Huisvrouw
maandag 24 juli 2017 om 10:46
Wat vinden jullie van een huisvrouw en als je daar bewust voor kiest?
Not done, afhankelijk van cultuur of achtergrond, ouderwets?
Ben zelf nu inmiddels voor een groot deel huisvrouw maar niet altijd geweest.
Zelf vind ik het fijn maar merk natuurlijk wel dat dit soms eigenlijk moeilijk wordt begrepen.
Not done, afhankelijk van cultuur of achtergrond, ouderwets?
Ben zelf nu inmiddels voor een groot deel huisvrouw maar niet altijd geweest.
Zelf vind ik het fijn maar merk natuurlijk wel dat dit soms eigenlijk moeilijk wordt begrepen.
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:23
Hieruit lees ik dat jij je aangevallen voelt. Het gaat niet om alle werkende vrouwen. Maar de werksituaties die Pekela beschrijft zijn er ook (werksituaties, ik zal nooit denigrerend doen over welke baan dan ook) en dat kan een reden zijn om te stoppen met werken als dat kan. Geestdodend hangt ook meer af van je werkomgeving en waardering die je krijgt dan het takenpakket.fashionvictim schreef: ↑12-08-2017 09:06Je zegt net dat werkende mensen geen tijd hebben om de jaloezieën schoon te maken, daaruit blijkt voor mij dat je je weinig kunt voorstellen bij hoe de week van een werkend persoon eruit ziet. En je spreekt enorm neerbuigend over de banen van vrouwen, dat zijn allemaal geestdodende suffe klotebaantjes.
Het zou zomaar kunnen dat ik een veel betere baan dan jouw man heb, die kans lijkt me vrij groot als ik je bijdragen zo eens allemaal lees. En ik denk dat jij je dus inderdaad niet kunt voorstellen hoe een dergelijke baan er in praktijk uit ziet. Je meningen daarover bewijzen dat.
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:23
herfstappeltaart schreef: ↑12-08-2017 09:16Hoogopgeleid? Stevig? Andere banen zijn er niet?
Dit is nu precies wat er bedoeld wordt met de arrogantie van sommigen hier binnen deze discussie.
Hoezo arrogantie? Natuurlijk zijn er wel andere banen, maar IK heb een stevige baan en ben hoogopgeleid. En ik doe mee aan deze discussie, niet Truus die de hele dag facturen zit in te boeken op haar geestdodende suffe kantoor en ook al niet Miep die achter de lopende band staat.
De dingen die jullie zeggen over werken en het leven van werkenden gelden in ieder geval niet voor mij, en ik denk voor de meeste werkende deelnemers aan deze discussie niet. Dus waarom jullie het steeds over situaties willen hebben die voor niemand in deze discussie gelden, snap ik eigenlijk niet.
Het zou best aardig zijn om in ieder geval als je dan toch een mening over werkende moeders hebt, die mening dan ook te laten gaan over de situatie van de werkende moeders waarmee je in gesprek bent in plaats van over fictieve personen.
Am Yisrael Chai!
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:24
herfstappeltaart schreef: ↑12-08-2017 09:18Een baan kan ook worst verkopen zijn bij de Hema. Het lijkt erop dat jullie de discussie alleen voeren met hoogopgeleiden in het achterhoofd.
Waarschijnlijk omdat we zelf hoogopgeleid zijn. En de meeste huisvrouwen die ik ken zijn laag opgeleid.
Maar dat doet er helemaal niet toe in deze discussie. Ik vind dat iedereen, ongeacht zijn of haar opleiding, in zijn of haar eigen onderhoud moet kunnen voorzien. Net zoals ik het niet meer dan normaal vind dat iedereen een aandeel heeft in het huishouden, of zelf sociale contacten onderhoudt.
Typisch trouwens dat je er blijkbaar van uitgaat dat mannen wel altijd interessante carrières hebben. (Waarom) zouden mannen in een saaie, geestdodende banen niet minder willen werken?
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:25
herfstappeltaart schreef: ↑12-08-2017 09:23Als je eigen referentiekader de enige maatstaf is in een discussie vind ik dat behoorlijk beperkt.
Kom dames en heren en transgenders , ik ga mijn dag eens gezellig en nuttig invullen. Fijn weekend allemaal!
Mag je vinden. Waarom zou ik mijn reacties aanpassen aan een doelgroep die hier niet is?
Omdat wij dat zo hadden afgesproken omdat mijn man een hele goede baan heeft en meer verdiende dan ik. En wij daar zelf totaal geen moeite mee hadden. En zoals ik al zei het onze keuze was en wat een ander doet moet hij zelf weten.
Mijn man was altijd vroeg thuis. Hij werkte 36 uur. Wel 5 dagen per week. Hij had variabele werktijden. Heeft toen ook ouderschapsverlof genomen en hij had sowieso veel snipperdagen. Het werden er alleen maar meer. Het was nog in de tijd van de 'ouwe lullen dagen". Hij heeft echt wel veel tijd met zijn kind door kunnen brengen. Als hij thuis kwam was hij ook echt vrij en er hoefde niks meer te gebeuren. Dat vond hij heerlijk. Vanaf dat zoon 5 was was mijn man leider bij zijn voetbalelftal dus ook veel tijd voor hen samen en ze hadden samen een seizoenskaart van Feyenoord. Dus ze hadden echt wel veel tijd samen.
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:26
Het wachten is op Armand.Tr0tter schreef: ↑12-08-2017 09:24Waarschijnlijk omdat we zelf hoogopgeleid zijn. En de meeste huisvrouwen die ik ken zijn laag opgeleid.
Maar dat doet er helemaal niet toe in deze discussie. Ik vind dat iedereen, ongeacht zijn of haar opleiding, in zijn of haar eigen onderhoud moet kunnen voorzien. Net zoals ik het niet meer dan normaal vind dat iedereen een aandeel heeft in het huishouden, of zelf sociale contacten onderhoudt.
Typisch trouwens dat je er blijkbaar van uitgaat dat mannen wel altijd interessante carrières hebben. (Waarom) zouden mannen in een saaie, geestdodende banen niet minder willen werken?
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:27
Athen1 schreef: ↑12-08-2017 09:23Hieruit lees ik dat jij je aangevallen voelt. Het gaat niet om alle werkende vrouwen. Maar de werksituaties die Pekela beschrijft zijn er ook (werksituaties, ik zal nooit denigrerend doen over welke baan dan ook) en dat kan een reden zijn om te stoppen met werken als dat kan. Geestdodend hangt ook meer af van je werkomgeving en waardering die je krijgt dan het takenpakket.
Ik voel me niet per se aangevallen, maar ik vind het wel frustrerend dat ik serieus op de dingen die jullie zeggen in ga, maar dat er omgekeerd steeds een karikatuur van mijn zogenaamde situatie gemaakt wordt. Ik heb geen suf baantje, ik zit niet op een geestdodend kantoor, ik heb geen oppasoma's en geen werkster, mijn huis is geen zwijnenstal maar ik heb zelfs vanochtend voor achten mijn ramen al gelapt voordat ik mijn laptop openklapte en ik voed ook al mijn eigen kinderen op.
Dus ik vind het hartstikke leuk om over onze verschillende levensvisies te praten, maar praat dan ook daadwerkelijk over mijn levensvisie en situatie en niet over iets wat gewoon niet voor mij geldt.
Am Yisrael Chai!
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:28
Omdat een bijstandsmoeder, ga ik vanuit, er niet voor kiest. Omdat een bijstandsmoeder, ga ik vanuit, liever zou werken om het wat ruimer te hebben voor haar gezin.Lovely7 schreef: ↑12-08-2017 09:18Ik vind dat wel een verschil want waarom is een bijstands moeder wel ineens iemand die verdedigd moet worden en iemand die onderhouden wordt door haar man niet? Die wordt dan ineens gesponsord! Als t kan en als je man erachter staat waarom niet? Zij doen toch niemand kwaad ermee.
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:29
fashionvictim schreef: ↑12-08-2017 09:27Ik voel me niet per se aangevallen, maar ik vind het wel frustrerend dat ik serieus op de dingen die jullie zeggen in ga, maar dat er omgekeerd steeds een karikatuur van mijn zogenaamde situatie gemaakt wordt. Ik heb geen suf baantje, ik zit niet op een geestdodend kantoor, ik heb geen oppasoma's en geen werkster, mijn huis is geen zwijnenstal maar ik heb zelfs vanochtend voor achten mijn ramen al gelapt voordat ik mijn laptop openklapte en ik voed ook al mijn eigen kinderen op.
Dus ik vind het hartstikke leuk om over onze verschillende levensvisies te praten, maar praat dan ook daadwerkelijk over mijn levensvisie en situatie en niet over iets wat gewoon niet voor mij geldt.
Hear hear!
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:30
Ik ken niemand die worst verkoopt bij de Hema dus ik heb geen idee hoe het leven van zo iemand eruit ziet. Ik ken alleen mijn eigen leven en dat van de mensen die ik ken. En die werken vrijwel allemaal, en zijn dus vrijwel allemaal "werkende ouders", en daar gaat de discussie over.herfstappeltaart schreef: ↑12-08-2017 09:18Een baan kan ook worst verkopen zijn bij de Hema. Het lijkt erop dat jullie de discussie alleen voeren met hoogopgeleiden in het achterhoofd.
Am Yisrael Chai!
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:30
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Je veroordeelt mensen die (volgens jou) niet hun eigen kinderen grootbrengen. Waarom accepteer je wel van je man dat hij de opvoeding aan jou overlaat en dat hij niet meer betrokken is bij zijn kinderen dan de gemiddelde werkende moeder die je zojuist nog keihard schoffeerde?
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:32
fashionvictim schreef: ↑12-08-2017 09:30Ik ken niemand die worst verkoopt bij de Hema dus ik heb geen idee hoe het leven van zo iemand eruit ziet. Ik ken alleen mijn eigen leven en dat van de mensen die ik ken. En die werken vrijwel allemaal, en zijn dus vrijwel allemaal "werkende ouders", en daar gaat de discussie over.
MIjn moeder heeft twee hele dagen bij de Hema gewerkt toen ze de arbeidsmarkt weer betrad toen wij op de middelbare school zaten. De dames spraken elkaar aan met 'hee gleuf' en toen was ze er klaar mee.
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:33
Daarom is het mooi dat iedereen kan doen wat hij of zij wilt. Ik zou echt doodongelukkig worden als ik houw leven moest leiden. Jij waarschijnlijk ook van mijn leven.fashionvictim schreef: ↑12-08-2017 09:27Ik voel me niet per se aangevallen, maar ik vind het wel frustrerend dat ik serieus op de dingen die jullie zeggen in ga, maar dat er omgekeerd steeds een karikatuur van mijn zogenaamde situatie gemaakt wordt. Ik heb geen suf baantje, ik zit niet op een geestdodend kantoor, ik heb geen oppasoma's en geen werkster, mijn huis is geen zwijnenstal maar ik heb zelfs vanochtend voor achten mijn ramen al gelapt voordat ik mijn laptop openklapte en ik voed ook al mijn eigen kinderen op.
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:34
Je hebt er ook genoeg die kinderen blijven nemen omdat ze dan niet hoeven te werken dan heb ik liever een eerlijke blondie die zegt ik heb gewoon geen zin om te werken en mijn man werkt. Die doet daar niemand pijn mee en kost de maatschappij ook niks. En daar buiten gelaten de bijstandsmoeders die er niet voor kiezen om erin te zitten. Ikzelf werk ook omdat t moet echt niet omdat ik t leuk vind en dan heb ik best een redelijke baan met een goed salaris. Maar die baan zou ik nooit opgeven om huisvrouw te zijn omdat dat gewoon niet gaat. Maar daarom respecteer ik t wel als iemand daar bewust voor kiest en daar ook voor uit komt. En degene zijn zeker niet stom of dom of kunnen niet mee komen met degene met een goede baan en een hoge opleiding en die zeggen dat je hun toch niet begrijpt omdat je geen carrière hebt of hoogopgeleid bent.
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:34
Dat geldt voor jou net zo goed. Jij hebt nog in geen enkele reactie laten blijken dat jij je in de realiteit van mij, of Star, of Tr0tter, of Yasmijn kunt verplaatsen.herfstappeltaart schreef: ↑12-08-2017 09:23Als je eigen referentiekader de enige maatstaf is in een discussie vind ik dat behoorlijk beperkt.
Kom dames en heren en transgenders , ik ga mijn dag eens gezellig en nuttig invullen. Fijn weekend allemaal!
Am Yisrael Chai!
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:36
Ik zie alleen Lovely iets dergelijks zeggen. Pekela en Herfsttaart zeggen alleen dat niet iedereen zo'n stevige baan heeft als jij. En Miep uit de fabriek kan trouwens ook voldoening uit haar werk halen, gaat meer over haar instelling dan haar baan. Dit bedoel ik juist positief. Zoveel mensen, zoveel persoonlijkheden en situaties. Ik oordeel niet.fashionvictim schreef: ↑12-08-2017 09:27Ik voel me niet per se aangevallen, maar ik vind het wel frustrerend dat ik serieus op de dingen die jullie zeggen in ga, maar dat er omgekeerd steeds een karikatuur van mijn zogenaamde situatie gemaakt wordt. Ik heb geen suf baantje, ik zit niet op een geestdodend kantoor, ik heb geen oppasoma's en geen werkster, mijn huis is geen zwijnenstal maar ik heb zelfs vanochtend voor achten mijn ramen al gelapt voordat ik mijn laptop openklapte en ik voed ook al mijn eigen kinderen op.
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:38
Toch vind ik verhalen van mensen die werken interessanter dan verhalen over het schoonmaken van vettige jaloezien.herfstappeltaart schreef: ↑12-08-2017 07:58Ze/hij doet helemaal niet denigrerend over andermans baan, ze/hij probeert wat nuance aan te brengen in al die hoogdravende zooooo interessante/ je enorrrm ontwikkelende/ gespreksstof opleverende carrière-verhalen.
Als iemand kinderen krijgt en de keus heeft tussen zelf voor haar/zijn kinderen zorgen of zich dagelijks naar een slechtbetaald rotbaantje slepen, met nikszeggende collega's in een geestdodende omgeving (en er zijn heeeel veel van dit soort banen) kan ik me de thuisblijfkeuze goed voorstellen.
Verder ken ik niemand die geen enkele voldoening uit hun werk haalt. Met nikszeggende collega's valt het vaak ook wel mee, want er zitten nu eenmaal geen mensen bij die enkel nikszeggend thuis rondhangen aangezien ze ook allemaal werken.
En ik heb altijd nog meer respect voor mensen met het meest slechtbetaalde rotbaantje, dan voor mensen die zelf helemaal geen dag in de week geld willen verdienen (met uitzondering van mensen die er niks aan kunnen doen of zware zorg voor iemand hebben bv).
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:39
En hier moet ik dan weer hardop om lachen.Athen1 schreef: ↑12-08-2017 09:36Ik zie alleen Lovely iets dergelijks zeggen. Pekela en Herfsttaart zeggen alleen dat niet iedereen zo'n stevige baan heeft als jij. En Miep uit de fabriek kan trouwens ook voldoening uit haar werk halen, gaat meer over haar instelling dan haar baan. Dit bedoel ik juist positief. Zoveel mensen, zoveel persoonlijkheden en situaties. Ik oordeel niet.
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:40
Ik veroordeel de mensen die andere oordelen die wat te zeggen hebben over de huisvrouwen. En haal je net een woordje of zinnetje uit mijn verhaal en ga je daar op door? Ieder moet doen wat hij of zij wilt en wij kozen daarvoor omdat t kon. En omdat ik het heel fijn vond om bij mijn kindjes te zijn. En niet iedereen heeft die keuze maar als t wel kan wie doe je er dan pijn mee? Wij hebben kinderen genomen om ervoor te zorgen en of ik nou dag en nacht bij ze was dat maken wij zelf uit. Anders hadden we geen kinderen genomen. Zeker niet als wij allebei in de bijstand hadden gezeten. Ieder zijn ding ieder zijn keuzeTr0tter schreef: ↑12-08-2017 09:30Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Je veroordeelt mensen die (volgens jou) niet hun eigen kinderen grootbrengen. Waarom accepteer je wel van je man dat hij de opvoeding aan jou overlaat en dat hij niet meer betrokken is bij zijn kinderen dan de gemiddelde werkende moeder die je zojuist nog keihard schoffeerde?
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:41
De discussie gaat over huisvrouwen. En je kent niet veel mensen anders dan je eigen kring: stap eruit en wees bereid hun verhaal te lezen om te begrijpen, niet alleen lezen om te reageren of te "weerleggen".fashionvictim schreef: ↑12-08-2017 09:30Ik ken niemand die worst verkoopt bij de Hema dus ik heb geen idee hoe het leven van zo iemand eruit ziet. Ik ken alleen mijn eigen leven en dat van de mensen die ik ken. En die werken vrijwel allemaal, en zijn dus vrijwel allemaal "werkende ouders", en daar gaat de discussie over.