Je eerste echte salaris
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:46
Volkomen off topic... sorry. Na scheiding kreeg ik een bescheiden bedrag mee (stond niet in verhouding tot de overwaarde van ons huis maar swa) Daarvan heb ik 10% uitgegeven aan een schilderij. Speciaal voor mij gemaakt en bijna 20 jaar na dato ben ik daar nog steeds héééél blij meefashionvictim schreef: ↑12-08-2017 17:28Niet van mijn eerste salaris, maar wel van mijn allereerste salaris in hetgeen ook mijn carrière is geworden heb ik een kunstwerk gekocht dat nog steeds aan de muur van mijn huis prijkt.
zaterdag 12 augustus 2017 om 18:15
Mijn eerste salaris van bijbaantje weet ik niet meer. Denk niks, ik was 15 en het zal iets van 70 euro zijn geweest.
Eerste echte salaris van volwassenenbaan heb ik wel bewust wat leuks van gekocht. Ik heb een schilderij laten maken. Erg mooi geworden! Helaas kunnen vriend en ik het niet eens worden waar hij moet hangen en staat hij al twee jaar in de studeerkamer (maar wel op een mooie plek, dus ik vind het niet erg)
Eerste echte salaris van volwassenenbaan heb ik wel bewust wat leuks van gekocht. Ik heb een schilderij laten maken. Erg mooi geworden! Helaas kunnen vriend en ik het niet eens worden waar hij moet hangen en staat hij al twee jaar in de studeerkamer (maar wel op een mooie plek, dus ik vind het niet erg)
zaterdag 12 augustus 2017 om 18:45
Zie het al helemaal voor me; in avondjurk werken in de kinderopvang of bij criminele jongeren.Het-groepje schreef: ↑12-08-2017 17:20Bijbaan:
Een broek in maatje 27 uit een boutique, waar iedere bleek/scheur techniek op was losgelaten en talloze badges op waren genaaid.
Ik.voelde me er een echte vrouw van de wereld in
Eerste serieuze salaris ging ik eens goed shoppen en kwam tot grote hilariteit van een vriendin thuis met zakken vol spullen en had maar liefst 90 gulden (45 euro) uitgegeven aan afgeprijsde en volgens haar heel rare spullen.
Gympen met hakken, en meer onmisbare zaken voor de werkende vrouw.
Salaris erop MOEST ik onder begeleiding van diezelfde vriendin iets niet-afgeprijsds kopen bij de mac en maggie (toen voor mijn idee duur modemerk).
Heb toen een heel onpraktische avondjurk gekocht die wel was afgeprijsd, en die ik de hele tijd te pas en te onpas droeg.
oa naar mijn werk in de kinderopvang en later stage bij instelling voor criminele jongens.
Niemand die er wat van zei.
zaterdag 12 augustus 2017 om 18:46
Wat een mooi blijvend kado voor jezelf.pokkewijf schreef: ↑12-08-2017 17:46Volkomen off topic... sorry. Na scheiding kreeg ik een bescheiden bedrag mee (stond niet in verhouding tot de overwaarde van ons huis maar swa) Daarvan heb ik 10% uitgegeven aan een schilderij. Speciaal voor mij gemaakt en bijna 20 jaar na dato ben ik daar nog steeds héééél blij mee
zaterdag 12 augustus 2017 om 18:50
Hahahahahahaha hilarisch.Het-groepje schreef: ↑12-08-2017 17:20Bijbaan:
Een broek in maatje 27 uit een boutique, waar iedere bleek/scheur techniek op was losgelaten en talloze badges op waren genaaid.
Ik.voelde me er een echte vrouw van de wereld in
Eerste serieuze salaris ging ik eens goed shoppen en kwam tot grote hilariteit van een vriendin thuis met zakken vol spullen en had maar liefst 90 gulden (45 euro) uitgegeven aan afgeprijsde en volgens haar heel rare spullen.
Gympen met hakken, en meer onmisbare zaken voor de werkende vrouw.
Salaris erop MOEST ik onder begeleiding van diezelfde vriendin iets niet-afgeprijsds kopen bij de mac en maggie (toen voor mijn idee duur modemerk).
Heb toen een heel onpraktische avondjurk gekocht die wel was afgeprijsd, en die ik de hele tijd te pas en te onpas droeg.
oa naar mijn werk in de kinderopvang en later stage bij instelling voor criminele jongens.
Niemand die er wat van zei.
Ontopic: van mijn bijbaan kan ik mij niet meer herinneren. Zal wel een vakantie zijn geweest of sparen voor vakantie. Eerste echte baan moet nog komen.
zaterdag 12 augustus 2017 om 18:56
Van mijn eerste salaris bij mijn vakantiebaantje heb ik een stereotorentje gekocht. Met cd en cassette. Tot grote hilariteit van mijn vriend had ik 'm bijna 20 jaar later nog in gebruik.
Van mijn eerste fulltime salaris een horloge. Niet álles, maar ik vond dat ik er eentje verdiend had. Dat horloge heb ik 19 jaar na dato nog steeds.
Van mijn eerste fulltime salaris een horloge. Niet álles, maar ik vond dat ik er eentje verdiend had. Dat horloge heb ik 19 jaar na dato nog steeds.
zaterdag 12 augustus 2017 om 19:32
mijn huur, de telefoonrekening en de rekening voor gas en licht.
Verdrietig genoeg was het daarmee meteen op. Voor de andere dingen moest ik andere baantjes hebben.
Maar ik weet nog wel dat ik mijn eerste vette salaris kreeg. Ik kreeg namelijk ivm overuren en resterende vakantiedagen twee maanden dubbel betaald met mijn baan die daarop kwam, en bij die laatste maand werden ook nog meer vakantiedagen uitbetaald én het deel van de vakantietoeslag dat nog verschuldigd was.
Toen heb ik een mooi sieraad gekocht.
Verdrietig genoeg was het daarmee meteen op. Voor de andere dingen moest ik andere baantjes hebben.
Maar ik weet nog wel dat ik mijn eerste vette salaris kreeg. Ik kreeg namelijk ivm overuren en resterende vakantiedagen twee maanden dubbel betaald met mijn baan die daarop kwam, en bij die laatste maand werden ook nog meer vakantiedagen uitbetaald én het deel van de vakantietoeslag dat nog verschuldigd was.
Toen heb ik een mooi sieraad gekocht.
zondag 13 augustus 2017 om 00:43
Van mijn eerste bijbaansalaris heb ik een winterjas gekocht van nepbont, zo'n furry pluche ding dat ik perse wilde - die heel onhandig is want bij de eerste de beste regenbui op de fiets naar school ben je net een verzopen kat.
Van mijn eerste echte salaris van mijn baan na mijn afstuderen heb ik een tas gekocht van een vrouw die allemaal handgemaakte tassen maakte, en er was er geen een hetzelfde. Ik liep er in een winkeltje tegenaan.
Zowel de jas als de tas hebben gaten, maar ik kan er geen afscheid van nemen. Ik heb ze allebei nog.
Van mijn eerste echte salaris van mijn baan na mijn afstuderen heb ik een tas gekocht van een vrouw die allemaal handgemaakte tassen maakte, en er was er geen een hetzelfde. Ik liep er in een winkeltje tegenaan.
Zowel de jas als de tas hebben gaten, maar ik kan er geen afscheid van nemen. Ik heb ze allebei nog.
zondag 13 augustus 2017 om 18:14
Mijn collega had een hanekam en droeg ook weleens een fluwelen avondjurk met kisten eronder. In de nineties kon alles!Tijdschriftenverslindster schreef: ↑12-08-2017 18:45Zie het al helemaal voor me; in avondjurk werken in de kinderopvang of bij criminele jongeren.![]()
zondag 13 augustus 2017 om 20:51
Ik ook en duur dat die dingen 40 jaar geleden warenpokkewijf schreef: ↑12-08-2017 17:41eerste echte vakantiebaan (3 weken) heb ik mijn eerste contactlenzen van gekocht. Zó blij mee. Ik heb + een heleboel en dat is geen gezicht met een bril. Met sporten ook heel onhandig, een bril.
En eerste salaris van echte baan, geen idee... zal wel opgegaan zijn aan rekeningen
"Boring conversation anyway"