Zwanger worden met IVF of ICSI (Deel 4)

10-05-2017 16:31 2999 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
.
:redrose: De stand van zaken
Wachten op start miillaa, Lilly53, Miekje (aug?), MevrouwStippel (aug/sept), sense (sept), flipje2 (sept/okt), Duufje, Diamond (sept), boulu, Zizo (nov/dec?), gelukspoppetje
Prikken & slikken rojali
Wachten op cryo-tp Animal, doces, windmolen, Dazzle_, smurff_4
In de wachtweken Abusu (27 aug), smurf112 (31 aug)
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(29/41)
okt
2014
okt
2015
<1 miljoen/ml zaadcellen, 2x mk (F☆18w, P☆12w), 1x vmk (☆6w) ICSI2 wachten op start
(sept)
VUmc
Dazzle_
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH
IUI:6x, IVF1: TP 5x, IVF2: TP 1x
IVF3 2 cryo's IVF1&2: NL
IVF3:Dusseldorf
Duufje
(39/43)
2013 Dec 2015 zeer slechte zaadkwaliteit
ICSI1: geen bevructingen, ICSI2: B☆
ICSI2 start mei '17. ICSI1 mislukt, ICSI2 juli ook mislukt ?
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
abusu
(39)
2014 2014 alleenstaand, schildklier, 9x IUI gehad
ICSI1 niet zwanger
ICSI2 verse tp niet zwanger
(1 cryo)
MCK
Animal2307
(36/36+)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) niet gelukt
IVF/ICSI3 wachten op uitslag NK-cellen, daarna cryo tp Dusseldorf
boulu
(?)
slechte zaadkwaliteit, PCOS, 1x vmk☆, aug '17 mk (☆12w)
miillaa IVF1.1 afgebroken, wegens allergische reactie IVF1.2 wachten op verder onderzoek
MevrouwStippel
(36/39)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
wachten op start
(±augustus '17)
AMC
Lilly53 verstoring LH, azoospermie ICSI1 wachten op start
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's ICSI2 start mei '17, 2e ronde aug'17? LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider
IVF1 wachten op start
(Sept)
Zizo
(33/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start (nov/dec?) afhankelijk van herstel
doces
(28/30)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit ICSI ICSI 1 mei '17 privé
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI gehad 1x IVF
IVF2 wachten op start september
windmolen
(32/38)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI gehad IVF/ICSI1 eerste TP mislukt, nog 2 cryo's over
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos
rojali Okt 2015 Jul 2017 HSG gehad, verkleving door chlamidia IVF 1 ?
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar IVF/ICSI Start prikken 5/8
X
Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames!
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.
:heart: Hartje gezien!
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.
:duckie: Bevallen
rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 11:17
62.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bedankt lieve dames, gelukkig is het dus normaal dat je ms verandert door alle hormonen... Ik heb ook aardig last van stolsels net nog op de wc...normaal hoef ik geen tampons te gebruiken, maar nu wel..was wel ff schrikken vanochtend want het bloed stroom letterlijk langs mijn benen..

BaggalJa dat is zo..pff had niet verwacht dat het zo'n domper zou zijn..hoop dat ik naarmate ik verder in traject zit er beter mee kan dealen. Je hebt idd toch ergens het gevoel dat je een soort van zwanger bent omdat er in embryo in je zit..de reden dat het niet is gelukt deze keer kan idd van alles zijn..daarom willen we ook een gesprek we weten niet eens hoeveel cellen dit embryo was en we hebben meer vragen..
Animal wow dat is echt heftig hele stukken stolsels van 10 cm.. O_O..haha ik zou zeggen fijn minder bloed maar snap jou uitleg ook wel..maar ja wat je zelf al schrijft het wil niet zo zijn dat dat de zwangerschap tegenhoudt als er ook genoeg dames zijn die wel zwanger kunnen worden ook bloed je weinig tijdens je ms. Ik heb wel last van krampjes, maar niet overdreven pijnlijk gelukkig..
Fijn dat het bloeden bij jou bijna weg is!
DuufjeDat denk ik ook. Jullie hebben ook heel wat moeten doorstaan maar wie weet mssn komt de hoop weer terug als je weer wat zekerder kan zijn en meer pogingen hebt. De is een switch van verzekering zeker de moeite waard! Zit ik zelf ook al over na te denken. Adoptie is iets waarvan ikzelf ook altijd heb gezegd dat ik dat niet wil gaan doen. Heb dit van heel dichtbij meegemaakt zeg maar. Dus die optie is bij ons sowieso uitgesloten.
FruityOh ja dat was ook zo, mooie optie dat jullie dan verder kunnen met isci en net maanden hoeven te wachten.
ZizoKan heb bloeden bij jou niet komen door de operatie? Wel lastig dat je dan nu nog telkens drupjes hebt..wat vervelend zeg snap dat je het nu onderhand wel zat begint te worden. Beterschap! haha heel herkenbaar een planner.. Dat geeft je nu wel de tijd om het eea uit te zoeken ;)
WindmolenNee helaas geen cryo's. Ja we zitten in het lange traject dus denk ik straks eerst weer beginnen met de pil. Ben je zo ook weer 8 weken..Voor je eileiders niet maar het maakt je baarmoeder ook zeg maar schoon van bacteriën etc. zodat het de innesteling weer kan bevorderen. Duim voor je dat het een plakker is en dat het bruinverlies slechts oud bloed zal zijn. Hoelang moet jij nog wachten voordat je mag testen?
Selin wat fijn! Nu op naar morgen lekker op vakantie! :sun:
Labgeek wat een prachtig resultaat al, mij viel de eerste punctie erg mee, hoop ook voor jou!
RucioWow jij ook al zo'n mooi aantal :yes: Heel veel plezier morgen, vond het zo bijzonder de 1e TP.
Shine bright like a diamond
Zizo, kan me voorstellen dat je er klaar mee bent. Is dat normaal dat je nu nog zo'n buikpijn hebt? Hoop dat het snel beter gaat!

Selin, jammer dat één van de embryo's het ontdooien niet goed overleefd heeft en de andere nog niet lekker aan het verder delen was. Zei het ziekenhuis daar verder iets over? Ik kreeg bij mijn terugplaatsing van te voren een gesprekje met de embryologe over de kwaliteit van de embryo. Maar wat Baggal zegt lijkt me ook, dat ze het niet terugplaatsen als het geen zin heeft. Nu maar lekker genieten van je vakantie en dan zien we het wel over twee weken! Ik duim!

Labgeek, dat klinkt heel goed! Spannend! Succes alvast voor vrijdag!

Rucio, ha, mooie score! 3 uit 5, precies wat ik ook had ;). Veel plezier alvast morgen met de terugplaatsing! Bijzonder moment!

Baggal, ben je je werkdag nog een beetje doorgekomen? Zo vervelend als er niets te doen is, dan duren de dagen zo lang.

Diamond, oei, bloed dat langs je benen stroomt klinkt wel heftig. Ik hoop dat het snel weer achter de rug is. Ik denk trouwens dat je even in de war was, ik ben nog aan het wachten op m'n eisprong voor de volgende terugplaatsing en zit dus nog niet op het wachtbankje. Daarom is het bruinverlies ook zo raar. Ik heb dat nooit eerder gehad op cyclusdag 11.

Hier nog steeds bruinverlies. Als het er morgen nog is bel ik toch even op, denk ik.
Duufje, ik hoop dat er een mooi plan wordt gemaakt voor jullie en dat dat z'n vruchten gaat afwerpen. Het is je zo verschrikkelijk enorm met heel mn hart gegund. Denk dat iedereen daar hetzelfde over denkt hier.
Hou vol meid.... collega van mij is bijna 10 jaar bezig geweest (begrijp dat je niet zo lang meer hebt) maar zij heeft zoveel op dat gebied meegemaakt. Was uitbehandeld en kwam een arts tegen uit Amsterdam en wilde het toch nog proberen en het lukte! Soms lijkt iets zo uitzichtloos maar staat het geluk om te hoek te wachten op je. Snap dat je ergens de grens ook wilt trekken, maar meid ik blijf voor je duimen dat je de babyspulletjes alsnog mag gaan gebruiken een x.

Liefs!
Selin, jammer dat ze er 2 hebben moeten ontdooien, maar fijn dat je een cryo aan boord hebt! Zoals Baggal al zei, als ze er geen vertrouwen in hadden hadden ze hem niet teruggeplaatst.

Rucio, wat een perfecte gemiddelde score! Met IVF wordt gemiddeld 60% bevrucht. Succes morgen en dan op het wachtbankje. Ik vond het wachten op het telefoontje ook heel erg spannend. Toen we het verlossende telefoontje kregen dat onze cryo goed ontdooid was, heb ik 10 min lopen huilen. Alle spanning moest er uit. Mijn arme man wist niet wat hij met mij aanmoest en moest eigenlijk echt weg. Toen ik eindelijk iets rustiger was, heb ik hem maar snel weggestuurd. :-)

Labgeek, mooi dat ze al 19 mm zijn! Op naar vrijdag!

Boulu, ik denk aan je. Ik hoop dat alles er op zit en dat het voor jullie gevoel goed is gegaan. :hug: voor jullie beiden...

Baggal, kan ik je niet wat werk toeschuiven? Hier is het druk zat. De hele extreme drukte van de afgelopen weken, lijkt over te zijn. Nu is het gewoon druk.
Lieve boulu, ik hoop dat alles 'goed' is gegaan :hug: :redrose:
Hoi dames,

Ik heb lang niks van me laten horen...we zijn ondertussen na een jaar verbouwen verhuisd, dus weinig forum-tijd gehad. Ik heb geprobeerd wel alles bij te lezen, maar raakte soms het spoor bijster door de vele berichten. Ik ben onder de indruk van de heftige berichten hier...maar ook van hoe sterk de dames klinken die weer een tegenslag kregen. Wat een veerkracht en oermoedergevoelens :)

Ik probeer vanaf nu weer regelmatig te schrijven, merk dat ik lotgenoten mis!

Vandaag heb ik de punctie gehad. Na 3 echo's waren er ongeveer 6-8 eitjes groot genoeg en van gelijke grote (al zaten er wel 22 eiblaasjes, dus was beetje teleurgesteld). Ik heb weinig last gehad van de decapeptyl en menopur, behalve wat nachtelijke opvliegers. Ik voelde verder ook niks, dus was erg bang dat er ineens niks meer zat. Vooral omdat ik dan las dat anderen zo'n vol gevoel in de buik hadden.

De punctie was (ondanks de morfine) best pijnlijk, maar gelukkig ging het vrij snel. Ze heeft me 3x geprikt, omdat ze eerst dacht klaar te zijn en toen nog een groot blaasje zag. Links zat sowieso wat verstopt, dus veel gewroet. Hierna konden we meekijken via een scherm hoe de analist de eicellen opzocht en opzoog. Ikzelf was nog behoorlijk onder invloed, maar mijn man heeft geprobeerd mee te tellen. Zat ie samen met de gynaecoloog op het scherm te wijzen welke nog moesten...😊
Op de uitslaapkamer zei mijn man dat ie ook gezien had dat ze alle eicellen bij elkaar in deed en ze afsneed. Naar zijn idee waren het er meer, wel stuk of 10.
De analist kwam even later vertellen dat er 128 miljoen zaadcellen waren en 17 (!) eicellen. Ik dacht eerst dat ze ons wel verwisseld moest hebben, omdat het bij ons beide meer dan dubbel zoveel was dan verwacht!
De gynaecoloog en verpleegkundige waren allebei ook erg enthousiast. Ik heb nu wel kans op overstimulatie, dus min 2,5 l drinken, elke dag wegen en vrijdag bloed prikken en echo. Als dit allemaal goed is, en er zijn bevruchtingen (vind ik superspannend!), dan is vrijdag ook al de terugplaatsing.

Nu met buikpijn en erg moe op de bank. Net de eerste utrogestan ingebracht. 3xdd 2 stuks. Vieze bedoening zeg.
Ik probeer veel te drinken, maar hoef tot nu toe nog niet te plassen. Hopelijk komt dat wel, wil zo graag dat de terugplaatsing doorgaat vrijdag!

Nou lang verhaal geworden, maar ik ben er nogal vol van!

Liefs!
Sef, wat fijn weer wat van je horen! Rust lekker uit, laat je goed verwennen en ik duim voor jullie op mooie bevruchtingen!
Animal zo ging het hier ook! Exact hetzelfde haha. Bedankt meiden, ik kijk uit naar morgen!

Sef wat een topscores! Daar moeten vast super embryo's uit voortkomen. Spannend de komende dagen.
windmolen Oooh ik had het idd verkeerd gelezen, dacht dat je al een TP had gehad. Ja dan is het bruinverlies wel erg vreemd idd. Moet je je eisprong opsporen via ovulatietesten? Afgelopen nacht was het gelukkig niet zo heftig meer als de eerste nacht. Moet nog steeds wel tampons gebruiken en ben gewoon sinds gister al gestopt met Utro kan het gewoon niet meer opbrengen..
Boulu ik denk aan je! :hug:
SefWelkom terug gelukkig zit de verbouwing en verhuizing erop! Zo dat is een mooie score zeg! Ik duim voor je op een mooi aantal bevruchtingen zodat je iig morgen de TP kan hebben. Veel succes.
Shine bright like a diamond
Hoi Dames, vraagje! Ik heb gisterenavond pregnyl gespoten. Nu ben ik net naar de wc geweest en heb ik best veel helder slijm wat ik vloei. Laatste weken niet gehad. Weten jullie of dit erg is of hebben jullie dit ook gehad. Denken jullie dat ik even moet bellen naar het ziekenhuis...?
Boulu heel veel sterkte voor jullie gewenst. Wat een intens verdriet.
Ik ben op vakantie en internet doet raar. Reacties plaatsen vaak niet.

Ik lees wel mee. Maar post even minder daardoor. Gisteren keurig op schema ongesteld geworden en met de pil gestart. Na 20 augustus schrijf ik hier weer wat actiever mee.

Zet em op dames en knuffels en sterkte voor wie dat nodig heeft.
Labgeek: zit je in de stimulatiefase? Zo ja, dan is het normaal dat je snel na het beginnen van de stimulatie (veel) meer slijm gaat aanmaken. Ik zit op dag 10 van de stimulatie (korte protocol) en je wil niet weten hoeveel slijm ik produceer, dat begon op dag 2 van de stimulatie bij mij.

Diamond: na de tweede ICSI heb ik ook een hele zware menstruatue gehad. Ik had Crinone gebruikt en op de 2e dag kwam er soort gedroogde tomaat uit :misselijk: , zo groot wat het overblijfsel van de Crinone / stolsel. Derde dag was ook heel heftig, maar toen werd het gelukkig snel minder. Dit keer gaan ik weer voor Utrogestan want daar had ik de eerste keer veel minder bijwerkingen van.

Sef: want een heerlijk resultaat! Ik hoop dat er heel veel bevrucht worden en goed delen!

Boulu: :hug: :redrose: heel veel sterkte samen. Ik hoop dat jullie je meisje goed hebben kunnen laten gaan.

Hier vandaag de eerste en laatste follikelmeting gehad. Zondagochtend punctie! Er was al eentje van 22 mm, een van 21, een van 17, een van 14 en twee van 9-10. Allemaal aan één kant, niks aan de andere kant. Vanavond dus nog gewoon spuiten en morgenavond de Ovitrelle.
Woensdag in principe terugplaatsing.
WTF?
Abuse Nee ik heb gisteren de pregnyl moeten spuiten omdat ik morgen de punctie al heb. Tijdens stimulatie helemaal geen last van gehad daarom vond ik het raar.

Jij hebt ook een goede opbrengst!! Ik heb als het goed gaat maandag de terugplaatsing dus we zitten niet zo ver achter elkaar op het wachtbankje.
Labgeek1990 schreef:
10-08-2017 14:09
Abuse Nee ik heb gisteren de pregnyl moeten spuiten omdat ik morgen de punctie al heb. Tijdens stimulatie helemaal geen last van gehad daarom vond ik het raar.

Jij hebt ook een goede opbrengst!! Ik heb als het goed gaat maandag de terugplaatsing dus we zitten niet zo ver achter elkaar op het wachtbankje.
Helder slijm voor de punctie lijkt mij geen probleem. Je baarmoederslijmvlies is nu op zijn dikst, dus dat het eruit komt, is niet raar.
Ggezellig samen op het wachtbankje straks :)
WTF?
Hallo allemaal,

Na wat stukjes gelezen te hebben besloten ook hier mee te schrijven.
Ookal is dit best een druk forum en weet ik niet of ik alles bij kan houden (vol hoofd van alle voor onderzoeken en tegenvallende uitslag). Toch denk ik hier miss wel steun aan te hebben.

Binnenkort krijgen mijn partner en ik een afspraak voor intake iv icsi. Ivm te weinig zaadcellen is dat gelijk de start van het traject. Ik snap vrij weinig van wat nou veel of weinig is maar gynecoloog sprak over 1,5 miljoen....beweeglijkheid was wel goed.

Ik kan me geen voorstelling maken van wat ons allemaal zowel lichamelijk en geestelijk te wachten staat. Ben heel erg verdrietig met de uitslag en kan nog steeds niet snappen waarom het ondanks weinig zaad niet toch kan lukken.
Ben bang voor de bijwerkingen en het effect op mn dageljjks leven (ben nu nooit ziek zwak of misselijk en zal straks toch wat tegenslagen krijgen). Hoop dat ik door meelezen op dit topic ea oppik wat me vooruit helpt en zal ook mijn ervaringen delen.

Weet iemand hoe lang het nu weer duurt voor de start? Lopen al vanaf maart bij huisarts en zieknhuis dus mn geduld begint een beetje parten te spelen. We gaan naar eindhoven en tilburg. Moeten nu alle vooronderzoeken weer opnieuw ivm doorverwijzing ander ziekenhuis?

Hoe zijn jullie omgegaan met vertellen aan werk familie etc? We moeten nog starten...hoe lang hebben jullie dit uitgesteld?

Wij gaan ook over twee maanden verhuizen dus wordt goed druk. Opzich is afleiding wel fijn want merk dat ik door stilzitten ga nadenken...

Groetjes!
Animal: Is jouw praktijk vooral op kleine huisdieren gericht? Dan had ik gister heus graag even meegeholpen, al kun je niets met mijn skills in jouw beroepsgroep :$ Toen ik nog in NL woonde had ik jarenlang een kat met schildklier problemen - die werd door mijn familie altijd de bulimia kat genoemd :hihi: Ik heb hem uiteindelijk moeten laten inslapen toen hij zwaar incontinent raakte en er echt niets meer aan te doen was en herinner mij dat zeer emotionele laatste tripje naar de dierenarts nog goed... Hier had ik vanmorgen overigens zowaar werk.

Sef80: Welkom terug! 17 Eitjes is erg netjes, topscore, en je zou toch denken dat daar een paar succesvolle bevruchtingen uit zou kunnen komen. Ga de komende dagen in de relax modus en hopelijk heb je dan ergens volgende week een TP (en met dit aantal eitjes zou ik denken ook een paar cryo's).

Labgeek: Slijm had ik ook overigens hoor. Volgens mij niets om je druk over te maken. Ben je zenuwachtig voor morgen? Je FM's waren in ieder geval goed.

Dazzle: Ik ben erg benieuwd hoe het je vergaat op de wachtbank. Ik hoop enorm dat jij (en Fruity) straks een positieve test in handen hebben :jump: Die laatste dagen voor de OTD vond ik altijd verschrikkelijk: je twijfelt ook aan alles.

Love: welkom hier. Hoe lang het duurt voor de start is afhankelijk van de kliniek waar je zit. Het is idd even schrikken als je de MMM in moet om je droom te verwezenlijken, maar aan de andere manier is het ook fijn dat je nu voor het eerst een kans hebt, althans een eerlijke kans, op een zwangerschap. Mijn man en ik hebben het in eerste instantie aan niemand gemeld, ook omdat je doorgaans niet meldt dat je aan kinderen gaat beginnen. Maar uiteindelijk ben ik er redelijk open over geworden, ook op mijn werk en heb ik ook steun kunnen ontvangen, soms uit onverwachte hoek en dat is heel erg prettig.
Lichamelijk, maar iedereen is anders, heb ik het nooit zo'n belasting gevonden overigens - mentaal vond ik het zwaar (en zelfs nog soms). Heel veel succes!

Flipje: Heb jij niet ergens deze/volgende week de eerste echo? Inmiddels business as usual voor jou en toch duim ik dat je niet weer hoeft te spuiten en slikken, al begrijp ik dat je er rekening mee houdt.

Weija: Wanneer ga jij testen? Hoe gaat het verder met je?

Duufje: Dat lijkt mij ook confronterend: het opruimen van de baby spullen die voor B waren. Verder sluit ik me helemaal aan bij Lilly's post. :hug:

Selin: Hoop dat je een geode reis hebt gehad vanda. Veel plezier @ vakantie! :sun:

Hier nog geen uitlsag van de suikertest. Ergens denk ik geen nieuws = goed nieuws, maar ik denk dat ik morgen toch nog even bel. :)
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Labgeek, dat is nu eisprongslijm ;-) Bij mij begint dat altijd al na een dag of 7 stimuleren. Bij jou dus pas als je de pregnyl gezet hebt. Dan wordt de eisprong ingang gezet en krijg je meer vocht. Heel normaal en gebruikelijk.

Love, welkom! Ik snap je angsten heel goed, ik heb ze ook gehad. Ik was nooit ziek en ben het afgelopen jaar ook niet ziek geweest. Ik denk dat het per persoon erg wisselend is hoe je op de hormonen reageert. Ik merk er eigenlijk niets van (behalve de utrogestan, maar ben er niet hormonaal van oid) anderen hebben dat juist wel

Hoe snel jullie kunnen starten is afhankelijk van het ziekenhuis. De ene heeft maanden wachttijd, bij de andere kun je zo beginnen. Ook zal het afhankelijk zijn welk protocol je gaat krijgen. Een lang of een kort protocol. Ik kom uit een andere omgeving, maar misschien is er hier wel iemand die ook in jullie ziekenhuis loopt en je iets meer kan vertellen.
1,5 miljoen is niet veel, maar ook niet schrikbarend weinig. Voor IVF heb je ong 100.000 per eicel nodig (en dat is na opwerken, weet je of dit getal is voor of na opwerken van het sperma?) . Als je 17 eicellen zou krijgen met de punctie, heb je dus wel te weinig. Snap je? Meestal doen ze boven de 800.000-1.000.000 eerst IUI, maar de grens is wel per ziekenhuis wisselend. Ik denk dat die 1,5 mlj dan voor opwerken is. Ik verwacht niet dat ze veel onderzoeken willen herhalen. Ze zullen de lab-uitslagen kritisch bekijken en aan de hand daarvan evt dingen herhalen.

Ik denk niet dat ik rond de punctie en terugplaatsing zou gaan verhuizen. Het is natuurlijk ook afhankelijk van hoe veel je nog in het nieuwe huis wil gaan doen.

Ik vond dat toen we aan IVF begonnen we het onze ouders moesten vertellen, aangezien het toch een ingreep is. De 6 IUI hebben we voor iedereen "geheim" gehouden. Aan onze zussen en broers hebben we het pas bij de 3e punctie vertelt. Wie je het vertelt moet je natuurlijk zelf weten. Sommigen vertellen niemand iets, anderen doen zelfs verslag op facebook. Het is jullie eigen keuze. Op het werk zou ik het wel vertellen, tenzij je makkelijk je eigen tijd in kan delen. De dag van de punctie en de 1-2 dagen erna vond ik het wel fijn om vrij te zijn. Sommigen kunnen toch al weer 's middags aan het werk, het is allemaal nogal wisselend.

Ik hoop dat je zo een beetje wat info gekregen hebt, en er zullen vast nog wel anderen een aanvulling hebben!
Baggal, kom maar op! Je bent welkom! Maar niet klagen dat die dikke buik in de weg zit ;-)
Diamond wat vervelend dat je menstruatie zo enorm zwaar is. Snap heel goed dat je met de utro bent gestopt na de negatieve test en zo veel bloed. Hopelijk neemt de hoeveelheid bloed snel normale vormen aan.

Duufje wat enorm confronterend om de baby spullen te verhuizen zonder hoop dat je ze nog een keer mag gebruiken. Hoewel ik heel goed snap dat je na drie pogingen zonder bevruchtingen de hoop opgeeft hoop ik zo voor jullie dat het jullie gegeven is een broertje of zusje van B te krijgen.

Zizo wat naar dat je nog zoveel last van je buik hebt en nog geen broeken aan kan na de torsie en operaties. Snap erg goed dat je het ziek zijn zat bent. Hopelijk knap je snel op.

Windmolen idd bloedverlies op dag 11 is wat vreemd. Ik zou even bellen.

Selin fijn weer een embryo aan boord! Ze hadden het niet teruggeplaatst als ze er geen vertrouwen in hadden. Heel fijne vakantie.

Labgeek mooie opbrengst. Succes met de punctie morgen. Wat slijmafscheiding is normaal.

Sef wat een onwijs mooie opbrengst! Op naar een heel stel mooie bevruchtingen.

Mevrouwstippel geniet van de vakantie en 'fijn' al aan de pil. Dan begint het allemaal nu echt bijna!

Abusu Wow dat gaat lekker vlot as zondag de punctie! En mooi aantal follikels. Beter dan afgelopen keren toch?

Love welkom hier. Lees lekker mee en maak je niet te veel druk over de behandelingen. Veel dames hebben fysiek nauwelijks last van de medicijnen en als jij de uitzondering bent en er wel last van hebt kan je er dan mee dealen.
Wachttijden bij ziekenhuizen kunnen soms lang zijn dus geduld is een heel goede eigenschap in dit hele traject. Je zit nog niet zo lang in de medische molen dus laat het gewoon allemaal over je heen komen.

Baggal ik denk idd tav de suikertest geen nieuws goed nieuws is en anders zou ik gewoon idd even bellen. Lekker dat je vandaag weer genoeg te doen hebt.
Hier alles goed. Behoorlijk druk eigenlijk dus wat minder tijd voor het forum. Qua testen geen idee wanneer ik dat ga doen, ik ga er eigenlijk van uit dat het niet raak is (is niet zozeer doemdenken maar aangezien alle vorige tp uit deze ronde niet gelukt zijn heb ik niet zoveel hoop voor deze tp) en aangezien in het weekend testen nog te vroeg is wacht ik denk ik gewoon mijn menstruatie medio volgende week af.

Dazzle jij mag denk ik bijna testen is het niet?
Live welkom
Lees lekker mee en kijk ook eens op de links bovenasn de pagina. Vraag gewoin alles wat je niet begrijpt hier en aan arts.
Meelezend doe je 'vanzelf' veel kennis op.

Ik vind het ongelooflijk wat ik allemaal geleerd heb de afgelopen tijd. (Niet dat ik t persé wilde weten, had veel liever gewoon onwetend nu met n dikke buik rondgewaggeld, maar t is nou eenmaal zo dat we de mmm nodig hebben)

Wachtlijst is per zkh verschillend gewoon vragen. En omdat dit traject afhankelijk is van cycly enz. Duurt het soms langer dan fijn is. Oh dat wachten! Maar alles went. De eerst spuit is eng maar na een paar keer draai je je hand er niet voor om.

Blijf wel goed met je partner praten is mijn tip. Anders weet je van elkaar soms niet wat je voelt en waarom je op n bepaalde manier reageert. En doordat wij veel al hadden besproken kom je bij de arts ook voor minder verrassingen te staan.
In mijn ziekenhuis kan ik alles vragen en heb de ondruk dat dat bijna overal wel zo is.

Genoeg voor nu

De rest... ik lees en leef mee!
Labgeek ik had ook heel veel slijm, is inderdaad normaal.

Welkom love! Er komt dan inderdaad een heleboel op je af. Bij ons was de eerste uitslag 1,4 miljoen en gaf de arts aan dat we aan ivf moesten denken. Omdat mijn man ziek was geweest een paar weken daarvoor hebben ze de test 3 maanden na zijn koorts opnieuw gedaan. De uitslag was toen ineens 10 miljoen en na bewerking waren dat er nog 4,5 miljoen. Hierdoor mochten we toch iui doen in plaats van ivf. Jammer genoeg bleek die 10 miljoen een uitschieter te zijn want daarna is het telkens tussen de 1,1 en 1,8 miljoen geweest na bewerking.

Eigenlijk zouden we nu dus nog 3 maanden iui met hormonen doen maar door de slechte uitslagen mochten we meteen door naar ivf. Ik was er blij mee omdat ik het gevoel had geen echte kans te hebben bij iui. Wij zijn er open over naar onze directe omgeving. Onze vrienden waren best verbaasd omdat we nog jong zijn maar iedereen leeft heel erg met ons mee en nu hoef ik ook geen smoesjes te verzinnen als ik een drankje afwijs haha. Op mijn werk heb ik het vanaf de start van de iui verteld omdat het bij mij op een dag viel waarop iedereen verplicht aanwezig is (verder maakt het niet uit wanneer ik bijvoorbeeld een dagje thuis werk maar omdat ik een heel regelmatige cyclus had, viel het telkens op die ene dag). Ik heb na de eerste keer wel aangegeven dat ik zelf erover zal praten als ik er iets over kwijt wil. Ik vond het namelijk heel vervelend toen iedereen me na de eerste behandeling vroeg hoe het was gegaan en wanneer ik mocht testen. Heel veel succes de komende tijd en stel gerust je vragen.

Hier is de terugplaatsing achter de rug. Ik heb een embryo van 9 cellen teruggeplaatst gekregen, volgende week horen we of de andere twee ingevroren kunnen worden.
Sef, ik ben even kwijt of wij al samen hebben geschreven of dat ik pas later in dit topic erbij kwam. Iig fijn dat de punctie zo goed is gegaan en dat jullie beide zulke topscores hadden! Daar moeten wel mooie bevruchtingen van komen ;). Doe het rustig aan nu, hopelijk krijg je geen overstimulatie en heb je een mooie terugplaatsing morgen. Da's trouwens best snel na, 2 dagen na de punctie, is dat standaard bij jullie?

Diamond, nee, hoef gelukkig niet met ovulatietesten in de weer. Ik krijg gewoon controle-echo's en bloedprikken om de groei in de gaten te houden. Morgenochtend de eerste. Gaat het al beter met je menstruatie?

MevrouwStippel, fijn dat je menstruatie mooi op tijd is. Dan komt het eindelijk dichtbij de echte start. Geniet van je vakantie!

Labgeek, dat klinkt als eisprong-slijm en is alleen maar een goed teken :). Ik heb het ook altijd extra veel als ik ovitrelle spuit (soort pregnyl). Succes morgen met de punctie!

Abusu, jeetje, wat gaat dat snel bij jou! Je was later van het wachtbankje af dan ik en zit er wsl weer eerder op ;). Ben je tevreden over het aantal follikels?

Love, welkom hier. Jammer dat jullie ook IVF/ICSI nodig hebben. Wbt vertellen aan familie, ik heb het m'n directe familie verteld toen ik geopereerd moest worden vanwege m'n endometriose. Ik vond dat een opluchting, want iedereen wist wel dat we graag kinderen willen en ik had bij elk familiebezoekje het gevoel dat ze me allemaal verwachtingsvol aankeken of ik wel of niet alcohol zou drinken en of we een 'mededeling' zouden hebben. Die druk was toen iig weg. Dat we inmiddels bij IVF beland zijn heb ik ook verteld, maar ik vertel niet wanneer we een terugplaatsing hebben, zodat ik zelf kan kiezen of ik erover wil praten als ik ongesteld ben geworden. Op m'n werk weet m'n leidinggevende wel dat we in het ziekenhuis lopen en dat het niet makkelijk gaat, maar hij weet de details verder niet. Aangezien ik veel vanuit thuis werk, heb ik gelukkig weinig problemen ivm planning en ziekenhuisafspraken.
Hier trouwens ook weinig bijwerkingen van alle hormonen gehad, gelukkig. Alleen een klein beetje buikpijn voor en na de punctie. Psychisch vond/vind ik het wel zwaar. Maar daar helpt dit forum gelukkig bij, kan je alles lekker van je af schrijven en je krijgt altijd steun van alle lieve dames hier :).

Baggal, geen nieuws lijkt me idd goed nieuws in deze. Maar snap dat je het even zeker wilt weten. Ben benieuwd!

Weija, wel fijn op zich dat je lekker druk bent. Dan gaat de tijd mooi vlug. Ik snap wel dat je niet zoveel hoop meer hebt voor deze ronde, maar ik hoop van harte dat je het mis hebt uiteraard. Ik duim voor je.

Rucio, fijn dat de terugplaatsing is gelukt. Een 9-celler, dat klinkt als een topper (dag 3 terugplaatsing, toch?). Heel veel succes! M'n duimen draaien!

Dazzle, ik ben ook benieuwd hoe het met je gaat! Testdatum komt idd al dichterbij. En Fruity, hoe is het bij jou? Nog last van spotting gehad?

Hier helaas nog steeds een beetje bruinige afscheiding. Wel minder dan gister lijkt het. Heb uiteindelijk toch niet meer gebeld, want ik neem aan dat ze toch niets kunnen zeggen totdat ze bloedonderzoek hebben gedaan en een echo en die heb ik toch morgenochtend gepland staan. Ik ben benieuwd wat de arts ervan zegt. Ik voel overigens ook nog niets van een naderende eisprong, maar dat was de vorige keer ook en toen groeide er wel iets. We gaan het zien. Ik heb wel een hoop te bespreken met m'n arts, vanavond nog maar even een lijstje op papier zetten, zodat ik niets vergeet.
Dankjewel Windmolen, dag 3 inderdaad en 0-10% fragmentatie.. klinkt goed dus nu hopen dat het blijft plakken!

Ik had trouwens vanochtend ook ineens veel bruinverlies maar jij hebt geen punctie gehad nu toch hè? Heel vreemd want na de punctie viel het bij qua bloed/bruin wel mee en vanochtend was het echt veel. De arts zei dat het geen kwaad kon en dat het waarschijnlijk weg zou gaan als ik met de crinone begin. Succes morgen!!
Animal bedankt, ik doe mijn best om rustig aan te doen, maar dat is best moeilijk. Vooral omdat ik me vandaag eigenlijk weer goed voel. Het is dat de gynaecoloog heeft gezegd dat ik rust moet houden en vandaag niet mag werken… maar voel me eigenlijk wel schuldig…

Rucio, ik hoop ook op super-embryo’s, maar ben zo zenuwachtig en bang dat er niks bevrucht is. Bij ons is er geen oorzaak gevonden en wie weet ligt het aan de bevruchting, of innesteling… er kan nog zoveel fout gaan…..zucht! Bij jou is er vandaag een embyro teruggeplaatst? Ben benieuwd hoe je dat hebt ervaren. Morgen kom ik je hopelijk vergezellen op het wachtbankje! Met crinone begin je dus pas na tp? Ik moest met utrogestan al na de punctie beginnen.

Diamond, ik ben ook blij dat we na zo lang verbouwen en een hectische verhuizing nu even meer rust hebben. Op de een of andere manier heb ik ook het idee dat dit goed heeft gedaan voor onze aantallen . Bedankt voor de lieve wensen, ik probeer niet te doemdenken, maar houd er wel rekening mee dat er van de 17 eicellen een heel aantal niet rijp genoeg zijn en dat we misschien niet zoveel overhouden. Ik zou zo graag even meekijken in het lab wat er nu gebeurt qua bevruchtingen…

Labgeek, ik heb altijd rond mijn eisprong veel vruchtbaar slijm, maar nu met de grote hoeveelheden hormonen (3x zoveel als bij mijn IUI’s), was het ook enorm veel. Ik vond mijn man rond die tijd ook meer dan zeer aantrekkelijk trouwens, dus de natuur zit weer mooi in elkaar ;-)
En succes morgen bij de punctie, ik hoor graag hoe het bij jou is gegaan!

Mevrouw Stippel, fijn dat het weer beter met je gaat. En mooi dat je weer zin hebt om te beginnen, lekker spuiten in je buik jassen ;-) Geniet nog even van je vakantie!

Abusu, bedankt! En ‘een gedroogde tomaat’?!? Werkt crinone hetzelfde als utrogestan? Want dan ben ik toch ietwat meer blij dat ik dit gebruik, al vind ik 6 bolletjes per dag wel een verschrikking. Als ik de nieuwe erin stop, druipt de vorige ronde van mijn vingers (ai sorry, wel heel plastisch beschreven..). Succes alvast voor de punctie zondag, krijg je ook verdoving? En bij jullie dus na 3 dagen terugplaatsing? Bij ons (umcg) na 2 dagen al, best vroeg vergeleken bij andere ziekenhuizen. Na 3 dagen wordt de rest ingevroren.

Love, welkom! Vwb vertellen aan familie: dat is bij ons heel geleidelijk gegaan. Tijdens IUI alleen mijn ouders en zus en wat vriendinnen, maar ging ik nooit veel in details. Bij de laatste IUI’s trouwens wel al meer. En richting IVF ben ik eigenlijk steeds meer gaan vertellen aan iedereen. Het is toch al geen normale gang van zaken en ik vind het wel fijn als mensen met ons meeleven. Mijn schoonzusje kwam vanmiddag langs en die heb ik het hele verhaal van de punctie verteld en zij vroeg of ze er nu de komende tijd nu juist wel of niet naar moet vragen. Vond het al lief dat ze dat vroeg, maar heb ook gezegd dat dit wel mag, dan krijgen we ook troost als het mis is. Maar het is voor iedereen anders, dus je moet doen waar je jezelf goed bij voelt!

Baggal, ik hoop het ook en ik probeer te relaxen… Tp zal morgen plaatsvinden (in Umcg altijd 2 dagen na punctie), maar dan moeten de bloeduitslagen en echo (ivm kans op overstimulatie) wel goed zijn….

Weija, bedankt! Jij zit in de wachtweken toch? Veel succes!

Windmolen, ik weet eigenlijk ook niet of we elkaar al kennen, ik lees wel al een tijdje je verhalen, dus het voelt wel zo ;-) Zoals hierboven al geschreven is het bij ons idd altijd terugplaatsen 2 dagen na punctie. Ik vind het ook snel, want lees bij vele anderen dat het later is. Maar onze arts zegt dat niet bewezen is dat dit meer zwangerschappen oplevert. Daar moet ik dan maar vanuit gaan, al lijkt mij een embryo wel sterker als deze al verder is gedeeld. Maar goed, ik ben een leek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven