Uitgerekend 15-28 februari 2018

06-06-2017 09:02 1048 berichten
Voor iedereen die is uitgerekend eind februari 2018 en het leuk vindt om mee te kletsen.
Een topic voor begin februari vind je hier: zwanger/uitgerekend-1-15-februari-2018/ ... #p27129175

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo!
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Dido1983 33 1e 22 februari Meisje! :love: 3 februari bevallen! :heart:
Lovely_meghan 32 2e 27 februari Meisje! :love: 8 februari bevallen! :heart:
Sophie_16 29 1e 18 februari Jongen! :love: 15 februari bevallen! :heart:
Mini-m 28 1e 17 februari Jongen! :love: 17 februari bevallen! :heart:
LGCM 27 1e 17 februari Jongen! :love: 18 februari bevallen! :heart:
Pluis83 33 2e 19 februari Jongen! :love: 19 februari bevallen! :heart:
joshax 30 1e 14 februari Meisje! :love: 21 februari bevallen! :heart:
Rozegeranium 32 2e 20 februari Jongen! :love: 23 februari bevallen! :heart:
Polonaise 32 3e 26 februari Meisje! :love: 24 februari bevallen! :heart:
PioenroosjeAmy 29 1e 18 februari Jongen! :love: 24 februari bevallen! :heart:
Mirmirmir 33 2e 20 februari Meisje! :love: 27 februari bevallen! :heart:
Suikerwafel 28 1e 16 februari Meisje! :love: 1 maart bevallen! :heart:
Hannah90 27 1e 25 februari Jongen! :love: 1 maart bevallen! :heart:
Ballys 29 1e 26 februari Jongen! :love: 2 maart bevallen! :heart:
Schorpioentje 39 1e 18 februari Jongen! :heart: :duckie:
Zomerbloem23 28 1e 28 februari Meisje! :heart:
chocotofje 36 1e Meisje! :heart: :duckie:
Daar 26 2e 28 februari Jongen! :hug: 18-02-2018 Thijmen, in eeuwige herinnering :rose:
:hug: Yeti86
:hug: Ravenloos
:hug: Noonootje
:hug: Ashkyla
:hug: leyla18
:rose: Marilyn182

Rockabye, Mihoen, Loeske85, ELZ1992, Happymama123 & Mammaattvara - in verband met lange tijd niet meeschrijven zijn jullie uit de tabel gehaald. Mochten jullie weer in de tabel willen, zijn jullie uiteraard van harte welkom terug!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:50
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
76.66% gewijzigd
Marilyn182 schreef:
14-08-2017 13:33

Bevallen. Pff dat is nog wel een end weg hoor.. haha. Maar als het aan mijn man ligt. Dan weer in het ziekenhuis. Vorige 2 ook. (hadden beide in het vruchtwater gepoept)
Bij beide een ruggenprik gehad. Wat is dat een verademing. Maar ja. De weg is opgerekt. Dus wie weet redden we dat niet eens.
Zien wel hoe het loopt.
:rofl: de weg is opgerekt, een snelweg down under, ideaal.

@Bevallen gaat gelukkig nog een half jaar duren! Hoewel ik er al naar uit kijk om met manlief beretrots ons hummeltje te knuffelen!
Hier mag je niet thuis bevallen en behalve ziekenhuis op 25 min afstand is er geen kraamhotel oid in de buurt. Keuze is voor me gemaakt dus.

@Ruggenprik lijkt mij juist weer niets, dan zit je toch aan het bed gekluisterd?
Ik vond het erg belangrijk om de controle over mijn lijf te hebben en kon goed omgaan met de pijn.

@zwangerschapscursus heb ik nu 2x gedaan, gewoon een ordinaire geboortevoorbereidingscursus. De bevallingstips en weetjes over wat er met je lijf aan de hand is (van hoe slaap je hoogzwanger nog fatsoenlijk, tot hoe voelt het als je échte weeën hebt en wat kan je man tijdens de bevalling voor je doen) vond ik heel zinvol. Ook het 'bewust bezig zijn' met het ongeboren kind vond ik belangrijk. En van die zweverige dingen die gezegd werden, ach, daar lachte ik stiekem om en nam het op de koop toe. Dat was het me waard.
De derde keer weet je het wel een beetje, dus nu doe ik lekker niets.
Alle reacties Link kopieren
@zwangerschapskleding; vandaag alles maar gewassen want na ruim een jaar in een opbergkast hebben gelezen was dat wel nodig haha.. twijfel of ik wat bij ga halen.. heb opzich 3 broeken, 2 truien, 2 basic shirtjes en 4 jurkjes.. heb de vorige keer goedkope leuke hempjes bij de takko gehaald in een maat groter en dat dan gecombineerd met een jasje/vestje.

@kraamzorg: net officieel aangemeld bij de vorige kraamhulp, zo blij mee!

@bevallen: de vorige keer thuis begonnen en uiteindelijk met persweeen de auto in omdat die niet doorzetten dus moest naar het ziekenhuis voor weeen opwekkers.. totaal geen fijne ervaring dat ritje ziekenhuis dus twijfel enorm. Twijfel over een geboortehuis.. maar de vorige x vond ik de tijd van de ontsluiting thuis wel enorm fijn.

@borstvoeding: weten jullie al of jullie dat willen gaan geven?
Jeeetje even niet gekeken en zoveel berichten weer!! Te druk op werk met afronden v vakantie enzo! Nu aftellen nog 1,5 week! Zal later even alles lezen maar nu ff reactie op de laatste berichtjes!

@bevallen. Zie ik onwijs tegenop! Hoop zo dat t bij een 2e makkelijker gaat! Sowieso in het ziekenhuis! Fijn dat er elk moment gekeken kan worden hoe het met de baby gaat. Vorige x 1 horror bevalling van zo'n 30 uur. Ben totaal geen aansteller maar Uiteindelijk zoveel pijn en uitgeput dat ik ook v ruggenprik ben gegaan (wilde ik van te voren ook echt niet, collega is daar tijdelijk halfzijdig verlamd door geraakt, gebeurt bijna nooit maar ja dus bij haar wel dus was er doodsbang v geworden) maar op dat moment wat een opluchting zeg! Even bijkomen en aansterken voor de persweeen.

@cursus. Heb ik dus niets aan gehad. Lekker geoefend enzo maar op t moment zelf😬😬😬 ga dus ook echt niet opnieuw doen.

@borstvoeding. Ga ik wel weer doen. Vond ik belangrijk . Pijnlijk eerst maar doorgezet en uiteindelijk 4 maanden gegeven. Na 3 maanden weer gaan werken en daar 1 maand volgehouden . Vond t toch niet echt prettig in zo'n groot kantoor en m'n baan om er mee door te gaan. Gelukkig had ik een mega voorraad dus kon m'n dochter tot 5 maanden bv drinken.

@nipt. Hoe kregen jullie de uitslag? Ik wacht nog met spanning! As donderdag is het 14 dagen geleden. Kan niet wachten !
@kinderwagen. Bugaboo. Van schoonzusje geweest 3 kids in gelegen en nog perfect . Dus kan ik nu weer gebruiken.

@pretecho.. vond dat de vorige x ook niet top resultaat.. maar misschien wil ik het toch weer om alleen maar te vergelijken en dat ik t niet leuk vind als ene kindje wel later bewegende beelden kan terug zien en ander niet
Tabel is volgens mij weer helemaal bijgewerkt!
Hi allemaal! Ik lees af en toe mee maar zit nog in Italie en vind t niet fijn typen op mn telefoon maar fijn dat er goeie echo's en uitslagen zijn geweest!

Ik heb vandaag na 14 dagen wachten eindelijk de nipt uitslag gekregen, helemaal goed gelukkig! Wel een opluchting hoor, vond t toch wel heel spannend.

Het is hier heerlijk maar soms ook heel lastig soms qua temperatuur, kamperen in klein tentje, hormonen, conditie en vooral het eten! Maar het is het allemaal waard uiteraard.

Als ik terug ben ga ik uitgebreid reageren!
Wat fijn.. Weer goede echo's en uitslagen geweest!
Hier gelukkig ook goed bericht gehad, nipt test was goed! 😊

@joshax, fijne vakantie nog!

@tabel, Bedankt voor het bijwerken! :)

@pretecho, heb ik bij mijn eerste kindje gedaan. Dus wil ik bij deze zwangerschap ook weer doen. Vond ik toen ook zo mooi om te zien!

@borstvoeding, hoop ik deze keer ook weer te kunnen geven.

@cursus, vorige zwangerschap deed ik zwangerschapszwemmen. Dat was erg fijn! Deze keer weet ik t nog niet. Lijkt me wel leuk om weer iets te doen, maar je bent vaak gebonden aan vaste dagen en dat is niet altijd haalbaar nu!

@bevalling, Poeh... Daar zie ik ook als een berg tegenop! Bah, gelukkig is het nog een eindje weg!

Nog twee dagen en dan weer de echo, kijk er zo naar uit! Blijft toch wel spannend!
Daarna ook op pad voor zwangerschapskleding. Want het past niet meer allemaal even fijn. Heeft iemand tips waar je leuke kleding kunt vinden?
Hier vanochtend uitslag nipt! Ook helemaal goed en geen nevenbevindingen gevonden. Donderdag echo voor een uitgebreide screening. Extra aangevraagd omdat bij nipt geen echo zat. Dus dat nog even heel spannend en als dat ook goed is ga ik het iedereen vertellen !

Wbt kleding. Ben nooit erg enthousiast over de zwangerschapskleding. Op zich zijn de skinny jeans van de h&m fijn en goedkoop! Supermom duurder maar ook fijne broeken. Verder ga ik ook asos etc kijken. En ik kocht bij de eerste gewoon normale shirtjes in large dat ging ook prima!

Btw thanks nog iedereen vd geruststellende woorden mbt listeria! Als ze niets geks zien op de echo donderdag is hier de ongerustheid denk ik ook wel over. Waarschijnlijk was de zwangerschap ook geresulteerd in een miskraam bij een echte listeria bacterie..
De ruggeprik lijkt me ook niks, bij een voorlichting lieten ze zien hoe dat ging. Nou, echt niet dat ze met zo'n naald bij mij in de buurt komen. Ik heb altijd gezegd dat ik in het ZH wilde bevallen, maar toen ik hoorde dat je bij een goede bevalling al na een paar uur weer naar huis moet. Toen had ik zoiets van ik ga geen hele volksverhuizing doen voor die paar uur. Plus bij een thuisbevalling heb je de hele tijd de VK erbij. Nou is het wel een voordeel dat ik heel centraal woon en ik binnen 10-15 min in het ZH ben.

@Daar; jij hebt al een mooie verzameling zwangerschapskleding. Ik heb vorige x, 1 net jurkje gekocht en verder alles geleend. En ik kon heel veel van mijn eigen kleding aan tot het laatste moment. Draag altijd jurkjes en ik had een paar die precies goed vielen bij de buik zonder uit te rekken. Zo'n bevalling lijkt me idd geen pretje. Hier ging het echt super snel. Precies 4 uur over gedaan.

@BV; vorige x tot maand 9 gedaan, en toen ging ik werken bij een nieuwe baan en wilde daar niet direct beginnen over kolven. Maar ga het dit x weer proberen, vond het erg fijn. Al zou het nu wel na drie maanden kolven worden en de fles, maar die kan mijn vriend dan ook mooi geven. :)

Zo schattig, roept me vriend mij net. Heeft hij een hele tekst zitten schrijven over de zwangerschap en ons aanstaande kind. Als aankondiging voor zijn werk en facebook enzo. Echt zo lief!

Thnx voor het bijwerken van de tabel!

@joshax; geniet nog maar lekker van je vakantie. Het klinkt in ieder geval goed.

@mir; succes donderdag!

Zo, nu eindelijk mijn boek uitlezen.
@echo vandaag weer een echo gehad, alles was goed, mooie nekplooi en hij bewoog een beetje. Erg bijzonder om hem zo voor het eerst te zien. We gaan vanmiddag de nipt laten testen maar ik heb er wel vertrouwen in, dus nu wel de wereld in gezonden aan de mensen die wat verder van ons af staan.

@bv ik wil het echt gaan proberen ik ben van plan het eerste half jaar thuis te blijven dus dan geeft het op t werk ook geen problemen. Ik ben benieuwd of het gaat lukken.

@bevallen gelukkig nog erg ver weg, ik wil sowieso niet thuis bevallen, dat vind ik voor een eerste te onveilig. Wij wonen vlakbij een klein streek ziekenhuis en ook daar wil ik biet bevallen. Dus hopelijk kan het in de stad nabij. Maar dat is nog heel ver weg.

@cursus ik ga vandaag eens rondbellen, bij ons in de buurt heb je alleen yoga en gym/zwemmen maar ik wil vooral ook wat jonge moeders leren kennen, wij zijn niet zo lang geleden in dit dorp komen wonen en kennen hier eigenlijk niemand.
Wat fijn zeg al die goede echo's! Zit iedereen inmiddels al in de veilige zone?
Echo: afgelopen donderdag weer een goede echo gehad, voor het eerst een bewegend kindje, zo bijzonder om te zien idd! Ook weer wat vooruit gezet, datum wordt nu 18 februari. Maandag voor de nipt laten prikken, maar heb er wel vertrouwen in.
@kleding toch maar 2 positiebroeken gekocht, kon van geen enkele broek de knoop nog dichtdoen..haha! Heb ze van mamalicious, zit fijn en ziet er mooi uit. Qua shirtjes kan 't nog gelukkig.
@ cursus ik heb me net opgegeven voor mom in balance, bootcamp voor zwangeren. Heb je volgens mij bijna overal wel, krijg ik veel positieve verhalen over. Dinsdag eerste les, ben benieuwd!
@bv ga ik zeker proberen, hopen dat 't lukt.
@ bevallen: ga ik denk ik doen in een geboortehuis, maar nog niet helemaal over uit.
@kinderdagverblijf: wij gaan morgen voor 't eerst een kdv bekijken, kregen bij 1 al te horen dat de dinsdag tot juni 2018 vol zit.. Zijn er al meer meiden bezig met aanmelding bij een kdv? Waar letten jullie op?
Ben heel benieuwd wat het bij jou gaat worden Mirmirmir :D Hou je ons op de hoogte?
@kdv; wij hebben er in de wijk twee zitten en zijn langs gegaan, om te kijken. Hebben vooral op gevoel gekozen op gevoel. Mijn vriend vond de ene minder fijn, en bij die ander werkte toevallig een oud klasgenootje.

@bekend maken; vanochtend op fb gezet voor iedereen. Ben wel blij dat ik niet meer zo op mijn woorden moet letten :)
@creche: wij hebben 1 om de hoek dus de keuze was erg makkelijk gemaakt;) moet zeggen dat t onwijs fijn is na een lange dag werken dat het dichtbij is en je lekker met je kindje n huis loopt !

@echo! Het is een meisje: dus m'n dochter krijgt een zusje! Alles zag er goed uit (uitgebreide screening) alleen ze bewoog niet veel. Terwijl m'n andere dochter alle kanten op stuiterde tijdens echo's. Maar ze kon net slapen zeiden ze. En Ik maak me weer gek met die listeria want t zou maar toch op de hersenen oid zijn geslagen waardoor ze minder beweegt.. Pff wanneer zal t gepieker eens over zijn..
Vandaag weer bij de vk geweest. Had gehoopt op nog een echo. Maar is alleen bij de 7 en 10 weken.
Bloeduitslagen waren wel goed en het hartje klopte mooi. Dus daar probeer ik maar op te vertrouwen!

@mirmirmir.. Een meisje! Wat leuk en wat weten jullie het al snel!
Ik herken de zorgen wel.. Maar het klinkt als een goede echo, dus proberen te vertrouwen op je kindje! 🍀
@mir; wow, wat snel dat jullie weten wat het word! Die van mij was tijdens de zwangerschap ook rustig in de buik, maar daar is nu niks meer van te merken :)
Voor alle first time moms die net als ik weinig ervaring hebben met baby's en kleine kinderen: het boek Buskruit met muisjes is heel handig. Daar staat bv gewoon uitgelegd wat hydrofiele luiers zijn en waar je ze voor gebruikt. Ik liep gisteren in een babywinkel en bij de helft van de spullen dacht ik vooral: waar is het voor?
schorpioentje; de helft van de spullen is ook echt niet nodig :), maar zelfs als second time mom vind ik het leuk om zulke boeken te lezen :)
Lovely_Meghan schreef:
18-08-2017 09:35
schorpioentje; de helft van de spullen is ook echt niet nodig :), maar zelfs als second time mom vind ik het leuk om zulke boeken te lezen :)
Idd. Dingen die ik bij de komende baby ga gebruiken, na 2x ervaring :

Borstvoedingskussen. Tijdens de zwangerschap vooral om lekker te slapen!
Straalkacheltje boven de commode
Hydrofiele luiers (die kleine spuugdoekjes vind ik maar niks)
Wollen zacht babydekentje
Cosleeper
Kinderwagen en buikdrager
Babybadje
Flesje en melkpoeder voor noodgevallen
Volgens mij is dat het wel.

@borstvoeding ging 2x goed, dus ja, zeker weer. Deed 2 weken veeeel pijn, maar was daarna super handig. Vooral als je met de kleine in de file staat of zo! En 's nachts geen flesjes aanmaken!
[quote=polonaise post_id=27441243 time=1503056841 user_id=14570

@borstvoeding ging 2x goed, dus ja, zeker weer. Deed 2 weken veeeel pijn, maar was daarna super handig. Vooral als je met de kleine in de file staat of zo! En 's nachts geen flesjes aanmaken!
[/quote]

Ohja, ik heb vaak genoeg de borst gegeven in de auto, omdat meneer ineens honger had :)
Nog een kwaaltje erbij; blauwe plekken, maar hele benen zijn weer bont en blauw. Had ik bij de eerste ook en pijn dat ze doen. Heeft verder iemand daar ook last van?
@lovelymeghan. Nee, nog nooit van gehoord ook, wat vervelend!

Ik was gisteren op echt een baby verjaardag, iedereen leek wel zwanger of had net een baby gekregen. Heel vreemd dat ik opeens daar ook bij hoorde. Maar wel erg leuk natuurlijk

Gisteren voor het eerst iets gekocht voor de baby, een badcape, zo enorm schattig. :heart:
Borstvoedingskussen vond ik ook ideaal tijdens mijn vorige zwangerschap. Die ga ik binnenkort maar eens van zolder halen.
Hydrofiele doeken hier ook veel gebruikt.
Draagdoek bij mijn eerste niet gebruikt, maar dat lijkt me nu wel fijn. Iemand ervaring welke fijn zijn?

@Lovelymeghan, wat een vervelende kwaal! :( Heb ik ook geen ervaring mee.

@Ballys, wat leuk.. de eerste aankoop voor jullie baby!

Net afspraken geregeld voor pretecho en de medische echo. Pretecho is op 16 september, dus nog een kleine 4 weekjes wachten.. Wel fijn om dan weer eventjes te kunnen spieken.

Afgelopen weekend ook maar een zwangerschapsbroek gekocht. De normale broeken begonnen bij de buik steeds minder lekker te zitten.
Hallo allemaal,

Ik zal me even voordstellen ik ben 36 jaar en morgen 13 weken zwanger van ons eerste kindje. Ik had mee eerder bij een ander topic aangemeld, omdat we dachten dat we midden Maart uitgerekend waren :lol: .

Ik heb zelf diabetes en een traag werkende schildklier waardoor alles wat moeizamer verloopt maar ik voel me verder prima. We hebben daarom ook gekozen en ook gezien mijn leeftijd voor de nipttest. Ik ben net gebeld met een positieve uitslag :high5: . Ik hoop met jullie me te lezen en ervaringen uit te delen want ik ben doordat het de eerste is nog lang niet op de hoogte van alles. En ik heb me tot deze uitslag ook :yes: bewust van het hele idee om te genieten van zwangerschap afgehouden.

groetjes
@vertellen: hier gister het op fb gezet, dus nu mag echt iedereen het weten.

@borstvoeding: hmm ben denk ik 1 van de weinige die waarschijnlijk voor flesvoeding gaat kiezen. Bij de 1e borstvoeding geprobeerd maar al gauw gestopt.. het deed me erg zeer en kreeg het al benauwd als m'n dochtertje wou drinken en had haar het liefst bij me.. ik kreeg er enorm veel stress van. Heb me enorm schuldig gevoeld eerst, maar ze is nu een gezonde dreumes en kijk er nu anders op terug. Na de geboorte zakte haar gewicht enorm en had zelf het gevoel dat ze niet veel binnen kreeg door de borstvoeding. Al gesproken met de kraamzorg hierover en die begreep mijn keuze gelukkig ook.

@spulletjes:
- borstvoedingskussen idd echt ideaal voor het slapen tijdens de zwangerschap.
- hydrofiel luiers: ik vond vooral de grote XL hydrofiel doeken ideaal om haar lekker mee in te wikkelen na het badje/douchen, gebruik ze nu trouwens nog steeds.
- spuugdoekjes: hier waren ze niet aan te slepen omdat mijn dochtertje veel spuugde. Gebruikte normaal formaat hydrofiel luiers voor over de schouder/in haar bedje, maar de kleine waren makkelijk om haar mond mee af te vegen.
- kleine slabbertjes: omdat ze zoveel spuugde, waren deze ook ideaal.
- bambino sokjes: de enige die hier goed bleven zitten.
- co sleeper, eerste maanden zo fijn.
- voor flesvoeding: klein thermosflesje, ideaal voor een dagje weg.

@bevallen: ik kon het weekend s avonds niet goed slapen en kreeg zowat een paniek aanval haha.. gingen zoveel dingen door m'n hoofd. Bij de 1e stond ik er zo onbevangen in, nu weet ik wat er komen gaat. Ik heb toen geen pijnstilling gehad, voorlichting gehad over pijnbestrijding en vond de risico's toch best eng. Maar op het moment zelf weet je niet wat je wilt.. ik heb toen ook echt geroepen: ik wil een ruggenprik!! maarja ik was thuis, en eenmaal in het ziekenhuis was ik al aan het persen.

@draagdoek: die wil ik nu ook graag kopen om wat meet m'n handen vrij te hebben. Ben ook benieuwd of mensen al ervaring hebben.

@geslacht: zo'n gek idee, over krap 2,5 weekjes eten we het.

@pretecho: bij dochter hadden we rond de 27 weken nog een extra echo ivm laagliggende placenta en dus ook mooie 3D echo's want die deed ze er gelijk bij. Twijfel hoe we dat nu gaan doen, want vind het best een hoop geld maar vind het niet leuk als we voor de 1e meer foto's hebben dan de ander. Daarom nu ook weer naar de zelfde echo praktijk als toen omdat zij 3D foto's maakt, onze eigen praktijk doet nu ook geslachtsbepalende echo en 20 weken echo maar geen 3D.

@buik: showen jullie hem al? Ik kreeg van de week al commentaar dat ik al wel groeide en ik had gewoon iets wijds aan maar je zag het denk ik door de wind. Ik vind het zo lastig.. voelt nog niet echt als een echte zwangere buik zeg maar.

@meghan: wat vervelend zeg, ook nog nooit van gehoord verder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven