Zwanger worden met IVF of ICSI (Deel 4)

10-05-2017 16:31 2999 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
.
:redrose: De stand van zaken
Wachten op start miillaa, Lilly53, Miekje (aug?), MevrouwStippel (aug/sept), sense (sept), flipje2 (sept/okt), Duufje, Diamond (sept), boulu, Zizo (nov/dec?), gelukspoppetje
Prikken & slikken rojali
Wachten op cryo-tp Animal, doces, windmolen, Dazzle_, smurff_4
In de wachtweken Abusu (27 aug), smurf112 (31 aug)
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(29/41)
okt
2014
okt
2015
<1 miljoen/ml zaadcellen, 2x mk (F☆18w, P☆12w), 1x vmk (☆6w) ICSI2 wachten op start
(sept)
VUmc
Dazzle_
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH
IUI:6x, IVF1: TP 5x, IVF2: TP 1x
IVF3 2 cryo's IVF1&2: NL
IVF3:Dusseldorf
Duufje
(39/43)
2013 Dec 2015 zeer slechte zaadkwaliteit
ICSI1: geen bevructingen, ICSI2: B☆
ICSI2 start mei '17. ICSI1 mislukt, ICSI2 juli ook mislukt ?
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
abusu
(39)
2014 2014 alleenstaand, schildklier, 9x IUI gehad
ICSI1 niet zwanger
ICSI2 verse tp niet zwanger
(1 cryo)
MCK
Animal2307
(36/36+)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) niet gelukt
IVF/ICSI3 wachten op uitslag NK-cellen, daarna cryo tp Dusseldorf
boulu
(?)
slechte zaadkwaliteit, PCOS, 1x vmk☆, aug '17 mk (☆12w)
miillaa IVF1.1 afgebroken, wegens allergische reactie IVF1.2 wachten op verder onderzoek
MevrouwStippel
(36/39)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
wachten op start
(±augustus '17)
AMC
Lilly53 verstoring LH, azoospermie ICSI1 wachten op start
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's ICSI2 start mei '17, 2e ronde aug'17? LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider
IVF1 wachten op start
(Sept)
Zizo
(33/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start (nov/dec?) afhankelijk van herstel
doces
(28/30)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit ICSI ICSI 1 mei '17 privé
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI gehad 1x IVF
IVF2 wachten op start september
windmolen
(32/38)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI gehad IVF/ICSI1 eerste TP mislukt, nog 2 cryo's over
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos
rojali Okt 2015 Jul 2017 HSG gehad, verkleving door chlamidia IVF 1 ?
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar IVF/ICSI Start prikken 5/8
X
Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames!
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.
:heart: Hartje gezien!
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.
:duckie: Bevallen
rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 11:17
62.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lieve meiden, heel erg bedankt voor jullie berichtjes ook hier. Echt zo waardevol hoe iedereen meeleeft.
Ik heb het hele verhaal bij het vervolgtopic neer gezet maar kan me voorstellen dat jullie daar niet graag lezen. We hebben in ieder geval gisteravond mooi afscheid van haar kunnen nemen, het was heel bijzonder. Helaas moest ik nog een curettage voor placentaresten maar nu gelukkig weer thuis!!
Ik hoop in oktober weer te kunnen beginnen voor de 4e ICSI behandeling (voor de verzekering gelukkig de eerste). Dus misschien dat ik dan weer wat intensiever mee ga schrijven ;). Ik volg jullie wel en duim voor de wachtbankers!!
Hoi Sef, vandaag inderdaad de terugplaatsing gehad! Ik was ook zo bang dat er geen bevruchtingen zouden zijn, vooral omdat er maar 5 eitjes uit 10 follikels waren gekomen. Woensdag stond ik al op het punt om zelf te bellen (hoezo ongeduldig?) en toen belde de arts een kwartiertje voor de maximaal afgesproken tijd en vertelde hij dat er 3 embryo's waren ontstaan. Ik was zo blij! Vandaag vond ik vooral erg leuk. Er was een arts, verpleegkundige en analist bij. Via de echo kon ik meekijken en je kan het embryo natuurlijk niet zien maar wel het puntje van het slangetje waar het embryo zich dan bevindt. We hebben zelfs een foto van de echo meegekregen. Vanmiddag vooral veel gegoogeld omdat ik niet wist dat een embryo ook 9 cellig kon zijn. Niet echt veel wijzer geworden, 8 cellen zou net iets beter zijn maar garanties heb je in dit traject toch niet. Nu de klok 2 weken vooruit kijken :-D
Lief dat jullie vragen hoe het op het wachtbankje gaat. Maar ik kan er niets zeggen, dames. Dan rustig mijn leven leiden en wachten totdat het zondag is. Ik ben er vrij rustig onder dit keer. Natuurlijk wil ik liever dat het nu zondag is, maar omdat er twee cryo"s zijn, sta ik er rustiger in.
Boulu, nogmaals heel veel liefs en sterkte gewenst. Erg ontroerend, het verhaal dat je in het vervolgtopic schreef. Xx
Boulu, ik ga zo je verhaal even lezen. Rot dat je nog een curretage hebt moeten ondergaan... Je klinkt wel ontzettend sterk meid! Erg knap van je. Dikke knuffel, je kan hem vast gebruiken.
Ik weet het nog steeds niet. Geen idee wat mijn man op dit moment denkt. We praten vooral over andere dingen. Als ik ongesteld wordt, zullen we wel een beslissing moeten nemen. Hij voelde (de vorige keer dat we het bespraken) voor al mijn opties wel wat. Dus ik denk dat de keuze bij mij komt te liggen. ZIjn excuus: "jij hebt er toch meer verstand van" Kan natuurlijk wel zo zijn, maar hij mag wel een mening hebben natuurlijk.

Dazzle, zet hem op! Fijn dat je er vrij rustiger onder bent. Cryo's leggen toch wat minder druk op het moeten slagen, vind ik. En op het andere forum lees je best vaak dat de laatste toch een plakker blijkt te zijn. Net of ze de beste voor het laatste bewaren.

Selin, wat naar dat je nog zo veel buikpijn hebt. Wat verwacht het ziekenhuis hoe lang je nog last hebt? Ik moet eerlijk zeggen dat ik na mijn laatste punctie ook lang "last" gehad heb. Hardlopen durfde ik niet (ook die enorme borsten pasten volgens mij niet eens in mijn sport BH, dus daarom ging ik ook niet), en volgens mij voelde ik af en toe een follikel/cyste knappen. Dat had ik even flinke steken in mijn lies en was het naar 1-2 uur over. Dat had ik ook als ik meerdere follikels had bij een IUI. Een enkele voelde ik nooit, maar meer wel. Bij de tp waren duidelijke cystes te zien op de echo. Was wel normaal, maar ik denk dat ik daar toch nog wel even last van gehad heb. Kon er verder wel om functioren, maar had dat pijnlijke gevoel wel 1-2 x daags.
Lieve Boulu: wat heb je liefdevol over jullie dochter geschreven :heart: . Sterkte met zowel lijf als geest de komende periode! Na jullie vakantie hoop ik dat jullie goed verder kunnen met Icsi.

Rucio: leuk hè die foto! Goed bewaren maar.

Weija: aantal follikels is ongeveer gelijk aan de 2e icsi. Toen op dag 13 punctie, nu dag 14. De grootste zijn nu al wel groter dan toen.
Men zegt bij het MCK dat hun proef om 300 IE voor te schrijven geen bewijs heeft opgeleverd dat het beter werkt dan 225 IE (hun maximum), maar voor mij lijkt het wel te werken. Bij de eerste icsi had ik 225 IE en toen was op dag 16 punctie met slechts 3 eicellen (2 embryo's) als resultaat.

Windmolen: als de kleinere follikels nog bijtrekken en er eicellen inzitten heb ik hetzelfde resultaat als de vorige keer. Toen 5 eicellen waarvan 4 bevrucht zijn en 2 er goed doorgedeeld zijn. Ik hoop weer op 5, maar nu met meer goede embryo's als resultaat.

Sef: Crinone werkt hetzelfde als Utrogestan, maar is een gel die maar 1x per dag ingebracht hoeft te worden. In principe dus fijner, maar ik had meer bijwerkingen (moeheid, opvliegers) en de menstruatie erna met dat stolsel vond ik echt horror. Dus toch maar weer Utrogestan en 10 dagen inlegkruisjes :biggrin: Heb jij wel een inbrengbuisje voor de Utrogestan? Die werkte bij mij goed. Verse terugplaatsing gebeurt inderdaad na 3 dagen. Resterende embryo's laten ze doordenken tot dag 5 en als dar goed gaat worden ze dan ingevroren. Ik dacht dat dat redelijk standaard was. De voordelen voor het een of het ander weet ik niet precies.
WTF?
Boulu : ik heb je verhaal ook teruggelezen. Wat mooi en sterk verwoord. Tranen in mijn ogen tijdens lezen. Respect voor jullie beide. Sterkte komende tijd!
Hoi allemaal!

Nou ben inmiddels bijna een weekje aan het prikken en iedereen had gelijk, je leert het snel ;-)
We hebben inmiddels een lekker systeem, vriendlief maakt alles klaar en ik prik. Zo gedaan inmiddels en nauwelijks pijnlijk.

Dinsdag teruggeweest na 3 dagen prikken en alles groeide goed. 5 follikels boven de 10mm en nog een stuk of 6 iets kleiner. Morgen moet ik terug om te kijken hoe het dan gaat, de verwachting dinsdag was dat ik zondag of maandag de punctie zou kunnen krijgen.

Ben erg benieuwd!

Voel me inmiddels ook wel flink vol. Mega bolle buik en alles erin gevoelig.
Maar verder gelukkig nergens last van.

So far so good :)

Welkom Love22!! Hoop dat je snel kan starten. Bij mij duurde het een paar maanden voor ik kon starten. Moest wat onderzoeken opnieuw doen ivm een wissel van ziekenhuis(doen ze niet altijd) en ging daarna zelf op vakantie dus heb toen even gewacht.. En toen moest ik nog even wachten door een cyste :-( . Maar bij iedereen is het anders. Ligt aan het ziekenhuis, hoe druk het is per ziekenhuis. Ik zou het gewoon even vragen bij je intake in eindhoven.

Heb zelf ook best getwijfeld wie ik het nu wel of niet moest vertellen. Aan de ene kant wilde ik het aan niemand vertellen, aan de andere kant merkte ik ook wel dat het op dit moment best een groot deel uitmaakt van mijn leven en voelde het goed om te delen met mensen die dicht bij me staan. Het hielp me om de situatie te accepteren en als ik even in de put zat snapte iedereen het. Dus uiteindelijk ben ik er vrij open over geweest tegen ouders, broers en zussen en goede vrienden die ik vaak spreek. Op werk weet alleen naaste collega en manager het. Vind ik toch anders ;-)

Achteraf gezien heb ik geen spijt van de openheid, wel dat ik het vrij vroeg in het proces al gedeeld heb met mensen. Het duurde daarna een paar maanden voor ik kon starten en het helpt niet mee als je zelf ongeduldig bent en je moet anderen ook iedere keer vertellen wat de status is. Dat zou ik dus wel anders doen de volgende keer.
Boulu wat een mooie post in het vervolgtopic. Hoe dubbel ook, 'mooi' om te lezen dat jullie zo goed afscheid van haar hebben kunnen nemen. En fascinerend he dat -hoe klein ook- alles erop en aan zit.
Wel vervelend dat je toch nog gecuretteerd moest worden. (Hoewel het heel vaak voorkomt bij deze manier van opwekken hoop je toch dat het bij jou niet hoeft.)
Heel veel sterkte de komende lastige tijd. :hug: :hug:
Neem de rust en tijd om samen het verdriet te bespreken en te voelen.

Wat een fijn vooruitzicht dat jullie in september op vakantie gaan. Mij heeft de vakantie na X mij iig echt goed gedaan. Hopelijk is dat voor jullie ook zo.

En dan daarna weer door voor icsi 4 voor een mooi broertje of zusje voor jullie dochtertje.
Labgeek succes vandaag met de punctie! Op naar een mooie score.

Abusu wat fijn dat jij dan toch 300 IU mag spuiten als dat zoveel verschil maakt in aantal follikels. Vanavond de Ovitrelle en dan zondag al de punctie. Spannend!
Ik kom alleen even melden dat in nog meelees ;-)
Heb even niet zoveel zin om actief mee te schrijven, maar ik blijf jullie in de gaten houden en laat het weten zodra wij weer gaan beginnen met poging 3 en word dan zeker ook weer actiever.
Het gaat een stuk beter gelukkig inmiddels. Hoewel ik er wel nog steeds heel erg rekening mee hou dat het ons allemaal misschien wel niet meer gegund gaat zijn, heb ik wel weer een beetje hoop terug (ik heb al eens laten zien dat ik maar 1 tp nodig heb) en probeer geduldig te wachten. Dat is meestal niet mijn sterkste kant, maar nu is het denk ik wel verstandig om mij lijf en geest even rust te geven. Ik wil wel heel graag poging 3 dit jaar nog doen, maar dat moet ook wel haalbaar zijn denk ik. En anders niet. Een oude moeder word ik toch al :-), dan maken die paar maanden ook niet meer uit.

Iedereen heel veel succes gewenst en ik hoop hier de komende tijd alleen nog maar goed nieuws te lezen.
Weija gelukkig is het sinds gisteren al minder geworden. Alleen de eerste 2 dagen waren even heftig. Hoe vergaat het met jou in de wachtweken? Is het een beetje vol te houden?
Love Welkom! Mij is ivf en de bijwerkingen heel erg mee gevallen het zwaarste vond ik de wachtweken en bijwerkingen van utro. Maar iedereen ervaart het weer anders. De eerste keer vond ik ook erg spannend omdat je niet weet hoe je het zelf zou ervaringen. Mijn advies zou zijn laat het op je afkomen. Mijn familie en vrienden wisten het al vanaf het begin toen wij begonnen met IUI op zich ben ik daar altijd erg open en duidelijk over geweest. Hopelijk heb je steun aan dit forum, we weten allemaal hoe het is en vraag maar raak hoor!
Baggal heb jij al wat gehoord over de uitslag? Idd wat je gisteren zei geen nieuws is goed nieuws!
Windmolen gelukkig zeg dat scheelt weer, vind die ovulatietesten altijd zo’n gedoe. Lief dat je het vraagt hier gaat het alweer stukken beter en de menstruatie lijkt alweer af t zwakken. Vervelend zeg nog steeds last van dus. Hoe is het vanochtend gegaan heb je al wat meer duidelijkheid waar het bruinverlies vandaag kan komen?
Sef de resultaten zijn prachtig hoor mag je trots op zijn, het was een goede keuze! :yes: Ja, snap ik het liefst kijk je het hele proces mee. Na de punctie ben ik op youtube gaan zoeken naar filmpjes over hoe het in het lab te werk gaat. Zodat je toch een beetje kan begrijpen hoe alles te werk gaat. Heb je al iets gehoord over de bevruchtingen? Spannend zeg ik duim voor je!
Rucio wow mooie score 3 embryo’s, hoop dat ze allemaal mee mogen doen met de poging. :yes: Bijzonder he zo’n 1e TP en zo leuk dat je mee kan kijken en een foto krijgt. :flirting:
Dazzle goed om te horen dat je het rustig afwacht en naar zondag toeleeft. Erg sterk van je ik zou het niet kunnen denk ik haha.
Boulu ik zal zo je verhaal gaan lezen, maar wil even zeggen ik het erg bewonder hoe sterk jij erin staat. Dikke knuffels voor jou en wens je heel veel sterkte! :hug:
Smurf wat een goede samenwerking samen! Dat zijn al mooie aantallen! :yes:
Duufje bedankt voor je berichtje fijn om even iets van je te horen. Gelukkig dat je er stapje voor stapje weer wat vertrouwens in krijgt, het is ook niet niks en gun jezelf nu even weer de rust om weer te kunnen opladen voor een nieuwe poging. Veel sterkte gewenst :hug:

Hier gaat het weer stukken beter mijn ms zit aan zn einde bijna..had woensdag het zkh gemaild, maar nog steeds niks terug gehoord terwijl ik normaal dezelfde dag een reactie krijg.. :sarcastic: Mssn toch maar ff bellen dan..
Shine bright like a diamond
Ff een egopost: heb m'n echo gehad en het blijkt dat m'n cyclus inderdaad van slag is. Het zag eruit (ook van de bloedwaardes) alsof ik pas net ongesteld was. Dus mogelijk is het bruinverlies van nu een soort van ongesteldheid. Waarom dat zo kort op m'n vorige menstruatie komt, geen idee. Die menstruatie was wel een beetje aan de korte kant, ook al had ik wel echt volop bloedverlies. Of er toch iets van een zwangerschap is geweest kon de gyn niet zeggen, dan had ik bloed moeten laten prikken. Maar gezien de negatieve testen betwijfel ik het. Allemaal raar, maar het kan een keer voorkomen, zei de gyn.
Ik moet volgende week terugkomen om bloed te laten prikken om te zien of er dan iets gebeurd. Als niet dan moet ik weer clomid slikken. Maar ik ga eerst vanavond met m'n man de planning bespreken, want we wilden eigenlijk in september op vakantie en zoals het er nu naar uitziet zouden we op z'n vroegst net begin september een terugplaatsing kunnen doen. Dus mogelijk slaan we deze ronde dan maar over.
Ben natuurlijk wel teleurgesteld, maar ergens ook een klein beetje opgelucht merk ik. Ik hoef nu iig niet door te gaan in een rare cyclus met bloedverlies. En het verklaart ook waarom ik endo-pijn voelde de afgelopen dagen, als dit idd een soort menstruatie is. Dan hoef ik ook niet bang meer te zijn dat m'n endo heftiger wordt omdat ik er last van heb midden in m'n cyclus. Maar baal uiteraard wel dat het nu weer langer wachten betekent.
Even een snelle reactie! Ik reageer morgen op de rest.

Vanochtend punctie gehad en 14 eicellen in totaal. Vond de punctie echt reuze meevallen en had alleen naproxen als pijnstiller. Links had ik 10 eiblaasjes en ik dacht dag die het meeste pijn ging doen maar daar voelde ik bijna niks. Rechts was iets pijnlijker en daar had ik er 5. Uiteindelijk in het lab 14 eitjes gevonden. Mijn man zijn sperma was ook goed genoeg voor de 14 eicellen. Nu hopen dat er goede bevruchtingen zijn. Maandag hopelijk terug plaatsing.

Ik moet helaas maandag wel op controle en 2,5 liter per dag drinken omdat er links zoveel waren. Hopelijk is dat dus goed!

Voor nu trek ik me terug op de bank met Netflix, water en thee! En wachten tot Maandag
Windmolen: Dat is zeker gek, te meer als je voorheen altijd een constante cyclus had. Maar het is wel een verklaring en idd wat je zegt: langer wachten is nooit prettig in een traject waarin alles al veel te lang duurt voor je gevoel. Ik hoop dat je cyclus zich snel weer hersteld en dat je helemaal klaar bent voor de volgende terugplaatsing.

Fijn dat het weer wat aan het afnemen is Diamond en hopelijk kun jij je ook over niet al te lange tijd klaar maken voor de 2e poging.

Smurff: Het is wel fijn dat mensen er rekening mee kunnen houden. Al vond ik het soms ook bloedirritant als mensen vroegen of ik nu al zwanger was dus ik heb anderen (m.u.v. een vriendin die zelf in de MMM zat) nooit verteld wanneer we precies een terugplaatsing hadden. Een collega heb ik destijds wel verteld dat we de eerste echo hadden en ik kreeg haar geluksketting toen te leen. Heel lief en op mijn werk wisten ze wel dat ik in de MMM zat. Uiteindelijk ben ik in mijn FB aankondiging na 20 weken wel vrij open geweest zo van ''close family and friends know that its been a long journey with lots of tears along the way...bla-bla bla...'' Schamen voor de MMM doe ik niet, ik geloof niet in dat sociale taboe.

Abusu: Jij mag ook binnenkort weer opp de wachtbank! Het voordeel van een 5 daagse embryo, een blastocyst is dat dit al een sterk embryo is. Soms wordt er eerder teruggeplaatst met vers omdat de omgeving van de baarmoeder beter is dan die van een lab. Al heb ik ergens altijd het idee dat wanneer een embryo dag 5 niet haalt, hij het dan ook niet in de baarmoeder zou redden - maar dat is puur mijn gevoel.

Rucio: Fijn - heel veel succes in de wachtweken nu! De eerste is meestal wel te doen, de tweede ronduit irritant.

Labgeek: Hoe is het gegaan vanmorgen? Je FM's waren goed dus ik hoop op een mooie opbrengst voor je.

Dazzle: Ja - het hebben van cryo's is een geruststellende gedachte inderdaad. Al hoop ik dat je daar voorlopig niet over na hoeft te denken meis en dat we e-i-n-d-e-l-i-j-k de smileys voor jou van stal kunnen halen. Je hebt al veel te lang moeten wachten naar mijn smaak.

Fruity: Wanneer ga je testen?

Duufje: snap je overwegingen om even in de meelees-modus te gaan. Ondertussen hoop ik dat alles goed gaat met de transactie/verhuizing naar jullie nieuwe woning en dat je je dan vol geode moed toch ook weer op de volgende poging kunt storten. Je wordt er idd wat cynisch van, maar die paar maanden ouder zijn maakt idd weinig uit. Al blijft het onaangenaam.

Weija: Snap dat je er zo in zit hoor. Na een aantal TP's uit de ronde verlies je toch een beetje hoop - al zegt dat soms niets. Soms is het net de laatste cryo die pakt (alsof ze die voor het allerlaatste bewaard hebben).

Hier heb ik toch maar even het ziekenhuis gebeld. Ben idd een low risk patient voor GTT/Diabetes. Maar...ik heb al tijden geen midwife gezien en dat was niet ok. Ik had regular check-ups moeten krijgen. Ik verbaasde me al zo dat mijn collega zo veel vaker afspraken had dan ik. Gelukkig heb ik tussendoor wel echo's prive laten doen en het is ook niet meteen een ramp, maar slordig is het wel. Lange leve de organsiatie bij de NHS. Maar goed, ik ga volgende week vrijdag maar even langs voor controle.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Crosspost Labgeek: Klinkt als een mooi aantal! Nu de relax modus in! :cheer:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
He Windmolen, wat balen! Ik snap je twijfels met je vakantie en dan mogelijk tp. Misschien toch maar een maand overslaan? Dan kun je op vakantie zonder zorgen en hopelijk opladen voor de volgende tp.

Boulu, het is zo heftig wat je allemaal hebt meegemaakt. Er zijn al zoveel mooie woorden geschreven, daar sluit ik me zeker bij aan. Ondanks alle ellende vind ik het wel heel erg fijn om te lezen dat je weer drie nieuwe pogingen hebt. Ik hoop zo dat je het verdriet met je man en je dierbaren kunt delen en steun hebt in je omgeving. Dit is niet niks. Nogmaals heel veel sterkte! :lips: :hug:

Ik kan het op dit moment op het forum niet allemaal heel goed volgen. Ik lees gelukkig ook weer goede berichten met mooie follikelmetingen en goede scores bij de puncties. Fijn dat er ook weer positieve berichten zijn!

Zelf zit ik nog flink in de lappenmand. Ik heb het zkh gebeld. Ze bellen me vanmiddag terug. Ik zet in op een nieuwe icsi-poging met een start eind dit jaar. Ik hoop zo dat het zkh hiervoor tzt groen licht gaat geven. Daar hou ik me nu aan vast. Voor nu is het belangrijk dat ik de oude weer word. Dat is bij lange na nog niet zo. Ik kan een klein stukje wandelen, maar dan komt de buikpijn terug en ik ben ook nog niet van de pijnstillers af. Ik slik acht paracetamol per dag en ondanks dat ik zo nu en dan probeer af te bouwen, lukt me dat niet omdat ik dan te veel pijn krijg. Ik merk dat het me niet meevalt allemaal. Heb gelukkig veel visite, waarmee ik dit kan bespreken en ik vind het ook erg fijn om dit forum als uitlaatklep te hebben.
Weet dat ik met jullie meelees en meeleef. Ik kruip zo nu en dan even onder een steen. Ik moet er mentaal weer bovenop komen en heb even niet de kracht hier heel erg actief te zijn. Mezelf kennende gaat dat zeker lukken. Nu eerst in de rust. In september gaan we nog op reis, dus ik hoop daarna weer fris te zijn.

:lips: :lips:
Zizo even een snelle tip: kan je niet beter Naproxen slikken? Dat moest ik van tevoren slikken bij HCG (? uh, dat eileiderspoelgebeuren, weet ff de afko niet meer), en heb t ook gebruikt tijdens mn eerste pijnlijke menstruatie na kijkoperatie, paracetamol hielp toen idd geen zier. Naproxen schijnt beter dan paracetamol te werken bij allerhande baarmoederlijke pijnen. Ik zou t ff navragen bij je arts!
-sense- wijzigde dit bericht op 11-08-2017 15:55
17.90% gewijzigd
Wowww! Wat super veel reacties....echt super bedankt!!

Ik denk toch dat ik alles nog even stilhoud, maar inderdaad die opmerkingen links en rechts over tijd voor kinderen blabla word ik wel beu.

Verhuizen zitten we al middenin, 1 sept de sleutel maar dat komt wel goed. We zijn ook nog niet gestart dus als we daar beland zijn wonen we er al bijna.

Ik ga alles zsm uitgebreid lezen om iedereen beetje te onthouden hihi... druk topic!

Succes allemaal en fijn weekend!
Baggal, testmoment staat bewust niet in de tabel. Wil dat deze ronde even voor onszelf houden. Lief dat je er naar vraagt.

Wat betreft vertellen in omgeving; werk, ouders en broers weten. Werk in klein bedrijf en sommige dagen zit ik alleen, als ik dan een punctie heb moet er vervanging zijn, zodoende.
Ouders weten van tp etc. Deze ronde hebben we niet gezegd wanneer we gaan testen. Zijn we ook nog niet overuit. Iedereen krijgt ergens volgende week te horen :rofl:
Even tijd voor een wat uitgebreidere reactie.

Allereerst, Boulu, ik heb je verhaal gelezen op het andere forum. Wat beschrijf je het mooi. Fijn om te lezen dat jullie rustig afscheid hebben kunnen nemen van jullie mooie meisje. Heel veel sterkte nu met het verwerken van het verdriet. Fijn dat jullie in september nog even op vakantie gaan. Hopelijk helpt dat bij het verwerken. Dikke knuffel!

Rucio, is 9 cellen niet juist beter dan 8? Dat betekent toch alleen maar dat er één cel net wat sneller was met delen? Ik zou zeggen, hoe meer cellen op dag 3 hoe beter, of is dat te simpel gedacht? Iig is 0-10% fragmentatie heel goed. Al klopt het ook weer wat je schrijft, je hebt geen garanties. Maar rustig verder broeden :).

Dazzle, respect dat je zo rustig blijft! Hou dat maar lekker zo vast! Ik ben heel benieuwd naar zondag, ik hoop het zo voor je!

Abusu, succes alvast met de punctie! Ik hoop ook op veel goede embryo's voor jou!

Smurf, hoe was je echo vandaag? Klinkt alsof er een mooi aantal aan het groeien is!

Labgeek, wauw, hele mooie score, zeg! Ik duim dat je ook lekker veel bevruchtingen krijgt. Nu mooi rustig aan doen, lekker netflixen idd, haha.

Baggal, fijn dat je geen diabetes hebt. Maar wat raar met die midwife-afspraken. Hadden ze jou daarover moeten contacteren dan? Gelukkig heb je idd genoeg andere controles gehad.

Zizo, ben je nog gebeld door het ziekenhuis? Zo vervelend dat je je nog zo ziek voelt. Ik hoop wel echt dat je je voor je op vakantie gaat veel beter voelt. Gaan jullie een hele actieve vakantie doen? Of valt het mee? Waar gaan jullie heen (als je het wilt delen, hoor, wij zoeken nog inspiratie voor onze eigen vakantie ;)). Hopelijk kun je daarna over niet al te lange tijd weer verder. Dikke knuffel voor jou.

Fruity, je houdt het spannend, haha. Nou, we horen het dan wel, ergens volgende week ;). Ik duim!
Even kort, want ben aan het werk.
Heb vanmorgen eerst bloed geprikt en daarna echo. Ik heb wel wat vocht in mijn buikholte en ook mijn bloed is iets ingedikt. Wel hebben we 7 bevruchtingen, waar we superblij mee zijn! Het was nog even spannend of de terugplaatsing wel door zou gaan gezien de uitslagen, maar het mocht! Nu dus een embryo 4 cellig aan boord. We hebben al een echo-foto en ook heeft mijn man foto's gemaakt van het beeldscherm van de analist. Leuk om het stipje in mijn baarmoeder te zien!
Morgen reageer ik verder!
windmolen schreef:
11-08-2017 17:08

Baggal, fijn dat je geen diabetes hebt. Maar wat raar met die midwife-afspraken. Hadden ze jou daarover moeten contacteren dan? Gelukkig heb je idd genoeg andere controles gehad.
[
De NHS is understaffed en zit financieel in zwaar weer. Iedere keer dat ik kom zie ik een andere arts / vlos / etc. In Engeland krijg je een dossier mee dat je zelf moet meebrengen naar elke afspraak. Nu ben ik iemand die dat hele dossier van te voren inleest. En toch zijn er dingen die niet gemeld worden, gemeld hadden moeten worden, etc. Bijvoorbeeld de GTT test resultaten, whooping cough (kinkhoest) vaccinatie en andere dingen. Ze hebben er zelf geen antwoord op waarom de organisatie zo slecht loopt. Het is niet voor niets dat ik weinig vertrouwen had in IVF onder de NHS (natuurlijk krijgen ze mensen wel zwanger, maar ze hebben de one size fits all approach)...

Ja - de midwife had mij moeten contacteren voor een vervolgafspraak. Ik voel Sweet Pea wel en heb heel veel echo's gehad, maar het loopt gewoon niet lekker. Mijn collega heeft dezelfde ervaring en ook de dochter van mijn man. Het is niet anders...
Baggal wat slordig zeg! Heel goed dat je er zelf zo bovenop zit. Wat een goed nieuws dat je geen diabetes hebt!

Windmolen ik dacht inderdaad ook: hoe meer cellen, des te beter. Maar in de zeer summiere info die ik erover heb gevonden staat dat gelijkmatiger delen de voorkeur heeft. Dus liever 6 cellig ipv 7 cellig of 8 cellig ipv 9 cellig. Op internet zie ik vaak 2, 4, 6, 8 of meercellig voorbij komen maar 9 cellig niet dus. Ik denk dat meercellig meer dan 16 is maar ik weet het ook niet zeker. Ik heb ook niet meer zo de behoefte om te googelen (misschien morgen wel weer hoor haha). Ik voel me goed, heb weer energie. Alleen last van opvliegers van de crinone en gigantische borsten :-P)

Duufje en Zizo, ik snap heel goed dat jullie het nu niet zo goed kunnen opbrengen om volop mee te schrijven. Neem jullie tijd, ik denk aan jullie.

Sef wat een topnieuws! Op welke dag heb jij de terugplaatsing gehad? Hopelijk zitten er ook veel cryo's bij. Welkom op het wachtbankje.

Labgeek, wat fijn dat het allemaal zo is meegevallen! En een mooie score hoor. Lekker rustig aan nu en veel drinken.

Abusu, alvast veel succes!!

Bedankt voor alle berichtjes! Leuk om te lezen. Fijn weekend voor jullie allemaal.
Hier weer even aan het twijfelen! Ustrogestan 100 Mg moet ik 3x per dag twee bolletjes vaginaal in brengen.

Op doosje en bijsluiter staat oraal.... Google weer geraadpleegd maar word weinig wijzer buiten dat het super smerig is. Kunnen jullie mij weer helpen?

Wat zou ik zonder jullie moeten!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven