Werk & Studie alle pijlers

Je eerste echte salaris

12-08-2017 16:09 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb jij toen je je eerste echte salaris werd gestort iets speciaals gekocht en zo ja, wat had je toen gekocht of gedaan?
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Een fiets! En daarna (na een paar maanden werken een auto)
Ik had al mijn geld opgemaakt om thuis lekker te BBQen maar was wel het eerste salaris van een maand werken bij een bijbaan. Ik was knap vervelend toen dus was een beetje een goedmakertje.
Een eigen televisie voor op mijn kamer.
Ik was de enige voetbalhater in een voetbal-gezin, ik was zo blij dat ik eindelijk gewoon films kon kijken en niet elke avond opgescheept zat met eredivisie, eerste divisie, bundesliga, premier league, europa cup en wat voor ellende er nog meer was!
Gaan eten in een sterrenrestaurant en een trip naar New York City :-D
Opgemaakt in de kroeg gok ik.
Van mijn eerste salaris van mijn vakantiebaantje bij de HEMA als vijftienjarige heb ik een servies voor mijn ouders gekocht wat m'n moeder zo mooi vond. Apetrots was ik dat ik ze een cadeau kon geven van mijn eerste salarisje.

Van mijn eerste echte salaris heb ik een deel afgelost van de schuld die ik bij mijn ouders had voor mijn eerste autootje. Als student in mijn laatste jaar was een auto toch wel heel fijn naar mijn stage en omdat mijn ouders me een veilige en wat nieuwere auto gunden, hebben ze me een deel geleend. Vervolgens moest ik ze een week later jankend opbellen of ik alsjeblieft dat geld weer terug kon krijgen, want die fijne-wat-nieuwere-auto-waar-je-dan-de-eerste-jaren-geen-gedoe-mee-hebt was afgekeurd op de APK en ik moest 750,- aftikken |-) :-[
Mijn eerste naaimachine, was geloof ik iets van 1200 gulden. Geweldig ding en ik was super trots dat ik dat toen kon kopen
violetskies schreef:
12-08-2017 16:09
Heb jij toen je je eerste echte salaris werd gestort iets speciaals gekocht en zo ja, wat had je toen gekocht of gedaan?

Mobile telefoon
Star* schreef:
12-08-2017 16:22
Opgemaakt in de kroeg gok ik.
En dit waarschijnlijk 😀 Ik ben niet zo van de naaimachines.
Oh wat een leuk topic. Ik ben eigenlijk aan het sparen voor een auto, maar krijg over een maand mijn eerste echte salaris dat niet voor een bijbaan maar een 'echte baan' is en ik heb bedacht dat ik van een gedeelte wel wat leuks mag doen om het te vieren :P .
fromfebruary schreef:
12-08-2017 16:28
Van mijn eerste salaris van mijn vakantiebaantje bij de HEMA als vijftienjarige heb ik een servies voor mijn ouders gekocht wat m'n moeder zo mooi vond. Apetrots was ik dat ik ze een cadeau kon geven van mijn eerste salarisje.

Van mijn eerste echte salaris heb ik een deel afgelost van de schuld die ik bij mijn ouders had voor mijn eerste autootje. Als student in mijn laatste jaar was een auto toch wel heel fijn naar mijn stage en omdat mijn ouders me een veilige en wat nieuwere auto gunden, hebben ze me een deel geleend. Vervolgens moest ik ze een week later jankend opbellen of ik alsjeblieft dat geld weer terug kon krijgen, want die fijne-wat-nieuwere-auto-waar-je-dan-de-eerste-jaren-geen-gedoe-mee-hebt was afgekeurd op de APK en ik moest 750,- aftikken |-) :-[
Ik zou het als moeder niet eens aan nemen. Ga aub met je geld iets leuks doen voor jezelf!
Ik woonde toen nog op kamers en je kon daar je eigen telefoonaansluiting nemen. Dat is het eerste wat ik heb gedaan toen ik salaris kreeg. Eindelijk was ik af van die vervelende gedeelde kwartjestelefoon.
In de maand van mijn eerste salaris wat het ook de maand van onze eerste maand samenwonen. Dus het grootste deel van het salaris ging naar de eerste huur en klusspullen. Toen ik een paar jaar later in een andere stad ging werken en daar mijn eerste, veel hogere, salaris zou krijgen, ben ik in de eerste week dat ik daar werkte, dus het stond nog niets eens op de rekening, lekker flink gaan shoppen in die nieuwe stad. Ik geloof dat ik € 400 lichter was....
Alles weggegeven aan een goed doel!
Mijn schulden afbetaald.

Vond ik toch echt belangrijker dan "ik".
Ik heb het ook op gemaakt aan uit gaan.
Helemaal niks, want ik kreeg toen per week betaald, wel fulltime werk.
Ben toen gaan starten met het halen van mijn rijbewijs. Is een goede keuze geweest; heb daar nog altijd veel plezier van en is ook tijdens mijn werk belangrijk gebleken.
Bijbaan:
Een broek in maatje 27 uit een boutique, waar iedere bleek/scheur techniek op was losgelaten en talloze badges op waren genaaid.
Ik.voelde me er een echte vrouw van de wereld in :rofl:
Eerste serieuze salaris ging ik eens goed shoppen en kwam tot grote hilariteit van een vriendin thuis met zakken vol spullen en had maar liefst 90 gulden (45 euro) uitgegeven aan afgeprijsde en volgens haar heel rare spullen.
Gympen met hakken, en meer onmisbare zaken voor de werkende vrouw.
Salaris erop MOEST ik onder begeleiding van diezelfde vriendin iets niet-afgeprijsds kopen bij de mac en maggie (toen voor mijn idee duur modemerk).
Heb toen een heel onpraktische avondjurk gekocht die wel was afgeprijsd, en die ik de hele tijd te pas en te onpas droeg.
oa naar mijn werk in de kinderopvang en later stage bij instelling voor criminele jongens.
Niemand die er wat van zei.
Het-groepje schreef:
12-08-2017 17:20
Bijbaan:
Een broek in maatje 27 uit een boutique, waar iedere bleek/scheur techniek op was losgelaten en talloze badges op waren genaaid.
Ik.voelde me er een echte vrouw van de wereld in :rofl:
Eerste serieuze salaris ging ik eens goed shoppen en kwam tot grote hilariteit van een vriendin thuis met zakken vol spullen en had maar liefst 90 gulden (45 euro) uitgegeven aan afgeprijsde en volgens haar heel rare spullen.
Gympen met hakken, en meer onmisbare zaken voor de werkende vrouw.
Salaris erop MOEST ik onder begeleiding van diezelfde vriendin iets niet-afgeprijsds kopen bij de mac en maggie (toen voor mijn idee duur modemerk).
Heb toen een heel onpraktische avondjurk gekocht die wel was afgeprijsd, en die ik de hele tijd te pas en te onpas droeg.
oa naar mijn werk in de kinderopvang en later stage bij instelling voor criminele jongens.
Niemand die er wat van zei.
:rofl:

Ik blijf maar om jou lachen.
Am Yisrael Chai!
Niet van mijn eerste salaris, maar wel van mijn allereerste salaris in hetgeen ook mijn carrière is geworden heb ik een kunstwerk gekocht dat nog steeds aan de muur van mijn huis prijkt.
Am Yisrael Chai!
Een laptop. Mijn oudje miste een aantal toetsen en liep op diesel.
Veel te dure lingerie à 90 euro per bh
eerste echte vakantiebaan (3 weken) heb ik mijn eerste contactlenzen van gekocht. Zó blij mee. Ik heb + een heleboel en dat is geen gezicht met een bril. Met sporten ook heel onhandig, een bril.
En eerste salaris van echte baan, geen idee... zal wel opgegaan zijn aan rekeningen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven