Geld & Recht alle pijlers

Probleem met aflsuiten verzekering

09-08-2017 22:23 47 berichten
Kan iemand ons misschien adviseren wat we kunnen doen? Per 1 augustus zitten wij helaas zonder woonhuisverzekering en inboedel en w.a. en inmiddels begin ik daar enorm nerveus van te worden.

Het zit namelijk zo: we hadden ons aangemeld bij een nieuwe verzekering en de oude dus opgezegd per 1 augustus. Maar kregen dus het bericht dat we teveel schades zouden hebben gedeclareerd.Dit hebben we uitgezocht, en het bleek dat er inderdaad 4 meldingen staan, maar dit gaat eigenlijk om 3 keer dat ik advies heb ingewonnen en dus helemaal niets heb gedeclareerd, en om 1 echte claim. Echter verzekeringen kijken alleen naar die 4 die bij het CIS bekend staan en wijzen ons af ondanks dat we dus maar 1 claim hebben gehad.

Kortom: hoe gaan we dit oplossen? Helaas wil mijn man niet terug naar onze oude verzekering - pure koppigheid. En ik heb inmiddels het gevoel dat ik straks helemaal de pan uit ga flippen als dit nu niet héél snel geregeld gaat zijn. Dus heeft iemand misschien tips hoe we dit kunnen aanpakken??

Zelf regelen dat we teruggaan naar de oude verzekering is helaas geen optie. Onze relatie zit momenteel al heel erg in zwaar weer dus ik wil niet nóg een ruziepunt op de lijst toevoegen :facepalm:
Heb je al met hem besproken dat je het niet tof vindt zónder verzekering te zitten? Wat vindt hij daarvan?
Is er geen enkele verzekeringsmaatschappij die jullie wil aannemen?
Oude verzekeringsmaatschappij bellen en vragen om een overzicht van de ingediende claims?
Als dat er maar 1 is, dan kan je die verklaring aan de nieuwe maatschappij laten zien.

Maar ik heb het gevoel dat er meer aan de hand is?
Normaliter regelt de nieuwe maatschappij de opzegging. Juist om dit soort problemen te voorkomen.
Vreemd verhaal. Een vraag gesteld? En dan gelijk een melding krijgen?
Je stapt over naar een andere maatschappij en die zegt de oude op. Dus zelf je verzekeringen opzeggen is erg raar/stom.
Alle reacties Link kopieren
De oude verzekering bellen en op papier laten zetten dat er in werkelijkheid maar 1 claim is geweest. Hiermee de nieuwe verzekeraar probeer te overtuigen om jullie alsnog te accepteren.

Als dat niet lukt dan toch terug naar de oude verzekeraar. Tenminste als die jullie nog hebben wil.

Wat je vooral niet moet doen is nog een andere verzekeringsmaatschappij benaderen. Aangezien je op de vraag of er wel eens een verzekering is geweigerd ja in moet vullen en dan kan je echt nergens meer terecht.

Alleen bij Rialto en dan betaal je torenhoge premies.

Liegen heeft geen zin want als ze daar achter komen heb je jarenlang premie voor niets betaald want er wordt dan niets uitgekeerd.

Helaas is dit echt een ruzie met je man waard om te voorkomen dat je echt in de problemen komt.
Waarom heb je de oude verzekeringen opgezegd voordat de nieuwe rond waren? Of snap ik het gewoon niet?
Ik vind dit echt zó klote. We hebben echt niets verkeerd gedaan, behalve geprobeerd over te stappen. Blijkbaar hadden we de verzekering dan niet zelf moeten afmelden, dit wisten we niet.

Wat er is gebeurt is dat mijn telefoon kapot was gegaan, er zat een barst in het scherm.Omdat ze toen zeiden dat ie 6 weken ter reparatie zou zijn en dat ik een eigen risico moest betalen heb ik besloten om het erbij te laten zitten - claim 1.

Vervolgens viel ie helemaal uit, dus MOEST ie wel gerepareerd worden, dus heb ik weer gebeld. Maar uiteindelijk besloten om hem toch niet te laten repareren maar om een nieuw toestel uit te zoeken bij de provider - claim 2.

Toen hadden mijn buren een lekkage in de kruipruimte, waardoor wij wat roestvorming in onze kachel hadden. Ik heb toen gebeld om advies in te winnen. De verzekeraar zei: ik maak een dossier aan,mocht er dan ooit nog op teruggekomen worden, dan hebben we het alvast zwart op wit. uiteindelijk bleek het mee te vallen - claim 3

Het enige dat uiteindelijk écht een claim is geworden was een laptop die kapot is gegaan.

We hebben het gewoon stom aangepakt,maar we zijn echt geen grootverbruikers op het gebied van schades melden en gebruik maken van de verzekering.
Jufjoke schreef:
09-08-2017 22:47
Waarom heb je de oude verzekeringen opgezegd voordat de nieuwe rond waren? Of snap ik het gewoon niet?

Ik dacht dat het zo werkte, dat je zelf moest opzeggen.Maar blijkbaar niet
Huh wat raar, wij zijn volgens mij best wel 'grootverbruikers' qua inboedelverzekering, maar konden zonder probleem overstappen naar een ander. Ik wist niet eens dat daar naar gekeken werd. Is er soms meer aan de hand, zijn jullie wanbetalers?
Sta je op een zwarte lijst ivm fraude?
advies inwinnen mag toch altijd. Zelfde bij schade met je auto, soms kun je zelf ervoor kiezen om de schade terug te betalen aan de verzekeraar (en dus verlies je geen no -claim en schade vrije jaren...).

Ik zou eerder in protest gaan bij je oude..verzekering. De claims (waar je geen gebruik van hebt gemaakt...lijken mij niet correct dat ze meetellen als zijnde claim). .....

Daarnaast als de wiedeweerga verzekering afsluiten (wel of geen ruzie met je man). Je zult net zien dat je iets overkomt...en dat jullie dan niet verzekerd zijn. ...en dan worden het hele dure grapjes waar je failliet aan kunt gaan ( vooral met letsel oid aan anderen)
studiemiepmiep wijzigde dit bericht op 09-08-2017 23:07
26.32% gewijzigd
Nee, geen wanbetalers en ook geen fraude.
Behalve de kachel ook geen zaken die horen bij een inboedelverzekering mijns inziens.
Dat is best bizar Bumba.
Heb je het zwart op wit staan van de 3 claims die helemaal geen claims zijn? Want dan zou je oude verzekering in principe aan moeten kunnen tonen aan de beoogde nieuwe verzekering dat ze slechts 1x eerder aan jullie uit gekeerd hebben en dat de overige 3x enkel telefonisch/mail contact is geweest.
Hebben jullie iets van rechtsbijstand? Of anders misschien het Juridisch Loket benaderen voor advies?

Dit zou me ook niet bepaald lekker zitten inderdaad.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
En waarom wilden dan jullie zo graag weg bij die oude verzekeraar?
Zelfs zo graag dat je partner uit koppigheid er nu niet naar terug wil?
Dat klinkt toch echt alsof er meer speelde
Dat de meeste verzekeraars een opzegservice hebben, betekent niet dat je niet zelf mag opzeggen hoor. Dus dat is echt geen probleem.

Ik vind het wel vreemd als de 4 meldingen in de CIS databank die je nu beschrijft de reden zouden zijn voor de afwijzing. In de CIS databank is namelijk ook het uitgekeerde bedrag van de 'claim' te zien. En je zegt dat je slechts een keer een uitkering hebt gekregen. Dat klinkt niet als extreem claimgedrag.

Heb je de reden van de afwijzing van de nieuwe verzekering op papier? En de info van de CIS databank over de claims ook? Dan zou ik het gewoon bij een andere verzekeraar proberen. Eventueel via een verzekeringsadviseur. En dan als ernaar gevraagd wordt op het aanvraagformulier wel opgeven dat verzekeraar X je aanvraag heeft afgewezen op basis van teveel geclaimde schade maar dat die afwijzing is gebaseerd op onjuiste informatie. Dan komt het vast goed!
Ik zou vooral ervoor zorgen dat die CIS dingen uit het systeem verdwijnen...daar moet je achteraan gaan.

Desnoods met rechtsbijstand erbij...
Barbaa-de-tweede schreef:
09-08-2017 23:16
En waarom wilden dan jullie zo graag weg bij die oude verzekeraar?
Zelfs zo graag dat je partner uit koppigheid er nu niet naar terug wil?
Dat klinkt toch echt alsof er meer speelde

Ik zeg nu al 3 keer dat er niks anders speelt. Mijn man is gewoon heel ontevreden over de manier waarop ze 'klantenservice' verrichten en wil daarom niet terug. Maar inmiddels toch besloten om naar te proberen bij hen terug te verzekeren en dan dit probleem aan te pakken.
Ik zou iig een wa regelen. Lukt dat wel? Kan inboedel later nog.
Wat heb je liever, een extra ruzie of een extra probleem?

En ruzie heb je blijkbaar toch altijd al, dus waarschijnlijk kun je daar beter mee omgaan dan wanneer straks je huis onverzekerd in de fik staat.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Heb je een koophuis?
De meeste hypotheekverstrekkers stellen een opstalverzekering verplicht.
Ik lees wel meerdere schademeldingen. Er is alleen niet iedere keer een schadevergoeding betaald. Maar wel meerdere claims dus.
anoniem_100387 wijzigde dit bericht op 10-08-2017 01:36
Reden: Aangepast
2.40% gewijzigd
wittegeit schreef:
10-08-2017 00:53
Heb je een koophuis?
De meeste hypotheekverstrekkers stellen een opstalverzekering verplicht.
Ja, dat ook nog eens.
Het zijn vier schademeldingen of 'claimmeldingen'. Je zou inzage in de registraties kunnen aanvragen bij CIS. Als je dan vervolgens van mening bent dat er fouten in staan kun je een correctieverzoek indienen.

Kun je nog terug naar de oude verzekeraar?
Dat gaan we vandaag toch maar proberen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven