Waar je niets over mag zeggen maar je doet het lekker toch!!

27-05-2017 21:01 1609 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo even een topic om je hart te luchten.
Waar je niets over mag zeggen normaal gesproken met warm weer maar je doet het lekker toch.
Gewoon omdat het kan!!
Oei Makreel. Ik snap het helemaal.
Mijn puber is net zo ver dat hij gelukkig wel even de keuken opruimt (helaas niet voordat ik thuis ben) en de hond uitlaat. Vandaag moest hij onverwachts werken. Gaat hij tenminste ook even naar buiten. Verder geen idee dus. Sterkte ermee.
Later is nu
makreel schreef:
08-08-2017 21:29
Waar ik me aan erger maar ik kan het beter tegen niemand zeggen (maar wel hier even spuien): het luie gedrag van de puber hier in huis. Doet de hele dag helemaal niks, echt volkomen helemaal niks, om twaalf uur een uur lang douchen, daarbij vier handdoeken drijfnat op de grond laten liggen, daarna weer lekker op de bank hangen of op z'n bed hangen. En dan een whatsappje om een uur of vijf: of we niet te laat kunnen eten, en of iemand van de supermarkt een pot pindakaas wil meenemen en of zijn favoriete t-shirt al uit de was is.
Terwijl ik (thuis) keihard aan het werk ben om deadlines te halen en z'n vader net een nieuwe baan heeft waar hij langer voor moet reizen, en dus 's avonds moe de trein of de auto uitrolt. Hoe peuter ik die jongen aan z'n verstand dat dit heel onaangenaam en asociaal gedrag is? Ik ben er nu zo door geïrriteerd dat ik beter even mijn mond kan houden, anders wordt het echt een knallende ruzie.
Mijn eerste vraag is: je komt toch niet tegemoet aan deze wensen? Dan maar geen pindakaas, eten, t-shirt of een droog bed (want ja, heel per ongeluk belanden daar de natte handdoeken, toch?). Ooit zal het verstand dan toch indalen?
Heel veel sterkte, want het is wel een energiezuiger zo.
Zonder oorzaak geen gevolg
makreel schreef:
08-08-2017 21:29
Waar ik me aan erger maar ik kan het beter tegen niemand zeggen (maar wel hier even spuien): het luie gedrag van de puber hier in huis. Doet de hele dag helemaal niks, echt volkomen helemaal niks, om twaalf uur een uur lang douchen, daarbij vier handdoeken drijfnat op de grond laten liggen, daarna weer lekker op de bank hangen of op z'n bed hangen. En dan een whatsappje om een uur of vijf: of we niet te laat kunnen eten, en of iemand van de supermarkt een pot pindakaas wil meenemen en of zijn favoriete t-shirt al uit de was is.
Terwijl ik (thuis) keihard aan het werk ben om deadlines te halen en z'n vader net een nieuwe baan heeft waar hij langer voor moet reizen, en dus 's avonds moe de trein of de auto uitrolt. Hoe peuter ik die jongen aan z'n verstand dat dit heel onaangenaam en asociaal gedrag is? Ik ben er nu zo door geïrriteerd dat ik beter even mijn mond kan houden, anders wordt het echt een knallende ruzie.
Er is ook zo'n stoomafblaastopic mbt pubers. Misschien iets voor je? ;-D Succes er mee in ieder geval!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
09-08-2017 10:48
Er is ook zo'n stoomafblaastopic mbt pubers. Misschien iets voor je? ;-D Succes er mee in ieder geval!
Das toch zo'n lekker topic om door te lezen :-D
Grrrrr...................ik heb een thuiswerkdag, een collega zou op het werk zijn. Maar daar is hij niet en zijn telefoon staat uit.
Kan ik nog opdraaien voor dingen die hij zou doen, terwijl ik mijn dag moest besteden aan dingen uitwerken en ik daarbij niet gestoord zou worden voor allerlei lopende zaken.
Hem er op aanspreken heeft totaal geen zin, hij trekt zich er toch niets van.
En waarschijnlijk zou ik er, voor de zoveelste keer, wel wat van moeten zeggen, maar omdat dat zinloos is............ga ik hier maar even klagen.
Dolfine, nooit overwogen om dit met je leidinggevende te bespreken?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Jawel, het is ook bekend bij mijn leidinggevende. Alleen kan hij er weinig aan doen voor zover ik het kan beoordelen.
De organisatie waar ik werk, accepteert dit soort dingen allemaal en mijn (tijdelijke) manager, die dit echt wel ziet, kan die cultuur niet in een paar maanden tijd veranderen als hij geen consequenties kan verbinden aan dat soort gedrag.
Er wordt een opmerking over gemaakt en dat is het dan. Iemand gaat op de oude voet door, weer een opmerking. Er volgen alleen nooit consequenties. :@
Ik denk dat ik zelf maar ga solliciteren (en dan gelijk graag een baan dichter bij huis )
Mijn zoon heeft voor de tweede keer dit jaar zijn pols gebroken, wederom op vakantie (vrijdag gaan we naar huis).
En natuurlijk is dat hartstikke zielig en doet hij het niet expres en heeft hij er zelf het meeste last van, maar hij was ook wel heel lomp bezig, en de laatste dagen vallen zo wel een beetje in het water voor ons allemaal... :(
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
streepjessokken schreef:
09-08-2017 23:18
Mijn zoon heeft voor de tweede keer dit jaar zijn pols gebroken, wederom op vakantie (vrijdag gaan we naar huis).
En natuurlijk is dat hartstikke zielig en doet hij het niet expres en heeft hij er zelf het meeste last van, maar hij was ook wel heel lomp bezig, en de laatste dagen vallen zo wel een beetje in het water voor ons allemaal... :(
Och gut, wat sneu. En ja, ik snap je helemaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven