Waar je niets over mag zeggen maar je doet het lekker toch!!

27-05-2017 21:01 1609 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo even een topic om je hart te luchten.
Waar je niets over mag zeggen normaal gesproken met warm weer maar je doet het lekker toch.
Gewoon omdat het kan!!
Als je ergens snel heen wilt/moet, maar loopt met iemand die de boel al vertraagd heeft op bepaalde manieren (langzaam lopen, te laat geweest zijn, steeds nieuwe dingen ziet om naar binnen te gaan). Als die dan stil gaat staan om een verhaal te vertellen of me dingen aan te wijzen die me totaal niet boeien vind ik het heel moeilijk om beleefd te blijven.

Eentje ging zelfs in de stromende regen stil staan om me een verhaal te vertellen. Ben gewoon doorgerend naar de bushalte. Blijf maar lekker staan als je wilt :facepalm:
Annapicobella schreef:
21-07-2017 10:46
Als ik de timer zet op iets op te nemen op de Belg dan moet ik altijd zeker 20 minuten uitloop erna plannen. Want programma's beginnen kennelijk nu standaard te laat of het programma ervoor loopt uit.
Dit is traditioneel in België. Vroeguh moesten we dat met de videorecorder al doen :)
Zonder oorzaak geen gevolg
Onze nieuwe achter buurman die zijn hele huis stript maar te gierig is om gewoon een bedrijf in te huren. In plaats daarvan zijn het zwartwerkers die bijbeunen op zaterdag, waardoor we al wekenlang iedere zaterdag tot minimaal aan etenstijd getimmer en geschuur en gezaag horen. De hele fucking dag. Terwijl het al wekenlang mooi weer is om in de tuin de ontspannen. ONTSPANNEN. :'(
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Hier hebben we 2 jaar (!) gezeten met zo'n klussende buurman.

Eerst de tuin gemolesteerd en vervolgens werkelijk alles gestript wat er te strippen viel in zijn huis.
Om dan bij te bouwen en zijn huis binnen terug op te bouwen (er stond geen één muur meer recht).
Hij is onder andere ook 3 maanden lang zijn kelder verder aan 't uitgraven geweest (om er een volwaardige verdieping van te maken) ... wat gaf dat voor teringherrie!

En ja, hij deed dat bijna altijd in zijn ééntje.
Elke zaterdag en zondag, maar ook wel es bijvoorbeeld op woensdagochtend om half 7 of donderdagavond om 21u30 als ie toevallig tijd had.

In begin vloekten we, maar uiteindelijk zijn we er maar gewend aan geraakt :-D.
Als ie dan es een weekend "vrij" nam, schrokken we ons een ongeluk.
En vloekten we inwendig. Want een weekend niet werken, betekent dat de boel nog langer ging duren ...

De helft van de buurt is hier overigens van de "zelfklus".
En één na één gaan alle 80+'ers hier weg in de wijk en worden vervangen door jonge mensen ...
Ik hoopte dat een vriendin me dit jaar niet weer dezelfde douchegel zou geven voor mijn verjaardag als vorig jaar. Wel dus. Etos lime &mint shower oil. Ik vind dat zo stinken. Zelfs om als zeep te gebruiken vind ik hem te vies. Vorig jaar deed ik net alsof ik er blij mee was. Een gegeven paard mag je immers niet in de bek kijken. Normaal krijg ik nooit 2 dezelfde cadeau's van 1 persoon. Ach, heeft mijn moeder weer een gratis douchegel.

Een collega is pas gestorven aan kanker. Hoewel ik er weinig mee te maken had, vond ik het een rotmens. Dat vonden de meeste collega's. Ze kon alleen maar commanderen en snauwen. Ik heb er dubbele gevoelens bij. Aan de ene kant hoeft niemand van mij zo'n vreselijke ziekte te krijgen. Maar ik ben ook opgelucht dat ik haar nooit meer hoef te zien.
hondenmens wijzigde dit bericht op 22-07-2017 17:59
1.64% gewijzigd
reisa1978 schreef:
20-07-2017 21:21
Als je moeder het aanbiedt waarom niet? Ligt wel aan hoe ziek natuurlijk, maar een uitziek dagje met oma kan best.
Als ik moest werken had ik (en heb ik) dat wel gedaan, maar voor een dagje sauna?

Nu gaan we dinsdag. We hebben nu toch vakantie en de opvang loopt gewoon door.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
KitKeller schreef:
12-07-2017 16:41
Mensen die op slippers lopen... slofff...slofff....slofff...
Komt op mij altijd zo levensmoe over!

Tegen hen roep ik in stilte: Til je voeten op!! Loop verdorie eens normaal!!! :swear:

Oh gelukkig, nog iemand! Boodschappen doen is een nachtmerrie in de.zomer met al die slippers....

Alhoewel veel mensen geen slippers hoeven te dragen om toch te sloffen. Ik weet soms niet hoe lang ik me nog kan inhouden om niet hetzelfde te roepen als jij. Een veelzeggende blik helpt helaas niet...

Met stip op 1, mijn grootste ergernis :evil:
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Ik vind de aardbeien dit jaar echt knudde. Overal waar ik kom (supermarkten, groenteboer, kramen op de markt) zitten op veel aardbeien zachte roze of bruine plekken. Ik heb al vaak minstens de helft kunnen weggooien. Terwijl ze soms op het 1e gezicht nog (vrij) gaaf leken. En ik ben zo dol op aardbeien.
TinyBel schreef:
22-07-2017 16:52
Hier hebben we 2 jaar (!) gezeten met zo'n klussende buurman.

Eerst de tuin gemolesteerd en vervolgens werkelijk alles gestript wat er te strippen viel in zijn huis.
Om dan bij te bouwen en zijn huis binnen terug op te bouwen (er stond geen één muur meer recht).
Hij is onder andere ook 3 maanden lang zijn kelder verder aan 't uitgraven geweest (om er een volwaardige verdieping van te maken) ... wat gaf dat voor teringherrie!

En ja, hij deed dat bijna altijd in zijn ééntje.
Elke zaterdag en zondag, maar ook wel es bijvoorbeeld op woensdagochtend om half 7 of donderdagavond om 21u30 als ie toevallig tijd had.

In begin vloekten we, maar uiteindelijk zijn we er maar gewend aan geraakt :-D.
Als ie dan es een weekend "vrij" nam, schrokken we ons een ongeluk.
En vloekten we inwendig. Want een weekend niet werken, betekent dat de boel nog langer ging duren ...

De helft van de buurt is hier overigens van de "zelfklus".
En één na één gaan alle 80+'ers hier weg in de wijk en worden vervangen door jonge mensen ...
We hebben.buren gehad die elk weekend, zaterdag en zondag vanaf 8 uur aan het klussen waren.....5 jaar lang!
Zaterdag kan ik nog begrip opbrengen, maar op zondagmorgen vanaf 8 uur?
Gelukkig heeft hun relatie deze verbouwing niet overleefd en zijn we ervan af :yes:
hondenmens schreef:
23-07-2017 12:25
Ik vind de aardbeien dit jaar echt knudde. Overal waar ik kom (supermarkten, groenteboer, kramen op de markt) zitten op veel aardbeien zachte roze of bruine plekken. Ik heb al vaak minstens de helft kunnen weggooien. Terwijl ze soms op het 1e gezicht nog (vrij) gaaf leken. En ik ben zo dol op aardbeien.
Ik had dit jaar een geweldige aardbeientijd op balkon en pieker er niet over om ze in de winkel te kopen. Drie weken lang elke dag vers plukken!
Deze valt echt onder de categorie "hier mag je niks over zeggen": ik vond het verjaardagsfeest van mijn goede/beste vriendin alles behalve leuk. :|

Heb de uitleg weggehaald omdat het erg herkenbaar was :proud:
anoniem_319977 wijzigde dit bericht op 25-07-2017 22:14
89.50% gewijzigd
Oh dat klinkt helemaal niet gezellig :(

Zijn jullie verder wel goede vrienden? Of loopt het allemaal sowieso een beetje op zijn eind? Ik heb van dit soort ervaringen geleerd dat ik ALTIJD met eigen vervoer ga. Is dat de auto? Dan maar geen drank. Dan is er ook altijd een back-up als ik onverhoopt toch niet wil/kan blijven slapen.

Stom.
z-u-s schreef:
24-07-2017 06:00
Oh dat klinkt helemaal niet gezellig :(

Zijn jullie verder wel goede vrienden? Of loopt het allemaal sowieso een beetje op zijn eind? Ik heb van dit soort ervaringen geleerd dat ik ALTIJD met eigen vervoer ga. Is dat de auto? Dan maar geen drank. Dan is er ook altijd een back-up als ik onverhoopt toch niet wil/kan blijven slapen.

Stom.
Ja verder zijn we echt goede vriendinnen :-).

Wbt dat vervoer, normaal gaat het op deze manier altijd goed. Ik had zelfs nog gevraagd of we 100% zeker gingen stappen, anders sliep ik gewoon thuis. Ik had namelijk al een drukke dag gehad en werd bij nader inzien liever in mijn eigen bed wakker de volgende dag. Maar dat was niet handig omdat we dus sowieso gingen stappen zei ze. Niet dus :facepalm:.

Eigenlijk kon zij er ook niks aan doen, ze kan moeilijk onwillige mensen meesleuren naar de stad. Ik vraag me dan ook af wát ik haar nu precies kwalijk neem en waarom. Ik denk dat het gewoon de combinatie was van alles. Gevraagde cadeau niet gewaardeerd, op een kale pandora-armband zonder bedels van C ging ze wel helemaal uit haar dak van blijdschap :?: (dat stak wel een beetje), de nonchalante houding naar het hele gedoe, de drank, het moeilijk doen de volgende dag om mijn spullen op te kunnen halen.. ik weet het niet. Zoiets zal het zijn geweest.
hondenmens schreef:
23-07-2017 12:25
Dat vind ik ook! Ze zijn snel zacht en muf. Niet alleen bij AH, ook de aardbeien van de markt en de groenteman zijn slecht. Ik ben dol op aardbeien en kocht andere jaren tot augustus 2x per week een pond. Dit jaar niet. Maar de kersen en de aalbessen daarentegen zijn heel goed van kwaliteit en van prijs deze zomer.
Ahw Muurhanger :there: dat is niet leuk gegaan. Ik zou toch op een geschikt moment vragen waar het volgens haar mis is gegaan.

Het zou best kunnen dat er haar iets dwars zit.

Hoe dan ook verdien je zo'n nacht niet.
BahcoBarbie schreef:
24-07-2017 11:27
Ahw Muurhanger :there: dat is niet leuk gegaan. Ik zou toch op een geschikt moment vragen waar het volgens haar mis is gegaan.

Het zou best kunnen dat er haar iets dwars zit.

Hoe dan ook verdien je zo'n nacht niet.
Ja als we elkaar weer zien zal ik er misschien eens over beginnen. Ik was altijd heel erg van de "chicks before dicks", maar ik begin steeds vaker te merken dat ik in sommige gevallen toch meer op vriend kan bouwen dan op vriendinnen. Aan de ene kant een fijne realisatie (goede relatie), aan de andere kant ook weer niet (wat zegt dat over mijn vriendschappen).

Maar goed, ik moet me er ook niet zo druk om maken eigenlijk :byee:
Bij mij is chicks before dicks veranderd toen ik een vaste relatie kreeg begin 20. Natuurlijk sta ik klaar voor mijn beste vriendin maar met mijn man moet ik samenleven en belangrijke zaken regelen. Dan heeft mijn dickie echt wel voorrang :mrgreen:
Jah.. maar zoals ik het hier lees ging het onder andere fout, doordat er 'dicks' gebeld werden. Daar zou ik eerlijk gezegd al van balen. Heb je een meidenavond, moet er weer een scharrel gebeld worden. En dat terwijl jij toch je vriend ook thuisliet?
Later is nu
De buurman die iedere dag zijn motor even moet laten lopen. Ding staat een kwartier stationair en af en toe draait ie even flink aan de gashendel. Rijdt nooit op dat kreng maar moet uiteraard wel iedere dag even gestart worden :thunder:
Sansa_ schreef:
24-07-2017 11:52
De buurman die iedere dag zijn motor even moet laten lopen. Ding staat een kwartier stationair en af en toe draait ie even flink aan de gashendel. Rijdt nooit op dat kreng maar moet uiteraard wel iedere dag even gestart worden :thunder:
In plaats van swaffelen neem ik aan!
Everything you see I owe to spaghetti!
Dreamer schreef:
24-07-2017 11:50
Jah.. maar zoals ik het hier lees ging het onder andere fout, doordat er 'dicks' gebeld werden. Daar zou ik eerlijk gezegd al van balen. Heb je een meidenavond, moet er weer een scharrel gebeld worden. En dat terwijl jij toch je vriend ook thuisliet?
Ja dat is inderdaad zo. Toen die vrienden kwamen was ook de hele sfeer eruit eigenlijk. B stond met de 3 vrienden te kletsen, C dwaalde een beetje rond en A sprong van B naar C naar mij :rofl:.

Als die vrienden mee naar de stad gingen had ik het overigens echt gezellig gevonden dat ze mee kwamen, maar dat was dus niet het geval ;-)
@Muurhanger
Niks "go with the flow"! Afspraak is afspraak als er andere mensen door in verlegenheid komen, zoals jij ! Jij hebt je in 1000 bochten moeten wringen omdat zij zich niet aan de afspraken hielden. Dat vind ik gewoon onbeschoft.
amarna wijzigde dit bericht op 25-07-2017 08:53
88.55% gewijzigd
Wat heerlijk rustig de buren zijn op vakantie. Geen schreeuwende kinderen voor de deur.
Muurhanger schreef:
24-07-2017 00:24
Wat een gedoe allemaal zeg Muurhanger, en wat ongezellig allemaal.
Even voor andere, volgens mij wilde Muurhanger niet geqoute worden omdat ze de post misschien wil weghalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven