Huisvrouw
maandag 24 juli 2017 om 10:46
Wat vinden jullie van een huisvrouw en als je daar bewust voor kiest?
Not done, afhankelijk van cultuur of achtergrond, ouderwets?
Ben zelf nu inmiddels voor een groot deel huisvrouw maar niet altijd geweest.
Zelf vind ik het fijn maar merk natuurlijk wel dat dit soms eigenlijk moeilijk wordt begrepen.
Not done, afhankelijk van cultuur of achtergrond, ouderwets?
Ben zelf nu inmiddels voor een groot deel huisvrouw maar niet altijd geweest.
Zelf vind ik het fijn maar merk natuurlijk wel dat dit soms eigenlijk moeilijk wordt begrepen.
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:41
Ik vind wel dat het kdv een deel van de opvoeding van ons kind overneemt. Ik heb daar echter totaal geen moeite mee, maar ik kan me voorstellen dat je dat niet wil om een of andere reden en dat dat een valide excuus is om je kind daar niet heen te brengen en het zelf te doen of je partner die je volledig vertrouwt een groot deel van de dag dat laten doen.
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:43
Ik val juist helemaal niet aan ik zeg alleen maar dat sommige hier huisvrouwen al niet begrijpen laat staan huisvrouwen met huishoudelijke hulpen dat is helemaal uit den bozeAthen1 schreef: ↑12-08-2017 09:36Ik zie alleen Lovely iets dergelijks zeggen. Pekela en Herfsttaart zeggen alleen dat niet iedereen zo'n stevige baan heeft als jij. En Miep uit de fabriek kan trouwens ook voldoening uit haar werk halen, gaat meer over haar instelling dan haar baan. Dit bedoel ik juist positief. Zoveel mensen, zoveel persoonlijkheden en situaties. Ik oordeel niet.
Werkende mensen net zo goed lijkt me. Het zijn wel net dit soort zinnetjes die venijnig overkomen.Lovely7 schreef: ↑12-08-2017 09:40Ik veroordeel de mensen die andere oordelen die wat te zeggen hebben over de huisvrouwen. En haal je net een woordje of zinnetje uit mijn verhaal en ga je daar op door? Ieder moet doen wat hij of zij wilt en wij kozen daarvoor omdat t kon. En omdat ik het heel fijn vond om bij mijn kindjes te zijn. En niet iedereen heeft die keuze maar als t wel kan wie doe je er dan pijn mee? Wij hebben kinderen genomen om ervoor te zorgen en of ik nou dag en nacht bij ze was dat maken wij zelf uit. Anders hadden we geen kinderen genomen. Zeker niet als wij allebei in de bijstand hadden gezeten. Ieder zijn ding ieder zijn keuze
Weet je, ik ga nu echt even iets serieus zeggen: ik denk dat jij helemaal niet doodongelukkig van mijn leven zou worden. Ik denk alleen dat jij je niet kan voorstellen hoe het is om de hele dag dingen te doen die je oprecht heel erg leuk vindt en daar ook nog voor betaald te krijgen. Natuurlijk heb ik soms ook geen zin om naar mijn werk te gaan, en ja, mijn wekker gaat elke dag te vroeg. En ja, aan het einde van de dag ben ik moe, want ik sta vroeg op en mijn werk is druk. Maar daar staat tegenover dat ik eigenlijk de hele dag bezig ben met iets wat sowieso al mijn hobby of mijn passie of mijn interesse of hoe je het ook noemen wil was, en dat ik dus gewoon betaald word om dingen te doen die ik leuk vind. En ik word er goed voor betaald, dus op de momenten dat ik vrij ben doe ik ook dingen die ik leuk vind, omdat ik daar geld voor heb.Blondie456 schreef: ↑12-08-2017 09:33Daarom is het mooi dat iedereen kan doen wat hij of zij wilt. Ik zou echt doodongelukkig worden als ik houw leven moest leiden. Jij waarschijnlijk ook van mijn leven.
Dus nee, ik denk echt niet dat je doodongelukkig van mijn leven zou worden.
En ja, ik besef me enorm dat ik enorm gezegend ben met het feit dat ik betaald word voor dingen die ik leuk vind. Maar zoals ik in een eerdere post aan iemand anders al had uitgelegd: ik denk dat iedereen dat kan bereiken. Het enige wat je daarvoor namelijk hoeft te doen is gaan werken en blijven werken.
Am Yisrael Chai!
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:45
Mijn schoonmoeder was thuis en had elke week een huishoudelijke hulp. Ze had een hekel aan poetsen en ze konden het makkelijk betalen.
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:45
Dit is dus precies wat ik ook bedoel, ik vond het ook leuk om mijn kinderen zelf op te voeden dat was voor mij ook logisch en als je die keuze kan maken is daar toch niks mis mee en daarom respecteer ik mensen wel die zelf hun kinderen daar naartoe brengen. En Tuurlijk voeden zij jou kinderen ook op ook dat is logisch en ook daar is niks mis meeMevrouw75 schreef: ↑12-08-2017 09:41Ik vind wel dat het kdv een deel van de opvoeding van ons kind overneemt. Ik heb daar echter totaal geen moeite mee, maar ik kan me voorstellen dat je dat niet wil om een of andere reden en dat dat een valide excuus is om je kind daar niet heen te brengen en het zelf te doen of je partner die je volledig vertrouwt een groot deel van de dag dat laten doen.
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:48
Waarom voel je je zo aangevallen werkende mensen ook ja maar het lijkt wel of als je de keuze hebt niet te gaan werken je venijnig overkomt. De berichtjes naar de huisvrouwen hier toe zijn veel harderTimetraveler schreef: ↑12-08-2017 09:43Werkende mensen net zo goed lijkt me. Het zijn wel net dit soort zinnetjes die venijnig overkomen.
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:49
En toen vond je een baan in de kinderopvang of zorg?attribuutje schreef: ↑12-08-2017 09:12Och herfstappeltaart, laat dat nou net de reden geweest zijn dat ik een baantje ging zoeken toen mijn meisje een half jaar oud was, enige waar ik het over kon hebben was hoeveel poepluiers ze geproduceerd had...
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:50
Het hebben van werk hoeft niet te betekenen dat je thuis dan opeens iets interessants te melden hebt aan tafel, da's alles.
Voor velen is het voornamelijk een manier om noodzakelijke inkomsten te vergaren. Mocht er gekozen worden voor een kostwinnersmodel binnen een gezin, dan heb je het er met elkaar over wie er voorlopig de kostwinner gaat worden en wie er voorlopig thuisblijft voor de kinderen.
En ja, in mijn omgeving is het overgrote deel de man die ervoor kiest ook m kostwinner te worden, vrijwillig en de vrouw blijft thuis, vrijwillig. Het komt beiden maar wat goed uit.
Ideaal? Verre van, maar er wordt nog steeds bewust voor gekozen, omdat het de nodige rust brengt. Allebei buiten de deur werken betekent nu eenmaal een hoop meer geregel qua opvang, ziekte, vakanties, studiedagen, sportclubs, zwemlessen.
Het is niet dat er iets mis is met je kinderen naar een opvang brengen, maar ze moeten wel weer tijdig worden gehaald en het was iedere keer weer spannend of dat ging lukken.
Het geregel en gehaast om je eigen geld te verdienen, mij lukte dat niet.
Voor velen is het voornamelijk een manier om noodzakelijke inkomsten te vergaren. Mocht er gekozen worden voor een kostwinnersmodel binnen een gezin, dan heb je het er met elkaar over wie er voorlopig de kostwinner gaat worden en wie er voorlopig thuisblijft voor de kinderen.
En ja, in mijn omgeving is het overgrote deel de man die ervoor kiest ook m kostwinner te worden, vrijwillig en de vrouw blijft thuis, vrijwillig. Het komt beiden maar wat goed uit.
Ideaal? Verre van, maar er wordt nog steeds bewust voor gekozen, omdat het de nodige rust brengt. Allebei buiten de deur werken betekent nu eenmaal een hoop meer geregel qua opvang, ziekte, vakanties, studiedagen, sportclubs, zwemlessen.
Het is niet dat er iets mis is met je kinderen naar een opvang brengen, maar ze moeten wel weer tijdig worden gehaald en het was iedere keer weer spannend of dat ging lukken.
Het geregel en gehaast om je eigen geld te verdienen, mij lukte dat niet.
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:51
Nu zeg je het weer. Denk je dat werkende ouders hun kinderen om een andere reden hebben gekregen? Dat die niet voor kun kinderen zorgen? Als je dat denkt zorgen jullie er dus ook niet voor, maar alleen jij, aangezien je man net zo vaak of minder thuis is als een werkende moeder.
Waarom gun je je man niet meer tijd met z'n kinderen, en je kinderen niet meer tijd met hun vader? Of denk je dat vaders niet of minder belangrijk zijn in het leven van kinderen?
anoniem_299213 wijzigde dit bericht op 12-08-2017 09:52
0.23% gewijzigd
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:51
En ja, ik besef me enorm dat ik enorm gezegend ben met het feit dat ik betaald word voor dingen die ik leuk vind. Maar zoals ik in een eerdere post aan iemand anders al had uitgelegd: ik denk dat iedereen dat kan bereiken. Het enige wat je daarvoor namelijk hoeft te doen is gaan werken en blijven werken.
Vergeet de opleidingen niet. Iemand als Blondie kan onze banen niet aan (niet denigrerend bedoeld)
Vergeet de opleidingen niet. Iemand als Blondie kan onze banen niet aan (niet denigrerend bedoeld)
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:52
Nee, niet iedereen heeft dezelfde passies en zal niet iedereen jouw baan leuk vinden.fashionvictim schreef: ↑12-08-2017 09:43Weet je, ik ga nu echt even iets serieus zeggen: ik denk dat jij helemaal niet doodongelukkig van mijn leven zou worden. Ik denk alleen dat jij je niet kan voorstellen hoe het is om de hele dag dingen te doen die je oprecht heel erg leuk vindt en daar ook nog voor betaald te krijgen. Natuurlijk heb ik soms ook geen zin om naar mijn werk te gaan, en ja, mijn wekker gaat elke dag te vroeg. En ja, aan het einde van de dag ben ik moe, want ik sta vroeg op en mijn werk is druk. Maar daar staat tegenover dat ik eigenlijk de hele dag bezig ben met iets wat sowieso al mijn hobby of mijn passie of mijn interesse of hoe je het ook noemen wil was, en dat ik dus gewoon betaald word om dingen te doen die ik leuk vind. En ik word er goed voor betaald, dus op de momenten dat ik vrij ben doe ik ook dingen die ik leuk vind, omdat ik daar geld voor heb.
En nee, je hoeft je ideale baan niet te vinden door gewoon te blijven werken. Daar heb je geluk mee gehad.
Dan ben je zeker gezegend en hartstikke fijn voor je dat meen il oprecht. Dat is ook de reden dat ik werk om leuke dingen te blijven doen en te kunnen kopen wat ik wil. Daarom zou ik ook nooit stoppen met werken maar als ik een leuk prijsje zou winnen zou ik t wel weten haha. Daarom snap ik ook wel dat iemand thuis blijft als het gewoon zou kunnen.fashionvictim schreef: ↑12-08-2017 09:43Weet je, ik ga nu echt even iets serieus zeggen: ik denk dat jij helemaal niet doodongelukkig van mijn leven zou worden. Ik denk alleen dat jij je niet kan voorstellen hoe het is om de hele dag dingen te doen die je oprecht heel erg leuk vindt en daar ook nog voor betaald te krijgen. Natuurlijk heb ik soms ook geen zin om naar mijn werk te gaan, en ja, mijn wekker gaat elke dag te vroeg. En ja, aan het einde van de dag ben ik moe, want ik sta vroeg op en mijn werk is druk. Maar daar staat tegenover dat ik eigenlijk de hele dag bezig ben met iets wat sowieso al mijn hobby of mijn passie of mijn interesse of hoe je het ook noemen wil was, en dat ik dus gewoon betaald word om dingen te doen die ik leuk vind. En ik word er goed voor betaald, dus op de momenten dat ik vrij ben doe ik ook dingen die ik leuk vind, omdat ik daar geld voor heb.
Hieruit blijkt maar weer dat jij je echt niet in kunt leven in mij. Ik kan niet goed tegen verplichtingen. Ik voel me gevangen als ik ergens om 9 uur moet zijn en om 5 uur weer weg mag. Ik zou er ook niet goed tegen kunnen dat als ik thuis kom van mijn werk er thuis nog tig dingen op me liggen te wachten. Ik hou niet van een druk leven. Daar voel ik me slecht bij, dat zit nu eenmaal in mijn karakter. Ik doe veel leuke dingen omdat ik daar geld voor heb. Ik hoef er alleen niet voor te gaan werken.fashionvictim schreef: ↑12-08-2017 09:43Weet je, ik ga nu echt even iets serieus zeggen: ik denk dat jij helemaal niet doodongelukkig van mijn leven zou worden. Ik denk alleen dat jij je niet kan voorstellen hoe het is om de hele dag dingen te doen die je oprecht heel erg leuk vindt en daar ook nog voor betaald te krijgen. Natuurlijk heb ik soms ook geen zin om naar mijn werk te gaan, en ja, mijn wekker gaat elke dag te vroeg. En ja, aan het einde van de dag ben ik moe, want ik sta vroeg op en mijn werk is druk. Maar daar staat tegenover dat ik eigenlijk de hele dag bezig ben met iets wat sowieso al mijn hobby of mijn passie of mijn interesse of hoe je het ook noemen wil was, en dat ik dus gewoon betaald word om dingen te doen die ik leuk vind. En ik word er goed voor betaald, dus op de momenten dat ik vrij ben doe ik ook dingen die ik leuk vind, omdat ik daar geld voor heb.
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:54
Wat zit je door te drammen wat wil je van mij horen? Wat is je punt? Als ik een beter betaalde baan had gehad toentertijd had ik blijven werken en mijn man thuis gebleven.Tr0tter schreef: ↑12-08-2017 09:51Nu zeg je het weer. Denk je dat werkende ouders hun kinderen om een andere reden hebben gekregen? Dat die niet voor kun kinderen zorgen? Als je dat denkt zorgen jullie er dus ook niet voor, maar alleen jij, aangezien je man net zo vaak of minder thuis is als een werkende moeder.
Waarom gun je je man niet meer tijd met z'n kinderen, en je kinderen niet meer tijd met hun vader? Of denk je dat vaders niet of minder belangrijk zijn in het leven van kinderen?
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:56
De ondernemersopleiding op de kappersschool was ook HBO hoor.yasmijn schreef: ↑12-08-2017 09:51En ja, ik besef me enorm dat ik enorm gezegend ben met het feit dat ik betaald word voor dingen die ik leuk vind. Maar zoals ik in een eerdere post aan iemand anders al had uitgelegd: ik denk dat iedereen dat kan bereiken. Het enige wat je daarvoor namelijk hoeft te doen is gaan werken en blijven werken.
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:56
Dat kan ik ook niet op dit moment. Dat zeggen we toch ook niet? Wij vallen jullie totaal niet aan. Ik dacht alleen dat er interesse was voor mijn situatie, maar in plaats daarvan zitten jullie jezelf te verdedigen en te wijzen naar het prototype huisvrouw dat jullie voor ogen hebben.yasmijn schreef: ↑12-08-2017 09:51En ja, ik besef me enorm dat ik enorm gezegend ben met het feit dat ik betaald word voor dingen die ik leuk vind. Maar zoals ik in een eerdere post aan iemand anders al had uitgelegd: ik denk dat iedereen dat kan bereiken. Het enige wat je daarvoor namelijk hoeft te doen is gaan werken en blijven werken.
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:57
Misschien willen ze dat wel, maar ze kunnen niet op tegen hun vrouwen die de macht hebben hen aan deze rolverdeling te houden.Tr0tter schreef: ↑12-08-2017 09:24Waarschijnlijk omdat we zelf hoogopgeleid zijn. En de meeste huisvrouwen die ik ken zijn laag opgeleid.
Maar dat doet er helemaal niet toe in deze discussie. Ik vind dat iedereen, ongeacht zijn of haar opleiding, in zijn of haar eigen onderhoud moet kunnen voorzien. Net zoals ik het niet meer dan normaal vind dat iedereen een aandeel heeft in het huishouden, of zelf sociale contacten onderhoudt.
Typisch trouwens dat je er blijkbaar van uitgaat dat mannen wel altijd interessante carrières hebben. (Waarom) zouden mannen in een saaie, geestdodende banen niet minder willen werken?
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:58
Goeie. Op de een of andere manier wordt ervan uitgegaan dat de baan van de mannen niet bestaat uit het verkopen van HEMA worsten, en niet geestdodend is. Nee, de man wil graag 60 uur werken en de vrouwen ' kunnen' huisvrouw zijn dankzij de goedbetaalde baan van man.fashionvictim schreef: ↑12-08-2017 09:02Wat ik me trouwens afvraag, Herfstappeltaart: spreek je ook met zoveel dedain over de baan van je man?
Maar o wee als er dan gerefereerd wordt aan de goede banan die vrouwen hebben, dat is dan opeens niet reëel.
Alsof we 60 jaar terug in de tijd gaan.
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:00
Ik kan alleen maar voor mezelf spreken maar mijn man vond de verdeling juist prima zo. Hij had ook een hele goede baan en ging met plezier naar zijn werk.simbalabimba schreef: ↑12-08-2017 09:57Misschien willen ze dat wel, maar ze kunnen niet op tegen hun vrouwen die de macht hebben hen aan deze rolverdeling te houden.
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:04
Duh, natuurlijk niet specifiek MIJN baan, maar een baan waar je zelf je EIGEN passies en interesses in kwijt kunt. En ik heb helemaal geen geluk gehad, ik heb gewoon gewerkt waardoor ik nu op dat punt ben. Dat is nu juist wat ik jou probeerde uit te leggen.
Am Yisrael Chai!
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:05
Waarom ga jij er van uit dat wanneer de vrouw thuis zit de man 60 uur moet werken? Mijn man had een werkweek van 36 uur.voornu schreef: ↑12-08-2017 09:58Goeie. Op de een of andere manier wordt ervan uitgegaan dat de baan van de mannen niet bestaat uit het verkopen van HEMA worsten, en niet geestdodend is. Nee, de man wil graag 60 uur werken en de vrouwen ' kunnen' huisvrouw zijn dankzij de goedbetaalde baan van man.
Maar o wee als er dan gerefereerd wordt aan de goede banan die vrouwen hebben, dat is dan opeens niet reëel.
Alsof we 60 jaar terug in de tijd gaan.
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:05
Eens.fashionvictim schreef: ↑12-08-2017 10:04Duh, natuurlijk niet specifiek MIJN baan, maar een baan waar je zelf je EIGEN passies en interesses in kwijt kunt. En ik heb helemaal geen geluk gehad, ik heb gewoon gewerkt waardoor ik nu op dat punt ben. Dat is nu juist wat ik jou probeerde uit te leggen.
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:06
Vergeet de opleidingen niet. Iemand als Blondie kan onze banen niet aan (niet denigrerend bedoeld) en dan ben ik venijnigTimetraveler schreef: ↑12-08-2017 09:43Werkende mensen net zo goed lijkt me. Het zijn wel net dit soort zinnetjes die venijnig overkomen.