Uitgerekend 15-28 februari 2018

06-06-2017 09:02 1048 berichten
Voor iedereen die is uitgerekend eind februari 2018 en het leuk vindt om mee te kletsen.
Een topic voor begin februari vind je hier: zwanger/uitgerekend-1-15-februari-2018/ ... #p27129175

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo!
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Dido1983 33 1e 22 februari Meisje! :love: 3 februari bevallen! :heart:
Lovely_meghan 32 2e 27 februari Meisje! :love: 8 februari bevallen! :heart:
Sophie_16 29 1e 18 februari Jongen! :love: 15 februari bevallen! :heart:
Mini-m 28 1e 17 februari Jongen! :love: 17 februari bevallen! :heart:
LGCM 27 1e 17 februari Jongen! :love: 18 februari bevallen! :heart:
Pluis83 33 2e 19 februari Jongen! :love: 19 februari bevallen! :heart:
joshax 30 1e 14 februari Meisje! :love: 21 februari bevallen! :heart:
Rozegeranium 32 2e 20 februari Jongen! :love: 23 februari bevallen! :heart:
Polonaise 32 3e 26 februari Meisje! :love: 24 februari bevallen! :heart:
PioenroosjeAmy 29 1e 18 februari Jongen! :love: 24 februari bevallen! :heart:
Mirmirmir 33 2e 20 februari Meisje! :love: 27 februari bevallen! :heart:
Suikerwafel 28 1e 16 februari Meisje! :love: 1 maart bevallen! :heart:
Hannah90 27 1e 25 februari Jongen! :love: 1 maart bevallen! :heart:
Ballys 29 1e 26 februari Jongen! :love: 2 maart bevallen! :heart:
Schorpioentje 39 1e 18 februari Jongen! :heart: :duckie:
Zomerbloem23 28 1e 28 februari Meisje! :heart:
chocotofje 36 1e Meisje! :heart: :duckie:
Daar 26 2e 28 februari Jongen! :hug: 18-02-2018 Thijmen, in eeuwige herinnering :rose:
:hug: Yeti86
:hug: Ravenloos
:hug: Noonootje
:hug: Ashkyla
:hug: leyla18
:rose: Marilyn182

Rockabye, Mihoen, Loeske85, ELZ1992, Happymama123 & Mammaattvara - in verband met lange tijd niet meeschrijven zijn jullie uit de tabel gehaald. Mochten jullie weer in de tabel willen, zijn jullie uiteraard van harte welkom terug!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:50
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
76.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@happymama, wat zijn.. Weer een goede echo!! :)
Hoe waren de reacties op je zwangerschap?

@Dido, wat heerlijk, een goede echo!! :)

@miss oops, Gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat ideaal dat je al vaker naar jullie kindje kan kijken.

@lgcm, wat fijn dat de nipt uitslag goed was! Je hebt gelukkig niet lang in spanning hoeven zitten. Hopelijk krijg ik eind van de week ook goed bericht! 🍀

@polonaise, wat fijn dat je man toch mee kon naar de echo. En natuurlijk mooi dat ook alles er goed uit zag!

@kopen, ik heb ook nog niks gekocht. Ik heb van mijn eerste kindje de basis al. Als ik het geslacht weet dan zal ik wel nog gaan shoppen denk ik. :)
Even uit nieuwsgierigheid...
Zijn er nog dames die de combinatietest laten doen? Of kiest iedereen die onderzoeken laat doen nu meteen voor de NIPT?
Ik zat me namelijk af te vragen waarom iemand nog voor de combinatietest zou kiezen, als de NIPT meer zekerheid geeft....
Ik doe nipt, hoop de uitslag snel te krijgen, en las recent ergens dat de combinatietest met 90% is ingezakt sinds invoering van nipt in april. Geen idee waarom je nog daarvoor zou kiezen, het is toch maar een kansberekening en geen echte gegevens.
Geen van beide. De combinatietest vind ik niet betrouwbaar en nipt wil ik ook niet. Daarmee spoor ik slechts 2 afwijkingen op die voor mij het overwegen van een abortus waard zijn, en vele andere dingen worden er niet door gevonden. De kans op een ernstige aangeboren afwijking is ongeveer 3 procent. De kans op pateau 0,0001 procent en Edwards ligt niet veel hoger.
Daarbij zou het onderzoek me hier in Duitsland circa 500 € kosten. Dat vind ik gortig voor zo'n 'magere' test. Als het gratis zou zijn zou ik die paar buisjes bloed er wel voor over hebben.
Heb net laten prikken voor de nipt. Aardig wat buisjes. Ook meteen voor het standaard bloed onderzoek. Ben benieuwd wanneer we de uitslag krijgen.

Zondag gaan we het bekend maken dat we een mini verwachten. Zo spannend maar ook zo blij dat eindelijk iedereen het weet :-D

Qua kopen hebben we een kinderwagen besteld. Een dubatti. Wat voor een hebben jullie allemaal?
Even een kort berichtje; zal van de week uitgebreider reageren. De vorige x combi gedaan, voordeel je betaalt bijna net zoveel en je krijgt een echo waarbij je weer naar je kleine kan kijken. Dit x doen wij de nipt, omdat deze toch meer zekerheid geeft. Al is het denk ik meer gemoedrust. Ik ken namelijk iemand waarbij tri18 of 13 geconstateerd was. Dat wil je echt wel weten. Maar andere handicaps zoals doof of blind kunnen met geen enkele test worden vast gesteld.
vanmiddag een goede echo gehad! Vandaag precies 11 weken en 28 februari uitgerekend :)

Net contact formulier ingevuld voor de geslachtsbepalende echo.. zo spannend!

@spullen: wij hebben ook nog alles van de 1e, dus eigenlijk alleen als het nu een jongetje is nieuwe kleertjes en assecoires.

@kinderwagen: we hebben een bugaboo maar twijfel nog hoe we het straks gaan doen omdat onze dochter bij geboorte 22 maanden zal zijn.. dus wie weet toch nog wat aankopen. Als mensen tips hebben voor dit leeftijdsverschil hoor ik het graag🤗
Happymama: al leuke reacties gekregen? :)

LGCM, Polonaise en Daar: fijn, goed nieuws!

@NIPT
Polonaise, ik kan me eigenlijk wel vinden in jouw redenering om de NIPT niet te doen. Maar man wil het hier graag dus we gaan het toch doen. Pateau en Edwards worden bijna altijd ook met de 20w echo gevonden hoorde ik van een arts. Maar dat is wel vrij laat natuurlijk...
Morgen ga ik bloed laten prikken als 't lukt 's ochtends!

Mini-m: het vertellen vond ik zo'n feestje ! (Wij hebben het goede al vrij snel gedeeld met familie en vrienden, voelde voor ons goed.) Veel plezier!

@Kinderwagen
Wat zijn jullie snel zeg ;). Hebben wij nog niet over nagedacht! :$
Wij zijn weer terug van vakantie, het weer werd er slecht en ik ben nog steeds ontzettend misselijk. Helaas geef ik nog bijna dagelijks over, ik had gehoopt dat het beter zou gaan nu.

@ spullen wij hebben nog niks gekocht, we hebben al wel een commode, deze hadden we al gewoon als ladekast in gebruik. We twijfelen nog steeds of we voor de geboorte nog willen verhuizen, of erna. Maar ik had zelf ook bedacht om vanaf 20 weken pas dingen te gaan kopen. Wij hebben ook nog helemaal niet nagedacht over kinderwagens, vind ze ook wel ontzettend duur voor hoe kort je ze eigenlijk gebruikt ( tenminste de wandelwagen). Maar goed ik denk ook niet dat je zonder kan..

@echo, wij moeten nog 6 dagen wachten tot de echo. Daarna gaan we het echt iedereen vertellen, hoewel volgens mij al heel veel mensen het weten.
Goed nieuws gekregen, mijn NIPT was normaal :-) Een hele opluchting. Nu tijd om echt leuke dingetjes te gaan doen rondom de zwangerschap zoals al die bladen lezen die ik van MVM had gekregen. De vorige zwangerschap was niet verder gekomen dan nu door een slechte nipt dus het is vanaf heden allemaal weer nieuw voor me...!
Schorpioen gefeliciteerd! In jouw geval dan wel erg spannend geweest. Hoe lang is dat geleden? En wat was er de vorige keer aan de hand?

Mini-m die dubatti kinderwagens zien er mooi uit!

Daar: misschien is een Phil & Teds iets voor je? Wij hadden een Explorer, was er dolblij mee. Met 2 kleine kindjes erg handig!
Daarbij had onze oudste een loopfietsje.

Kinderwagen : Mountain buggy wordt het hier. Die heb ik nog van de eerste. De dubbeldekker is alweer de deur uit.
Fijn de goede nipt testen!

@ballys vervelend de misselijkheid :( wij hebben toen onze kinderwagen via marktplaats gekocht.. niet iedereen houdt daar van maar wij vonden t anders idd erg veel geld.

@kraamzorg: gister ook gelijk Kraamzorg geregeld want wil graag dezelfde als vorige x Haha.

@echo: 6 sept geslachtsbepalende echo en 7 okt 20 weken echo. Klinkt zo echt allemaal!!.
@Kinderwagen
Van vriendinnen hoor ik enorme bedragen voor kinderwagens... o_o ik denk dat ik ook voor iets tweedehands ga.

@Misselijkheid
Ballys, naar is het he. Ik ben er ook helemaal klaar mee. Weinig aan te doen helaas... Ik ben de hele dag aan het 'grazen', want bij een volle maag gaat het beter.

Daar & Ballys: spannend, echo in het vooruitzicht!

Schorpioen, fijn zeg! Was extra spannend voor jullie! Nu lekker genieten!

@Kilo's
Zijn jullie al wat aangekomen? Ik ben eerst een paar kilo afgevallen en nu weer terug op mijn startgewicht.
@NIPT, Bij mijn vorige zwangerschap heb ik geen test gedaan. Combinatietest was ik bang dat het me veel te onzeker zou maken omdat het maar een kans berekening is. De NIPT geeft toch wat meer zekerheid. Vandaag alweer een week geleden, hopelijk krijg ik morgen bericht. Anders gaat er weer een weekend overheen!

@wagen, wij hebben de Joolz (ook nog van mijn eerste kindje). Was een hele fijne wagen, dus die gebruiken we nu ook weer.

@Daar, wat fijn weer een goede echo! :)

@ Ballys, wat naar dat je nog steeds zoveel moet overgeven! :( Hopelijk wordt dat dadelijk in het tweede trimester minder.

@Schorpioentje, dan was de NIPT voor jou helemaal spannend, fijn dat hij nu wel goed was!

@vertellen, ik moet nog een weekje wachten op mijn volgende echo. Hopelijk heb ik dan ook wel de uitslag van de NIPT binnen. Daarna mag iedereen het weten! Ondertussen heb ik het wel al aan de familie verteld en een paar vriendinnen. Voelt ook wel fijn nu mensen het weten! :)
Tipje voor 2e hands wagens:
Laat ze professioneel reinigen bij de kinderwagen garage.
Gaan wij volgend weekend ook doen.

Wij willen ook geen €1000 uitgeven aan een kinderwagen die je een 1 á 2 jaar gebruikt. Dus wij hebben hem ook via MP. Ook een Joolz, ziet er werkelijk als nieuw uit :-)
Fijne tip LGCM!
Goedemorgen dames,

Voor mijn zoon heb ik toen alles nieuw en belachelijk duur gekocht. 5 jaar later, toen mijn dochter geboren werd hebben wij de kinderwagen en het kamertje tweedehands gekocht. En dat was prachtig. Ook deze keer ga ik zeker op marktplaats kijken, het hoeft gewoon echt niet zo duur te zijn allemaal.

Wat fijn, de goede NIPT uitslagen en de goede echo's! We komen steeds dichterbij het zorgelozere genieten!

@ vertellen
Wij hebben onze kaartjes verstuurd en mensen reageerden zo leuk!! Gisterenavond ook algemeen bekend gemaakt, gek gevoel dat het geen geheim meer is.
@zwangerschapskleding; zojuist een beetje een hele grote bestelling gedaan met broeken, panty's, bh's, onderbroeken en een heleboel zwangerschapsjurkjes. Ga niet alles houden, maar zag zoveel leuks, en het is toch gratis verzenden en retour :)
Ik merk nu ook echt wel dat mijn broeken nu al strak zitten en als ik lange tijd stil zit, toch echt de knoop los moet. Anders krijg ik gewoon echt buikpijn.

@negatieve nipt; ik hoop dat er niks uit komt, en het geeft lang geen garantie, maar toch gaan wij hem wel doen. Van vriend hoeft het niet perse, maar ik wil het toch wel graag.

@misselijkheid; hoe gaat het hier verder met jullie misselijkheid? Die van mij begint al af te nemen, nu nog wel met vlagen, maar niet meer de hele dag. Van de week wel op straat overgegeven. :sick: We waren net onderweg, en ik zeg tegen mijn vriend; we moeten terug ik moet overgeven. Nou ik heb het niet meer tot het appartement gered. Daar voor de deur overgegeven. Ik dacht beter buiten dan in de gang. Daarna was de misselijkheid ook direct weg.

@pretecho; Wie laat er allemaal een pretecho maken? Vorige x niet gedaan, denk dat ik het ook dit keer niet ga doen.

@hier; vanmiddag termijnecho en controle, daarna nog prikken voor de nipt als het nog mogelijk is vandaag. Anders moet ik van de week even kijken om langs te gaan. Hoop dat het direct vandaag kan, dan ben ik er vanaf. Zo, ik ga me nu klaarmaken voor de afspraak. Ik laat jullie vanavond weten hoe het is gegaan.
Hee allemaal.

Ik had al een poosje niks meer geschreven. Was zo ongerust geworden van de mensen die een miskraam hadden gekregen.
Gisteren hebben we de echo gehad. Ik ben nu bijna 13 weken in verwachting en weer helemaal gerust gesteld. Het zag er allemaal goed uit en de baby was nu 6.5 cm.
Meteen de rest van de mensen laten weten, die nog niet op de hoogte waren. Erg leuke reacties allemaal!

Wij laten niks van te voren checken qua nipt enzo..

Ik denk dat mijn buikie nou ook al groeit. Maar toch vind ik m nog niet zo stevig. Maar dat zal binnen enkele weken wel veranderen!

Hoe denken jullie over cursussen. Centring pragnency yoga fitniss pufclub oid?

Ik wil graag iets fits gaan doen (zwemmen fitnis pufclub) en yoga.
Maar eigenlijk heb ik niet zon zin in allerlei lesjes en voorbereidingen. Jullie dan? Iedereen is al een beetje eind 20 begin 30 zag ik in de tabel.
Dat is denk ik toch anders als je een stuk jonger voor het eerst zwanger bent..

Groetjes
@zwangerschapskleding; ik ga dit weekend even shoppen bij zalando. Heb al een aantal items op m'n verlanglijstje gezet want het wordt wel tijd nu. Ik heb nog wel wat van m'n vorige zwangerschap maar ik vind niet alles zo leuk meer.

@nipt; fijn dat er al zoveel positieve resultaten zijn. Vooral voor schorpioentje is dat echt een mijlpaal zo!

@misselijkheid; is gelukkig zo goed als over. Soms zit m'n maagzuur nog even hoog maar ach...

@pretecho; ik denk dat we die deze keer ook weer laten doen. Vorige keer gedaan rond 32 weken en toen ook meteen 3D. Was erg bijzonder om te zien. Deze keer zoek ik wel naar een andere echoscopist want de apparatuur van de vorige was niet geweldig. We maakten ons serieus zorgen over de neus van onze baby, die zag er zo gek uit. Helemaal niet nodig, ze had natuurlijk een perfect neusje ;-)

@sporten; tijdens m'n verlof wil ik wel weer gaan zwemmen (als dat ook uitkomt met ritme van dochter). Vond ik de vorige keer erg fijn. Pufclubjes of yoga heb ik niet gedaan maar wie weet is yoga wel lekker om te doen. En goed om daarna weer een beetje terug in shape te komen. Daar maak ik me toch best zorgen over.

@kinderwagen; onze wagen is nog heel goed. Misschien kopen we er een meerijdplankje bij. Of baby in de draagdoek en dochter in de wagen. Mochten we een duo wagen willen kopen dan denk ik dat ik eerst even op marktplaats ga kijken. Goede tip LGCM om 'm dan te laten reinigen!
@kinderwagen, Wij hebben een tweedehands Phil&Teds waar de tweede makkelijk bij in kan. Verdere hebben we een foetskar/hardloopkar/skikar/multiwagen die erg prettig is. Helaas voor een kind. Gaan we die missen voor allebij verkopen we hem en kopen er een voor twee. Wij zijn samen ongeveer 1,5 jaar bij huis en gebruiken het ding dagelijks. Meerijdplankjes zijn hier niet te doen in de Winter. Voor je een keuze maakt, bedenk dan wat je handig zult vinden. Wij vonden het ideaal met een groooote boodscchappenbak eronder, en luchtbanden.

@combinatietest. Hier is het helaas nog standaard combi en bij slechte uitkomt de Nipt. Ik had al bloed af laten nemen maar we twijfelden en hebben toch de echo nog afgebeld. Wij willen het niet laten afbreken en dan ben ik eigenlijk liever ontwetend. Best opgelucht nu...

@sporten....ik zie soms zwangergroepjes trainen en daar wordt ik niet erg warm van. Ik ga naar spinning toe als het hardlopen en teamsporten niet meer lukt. Ik wil wel fit blijven...

@zwangerschapskleding....ik kan bijna niets meer aan, en mijn zwangerschapskleding van de vorige keer was precies het verkeerde seizoen. Zalando heeft veel? Ik zal eens kijken!
@zwangerschapskleding; ik heb een hele bestelling bij asos gedaan. Veel keus en ik vond de prijs leuker als bij Zalando.

@wagen; vorige x gekeken voor tweedehands, maar die waren hier zo weg en dan nog voor belachelijke bedragen. Uiteindelijk van schoonouders bijdrage gekregen en dus nieuw gekocht.

@controle/echo; alles zag er heel goed uit. De kleine lag er perfect voor, was heerlijk aan het slapen. Geen beweging in te krijgen :). Wel weer lage bloeddruk, maar dat heb ik altijd.

@nipt; maandag voor de uitleg en prikken. Yeah, heb er zo'n hekel aan.

@bevallen; weten jullie al of je thuis of in het ZH wil bevallen. Ik wil graag thuis, maar mag mss niet. Het gewicht van mijn eerste was niet zo heel hoog (3050), en er schijnen nieuwe regels te zijn. Dat bij een x gewicht je niet thuis mag bevallen.

@cursus; vorige x wel yoga gedaan, maar ga nu denk ik niets doen. Al was het wel even een lekker momentje voor jezelf :)
Net bij de vaste VK, 'waarom heeft ze dit niet gewoon vrijdag met jullie door genomen. Nu moeten jullie er helemaal voor terug komen.' Dat was ook ons idee, gelukkig vandaag vrij. Nu aan het wachten om bloed te laten prikken.
Wat is er veel geschreven! Ik moet nog even bij lezen hoor, maar wel alvast een berichtje:

Wij hadden vorige week woensdag de termijnecho en alles was helemaal goed! De baby liet zich erg moeilijk meten (kin op de borst), maar tot nu toe is de uitgerekende datum 28 februari. We wilden het eigenlijk pas volgende week aan onze familie en vrienden vertellen, maar vanwege wat verdrietige gebeurtenissen in de familie besloten we om dat toch al eerder te doen. Iedereen is zo blij, heel leuk om te zien. Wel is iedereen erg verbaasd en hadden ze het nog niet verwacht, terwijl wij juist het gevoel hadden dat iedereen het van mijlenver aan zag komen omdat we al zo lang samen zijn. Waar ik overigens wel echt helemaal kriegel van word is de vraag of het gepland is :thunder: Daar snap ik echt helemaal niets van, zoiets vraag je toch niet. Maar goed, dat is een persoonlijk frustratie dingetje.

Wat fijn al die goede uitslagen van de NIPT!! Wij hebben morgen de counselling, dus dan kunnen we woensdag prikken. Ook moet ik nog een datum plannen voor de pretecho, maar dat wordt pas halverwege september vanwege onze vakantie.

Met mij gaat het ook al wat beter, de misselijk neemt al wel wat af al is het nog lang niet weg. Ik heb goede hoop dat het over een paar weken weer een stuk minder is!

@kinderwagen, ik zeg al járen dat ik een Bugaboo wil, maar ik heb eigenlijk geen idee hoe die rijdt. We gaan tzt wel naar zo'n parcours om dat uit te vinden. We krijgen de wagen van mijn schoonouders, heel lief. Ik vind nieuw kopen echt complete onzin en hoop dat de hormonen dat straks niet in de war schoppen ;-D

@cursus, ik wil dat wel doen. Ik weet alleen nog niet wat. Volgens mij is er bij ons in de buurt alleen hypnobirthing en yoga en dat trekt me beiden niet héél erg, maar ik heb me er ook nog niet echt in verdiept. Heeft iemand al ervaring met een van de twee?

@bevallen, ik weet nog niet wat ik wil. Vrienden van ons zijn arts en zeiden dat we het risico echt niet moeten willen lopen om thuis te bevallen. Nu vind ik dat persoonlijk wat overdreven, maar we wonen wel in een dorp en het dichtstbijzijnde ziekenhuis is zeker 20 minuten rijden. Dat vind ik wel erg lang. Een kraamhotel lijkt me ook wel wat. Zoveel keuzes :)
Welkom nieuwe dames, en natuurlijk gefeliciteerd.

Ook fijn al die goede NIPT uitslagen.
Wij horen het hopelijk deze week. En vind het wel spannend. Helemaal nu er al binnen een week uitslag mogelijk is bij jullie.

Wij hebben nog niks gekocht. Heb ook niks meer van de vorige keer.
Mn zusje heeft haar kinderwagen nog. Een Joolz. Die hadden wij ook. Echt prima ding.
Verder ga ik alles via Marktplaats aanschaffen. Behalve kleertjes :-)

Voel me wel wat fitter. Al is het met ups en downs.
Vanmorgen gesport op het werk. Dat is best intensief. Daarnaast doe ik nog Zumba. Dit wil ik nog wel even proberen vol te houden..

Geen zwangerschapscursussen voor mij. Vind dat zo zweverig. En de eerste 2 zijn er ook uitgekomen.

Kleding, ik moet ook eens gaan kijken. Wel van de week een broek, shirt en bh gekocht. Maar daar gaan we het niet mee redden.

Pret echo. Eens kijken of we dat gaan doen. Is wel leuk om in het bijzijn van de jongens te doen. Maar even kijken.
Is vaak ook niet heel goedkoop.

Bevallen. Pff dat is nog wel een end weg hoor.. haha. Maar als het aan mijn man ligt. Dan weer in het ziekenhuis. Vorige 2 ook. (hadden beide in het vruchtwater gepoept)
Bij beide een ruggenprik gehad. Wat is dat een verademing. Maar ja. De weg is opgerekt. Dus wie weet redden we dat niet eens.
Zien wel hoe het loopt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven