Viva la mama

04-02-2009 12:47 1602 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het verderleutertopic voor de eindelijk aan de slag mama's

naamAnanADLReginaRebelsJanneJessieLieveLieveBloemParelH5BiebMHRoosEllenDiamondReginaBloempjeKrissieMarielle (Miss W)AnAnADLElesMH

BiebRebelsJanne
Even een vraagje aan H5, Regina, ADL, Bloem, Rebels,AnAn, Jessie en Jannes

Hoelang slapen jullie kindjes nu nog overdag?

En hoelaat gaan ze s'avonds dan slapen?

Ik merk nl dat sem begint terug te lopen qua middagslaap

maar toch ook nog wel redelijk wat middagen heeft waarbij hij 2,5 uur pakt.

Ben eens benieuwd hoelang ze bij jullie slapen smiddags met deze leeftijd.
Hier alles prima, we hebben deze week vakantie geboekt voor de zomer.

We gaan in juni lekker 1,5 week naar de zon in mallorca.

Hebben er nu al veel zin in.

Verder weinig nieuws....
Hoi hoi,

Weer eens even een berichtje van mij. Felix ligt nog steeds in het ziekenhuis, maar het drinken gaat steeds beter. Alleen nog niet gehoord wanneer hij naar huis mag. Dus dat is wel jammer. Verder is het een heerlijk mannetje. Gisteren er ook achter gekomen dat een mannetje alle kanten op kan piesen, ook in zijn eigen gezicht! :-) Gekke druif!

Parel, Nova slaapt maar 1 keer per dag. Ergens rond een uur of 12 gaat ze erin en we mogen blij zijn als ze dan anderhalf uur slaapt.

Nou, ik ga eten en me voorbereiden op een drukke dag. Moet weer naar de dokter, want verga echt van de pijn. Slapen is echt een drama.
Wauw, bieb, ik las goed nieuws op de site!

Wat heerlijk dat felix zo goed heeft gedronken!!

Wel heel jammer dat hij nog niet naar huis mag, ik hoop zo dat ze vandaag goed nieuws voor je hebben.

Dat kleine mannetje hoort natuurlijk gewoon bij jullie thuis.

Hihi, ja dat piesen moet je wel een tijdje aan wennen hoor haha

Wat slaapt nova nog weinig dan zeg!!

Maar zij is in de ochtend wel een lange slaper toch?

Succes bij de dokter, hopen dat er eindelijk iets wordt gegeven waardoor de pijn minder wordt.
De dag begon hier vanmorgen echt als vrijdag de 13e.

Sem stond te op ons bed en ineens zie ik hem zo een salto mortale maken op de grond met het dekbed in zn handen.....

janken niet normaal meer! bleek dat ie echt flink hard op zn tong had gebeten, arme kleine vent

Aai, arme Sem..... Moettie ook maar niet zo raar doen op de vroege ochtend, haha.

Vakantie klinkt goed hoor! Wordt ook wel eens tijd dat jullie weer lekker weg gaan!

Wij zitten dit jaar te denken aan twee vakanties. Eentje samen met kids in een vakantieparkje in Nederland met groot zwemparadijs en nog een keertje weg met z'n tweetjes om te gaan duiken, hebben er zin in!!!!

@Bieb; drinken gata nu dus goed met kleine man, fijn hoor! Nu hopen op snel een antwoord dat hij lekker mee naar huis mag zeg. En ja, ook hier moeten we erg wennen aan een piemel..... Gister een meeting gehad met de pufclub en daar is er eentje die de kids ook dicht op elkaar heeft (14 maanden verschil maar) en zij heeft het net andersom; eerst een jongen en nu een meid. Zij moet dus erg wennen aan al die plooien en de poep die echt overal gaat zitten, haha.

Hoop dat de dokter je helpen kan want het is echt zwaar klote dat je je nog steeds zo naar voelt.

@Zitah; wat een drama voor je meisje zeg.... Hoop dat ze niet een heel poeptrauma eraan overhoudt wat de boel dikt dan dus echt alleen maar verder in..... Wat een lange weg hebben jullie dan nog te gaan dat ze het over 3 maanden hebben, hoop dat jullie het ergste nu wel gehad hebben.

Gooit je gedachtes wel even weg van het zwanger worden of denk je er nog iedere seconde aan?

@Marielle; wat mij betreft ben je iemand die hier niet veel komt maar wel eentje die er echt bijhoort hoor!

Trouwens; mijn mannetje was het niet van de amandelen hoor.... Jannes misschien? Ik geloof dat Daan daar wel aan geholpen moest worden namelijk.

@Krissie; joeghei!!!! Brammie kan weer kakken!!!!!

Fijn dat je nu zo goed geholpen wordt trouwens! Gewoon even iemand die je serieus neemt is al fijn zodat je je verhaal kwijt kunt en echt geholpen kan worden!

Kabouter is hier echt uit haar doen. Ze is al een paar weken erg drammerig en heeft een zeer kort lontje. Dinsdag en vandaag moest ze ook zomaar huilen bij het kdv toen ik wegging (ze huilde wel eens als ik haar ophaalde maar nooit eerder met wegbrengen) en ze hangt steeds aan m'n broek. Er komen hoektanden door maar of dat het enige is??? Misschien ook wel een tik meegekregen van de komst van smurf en alle drukte daaromheen. Gister besloten weer even goed streng tegen haar te zijn, als ze verdriet heeft zijn we er voor haar maar dat gedram en gegil moet maar eens over zijn want ze wordt gewoon een vervelende heks.....
hee Mh,

2 keer op vakantie klinkt ook heerlijk hoor!

Met zn tweetjes weg is toch ook gewoon erg lekker?

Wij zijn normaal heel erg van de doe-vakantie maar met sem zijn strakke ritme/regelmaat is dat niet te doen.

Daar komt bij dat hij een bloedhekel heeft aan autorijden.

Dus het wordt dit jaar echt een hang op het strandvakantie :-)

Ook niet erg hoor na alle drukte.

Oei dus kabouter heeft het zwaar?!

Misschien idd wel de drukke tijden en de komst van broertje,

het zal er ongetwijfeld inhakken denk ik.

Maar met die leeftijd is het ook wel echt iets wat nu gaat komen hoor.

Negeren werkt hier toch het beste en soms een beetje extra aandacht op zn tijd ook wel.

Hoe slaapt het broertje van kabouter trouwens?
Maaike slaapt ongeveer tussen de 1,5 en 2,5 uur op een dag.

Bij uitzondering korter of iets langer. (maar dat gebeurt niet zo vaak). En soms slaat Maaike weleens haar slaap over, meestal als we weg gaan ofzo.
Zitah, wat een drama zeg. Gelukkig is het niet voor niets geweest. Jeetje, nog drie maanden volhouden, da's ook een tijd. is er een oorzaak voor te vinden?

Bieb, fijn dat het met Felix goed gaat. Enne... het wordt tijd dat hij lekker bij jullie thuis komt he. In zijn gezicht plassen, nee! Haha, geen ervaring mee dus. Iris komt wel met een boogje tot haar navel, maar haar gezicht is nooit gelukt.

MH, zal best dat kabouter een terugslag heeft. Het is natuurlijk ook een hele verandering. En ze was natuurlijk niet echt voorbereid, simpelweg omdat kinderen op die leeftijd het gewoon nog niet snappen als je zegt dat er een broertje of zusje bijkomt. Sterker nog, zelf weet je eigenlijk ook pas de impact op het moment dat hij daadwerkelijk daar is.

Wat is het dan lastig te schipperen tussen medelijden en de teugels weer aantrekken he. Ik ken dat wel van de situatie met Iris nu.

Die heeft t ook moeilijk vanwege veranderingen en is thuis een draak. Zo kennen we haar helemaal niet. Aan de ene kant snáp ik het echt wel, maar dat wil niet zeggen dat ze zich zo mag of kan gedragen continu. Alles is "nee" en ze smijt van alles op de grond, zit overal aan.

De sfeer is dus thuis niet echt leuk, want ze gaat consequent naar haar kamer bij dit soort gedrag. Wat dus betekent dat ze de afgelopen week soms wel 20 keer op haar kamer heeft gestaan. Door haar daarnaast uitbundig te prijzen als ze lekker zelf speelt of lief is, hopen we dat het kwartje valt dat het gewoon leuker is om niet zo moeilijk te doen.

ADL, gaat t al wat beter met je? Jeetje, jij hebt ook wel een druk leventje met je studie er zo ook weer bij.

Kris, fijn dat Bram weer poept. Ik had ineens een beeld van een tandenluier, als in: letterlijk tot zijn tanden in de poep.

En herkenbaar dus, dat verhaal van het bij 1 kind houden? Bedoel je dat stukje van dat iedere eerste keer meteen ook de laatste keer is? Dat vind ik zelf geloof ik nog het heftigste.

Parel, Iris slaapt nog 1x per dag en dan zo'n twee uur.

Ging Sem kijken of ie zijn andere melktandjes er óók nog uit kon krijgen?

Marielle, ik ben t pas echt "lastig" gaan vinden op een flat toen Iris ging lopen van de zomer. T is sowieso een enorm buitenkind (als baby al) en dus gaan we iedere dag minimaal een uur naar buiten. Alleen sinds ze kan lopen kan ik geen lange wandelingen meer met haar maken, want ze wil zélf lopen. voorheen ging ik lekker met haar in de buggy een uur buiten lopen, heerlijk. Maar ik word echt erg iebelig van dat gesjok en gewaggel en bij iedere grasspriet stil staan.

Het lijkt mij dan lekker om gewoon de buitendeur open te kunnen zetten en dat ze lekker zélf iedere grasspriet kan verkennen zonder dat ik daar persé bij moet zijn. Kan ik lekker op een stoeltje zitten of in de tuin werken ofzo.
Hi meisjes, heel snel, hier nog links naar oudere fora:

Eindelijk aan de slag mama"s broeden en zorgen rustig verder..!

en

De mama"s (in spe) van EINDELIJK AAN DE SLAG kletsen hier verder

Parel, Ruben slaapt ook nog zo'n 2 uur en gaat tussen 6 en 7 naar bed.

Verder heeft ons muisje net een middenoorontsteking in beide oortjes achter de rug, slapen is ruk (elke anderhalf uur wakker), iemand nog tips (geloof dat ze gewend is aan de verwennerij..)???
Hé Parel, Jona slaapt overdag 2,5 a 3 uur en gaat dan om 19.30 weer naar bed.

De laatste week wordt hij vroeg wakker, dus wij gaan na dit weekend zijn middagslaap beperken (nog even een weekendje genieten van die uren tussen de middag -> zooooooooooo lekker!). Kwartje viel vanochtend toen een vriendin zei dat haar zoontje van 1,5 altijd zo vroeg wakker wordt als hij de dag ervoor 's middags veel geslapen heeft.

Oooooooooooooooooooooh, dat kan dus ook. Omdat Jona altijd goed inslaapt 's avonds, had ik de link met zijn middagslaapje helemaal niet gelegd. Maar ik vind het eigenlijk wel logisch klinken.

Nou ja, of 'ie meeleest of zo: ik hoor hem! Terwijl hij er nog geen uur inligt. Shit, daar gaat mijn eigen dutje...

Toedels!
.@Rebels; verrek, dara heb ik zelf ook nog niet aangedacht.... Aan de link met dat midagslaapje.... Kabouter is hier dan weer om 6 uur wakker en de dag erna om half 8 ofzo, zal eens kijken of ik een patroon met middagslaap(jes)ga zien.

Op zich vind ik het niet gek dat ze vaak vroeg wakker is, op de dagen dat ik werk sleur ik haar ook altijd rond die tijd uit bed maar nu is dat al een poosje geleden natuurlijk.

Hoe gaat het in je koppie? Moest je volgende week nou weer naar de gyn?

@Bloem; HEY!!!!!!!!!

Oei, oei, oei, iedere anderhalf uur wakker???? Tja tips..... Ik zou haar een paar nachten laten janken denk ik. Even kijken op de klok hoe laat het is en haar dan bv eerst een kwartier laten janken en dan er even heen om te troosten, dan weer pas wat doen na een kwartier. Wie weet dat ze in slaap gaat vallen in dat kwartiertje? Het is natuurlijk alleen maar aandacht wat ze hebben wil, honger zal ze niet hebben neem ik aan.

@H5; inderdaad lastig om te schipperen tussen lief zijn en opvoeden...... Gister een paar keer goed boos op haar geworden en dat leek wel te helpen. Dat ze nu even wat eenkenniger wordt snap ik en dat hoort er ook gewoon bij. Dat laat ik ook toe dus ze mag best even aan mijn been hangen als er visite is ofzo.

Ze wordt nu ook wat agressief en dat wil ik gewoon niet. Ze probeert iets te pakken wat niet lukt --> wordt boos en gaat slaan of gooien met het ding. Van de week zat ze bij me op schoot terwijl ik smurf voedde, wil ze een boek op zijn hoofd leggen, ik zeg nee, dan krijgt smurf dat boek dus gewoon naar zijn hoofd gesmeten..... Tja, kabouter dus mooi op d egrond gezet, GILLEN......

Ik geef haar nu steeds een pop met toebehoren als ik ga voedden en dat lijkt wat te helpen, zodra ik klaar ben met smurf gaat die pop ook weer mooi de kast in zodat deze superleuk voor haar blijft, kijken of het helpen gaat, haha.

En inderdaad ENORM prijzen als ze lief aan het spelen is.....

@Parel; smurf slaapt lekker. Hij krijgt overdag iedere 4 uur een voeding en daar moet ik hem echt voor wakker maken, maar het moet want hij mag niet minder dan 6 voedingen op een dag (op deze leeftijd kreeg kabouter 11 voedingen die ik dus tussendoor aan het kolven was, pfff). 's Nachts laten we het door hem bepalen en dan wordt hij tussen de 4,5 en 5,5 uur na de vorige voeding wakker. Zijn zuigebehoefte lijkt minder te worden en dat is super, hij ligt sinds een paar nachten ook fijn op zijn eigen kamer.

Afgelopen nacht was hij alleen even erg vervelend. Bleek dat ik zijn luier niet goed om had gedaan en stak zijn bilspleet eruit.... Had hij zichzelf helemaal natgeplast en kon daarom niet slapen.... Erg jammer dat ik daar pas na een uur achter kwam, haha
Oef Parel, wat een begin van de dag! Hier juist andersom: Bram is voor het eerst weer in slaap gevallen na de poepluier van half zes, wat een luxe is dat!

Bloem, ik laat Bram idd ook ff huilen, hij was ook een beetje verwend geraakt door de aandacht rond zijn kma-gedoe en vond het met name 's avonds wel gezellig om nog ff lekker beneden te zijn en zette daarom rond half 9 een keel op. Ik ga dan wel iedere 5 of 10 minuten even kijken en als hij bijna slaapt, ga ik weleens ff bij hem zitten en aai over zijn beentje of bolletje zodat hij net dat zetje krijgt om in slaap te vallen. Als hij na een kwartier nog niet slaapt, mag hij er ff uit voor een knuffel en dan begint het ritueel opnieuw (maar dat is gelukkig zeldzaam....en heel zeldzaam is het dat hij dit volhoudt tot het voedertijd is).

H5, ik bedoel idd dat de eerste ook gelijk de laatste keer is. Ben daarom ook op een bepaalde manier heel kwaad geweest dat mijn vader net nu moest overlijden, omdat daardoor al die eerste keren overschaduwd worden. Het is niet anders, maar ik kan daar soms heel erg mee in mijn maag zitten en boos over zijn. Waarschijnlijk ook wel herkenbaar voor jou omdat er bij jou ook een zekere schaduw was door de depressie? Maar ja, bij een tweede kan het weer net zo zijn, dus het is geen reden om het daarom maar "over te doen". Daarbij, het is zo echt wel genoeg, maar ergens op de achtergrond is er toch een stemmetje dat roept: er zit er nog 1 in de vriezer....

Ik ga me eens verdiepen in groentehapjes, kom later nog wel langs! (oh ja, Bram was vanochtend op mijn geliefde CB 70,5 cm en 7540 gram, nog best groot, maar hij buigt nu wel van de curve van Tim, hihi)
Even een vies poepvraagje, maar ik heb nou eenmaal weinig vergelijk: Bram heeft nu een paar dagen...nou ja....eigenlijk GEEN luiers omdat hij alles ernaast weet te mikken! Nee, da's overdreven, maar hij moet wel iedere keer een schone romper, broek en meestal ook sokken aan. Het heeft wel gewoon de goede kleur en is ook niet overdreven dun, maar het verlaat met een iets te grote snelheid zijn bips! Komt dit door tandjes c.q. verandering van voeding (lees: hebben jullie kids dit ook (gehad)) of moet ik nu toch bang zijn voor allergie? Buikpijn lijkt hij niet te hebben....Of alternatief 4: wordt het tijd voor luiers in een grotere maat misschien??

Sorry voor de onsmakelijke vraag (en dat rond etenstijd), maar ik heb geen idee van wat 'gewoon' is en wat nou allergie!
Parel, Fenja slaapt vaak nog zo 1,5 a 2 uur per dag. Ergens tussen 12 en 13 uur gaat ze dan naar bed.

Soms slaapt ze ook niet maar ligt ze wat te zingen en spelen in bed (dan rust ze dus wel vind ik), en heel soms slaan we het slaapje over als we een dagje weggaan.

Op het kdv slaapt ze ook niet altijd tussen de middag (wat ik niet gek vindt met tig kids op een kamer).

's Avonds ligt ze tussen 7 en 8 op bed. Als ze 's middags niet geslapen heeft is het rond zevenen en als ze erg uitgeslapen is meer tegen achten.

Bloem, ook wij hebben een nachtbraker. Is hij eindelijk van de nachtvoeding af, komt ie nog 's nachts. En Joost mag weten wat ie dan wil?? We laten hem ook weer niet te lang huilen, anders hebben we nog een kind wakker.

Dus als iemand handige tips heeft, ik lees ook mee!

MH, Fenja was na Kaj's geboorte ook heel even onhandelbaar.

Het is natuurlijk ook gek voor die kleintjes dat ze ineens niet meer alle aandacht krijgen, maar dat deze nu verdeeld moet worden. Onze wijkverpleegkundige adviseerde om voor Fenja een doos te maken vol grappige spulletjes (een oud babyflesje, een kralenketting, leuk boekje, etc.). Als ik Kaj zou gaan voeden mocht zij met de (inhoud van de) doos spelen, en als ik klaar zou zijn ging de doos weer dicht. Misschien een idee? Jij kunt rustig voeden, en kabouter is druk met de nieuwe spulletjes? Als ze er op uitgekeken is kun je er weer nieuwe dingen in doen.

Verder kan Fenja nog steeds gemeen en onbenullig doen t.o.v. Kaj. Ook snapt ze niet dat Kaj haar per ongeluk schopt en slaat als ze samen op het boxkleed liggen. Het is de leeftijd vrees ik.

Kris, moeilijk die spuitluiers. Kaj heeft het een tijdje gehad, dat was een buikgriepvirus volgens de huisarts, maar hij heeft er nog wel eens dagen bij dat ie zulke luiers heeft. We hebben al grotere luiers aangeschaft (hij zat nog in maat 2, de mini) en geven hem heel soms een minibeetje roosvicee Stop. Maar dat is voor Bram misschien geen goed idee.

Ook is Kaj al heeeeeel lang bezig met tandjes die in aantocht zijn, en daar kunnen ze idd ook spuitluiers van krijgen.

Bieb, wat lekker dat het zo goed gaat met Felix! Ik hoop dat ie heel snel meer naar huis kan/mag.

En ja, wij moesten ook enorm wennen aan een piemeltje en zijn ook al tig keer ondergeplast. Je kunt een doekje op zijn piemeltje leggen tijdens het verschonen... Piest ie het doekje onder i.p.v. jou of zichzelf.

Zitah, wat sneu voor jullie meis zeg. Arm schaap!

Fenja heeft op het moment ook zo'n last van obstipatie, vanavond zat ze zo vol (na 2 dagen niet poepen) dat ze alles maar overgeefde omdat ze het niet kon uitpoepen.

Ze probeerde het wel maar ze gilde en huilde het uit. Zo sneu.

Maar bij peuters schijnt het redelijk 'normaal' te zijn heb ik me laten vertellen. Dan hebben ze eerst last van obstipatie, en als de dikke 'bal' (ja de vorige keer poepte Fenja iets uit wat het formaat had van een golfbal) eruit is volgt de diarree. Schijnt peuterdiarree te heten.

Voelt meis zich inmiddels al wat beter?

En hoe voel jij je verder?

Nou meiden, ik ga ff bankhangen met An-man.

Een fijn weekend allemaal!!
Daar ben ik weer... meis gaat hartstikke goed vandaag. Ze moet eigenlijk een dubbele dosis laxeermiddelen maar ik heb het bij 1 dosis gelaten. Ze had nu al 6 keer gepoept, dus het komt er nu goed uit. Ook dun dus alles komt er goed uitzetten. Als ik haar een dubbele dosis ga geven blijft er niks meer van die gespierde breinaald over

MH, ik denk dat kabouter idd moet wennen aan minikabouter. Mijn vriendin heeft het juist andersom gedaan toen bij haar de tweede erbij kwam. Elke keer als de oudste om aandacht vroeg kreeg hij het ook. Ook al was ze de baby bv aan het geven. De oudste (3 jaar) is misschien een week ofzo 'van slag' geweest, langer niet.

Je vroeg of ik nog met zwanger worden bezig ben. Tuurlijk wel maar lang niet meer zo veel als eerst. Ben echt al aan het afbouwen merk ik. Best lekker zo maar de grote klap komt nog wel als we echt moeten stoppen zonder het gewilde eindresultaat.

Kris, denk dat het door de verandering van voeding komt. Meis heeft het ook gehad maar weet niet meer precies hoe lang, hoe vaak en wanneer precies.

Bieb, wat jammer dat je nog niet weet wanneer kleine man naar huis mag. Hopelijk heb je vandaag gehoord dat hij van het weekend mee mag.

Hoe is het verder met je, ben je vandaag nou bij de dokter geweest?

Ha Bloem, arm meissie van jullie toch met de middenoorontsteking. Ik denk ook dat je haar een paar nachten moet laten huilen, ze zijn zo snel aan aandacht gewend en blijven er daarna gewoon om vragen. Misschien kan je haar beneden leggen zodat je haar niet zo goed hoort en toch een beetje kan slapen. Sterkte

H5, gelukkig weer wat beter aan het worden. Hoe gaat het verder met de verbouwing dan?

Wat fijn dat het beter gaat met Iris op het kdv.

Lieve, lang niet meer van je gehoord. Hoe is het met jullie?

Miss, tuurlijk bungel je er niet bij! Als er iemand bij bungelt dan ben ik het wel, zonder baby.... en ik voel me er ook niet bij bungelen hoor. Het is geen verplichting om dagelijks of wekelijks te posten hoor.

Parel, die Sem. Da's een verkeert begin van vrijdag de dertiende! Hoe gaat het eigenlijk met zijn mondje nu nadat zijn tandje eruit is gegaan?

Genoeg geklets, ik ga bankhangen met lief.

Fijn weekend allemaal!
Ha ha, AnAn we hadden dezelfde slotzin... ik had de jouwe nog niet gelezen... dacht zelfs even dat ik dubbel gepost had
Zitah, fijn dat het weer een stuk beter gaat met meis!

Ik hoop (en ga er vooralsnog vanuit) dat je je grote droom niet hoeft op te geven vwb een tweede en je dus die klap niet hoeft te verwerken. Het andere scenario vind ik te erg om over na te denken vooralsnog merk ik.

Kris, bij Iris was het vaak zo dat we in ieder geval een grotere maat luier nodig hadden. Het is de moeite van het proberen waard in ieder geval. Je gaat ze toch nodig hebben, dan zou ik ze nu alvast kopen en kijken of ie dan wel goed kan mikken.

Verandering van voeding, misschien een virusje wat nog moet doorkomen, tandjes, het kan allemaal een reden zijn. Vaak kom je er pas later achter, zeer frustrerend.

Ik weet even niet meer wie het vroeg (Anan?), maar de verbouwing gaat goed. Dat komt doordat de aannemer gewoon doorgewerkt heeft tijdens mijn ziekte, haha.

Enne... fijn weekend allemaal
H5, gek genoeg kan ik er nu al wel aan denken zonder al te veel pijn. Het is wel goed zo. Ik kijk gewoon uit naar rust en alles gaat nu zo makkelijk met meis (op d'r poepies na dan ... ik weet trouwens waar het de uitdrukking 'stront eigenwijs' vandaan komt ) Het duurt nu al zo lang, tijd om het los te laten. Al heb ik wel een niet zo'n hele aardige opmerking geplaatst op een topic waar iemand niet weet of ze een mk heeft of niet. Ze zet daar een paar keer neer dat ze zo vreselijk lang heeft moeten wachten op nummer 2, wel anderhalf jaar ... poeh poeh, da's lang.... Het raakt me blijkbaar dus wel.

Fijn dat de verbouwing goed gaat! Altijd handig die aannemers

:-)
He meiden, bedankt voor de tips. Kleine muis doet het een heel klein beetje beter. Ze heeft nu heel fijne diarree van de ab en er komen weer meer tandjes aan. Arm meiske wordt echt flink gepest op het moment.

Ik had me voor de groep op Hyves aangemeld maar nog niks gehoord. Moet ik nog iets doen?
Zitah, wat een rot ervaring voor je meisje zeg.

Bieb, codeine dimt de hoestprikkel en ik mocht dat toen met borstvoeding gewoon nemen. Misschien kan je het eens navragen?
in principe moet ADL nu iets doen Bloem, die is beheerder!

Sterkte met meis en misschien is gedeelde smart halve smart? Hier ook weer een snotjong, dunne luiers, rode billen en ach, doorslapen.....ik geloof dat ik het maar uit mijn woordenboek schrap! Maar hij is gelukkig heerlijk lief en vrolijk, dus vooruit maar
Zitah, ik vind je reactie op dat topic wel meevallen hoor. Het is de realiteit (helaas geen leuke voor jou).

Kris, doorslapen wat is dat? Toen Kaj 's nachts nog voeding kreeg sliep ie na de voeding gewoon weer verder. Maar eigenlijk sinds hij zo ziek geweest is is hij gaan spoken 's nachts. Toen hij zo aan het hoesten en proesten was hebben wij hem 'ns bij ons in bed gelegd, en schijnbaar is meneertje dat niet vergeten. Hij slaapt namelijk wel door als ie bij ons in bed ligt, maar dat is dus eigenlijk NIET de bedoeling.

Ten einde raad heb ik vanmiddag het boek 'Kinderen met slaapproblemen' van Ruttien Schregardus besteld. Daar heb ik veel goede verhalen over gehoord. Als het bij ons heeft geholpen mag je het boek wel lenen...

Overdag hebben wij trouwens ook geen kind aan Kaj, zo makkelijk en vrolijk is ie. Dat staat er dan (gelukkig) wel tegenover.
AnAn & Krissie,

Ik begrijp dat het pittig is dat ze niet doorslapen maar ze zijn nog geen eens 6 maanden.

Ik kan dat eerlijk gezegd echt nog geen slaapprobleem noemen eigenlijk.

Volgens mij wordt florian van adl ook nog zo'n 2 keer wakker snachts.

Neemt natuurlijk niet weg dat het gewoon heel zwaar is hoor,

alleen ik denk dat het echt wel goedkomt!

Mannekes zijn nog maar zo mini....
Bloem en Diamond, jullie zijn toegevoegd voor de groepshyves!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven