Overdreven reactie?
dinsdag 8 augustus 2017 om 23:54
Hoi viva-lezers,
Ik lees al enige tijd mee hier, en wil nu graag op mijn beurt een dilemma voorleggen. Een aantal weken geleden heb ik een jongen ontmoet waarmee ik een onwijs goede klik heb. We hebben elkaar nu vier keer gezien, waarbij er ook gezoend etc is. Ik vind hem erg leuk en meende dat dit wederzijds is: hij appt mij de hele dag door en neemt in driekwart van de gevallen zelf het initiatief. So far so good. Nu waren we afgelopen weekend allebei op een buitenlandse stedentrip, toevallig naar dezelfde stad. Ik had deze trip allang gepland, hij besloot spontaan om vrienden te bezoeken die daar wonen. Ik had het leuk gevonden om elkaar daar ook te zien, maar hij had het zo druk met uitgaan en zijn vrienden etc dat dit er niet van gekomen is. En ik snap best dat iemand die je net vier keer hebt gezien niet zo belangrijk is als vrienden die je al veel langer kent, dus daar wilde ik niet al te moeilijk over doen, hoewel ik het wel heel erg jammer vond.. maar bij terugkeer op het vliegveld zei hij opeens vanuit het niets dat hij in de tussentijd ook met iemand van Tinder afgesproken had en naar een feest is gegaan met haar. Hij beargumenteert dat Tinder ook is om nieuwe mensen te leren kennen en dat er verder niets gebeurd is etc, maar ik vind dit toch niet tof en vraag mij af waarom dit soort informatie überhaupt gedeeld wordt.
Ik denk erover na om dit af te kappen, omdat ik het niet tof vind dat hij een aantal dagen na onze zoenpartij met random meiden afspreekt. Wij hebben formeel helemaal niets, en er is geen enkele reden waarom hij dit niet zou mogen doen, maar gevoelsmatig vind ik dit toch niet leuk, het geeft mij het idee dat ons contact niets te betekenen heeft en dat onze zoenpartij voor mij belangrijker was dan voor hem. Wat denken jullie hiervan? Moet dit kunnen wat hij doet omdat we niets hebben, of doe ik er inderdaad verstandig aan om verder te gaan voordat ik serieuze gevoelens krijg voor hem?
Ik lees al enige tijd mee hier, en wil nu graag op mijn beurt een dilemma voorleggen. Een aantal weken geleden heb ik een jongen ontmoet waarmee ik een onwijs goede klik heb. We hebben elkaar nu vier keer gezien, waarbij er ook gezoend etc is. Ik vind hem erg leuk en meende dat dit wederzijds is: hij appt mij de hele dag door en neemt in driekwart van de gevallen zelf het initiatief. So far so good. Nu waren we afgelopen weekend allebei op een buitenlandse stedentrip, toevallig naar dezelfde stad. Ik had deze trip allang gepland, hij besloot spontaan om vrienden te bezoeken die daar wonen. Ik had het leuk gevonden om elkaar daar ook te zien, maar hij had het zo druk met uitgaan en zijn vrienden etc dat dit er niet van gekomen is. En ik snap best dat iemand die je net vier keer hebt gezien niet zo belangrijk is als vrienden die je al veel langer kent, dus daar wilde ik niet al te moeilijk over doen, hoewel ik het wel heel erg jammer vond.. maar bij terugkeer op het vliegveld zei hij opeens vanuit het niets dat hij in de tussentijd ook met iemand van Tinder afgesproken had en naar een feest is gegaan met haar. Hij beargumenteert dat Tinder ook is om nieuwe mensen te leren kennen en dat er verder niets gebeurd is etc, maar ik vind dit toch niet tof en vraag mij af waarom dit soort informatie überhaupt gedeeld wordt.
Ik denk erover na om dit af te kappen, omdat ik het niet tof vind dat hij een aantal dagen na onze zoenpartij met random meiden afspreekt. Wij hebben formeel helemaal niets, en er is geen enkele reden waarom hij dit niet zou mogen doen, maar gevoelsmatig vind ik dit toch niet leuk, het geeft mij het idee dat ons contact niets te betekenen heeft en dat onze zoenpartij voor mij belangrijker was dan voor hem. Wat denken jullie hiervan? Moet dit kunnen wat hij doet omdat we niets hebben, of doe ik er inderdaad verstandig aan om verder te gaan voordat ik serieuze gevoelens krijg voor hem?
woensdag 9 augustus 2017 om 08:23
Ja precies, daarom ook dit topic!tigerlily75 schreef: ↑09-08-2017 08:14Ik vind dat wel erg makkelijk gezegd. Vooral als je weinig ervaring hebt met daten kun je dingen niet altijd goed inschatten. Om een leuke man te laten lopen omdat hij iets doet wat in jouw beschermde wereldje als raar overkomt (blijven tinderen terwijl je met iemand date) en vervolgens te merken dat zoiets nu vrij standaard is, zou toch jammer zijn.
Dat dacht ik in eerste instantie ook, maar als je dan het hele weekend alleen maar gaat zuipen, dan heb je duidelijk deze stedentrip niet gepland omdat ik er al heen ging :p Hij reist overigens heel vaak, alleen de komende maand al twee weekenden. Dat vind ik tof, zo ben ik ook. Alleen als hij dan tijdens deze weekenden weer gaat Tinderen.. niet zo tof
woensdag 9 augustus 2017 om 08:29
Janneke1807 schreef: ↑09-08-2017 00:15Tornacense, wat jij zegt is ook helemaal mijn gedachte.. ik voel mij op deze manier makkelijk inwisselbaar en dat vind ik toch niet heel erg cool. Maar ik vroeg mij af of dit helemaal terecht was.. ik heb in geen jaren echt gedate.. :p
Het gaat er toch niet om wat gebruikelijk is, of in de mode of whatever? Het gaat er om dat Jij
je er niet goed bij voelt! Dus is dit geen match...
woensdag 9 augustus 2017 om 08:34
Het gaat er wel om of je A. De kerel het best kan laten schieten omdat hij een eikel is. B. De kerel nog een kans geeft omdat het voor sommige mensen normaal is om meerdere mensen tegelijk te daten. C. Met inzichten van andere mensen beter een gesprek met hem aan kan gaan over jullie ideeën over jullie (mogelijke) relatie/toekomst.Dymphnatam schreef: ↑09-08-2017 08:29Het gaat er toch niet om wat gebruikelijk is, of in de mode of whatever? Het gaat er om dat Jij
je er niet goed bij voelt! Dus is dit geen match...
woensdag 9 augustus 2017 om 08:34
Ik zou het afkappen. Een man die gevoelens voor jouw heeft die heeft er geen behoefte aan om met andere vrouwen af te spreken die hij niet eens kent. Zeker niet terwijl jij ook in de stad was en hij bij jou had kunnen zijn. Hij gaf dit weekend dus duidelijk de voorkeur aan een andere vrouw dan aan jou. Jammer maar je weet nu wel waar je aan toe bent. Misschien is hij daarom wel zo eerlijk geweest om jou te laten merken dat zijn gevoelens voor jou niet zo diep zitten.
woensdag 9 augustus 2017 om 08:35
iceteapeach schreef: ↑09-08-2017 00:57Als jij je er niet prettig bij voelt, is het niet van belang hoe hij erover verder denkt. Klaar dan toch?
Zo simpel kan het echt zijn.
Nou dit dus! Jij hoeft je gevoelens en verwachtingen niet bij te stellen naar wat anderen vinden hoor. Ik vind dat altijd zo de wereld op zijn kop.
Ik had ooit een kennis die het o.k. vond dat haar nieuwe partner op feestjes met anderen stond te zoenen (ja, meervoud). Want dat was zoooo modern, en ze lieten elkaar zooo vrij. Moet kunnen hè? Hahaha.
Het enige dat ik zag was dat ze continu over haar eigen grenzen ging en haar gevoel negeerde. Heeft ook allemaal geen stand gehouden.
Als jij een partner (in spe) wil die vol voor je gaat en niet dit soort fratsen uithaalt, is deze gozer het dus niet.
Simpel zat.
woensdag 9 augustus 2017 om 08:39
Ja, dat vind ik ook best raar. (Al was het dus zogenaamd geen date maar alleen een gezellig avondje kletsen met een localminnimouse schreef: ↑09-08-2017 08:30Dus met jou eten tijdens die trip is lastig plannen maar afspreken met een wildvreemde Tinderdate lukt wel? En is pas ter plekke besloten?
Ik zou zelf hiervan wel gaan twijfelen aan de man, maar ben dan ook 'ouderwets' (wat een stom woord, alsof je hip bent als je multidate). Wat een onzin dat je zou moeten uitspreken dat je exclusief wilt zijn/bent, dat gebeurt gewoon vanzelf als je elkaar leuk vind.
woensdag 9 augustus 2017 om 08:49
Eens. Toen mijn man en ik nog niet officieel een relatie hadden, maar wel aan het daten waren, vroeg een meisje in de kroeg hem mee naar huis. Hij heeft haar vroeger altijd heel leuk gevonden, maar hij wist dondersgoed dat ie het met mij dan wel kon vergeten.tigerlily75 schreef: ↑09-08-2017 08:39Wat een onzin dat je zou moeten uitspreken dat je exclusief wilt zijn/bent, dat gebeurt gewoon vanzelf als je elkaar leuk vind.
We grappen er nog wel eens over: "had ik eindelijk de kans om eens met haar te neuken, moest ik weer zo nodig verliefd worden op jou"
woensdag 9 augustus 2017 om 09:27
Inderdaad, van een man op Tinder verwacht ik niets anders. Maar tot op het vliegveld wist ik niet dat hij op Tinder zat, hoewel tegenwoordig iedereen dat wel lijkt te doen, dus een echte verrassing was dat ook weer niet :p Wij kennen elkaar via een expat groep voor mensen met dezelfde interesses in onze nieuwe woonplaats.
woensdag 9 augustus 2017 om 09:30
Dus jullie verschillen in opvattingen over wat Tinder precies is en waarvoor je het gebruikt, hij gaat liever een avond zuipen met vrienden terwijl jij dat niks vindt, hij spreekt dan ook af met een andere vrouw en daar heb jij geen prettig gevoel bij en blijkbaar wilde hij liever bij een andere onbekende zijn dan bij jou. Lijkt me gewoon geen match dit. Jullie zijn nog maar net aan 't daten en er is al zoveel gedoe. Maar misschien ben ik ook wel te "klassiek ingesteld".
That's just me though...
woensdag 9 augustus 2017 om 10:29
Daar heb je je antwoord zelf gegeven.Janneke1807 schreef: ↑09-08-2017 00:23Dankjewel voor je input Flower, dit is ook waar ik naar neig. Wat jammer is, want ik heb in geen jaren iemand ontmoet die ik zowel aantrekkelijk als intelligent en grappig vindt en hij heeft het allemaal.. maar ik vind dit toch echt niet tof, dat iemand op Tinder blijft en er zo open over is. En misschien is dat gevoelsmatig wel net zo belangrijk is als de vraag of dat dit normaal gedrag is.
Als het voor jouw gevoel niet goed is, dan is het niet goed. Luister daar maar naar.
Ik kan wel zeggen dat ik het normaal vind, of niet, maar het gaat erom wat JIJ vind.
woensdag 9 augustus 2017 om 10:46
En jullie hebben formeel wel wat, jullie zijn namelijk aan het daten.
Doe je zelf niet te kort, meid.
Je mag je eigen keuzes hierin maken, ook al vind hij dat vast een overdreven reactie.
Jij moet er een goed gevoel bij hebben, en geloof me, als hij er ook zo serieus instond als jij, had hij dit echt niet gedaan.
En daarbij nog iets belangrijks: NU geef je hem het signaal hoe hij met je om mag gaan. Als jij dit accepteert omdat hij je heeft wijsgemaakt dat dit allemaal moet kunnen, zal hij weten dat hij voortaan je als een deurmat kan behandelen.
Doe je zelf niet te kort, meid.
Je mag je eigen keuzes hierin maken, ook al vind hij dat vast een overdreven reactie.
Jij moet er een goed gevoel bij hebben, en geloof me, als hij er ook zo serieus instond als jij, had hij dit echt niet gedaan.
En daarbij nog iets belangrijks: NU geef je hem het signaal hoe hij met je om mag gaan. Als jij dit accepteert omdat hij je heeft wijsgemaakt dat dit allemaal moet kunnen, zal hij weten dat hij voortaan je als een deurmat kan behandelen.
woensdag 9 augustus 2017 om 11:43
Ja denk dat je hier het kernpuntje hebt, de verliefdheid is er nog niet wellicht en vermoedelijk is to al wel verliefd, ze is in ieder geval al in de fase, ' ik date alleen met jou nu' . En hij is nog niet zo ver. Kan het wel worden, maar dat hangt er van af hoe to en hij nu elkaar de kans geven op hetzelfde punt te komen.Apezuurtje schreef: ↑09-08-2017 08:49Eens. Toen mijn man en ik nog niet officieel een relatie hadden, maar wel aan het daten waren, vroeg een meisje in de kroeg hem mee naar huis. Hij heeft haar vroeger altijd heel leuk gevonden, maar hij wist dondersgoed dat ie het met mij dan wel kon vergeten.Terwijl we dat nooit hadden afgesproken; was voor ons beiden vanzelfsprekend.
We grappen er nog wel eens over: "had ik eindelijk de kans om eens met haar te neuken, moest ik weer zo nodig verliefd worden op jou"![]()
Dit soort verschillen in klaar zijn voor, heb je ook later in de relatie. De een wil al ouders voorstellen, of samenwonen, of kinderen, of huis kopen, of trouwen, de ander niet. Dit hou je altijd. De kunst is hoe je hiermee omgaat, en de ander de ruimte geeft, en jezelf te reguleren tevens zonder je grensen niet te vergeten.
Maar wat gezegd is, praat met hem erover!
woensdag 9 augustus 2017 om 12:05
Niet met anderen daten heeft niets met klaar zijn voor te maken, maar met hoe je in het leven staat.
Als ik iemand dat is dat om te onderzoeken of ik verder wil met diegene en dan wil ik geen ruis. Niet bij mezelf, maar ook niet bij hem.
Rotzooien met een ander als je een ander 'het hof maakt' vind ik niet getuigen van betrokkenheid.
Als ik iemand dat is dat om te onderzoeken of ik verder wil met diegene en dan wil ik geen ruis. Niet bij mezelf, maar ook niet bij hem.
Rotzooien met een ander als je een ander 'het hof maakt' vind ik niet getuigen van betrokkenheid.
woensdag 9 augustus 2017 om 12:08
Wat een rotsituatie voor jou TO. Volgens mij weet je prima wat je het best zou kunnen doen, maar wil je dat liever niet. Logisch, want je bent (al bijna) verliefd. Maar als je nu je grenzen niet aangeeft, blijft hij eroverheen gaan (zonder dat hij het misschien zelfs door heeft) en ben je over een tijd veel verder van huis.