Geld & Recht alle pijlers

Lening afsluiten?

08-08-2017 12:07 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Ik overweeg een lening af te sluiten van ongeveer 3000 euro.
Liever doe ik dat niet, maar ik ben de afgelopen maanden geconfronteerd met onvoorziene noodzakelijke kosten. Ik heb nog wel wat spaargeld, maat dat zou dan bijna helemaal op zijn in 1 keer. Ook heb ik nog een vakantie staan die ik al helemaal betaald heb en niet onderuit kan. (Annuleren)

Nu staat het idee van lenen me helemaal niet aan en schaam ik me ervoor. Toch valt het bedrag wel mee en ik verwacht dat ik het binnen een jaar al afbetaald kan hebben.
Ik weet zeker dat als mijn moeder dit hoort ze het zou willen lenen. Maar dat wil ik liever niet: ik los het graag zelf op.

Iemand ervaringen met lening afsluiten? Wel of geen goed idee?
Als je geen gekke dingen doet, kan je gewoon op je (al betaalde) vakantie, toch? Dan maar geen dure excursies en zo. Bedrag betalen van je spaarrekening en daarna weer lekker sparen wat je afgelost zou hebben. Opgelost toch?
Zonder oorzaak geen gevolg
Jullie hebben gelijk. Lenen is geen goed idee. Na mijn vakantie ben ik dan bijna blut. Maar ik krijg dan twee maanden later alweer eindejaarsbonus. En verder heb ik gewoon een baandere waarmee ik alles kan betalen. Dus dat moet helemaal goedkomen :-)
Ik zou dat, whatever dat is, van mijn spaargeld betalen en daarna keihard sober leven. Of van mijn moeder lenen en dan keihard sober leven om mijn moeder terug te betalen.
Gewoon betalen van je spaargeld en de maanden daarna wat minder uitgeven, zodat je weer wat hebt voor als je op vakantie gaat. Je denkt immers wel af te kunnen lossen, dus er is ruimte in je bestedingspatroon om je spaarrekening aan te vullen.

Je moeder vragen zou ik niet doen, je kunt dit best zelf oplossen als ik het zo lees.
Een schuld hebben is zoooooo vervelend. Niet doen meid. Betaal het bedrag van je spaarrekening en ga daarna je best doen met opnieuw sparen.
Mocht je heel erg moeilijk komen te zitten kun je altijd nog bij je moeder aankloppen, maar de beste manier is zuinig zijn en aanvullen die buffer!
Succes!
mick87 schreef:
08-08-2017 12:15
Hmm misschien toch mijn moeder maar vragen dan...

Je hebt dus gewoon geen zin om zuiniger te doen en wil boven je stand (blijven) leven?
:facepalm:
S-Groot schreef:
08-08-2017 16:11
Je hebt dus gewoon geen zin om zuiniger te doen en wil boven je stand (blijven) leven?
mick87 schreef:
08-08-2017 16:16

Je kunt wel een facepalm plaatsen, maar het lijkt mij een heel terechte vraag.
Tr0tter schreef:
08-08-2017 19:51
Je kunt wel een facepalm plaatsen, maar het lijkt mij een heel terechte vraag.
Ik denk dat Mick het heeft over 'boven je stand leven'. Dat zie ik nergens namelijk. Ze heeft onverwachte kosten gehad. Heel vervelend, kan gebeuren.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-08-2017 16:16
Reden: ivm trollen
0.00% gewijzigd
pipo1942 schreef:
09-08-2017 15:51
ik zou eerst maar eens harder gaan werken
En jij je grote mond houden want ik zie je alleen maar kutreacties geven in allerlei topics.
heerlijk
pipo1942 schreef:
09-08-2017 15:57
heerlijk
Ik zal het melden.
Waarom wil je liever je lenen en je spaargeld behouden, dan niet lenen?

Zelfs lenen van je moeder snap ik niet als je het spaargeld hebt. Gebruik je spaargeld en ga bij je moeder lenen als je daarna nog onvoorziene zaken hebt. Owja, en vertel je moeder wel alvast dat je geen reserves meer hebt.
vaiana schreef:
08-08-2017 12:10
Als je nu een annuleringsverzekering afsluit voor je vakantie kun je hem vlak van te voren nog annuleren. Ik zou nooit een lening afsluiten iig.
ik verbaas me erover dat er mensen zijn die echt denken dat dit kan
Als je dat bedrag geleend hebt, kan je dan van je vaste inkomsten de maandelijkse terugbetalingen makkelijk dragen (en heb je dan ook nog wat over om te sparen en een nieuwe buffer op te bouwen zodat deze lening echt eenmalig was)? Zo ja, dan zou je het kunnen overwegen. Maar alleen als je dat geld NU nodig hebt.
minnimouse schreef:
08-08-2017 20:39
Ik denk dat Mick het heeft over 'boven je stand leven'. Dat zie ik nergens namelijk. Ze heeft onverwachte kosten gehad. Heel vervelend, kan gebeuren.
Dat dus. Er worden weer gelijk allerlei aannames gedaan en veroordeeld. Daar hou ik niet van. Mensen kennen me niet eens en trekken alweer gelijk allerlei conclusies aan de hand vamet een topic. Ik leef niet boven mijn stand en werk vaak zo'n 50 uur per week.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven