Huisvrouw

24-07-2017 10:46 1985 berichten
Wat vinden jullie van een huisvrouw en als je daar bewust voor kiest?

Not done, afhankelijk van cultuur of achtergrond, ouderwets?

Ben zelf nu inmiddels voor een groot deel huisvrouw maar niet altijd geweest.

Zelf vind ik het fijn maar merk natuurlijk wel dat dit soms eigenlijk moeilijk wordt begrepen.
Star* schreef:
12-08-2017 08:58
Waar lees jij al die gesprekken?
Er is in deze discussie gezegd dat iemand zonder baan geen gepreksstof heeft met haar partner (whoeaaahaha).
Als dat van je baan af moet hangen getuigt dat wel van hele erge geestelijke armoe.
herfstappeltaart schreef:
12-08-2017 09:06
Er is in deze discussie gezegd dat iemand zonder baan geen gepreksstof heeft met haar partner (whoeaaahaha).
Als dat van je baan af moet hangen getuigt dat wel van hele erge geestelijke armoe.

Ah, 1 opmerking in deze discussie dus. Dan valt het wel mee met het 'al die' dus.
Alle reacties Link kopieren
Athen1 schreef:
12-08-2017 09:02
Ik vind die zaken eigenlijk niet hetzelfde. Een bijstandsmoeder zie ik absoluut niet als lui, ik heb heel veel respect voor bijstandsmoeders in hun moeilijke situatie.

Neuh, ik heb niet per se veel respect voor bijstandsmoeders. Ook geen minachting, trouwens. Ik vind er eigenlijk helemaal niet zoveel van. Sommige bijstandsmoeders zullen net zulke types zijn als Blondie, en dus gewoon geen zin hebben om te werken. Anderen hebben misschien kinderen met extra zorg. Weer anderen kunnen gewoon niet makkelijk een baan vinden en zitten dus noodgedwongen in de bijstand. Weer anderen hebben misschien tijdelijk pech omdat ze net van een nare vent af zijn. Zoveel mensen, zoveel verhalen.
Am Yisrael Chai!
yasmijn schreef:
12-08-2017 08:56
Wauw! De jaloezieën schoonmaken!
Dat doen werkenden niet. Dat kan alleen als je huisvrouw bent :lol:
Ik ben geen huisvrouw en dan heb je de strekking van mijn post niet gesnapt. Ach ja......
Wat ik zelf vaak vervelend vind in discussies als deze zijn de onwaarheden. En als je die dan corrigeert, is het niet waar.

'Mijn hele salaris gaat op aan de kinderopvang', bijvoorbeeld.

Is gewoon niet waar. Zeg dan gewoon 'ik heb een schurfthekel aan buiten de deur werken en ben liever thuis met de kinderen'.

Als je al iets voelt dat je iets moet zeggen.

Over eerlijk zijn gesproken.
anoniem_349626 wijzigde dit bericht op 12-08-2017 09:13
6.41% gewijzigd
fashionvictim schreef:
12-08-2017 08:59
Ehm.... je geeft net nog commentaar. Iemand die werkt brengt volgens jou zijn kinderen niet zelf groot.
Dat is mijn mening en dat was onze keuze op dat moment en of je alleen je kinderen in het weekend hebt (die dan nog vaak onder gebracht worden bij opa en oma omdat vader en moeder ook leuke dingen willen doen) en voor je avond eten op haalt van de crèche en eet en op bed legt was voor ons geen optie. En een ander die t anders doet staat daar helemaal vrij in.
Och herfstappeltaart, laat dat nou net de reden geweest zijn dat ik een baantje ging zoeken toen mijn meisje een half jaar oud was, enige waar ik het over kon hebben was hoeveel poepluiers ze geproduceerd had...
die ik wilde bestaat al...
fashionvictim schreef:
Het zou zomaar kunnen dat ik een veel betere baan dan jouw man heb, die kans lijkt me vrij groot als ik je bijdragen zo eens allemaal lees. En ik denk dat jij je dus inderdaad niet kunt voorstellen hoe een dergelijke baan er in praktijk uit ziet. Je meningen daarover bewijzen dat.

Dat vermoed ik ook.
yasmijn schreef:
12-08-2017 08:56
Wauw! De jaloezieën schoonmaken!
Dat doen werkenden niet. Dat kan alleen als je huisvrouw bent :lol:

Vandaar dat ik geen jaloezieën heb natuurlijk. :idee:

Maar ook nu merk ik weer dat (sommige) huisvrouwen dat hele huishouden veel belangrijker maken dan het is. Als iets waar je als werkende 'al je vrije tijd' aan kwijt bent. Dat valt in de praktijk reuze mee hoor. Mijn man en ik werken allebei vier dagen (36 uur is fulltime bij mijn werkgever, ik werk dus 9 uur per dag zodat ik een doordeweekse dag thuis ben). Op die dagen doen we de grote klussen: wassen, stoffen, stofzuigen, schoonmaken, boodschappen, ramen zemen, etc. Dat kost ons trouwens geen hele dagen: we hebben weinig troep en ruimen dingen die we gebruikt hebben meteen weer op, dus het is nooit een puinzooi. We koken elke avond als we thuiskomen en ruimen na het eten de keuken op. We houden dus een groot deel van onze vrije dagen, onze avonden en het hele weekend over als vrije tijd.
Stel, je bent kinderrechter. Zijn heel vaak vrouwen. Dan heb je naar ik aanneem alleen door je werk al behoorlijk wat interessante gespreksstof. Maar volgens jou is dat dus geestelijke armoede?

Dat vind ik nu weer geestelijke armoe.
Am Yisrael Chai!
Lovely7 schreef:
12-08-2017 09:12
Dat is mijn mening en dat was onze keuze op dat moment en of je alleen je kinderen in het weekend hebt (die dan nog vaak onder gebracht worden bij opa en oma omdat vader en moeder ook leuke dingen willen doen) en voor je avond eten op haalt van de crèche en eet en op bed legt was voor ons geen optie. En een ander die t anders doet staat daar helemaal vrij in.

Wederom een duidelijk blijk van totaal geen idee hebben van hoe het leven van hoogopgeleide mensen met stevige banen eruit ziet. Niet zo, in ieder geval.
Am Yisrael Chai!
Lovely7 schreef:
12-08-2017 09:12

En als bij een scheiding de vader diezelfde kinderen alleen in het weekend heeft is het ineens geen issue meer?
Ik had ook een schurfthekel aan buiten de deur werken. Ik zou ook gestopt zijn met werken als we geen kind hadden gekregen. Ik heb ook nooit beweerd dat ik het druk heb en zeuren doe ik ook niet.
fashionvictim schreef:
12-08-2017 09:15
Wederom een duidelijk blijk van totaal geen idee hebben van hoe het leven van hoogopgeleide mensen met stevige banen eruit ziet. Niet zo, in ieder geval.
Hoogopgeleid? Stevig? Andere banen zijn er niet?
Dit is nu precies wat er bedoeld wordt met de arrogantie van sommigen hier binnen deze discussie.
12-08-2017 09:16
Hoogopgeleid? Stevig? Andere banen zijn er niet?
Dit is nu precies wat er bedoeld wordt met de arrogantie van sommigen hier binnen deze discussie.

Er moet toch tegenwicht geboden worden aan alle opmerkingen over 'administratieve baantjes' in deze discussie. Het gros is hier nu eenmaal hoogopgeleid.
fashionvictim schreef:
12-08-2017 08:55
Dit vind ik dan weer belachelijk. Een bijstandsmoeder is ineens "te lui om te werken" maar een huisvrouw is wel slim. Die bijstandsmoeder wil misschien ook wel gewoon "zelf voor haar kinderen zorgen" en heeft daar dan precies dezelfde ouderwetse opvattingen over, waarom zou die dan ineens een luie uitvreter zijn omdat zij geen partner heeft? Een partner hebben maakt je niet beter dan iemand die dat niet heeft, hoor.

Ik vind die twee zaken dan ook precies hetzelfde. Een huisvrouw is dan net zo goed te lui om te werken, zij heeft alleen de mazzel gehad dat ze door een individu gesponsord wordt.
Ik vind dat wel een verschil want waarom is een bijstands moeder wel ineens iemand die verdedigd moet worden en iemand die onderhouden wordt door haar man niet? Die wordt dan ineens gesponsord! Als t kan en als je man erachter staat waarom niet? Zij doen toch niemand kwaad ermee.
fashionvictim schreef:
12-08-2017 09:14
Stel, je bent kinderrechter. Zijn heel vaak vrouwen. Dan heb je naar ik aanneem alleen door je werk al behoorlijk wat interessante gespreksstof. Maar volgens jou is dat dus geestelijke armoede?

Dat vind ik nu weer geestelijke armoe.
Een baan kan ook worst verkopen zijn bij de Hema. Het lijkt erop dat jullie de discussie alleen voeren met hoogopgeleiden in het achterhoofd.
Tr0tter schreef:
12-08-2017 08:41
Dat is toch precies wat je man doet: fulltime werken en ze door een ander groot laten brengen? Waarom zou je hem niet meer tijd met zijn kind(eren) gunnen?

Jammer dat hier dan (bewust?) geen reactie op komt. Waarom gun je je man niet meer tijd met jullie kinderen? En, belangrijker nog: waarom gun je jullie kinderen niet meer tijd met hun vader?
12-08-2017 09:18
Een baan kan ook worst verkopen zijn bij de Hema. Het lijkt erop dat jullie de discussie alleen voeren met hoogopgeleiden in het achterhoofd.

Ja, die lopen hier nu eenmaal het meest rond. In mijn vriendenkring net zo goed. Ik spreek uit eigen ervaringen en referentiekader.
Tr0tter schreef:
12-08-2017 09:13
Vandaar dat ik geen jaloezieën heb natuurlijk. :idee:

Maar ook nu merk ik weer dat (sommige) huisvrouwen dat hele huishouden veel belangrijker maken dan het is. Als iets waar je als werkende 'al je vrije tijd' aan kwijt bent. Dat valt in de praktijk reuze mee hoor. Mijn man en ik werken allebei vier dagen (36 uur is fulltime bij mijn werkgever, ik werk dus 9 uur per dag zodat ik een doordeweekse dag thuis ben). Op die dagen doen we de grote klussen: wassen, stoffen, stofzuigen, schoonmaken, boodschappen, ramen zemen, etc. Dat kost ons trouwens geen hele dagen: we hebben weinig troep en ruimen dingen die we gebruikt hebben meteen weer op, dus het is nooit een puinzooi. We koken elke avond als we thuiskomen en ruimen na het eten de keuken op. We houden dus een groot deel van onze vrije dagen, onze avonden en het hele weekend over als vrije tijd.

Ik werk ook 4 dagen. Ik ben denk ik aan mijn huishouden in totaal een werkdag kwijt per week. In de avonduren hou ik de dagelijkse dingetjes bij: koken, afwas, opruimen, eventueel wat strijken. Dat kost me nog geen uur per dag. Grote klussen en de wekelijkse schoonmaak doe ik op mijn vrije dag en ben daar een deel van de dag mee bezig. Ik hou dus ook een deel van mijn vrije dag, elke avond en het hele weekend over als vrije tijd.
Am Yisrael Chai!
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-08-2017 11:36
Reden: op de man
97.70% gewijzigd
fashionvictim schreef:
12-08-2017 09:15
Wauw nee ik val onder t klootjesvolk
12-08-2017 09:20
[...]

Zo, je gaat op de man?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-08-2017 11:36
Reden: quote verwijderd
39.83% gewijzigd
Vind mensen die in de bijstand komen omdat ze geen nieuw contract kunnen krijgen of een andere reden waar ze niks aan kunnen meer bijstand horen te krijgen dan mensen die zichzelf bewust van hun partner afhankelijk hebben gemaakt en dan niks kunnen.

Je weet in deze tijd dat scheidingen een reele mogelijkheid zijn, dus als je moedwillig gaten van jarenlang op je CV hebt gecreerd en verder niks bijleert, dan heb je zelf schuld als je daarin komt.
Star* schreef:
12-08-2017 09:19
Ja, die lopen hier nu eenmaal het meest rond. In mijn vriendenkring net zo goed. Ik spreek uit eigen ervaringen en referentiekader.
Als je eigen referentiekader de enige maatstaf is in een discussie vind ik dat behoorlijk beperkt.

Kom dames en heren en transgenders , ik ga mijn dag eens gezellig en nuttig invullen. Fijn weekend allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven