Overdreven reactie?
dinsdag 8 augustus 2017 om 23:54
Hoi viva-lezers,
Ik lees al enige tijd mee hier, en wil nu graag op mijn beurt een dilemma voorleggen. Een aantal weken geleden heb ik een jongen ontmoet waarmee ik een onwijs goede klik heb. We hebben elkaar nu vier keer gezien, waarbij er ook gezoend etc is. Ik vind hem erg leuk en meende dat dit wederzijds is: hij appt mij de hele dag door en neemt in driekwart van de gevallen zelf het initiatief. So far so good. Nu waren we afgelopen weekend allebei op een buitenlandse stedentrip, toevallig naar dezelfde stad. Ik had deze trip allang gepland, hij besloot spontaan om vrienden te bezoeken die daar wonen. Ik had het leuk gevonden om elkaar daar ook te zien, maar hij had het zo druk met uitgaan en zijn vrienden etc dat dit er niet van gekomen is. En ik snap best dat iemand die je net vier keer hebt gezien niet zo belangrijk is als vrienden die je al veel langer kent, dus daar wilde ik niet al te moeilijk over doen, hoewel ik het wel heel erg jammer vond.. maar bij terugkeer op het vliegveld zei hij opeens vanuit het niets dat hij in de tussentijd ook met iemand van Tinder afgesproken had en naar een feest is gegaan met haar. Hij beargumenteert dat Tinder ook is om nieuwe mensen te leren kennen en dat er verder niets gebeurd is etc, maar ik vind dit toch niet tof en vraag mij af waarom dit soort informatie überhaupt gedeeld wordt.
Ik denk erover na om dit af te kappen, omdat ik het niet tof vind dat hij een aantal dagen na onze zoenpartij met random meiden afspreekt. Wij hebben formeel helemaal niets, en er is geen enkele reden waarom hij dit niet zou mogen doen, maar gevoelsmatig vind ik dit toch niet leuk, het geeft mij het idee dat ons contact niets te betekenen heeft en dat onze zoenpartij voor mij belangrijker was dan voor hem. Wat denken jullie hiervan? Moet dit kunnen wat hij doet omdat we niets hebben, of doe ik er inderdaad verstandig aan om verder te gaan voordat ik serieuze gevoelens krijg voor hem?
Ik lees al enige tijd mee hier, en wil nu graag op mijn beurt een dilemma voorleggen. Een aantal weken geleden heb ik een jongen ontmoet waarmee ik een onwijs goede klik heb. We hebben elkaar nu vier keer gezien, waarbij er ook gezoend etc is. Ik vind hem erg leuk en meende dat dit wederzijds is: hij appt mij de hele dag door en neemt in driekwart van de gevallen zelf het initiatief. So far so good. Nu waren we afgelopen weekend allebei op een buitenlandse stedentrip, toevallig naar dezelfde stad. Ik had deze trip allang gepland, hij besloot spontaan om vrienden te bezoeken die daar wonen. Ik had het leuk gevonden om elkaar daar ook te zien, maar hij had het zo druk met uitgaan en zijn vrienden etc dat dit er niet van gekomen is. En ik snap best dat iemand die je net vier keer hebt gezien niet zo belangrijk is als vrienden die je al veel langer kent, dus daar wilde ik niet al te moeilijk over doen, hoewel ik het wel heel erg jammer vond.. maar bij terugkeer op het vliegveld zei hij opeens vanuit het niets dat hij in de tussentijd ook met iemand van Tinder afgesproken had en naar een feest is gegaan met haar. Hij beargumenteert dat Tinder ook is om nieuwe mensen te leren kennen en dat er verder niets gebeurd is etc, maar ik vind dit toch niet tof en vraag mij af waarom dit soort informatie überhaupt gedeeld wordt.
Ik denk erover na om dit af te kappen, omdat ik het niet tof vind dat hij een aantal dagen na onze zoenpartij met random meiden afspreekt. Wij hebben formeel helemaal niets, en er is geen enkele reden waarom hij dit niet zou mogen doen, maar gevoelsmatig vind ik dit toch niet leuk, het geeft mij het idee dat ons contact niets te betekenen heeft en dat onze zoenpartij voor mij belangrijker was dan voor hem. Wat denken jullie hiervan? Moet dit kunnen wat hij doet omdat we niets hebben, of doe ik er inderdaad verstandig aan om verder te gaan voordat ik serieuze gevoelens krijg voor hem?
woensdag 9 augustus 2017 om 00:38
Janneke1807 schreef: ↑09-08-2017 00:36Dit speelde afgelopen weekend, we zijn gisteren pas teruggekomen. Vandaag een aantal berichtjes uitgewisseld, wel minder dan normaal, hij had geloof ik wel door dat ik niet blij met 'm was gisteren.
Heb je dat niet gewoon gezegd dan?
Als jij je niet uitspreekt weet een ander niet wat jij vindt en wilt.
woensdag 9 augustus 2017 om 00:43
Misschien wilde hij je testen?
Weten of je al een beetje bezitterig reageerde of zoiets?
Of het met een sisser af laten lopen omdat hij niet zo'n zin heeft in iets wat serieus is...
Waarom zou hij het anders zeggen?
Misschien voor je eigen duidelijkheid toch eens gaan vragen aan hem hoe dit precies zit.
Want dan kun je het ook makkelijker loslaten mocht het echt niks zijn.
Of andersom: een goed gesprek voeren en afspreken om alleen nog elkaar exclusief te daten.
Iets anders zou ik ook niet weten.
Weten of je al een beetje bezitterig reageerde of zoiets?
Of het met een sisser af laten lopen omdat hij niet zo'n zin heeft in iets wat serieus is...
Waarom zou hij het anders zeggen?
Misschien voor je eigen duidelijkheid toch eens gaan vragen aan hem hoe dit precies zit.
Want dan kun je het ook makkelijker loslaten mocht het echt niks zijn.
Of andersom: een goed gesprek voeren en afspreken om alleen nog elkaar exclusief te daten.
Iets anders zou ik ook niet weten.
woensdag 9 augustus 2017 om 00:46
Het schijnt de normale gang van zaken te zijn tegenwoordig, dat je date met verschillende mensen tegelijk voordat je er 1 uitpikt waar je vervolgens exclusief mee gaat daten.
Ik zou daar ook problemen mee hebben.
Het geeft mij het gevoel dat je een populariteits wedstrijd moet zien te winnen.
Mijn idee van daten is dat je met 1 persoon tegelijk date, en pas als duidelijk is dat dat niets wordt, dan ga je verder naar de volgende.
Hij heeft op zich niets verkeerd gedaan denk ik, maar zelf zou ik hem op slag een stuk minder serieus nemen als potentiele partner.
Maar ik ben ook heel ouderwets op dat gebied.
Het geeft mij het gevoel dat je een populariteits wedstrijd moet zien te winnen.
Mijn idee van daten is dat je met 1 persoon tegelijk date, en pas als duidelijk is dat dat niets wordt, dan ga je verder naar de volgende.
Hij heeft op zich niets verkeerd gedaan denk ik, maar zelf zou ik hem op slag een stuk minder serieus nemen als potentiele partner.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
woensdag 9 augustus 2017 om 01:34
Voor iedereen die reageert dat je alleen exclusief date. Uit geen enkel bericht van TO blijkt dat er exclusiviteit was afgesproken. Als TO dit gewild had, dan had ze dat moeten uitspreken, die jongen is niet helderziend. en nee, ik vind niet dat hij had moeten benadrukken dat het niet exclusief was, degene die meer wil zal dat duidelijk moeten maken. Verder, dat hij ook in die stad was, dan had je moeten uitspreken dat je hem vaker had willen zien. Uit je posts, en uit je eigen zin dat je niet gezien wil worden alsof je hem gelijk voor het altaar sleept, denk ik dat je ook wel aanvoelt dat het meer je eigen onzekerheid is dan zijn gedrag. Werk daar aan. je weet nu dat je duidelijk moet aangeven dat het voor jou altijd exclusief is en dat je in vakantie situaties graag hoger op de prio lijst wil staan.swifty schreef: ↑09-08-2017 00:22Misschien zit hij nog in de orientatie fase, dan kijk je of je met mensen een klik hebt, en zit jij al op de 'ik kies voor jou' fase. Je bent gewoon wat sneller dan hij. Zegt niks over of hij jou minder of meer leuk vindt dan jij hem, alleen dat hij nog niet in de trails zit van, nu wordt het serieuzer en kies ik alleen voor jou.
Geef het wat tijd, jullie kennen elkaar nauwelijks, en spreek wat af, en neem wat gas terug in van, dit is hem. Doe stapje terug naar orientatie fase dus, en geniet van het elkaar leren.
Doe er je voordeel mee.
Mijn mening, mijn keuze.
woensdag 9 augustus 2017 om 01:46
Ik zou het echt nog even aankijken. Ik had dit in het begin ook een beetje met mijn vriend. Dat is helemaal bijgetrokken, en als ik me toen echt strak aan mijn eigen dateregels gehouden had had ik iets heel moois wegegooid.
Kijk het even aan en kijk wat er groeit. Hou ondertussen je eigen grenzen in de gaten. Als jij je er niet prettig bij voelt dan houdt het op want de bedoeling is dat je je beter voelt met partner, niet slechter.
Maar ik zie mensen tegenwoordig vrij vaak het kind met het badwater weggooien. Het eerste begin van daten is altijd onzeker dus het is nog te vroeg om te beoordelen of je op hem kan bouwen.
Kijk het even aan en kijk wat er groeit. Hou ondertussen je eigen grenzen in de gaten. Als jij je er niet prettig bij voelt dan houdt het op want de bedoeling is dat je je beter voelt met partner, niet slechter.
Maar ik zie mensen tegenwoordig vrij vaak het kind met het badwater weggooien. Het eerste begin van daten is altijd onzeker dus het is nog te vroeg om te beoordelen of je op hem kan bouwen.
woensdag 9 augustus 2017 om 04:50
Ik las je op nog eens en het klinkt alsof je hem hebt gevraagd of jullie elkaar daar in die stad konden treffen en ook alsof je had aangegeven dat je het jammer vond dat dat volgens hem zeker niet kon omdat hij het te druk had met andere vrienden.
Als dat zo is, zou ik het wel een beetje vreemd vinden dat hij dan achteraf komt melden dat hij had afgesproken met een meisje van tinder.
Klinkt een beetje als "het erin wrijven".
Maar misschien heb je zo'n duidelijk gesprek niet echt gehad met hem en zit het een beetje in je hoofd allemaal?
Als dat zo is, zou ik het wel een beetje vreemd vinden dat hij dan achteraf komt melden dat hij had afgesproken met een meisje van tinder.
Maar misschien heb je zo'n duidelijk gesprek niet echt gehad met hem en zit het een beetje in je hoofd allemaal?
woensdag 9 augustus 2017 om 06:41
Hier nog zo'n ouderwetseDelite_ schreef: ↑09-08-2017 00:46Het schijnt de normale gang van zaken te zijn tegenwoordig, dat je date met verschillende mensen tegelijk voordat je er 1 uitpikt waar je vervolgens exclusief mee gaat daten.
woensdag 9 augustus 2017 om 07:11
Ik ben in daten vrij ouderwets.. Ik date 1 persoon om te kijken of we passen samen en zo niet kijk ik verder. Volgens mij is bij jullie een gevalletje "geen oude schoenen weggooien voor je nieuwe hebt" aan de hand. Zo klinkt het iig. Ik zou ervoor bedanken aangezien het voor mij teveel gedoe zou zijn,
woensdag 9 augustus 2017 om 07:12
_Amand schreef: ↑09-08-2017 00:19Wat wil je nou precies, TO? Je zult vast medestanders kunnen vinden, als dat is wat je wilt. Jij hebt gelijk en hij deugt niet. Of zoiets.
Het enige dat telt is dat jij doet waar jij je goed bij voelt. Of dat nou slettebakken is, seks als een beloning voor de ander z'n geduld ziet of zonder ooit in je ziel te kijken net zo lang ronddwalen in date-land totdat er iemand bij toeval blijft hangen.
Je hebt ons niet nodig. Je moet naar jezelf luisteren.
Jij voelt je er niet prettig onder (wat ik begrijpelijk vind, ik zou het ook niet leuk vinden en daarom afstand nemen. Ik ben overigens jou niet), handel daar dus naar.
woensdag 9 augustus 2017 om 07:17
Zo ben ik ook.Springtouw schreef: ↑09-08-2017 07:11Ik ben in daten vrij ouderwets.. Ik date 1 persoon om te kijken of we passen samen en zo niet kijk ik verder. Volgens mij is bij jullie een gevalletje "geen oude schoenen weggooien voor je nieuwe hebt" aan de hand. Zo klinkt het iig. Ik zou ervoor bedanken aangezien het voor mij teveel gedoe zou zijn,
woensdag 9 augustus 2017 om 07:28
Helemaal mee eens!Delite_ schreef: ↑09-08-2017 00:46Het schijnt de normale gang van zaken te zijn tegenwoordig, dat je date met verschillende mensen tegelijk voordat je er 1 uitpikt waar je vervolgens exclusief mee gaat daten.
En daarnaast is Tinder nou niet echt een app om 'zomaar nieuwe mensen te leren kennen'.
woensdag 9 augustus 2017 om 07:36
Misschien je vraag eens stellen op een forum waar vooral mannen reageren. Kan best zijn dat het er in dateland nu heel anders gaat dan vroegah. Met andere woorden, dat die gozer er geen erg in heeft gehad dat jij je ongemakkelijk kon voelen door zijn opmerking, puur omdat het in zijn kringen tegenwoordig als 'normaal' wordt geschouwd?!
Een goede vriend van mij spreekt tijdens stedentrips ook via tinder af met locals ter plaatse. Zo komt hij op de leukste plekken. Als er wederzijds behoefte blijkt aan 'romantiek', dan gebeurd er iets. Maar ook vaak zat is het gewoon drankje en ouwehoeren.
Ik ben het wel met Amand eens dat het er niet om gaat wat wij vinden of wat wij zouden doen. Het gaat om jouw gevoel erover. Wsnt de een vind jou vast ouderwetsch en de ander heeft je groot gelijk.
Ik zou gewoon nog eens afspreken en kijken of het gevoel wat je hebt als je hem ziet nu anders is. En daarna vragen hoe zijn weekend is geweest en waar hij is geweest etc. En dan eventueel een beetje vissen naar het hoe en waarom van zijn opmerking .
Een goede vriend van mij spreekt tijdens stedentrips ook via tinder af met locals ter plaatse. Zo komt hij op de leukste plekken. Als er wederzijds behoefte blijkt aan 'romantiek', dan gebeurd er iets. Maar ook vaak zat is het gewoon drankje en ouwehoeren.
Ik ben het wel met Amand eens dat het er niet om gaat wat wij vinden of wat wij zouden doen. Het gaat om jouw gevoel erover. Wsnt de een vind jou vast ouderwetsch en de ander heeft je groot gelijk.
Ik zou gewoon nog eens afspreken en kijken of het gevoel wat je hebt als je hem ziet nu anders is. En daarna vragen hoe zijn weekend is geweest en waar hij is geweest etc. En dan eventueel een beetje vissen naar het hoe en waarom van zijn opmerking .
woensdag 9 augustus 2017 om 07:41
Na 4 dates ken je iemand nog nauwelijks. Hij scoort hoog op een aantal zaken die voor jou belangrijk zijn. Je hoeft zelf ook nog niet meteen naar het altaar.
Je hebt weinig date ervaring schrijf je. Gekke gedachte....maar hoe zou het zijn deze vent eerst beter te leren kennen?
Aan hem vragen over hoe hij over zaken denkt ipv aannames?
Je hebt weinig date ervaring schrijf je. Gekke gedachte....maar hoe zou het zijn deze vent eerst beter te leren kennen?
Aan hem vragen over hoe hij over zaken denkt ipv aannames?
woensdag 9 augustus 2017 om 07:49
Ik snap je helemaal, en vind het niet echt een goede basis om zo te beginnen, maar ik ben waarschijnlijk heel ouderwets. Hoe dan ook moet je je in de beginfase juist een blij gevoel krijgen van je nieuwe liefde, en niet onzeker. Ik zou het uitspreken naar hem toe, hoe jij tegen de situatie aan kijkt, gewoon op een rustige luchtige manier. En afhankelijk van zijn reactie zou ik beslissen of ik het nog een kans geef of dat ik afhaak.
woensdag 9 augustus 2017 om 08:03
Janneke1807 schreef: ↑09-08-2017 00:23ik vind dit toch echt niet tof, dat iemand op Tinder blijft en er zo open over is
Ik zou liever hebben dat iemand er zo open over is, dan dat hij het allemaal stiekem zou doen...
woensdag 9 augustus 2017 om 08:08
Ik lees van jouw kant uit een hele hoop verwachtingen, maar ik lees nergens dat je ze ook uitspreekt. Had je tegen hem gezegd, vooraf, dat je hem graag zou willen zien daar in die stad? Dat je wel met hem uit zou willen? Of moet hij dat maar voelen?
Je zegt nu ook niet tegen hem dat dit jou dwars zit. Waarom ben je niet open over wat jij wilt? Hij moet maar aanvoelen wat er allemaal is? Waarom heb je gisteren niet gezegd 'joh, ik had het ook leuk gevonden om met jou uit te gaan daar, zullen we een volgende keer iets afspreken?'
Je zegt nu ook niet tegen hem dat dit jou dwars zit. Waarom ben je niet open over wat jij wilt? Hij moet maar aanvoelen wat er allemaal is? Waarom heb je gisteren niet gezegd 'joh, ik had het ook leuk gevonden om met jou uit te gaan daar, zullen we een volgende keer iets afspreken?'
woensdag 9 augustus 2017 om 08:10
Ik had twee keer aangegeven dat ik het leuk zou vinden om samen te eten en een concreet voorstel gedaan om iets anders te doen, maar dit paste niet in hun plannen van een heel weekend in de kroeg hangen. Daarna heb ik het laten gaan, maar ik heb niet aangegeven dat ik het jammer vond. Onze plannen voor het weekend liepen ver uiteen, en ik heb niets met zuipen en tot laat in de nacht uitgaan, dus dat vond ik in principe ook geen ramp en ik hoef ook niet hoger op de prioriteitenlijst voor een weekendje weg te staan, het is vooral de andere meiden die mij dwars zitten.shisha schreef: ↑09-08-2017 04:50Ik las je op nog eens en het klinkt alsof je hem hebt gevraagd of jullie elkaar daar in die stad konden treffen en ook alsof je had aangegeven dat je het jammer vond dat dat volgens hem zeker niet kon omdat hij het te druk had met andere vrienden.
Volgens mij is dit inderdaad zijn insteek, hij is heel erg geinteresseerd in het alternatieve leven in het buitenland voor bij de toeristische plekken, en niet perse in alle historische gebouwen van de stad bekijken (wat ik weer graag doe).
Het was ook niet perse erin wrijven oid wat hij deed, hij liet mij een meme over Tinder zien op het vliegveld en vroeg of ik ook op Tinder zat. Toen ik zei dat dat volgens mij vooral een hookup app was zei hij dat dat helemaal niet zo hoefde te zijn, dat hij bijvoorbeeld dit weekend nog had afgesproken zonder dat er iets gebeurd was. In deze context kwamen wij erover te spreken, zeg maar.
Wat ik precies wil met dit topic? Jullie hebben helemaal gelijk als jullie zeggen dat het om mijn eigen gevoel gaat, en dat het niet perse belangrijk is wat goed en fout is, maar dat was ook niet mijn insteek. Wat hij doet is niet meteen fout, alleen botsen onze opvattingen hierover wel. Ik vind het in ieder geval fijn om te horen dat ik niet de enige ouderwetse dame hier ben, maar ook de alternatieve gedachten worden zeer gewaardeerd. Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik nu vind, maar ik zie het allemaal wel een stuk helderder nu. Ik vind hem echt leuk, en tot dit weekend had ik echt een supergoed gevoel hierover. Maar ik wacht nog heel even af denk ik, kijken in hoeverre er nog iets van zijn kant komt.
woensdag 9 augustus 2017 om 08:12
Ja precies, want dan kan je het meteen afkappen.
Ik ben ook zo hoor. Ik date niet met random mensen die ik op de hoek van de straat tegenkom, ik date met mensen als ik geïnteresseerd in ze ben. Exclusiviteit afspreken is echt zoiets dat op een gegeven moment in Amerika een ding was en hier nog niet. Nu is het hier dus ook doorgedrongen. Dus als mijn date lukraak in het rond blijkt te daten, gaat dat waakvlammetje bij mij uit.
Wat hier ook nog raar is, is dat het lijkt alsof hij die stedentrip heeft gepland omdat jij er al heenging? (wat ik zelf dan weer nogal over the top zou vinden, maar oke) Dus om dan te gaan lopen tinderen.... Raarrrrr.
woensdag 9 augustus 2017 om 08:14
woensdag 9 augustus 2017 om 08:14
Ik vind dat wel erg makkelijk gezegd. Vooral als je weinig ervaring hebt met daten kun je dingen niet altijd goed inschatten. Om een leuke man te laten lopen omdat hij iets doet wat in jouw beschermde wereldje als raar overkomt (blijven tinderen terwijl je met iemand date) en vervolgens te merken dat zoiets nu vrij standaard is, zou toch jammer zijn.Alicereturns schreef: ↑09-08-2017 07:12TO: dit.
Jij voelt je er niet prettig onder (wat ik begrijpelijk vind, ik zou het ook niet leuk vinden en daarom afstand nemen. Ik ben overigens jou niet), handel daar dus naar.
woensdag 9 augustus 2017 om 08:19
Volgens sommige mensen blijkbaar wel. Dat het alleen mensen van het andere geslacht zijn is toevalminnimouse schreef: ↑09-08-2017 07:28Helemaal mee eens!
En daarnaast is Tinder nou niet echt een app om 'zomaar nieuwe mensen te leren kennen'.