Napraattopic deel 89

26-07-2017 15:47 3014 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
chocolol schreef:
12-08-2017 00:45
Je zou denken dat een draaideur ook een noodknop heeft en de andere kant op open kan...
Nope. Zo'n glazen cirkel met 3 ronddraaiende panelen. Dat was het.
Kan wel linksom om rechtsom maar de kat zat tussen het draaigedeelte.

Ik kan er niet van slapen.
Nog even een goede borrel?
-Puss-in-Bootz- schreef:
12-08-2017 00:48
Nope. Zo'n glazen cirkel met 3 ronddraaiende panelen. Dat was het.
Kan wel linksom om rechtsom maar de kat zat tussen het draaigedeelte.

Ik kan er niet van slapen.
Shit, dat is naar. :hug:
Damn, Boots, dat is echt rot. :'(
Life is short. Eat dessert first.
Oh bah..

Dat waren vast geen brekende botjes, er stak ineens een windje op, boom takjes etc.
-bambi- schreef:
12-08-2017 01:08
Oh bah..

Dat waren vast geen brekende botjes, er stak ineens een windje op, boom takjes etc.

Was het maar waar.
Poes :hug:
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Ach Puss, arm beestje!
Ik probeerde je af te leiden.
Arme poes :cry:
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Praat Nederlands op een Nederlands forum. Echt, zo irritant:

thuis/pup-en-verhuis/list_messages/388390
Ik heb er wat van gezegd. Wanstaltig stuk tekst!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Star* schreef:
12-08-2017 09:56
Praat Nederlands op een Nederlands forum. Echt, zo irritant:

thuis/pup-en-verhuis/list_messages/388390
Ik dacht al dat het aan mij lag. Het is dat het dit onderwerp anders zou ik gedacht hebben dat het vertaald is
Je bent zelf een theepot
Kunnen dat soort ellendige verhalen niet in het ellendige verhalen topic.
Bruise schreef:
12-08-2017 10:12
Kunnen dat soort ellendige verhalen niet in het ellendige verhalen topic.
Helemaal eens!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik zou in die situatie zo en zo geen pup nemen, bij ons duurde de verhuis wel 3 maand.
SuzanneSuus schreef:
Ik dacht al dat het aan mij lag. Het is dat het dit onderwerp anders zou ik gedacht hebben dat het vertaald is
Tuurlijk is het letterlijk vertaald.

Maar dat heb je met veel nieuwe TO's lately.

Of vertaald, of dezelfde schrijfstijl (alle alinea's hebben ze allemaal correct)
yasmijn schreef:
12-08-2017 10:22
Tuurlijk is het letterlijk vertaald.

Maar dat heb je met veel nieuwe TO's lately.

Of vertaald, of dezelfde schrijfstijl (alle alinea's hebben ze allemaal correct)
Het is Vlaams :lol:
Nouschi schreef:
12-08-2017 10:30
Het is Vlaams :lol:
Yep. Vlaams en irritant :rofl:

" In België wordt naast verhuizing ook vaak verhuis gebruikt. Dat woord is standaardtaal in België.

(3) Door de verhuis staat mijn flat vol kartonnen dozen. [standaardtaal in België]

(4) De verhuis van de kraamafdeling naar een nieuw gebouw is vlot verlopen. [standaardtaal in België] "
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Waarom zit ik nu te wachten tot het droog is, zodat ik dan na het douchen in de tuin aan de gang ga?

Nee, ik weet het ook niet.

Ofwel ik douche nu en ga iets anders doen, ofwel ik ga nu zonder te douchen in de steeds minder wordende miezerregen in de tuin aan de gang en douche daarna.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
SuzanneSuus schreef:
Ik dacht al dat het aan mij lag. Het is dat het dit onderwerp is, anders zou ik gedacht hebben dat het vertaald is
Je bent zelf een theepot
SuzanneSuus schreef:
Dat had ik gisteren bij een andere Belg. Leek wel een vertaalmachine, bleek gewoon geel laag niveau woordbegrip te hebben.
MoirenPhae schreef:
12-08-2017 10:46
Dat had ik gisteren bij een andere Belg. Leek wel een vertaalmachine, bleek gewoon geel laag niveau woordbegrip te hebben.
Knalgeel is het laagste niveau.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Weet je wat erg is. Iedere donderdag wordt er op de hoofdpagina van Viva een topic besproken. Vaak vergeet ik dat en dan zoek ik hem een paar dagen later, wat een hele zoektocht is en dat ik hem dus vaak niet kan vinden.
Gisteren vond ik hem wel. En tot mijn grote verbazing werd het topic van broer en zus besproken.
Nou is dat natuurlijk niet echt een verbazing an sich, want het is een veelbesproken topic op NP, ware het niet dat ze alleen de simpele eerste reacties hebben geplaatst en dus ook totaal niet alle ophef naar voren hebben gebracht.
En daar gaat het juist toch om, mensen lokken met spannende verhalen.

Elke donderdag geven we je een kijkje in een populair topic op het VIVA-forum. Deze week: als je man heel klef is met zijn zus.

De man van VIVA-forummer MaxiCosi88 is ontzettend close met zijn zus. Ze appen dagelijks, kussen elkaar op de mond en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan. MaxiCosi88 had gehoopt dat dit gedrag door de jaren heen minder zou worden, maar dat is niet het geval. Ook de man van haar schoonzus vindt dat de twee way too far gaan. Wat moet ze doen?
  • Male efficiënt: ‘Ik lees niks geks eigenlijk, ze zijn kennelijk heel close met elkaar. Jij klinkt heel jaloers. Hoe gaat je man om met jou?’
  • Genderneutraal75: ‘Ga jij toch lekker klef met de man van schoonzus doen?’
  • BIop: ‘Het lijkt haast alsof je zijn zus als concurrentie ziet. Ik bel en app ook dagelijks met mijn zussen, en soms zoen ik mijn zwager op zijn mond. Gelukkig respecteert mijn partner dat. Jouw ervaringen en gewoontes vormen niet de maatstaf hè.’
  • Kututje: ‘Je bent duidelijk jaloers. Ik kan me niet voorstellen dat er iets anders achter schuilt, zeker niet iets wat van man en zus afkomt. Ze houden openlijk heel veel van elkaar. Ik zie niet in wat daar mis mee is. Ik vind dat ze het met elkaar hebben getroffen. Hou maar op met aanstellen.’
  • Merdelot: ‘Mijn vriend zoent zijn vrienden/zussen/zwagers ook op de mond. De eerste keer dacht ik: haha, oké! Blijkbaar is het zijn manier om een dierbaar mens te begroeten. Lekker doen dan hoor.’
  • quasi turk: ‘Kan het dat niet het kleffe gedrag naar zijn zus je steekt, maar dat hij minder klef tegen jou doet het probleem is? Ik zou dat ook niet heel leuk vinden. Als mijn vriend zijn familie veel meer zou knuffelen dan mij dan, word ik ook jaloers denk ik. Hoe mooi het ook is voor zijn familie.’

De namen zijn gefingeerd om de mensen die niet herkend willen worden te beschermen
simbalabimba schreef:
12-08-2017 10:51
Knalgeel is het laagste niveau.
Vriendin van mij schrijft als een Zuid Afrikaan, neongeel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven