gevoelsmatig dwarszit.
Tinder staat er nou niet echt om bekend met de bedoeling om andere mensen alleen platonisch te leren kennen.
Het lijkt erop dat hij toch nog verder wil kijken.
Als hij met zijn gedachten en gevoel alleen maar bij jou zat zou hij niet met een voor hem onbekende vrouw af gaan spreken na jullie zoenpartij, lijkt mij.
Voor mij zou het reden zijn het af te kappen, voordat je straks sterkere gevoelens hebt en hij je echt pijn kan gaan doen.
Niet leuk voor jou, dit.
woensdag 9 augustus 2017 om 00:23
Dankjewel voor je input Flower, dit is ook waar ik naar neig. Wat jammer is, want ik heb in geen jaren iemand ontmoet die ik zowel aantrekkelijk als intelligent en grappig vindt en hij heeft het allemaal.. maar ik vind dit toch echt niet tof, dat iemand op Tinder blijft en er zo open over is. En misschien is dat gevoelsmatig wel net zo belangrijk is als de vraag of dat dit normaal gedrag is.
woensdag 9 augustus 2017 om 00:26
Ik snap ook best dat je nog verder wilt kijken met hem, omdat het toch heel fijn was. En dat mag, luister naar je eigen gevoel.Janneke1807 schreef: ↑09-08-2017 00:23Dankjewel voor je input Flower, dit is ook waar ik naar neig. Wat jammer is, want ik heb in geen jaren iemand ontmoet die ik zowel aantrekkelijk als intelligent en grappig vindt en hij heeft het allemaal.. maar ik vind dit toch echt niet tof, dat iemand op Tinder blijft en er zo open over is. En misschien is dat gevoelsmatig wel net zo belangrijk is als de vraag of dat dit normaal gedrag is.
Ik persoonlijk vind het een gekke actie.
Hoe is het contact nu tussen jullie?
woensdag 9 augustus 2017 om 00:27
Je maakt het jezelf onnodig moeilijk wanneer je je afvraagt of iets 'normaal gedrag' is, TO. Met al die andere mensen heb je niks te maken. Het gaat uitsluitend om je eigen gevoelens. Je bent volgens mij nog veel te jong om nu al anderen te verwijten dat ze de dingen niet doen zoals jij vindt dat het hoort.
woensdag 9 augustus 2017 om 00:28
Dat klinkt ook wel realistisch, ja. Ik ben nog niet op het punt dat ik morgen met hem wil trouwen oid, maar wel dat ik geen behoefte heb om met andere mannen uit te gaan voordat ik een kans heb gehad om uit te vinden of hij het voor mij is. En ik snap ook best dat hij daar langzamer in kan zijn, maar om nou de competitie aan te gaan met honderden vrouwen op Tinder..swifty schreef: ↑09-08-2017 00:22Misschien zit hij nog in de orientatie fase, dan kijk je of je met mensen een klik hebt, en zit jij al op de 'ik kies voor jou' fase. Je bent gewoon wat sneller dan hij. Zegt niks over of hij jou minder of meer leuk vindt dan jij hem, alleen dat hij nog niet in de trails zit van, nu wordt het serieuzer en kies ik alleen voor jou.
woensdag 9 augustus 2017 om 00:29
Ik ben niet persé jong meer, alleen niet erg ervaren op dategebied, vandaar al mijn twijfels over wat normaal is_Amand schreef: ↑09-08-2017 00:27Je maakt het jezelf onnodig moeilijk wanneer je je afvraagt of iets 'normaal gedrag' is, TO. Met al die andere mensen heb je niks te maken. Het gaat uitsluitend om je eigen gevoelens. Je bent volgens mij nog veel te jong om nu al anderen te verwijten dat ze de dingen niet doen zoals jij vindt dat het hoort.
woensdag 9 augustus 2017 om 00:32
Wanneer je onzeker bent ben je enorm beïnvloedbaar. Dan kun je twee dingen doen: het leven omhelzen zoals het komt of je door anderen laten vertellen wat je zou moeten vinden.Janneke1807 schreef: ↑09-08-2017 00:29Ik ben niet persé jong meer, alleen niet erg ervaren op dategebied, vandaar al mijn twijfels over wat normaal is![]()
Optie 1 is echt een heel stuk beter voor je, vind ik. En dan ken ik je nog niet eens, maar nog steeds is optie 1 de beste.
woensdag 9 augustus 2017 om 00:36
Dit speelde afgelopen weekend, we zijn gisteren pas teruggekomen. Vandaag een aantal berichtjes uitgewisseld, wel minder dan normaal, hij had geloof ik wel door dat ik niet blij met 'm was gisteren.flower33889 schreef: ↑09-08-2017 00:26Ik snap ook best dat je nog verder wilt kijken met hem, omdat het toch heel fijn was. En dat mag, luister naar je eigen gevoel.
Ik persoonlijk vind het een gekke actie.
Hoe is het contact nu tussen jullie?
woensdag 9 augustus 2017 om 00:37
Dat wat jij wil en prettig vindt is voor jou normaal.Janneke1807 schreef: ↑09-08-2017 00:29Ik ben niet persé jong meer, alleen niet erg ervaren op dategebied, vandaar al mijn twijfels over wat normaal is![]()