Huisvrouw
maandag 24 juli 2017 om 10:46
Wat vinden jullie van een huisvrouw en als je daar bewust voor kiest?
Not done, afhankelijk van cultuur of achtergrond, ouderwets?
Ben zelf nu inmiddels voor een groot deel huisvrouw maar niet altijd geweest.
Zelf vind ik het fijn maar merk natuurlijk wel dat dit soms eigenlijk moeilijk wordt begrepen.
Not done, afhankelijk van cultuur of achtergrond, ouderwets?
Ben zelf nu inmiddels voor een groot deel huisvrouw maar niet altijd geweest.
Zelf vind ik het fijn maar merk natuurlijk wel dat dit soms eigenlijk moeilijk wordt begrepen.
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:13
Nee, dat was jij ook helemaal niet. Maar je was ook bij lange na niet de enige die dat schreef en een aantal van die forummers drukten zich wel degelijk niet al te fraai uit.
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:17
Wie zegt dat hij geen tijd met zijn kinderen door brengt? En je kan een moeder toch niet vergelijken met een gastgezin oppas noem maar op. Niet iedereen heeft een baan van 9 tot 5 en mijn man heeft genoeg gedaan met zijn kinderenTr0tter schreef: ↑12-08-2017 13:19Jawel, jij bent namelijk 'een andere persoon' die voor zijn kind zorgt. Net als een gastouder, een medewerker van het kinderdagverblijf of een opa of oma dat is. Als hij het zó belangrijk vindt dat hij de opvoeding niet hoeft uit te besteden, waarom brengt hij zelf dan niet meer tijd met hen door?
En dan volgt daaruit meteen de vraag: vinden jullie een vader minder belangrijk voor de kinderen dan een moeder?
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:28
Zolang we nog in mannen- en vrouwen beroepen denken, zijn we er nog láng niet!fashionvictim schreef: ↑12-08-2017 14:02Volgens mij heb jij toch ook nog eens een zogenaamd "mannenberoep", Powercube? Dat meen ik me te herinneren.
Fijn dat je daar niet tegenaan loopt.
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:30
Duh, zo denk ik niet, dat moge duidelijk zijn. Maar ik meen me te herinneren dat Powercube ooit verteld heeft dat ze in een omgeving werkt waarin vrouwen al helemaal niet vanzelfsprekend zijn.Yggdrasil- schreef: ↑12-08-2017 14:28Zolang we nog in mannen- en vrouwen beroepen denken, zijn we er nog láng niet!
Am Yisrael Chai!
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:33
Dat laatste heb ik zelf gedaan, leek me wel opzienbarend en dat was het ook getuige de reactie van de ambtenaar: uh, u bent de moeder???nicole123 schreef: ↑11-08-2017 20:52Pejeka, volgens mij heb je nog niet gereageerd op de vraag waarom je blijkbaar niet mag zeggen dat huisvrouwen een duf bestaan leiden, maar dat jij tegelijkertijd wel zou mogen stellen dat de banen van werkende mensen (of alleen die van vrouwen volgens jou?) duf zijn. Mijn werk is allesbehalve duf overigens. Verder stelt volgens mij niemand hier dat het een verplichting is om te werken, maar zijn er wel mensen die het onbegrijpelijk vinden om het niet te doen.
En als emancipatie gaat over gelijke kansen, waarom zijn er in deze blijkbaar zo vreselijk geëmancipeerde samenleving dan wel zoveel huisvrouwen en vrouwen met een klein baantje die fijn op terrasjes zitten, maar vrijwel geen mannen die hetzelfde doen? Volgens mij hebben we nog een behoorlijke weg te gaan, om te beginnen bij het vaderschapsverlof (welke kansen en welke boodschap geef je als je mannen 2 dagen vrij geeft om hun baby te leren kennen, waarin ze nog naar het gemeentehuis moeten ook?!).
"Boring conversation anyway"
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:18
Ik vind daar niks ergs aan, dat moet ieder voor zich weten. Ik sluit ook helemaal niet uit dat we dat in de toekomst ook zullen gaan doen. Of dat mijn man thuis blijft bij onze zoon en ik weer ga werken.fashionvictim schreef: ↑12-08-2017 13:06Er valt toch niet zoveel aan te interpreteren? Je zegt "we willen geen deel van de opvoeding uitbesteden" maar je man besteed wel degelijk de opvoeding uit. Aan jou. En zeker in al die gevallen van die mannen waarover trots wordt gezegd dat ze "meer dan 60 uur" (wie doet dat trouwens nog, dat is pas echt ouderwets!) werken besteden die mannen dus wel meer dan "een deel van de opvoeding" uit.
Waarom is het niet erg als een man de opvoeding van zijn eigen kinderen uitbesteed, maar wel als een vrouw dat doet?
Maar ik zie het niet zo dat mijn man de opvoeding aan mij uitbesteedt, het is tenslotte ons gezamenlijk kind. Als ik een avondje wegga besteed ik de opvoeding toch ook niet uit aan hem?
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:22
Wat een nare partners.fashionvictim schreef: ↑12-08-2017 13:11ik ben het niet helemaal met je eens dat het hebben van een mooie relatie ook voor een groot deel geluk en toevalligheid is. Natuurlijk speelt dat een grote rol, maar ik zelf loop wel degelijk ook aan tegen de rolpatronen die jij, of Blondie, of Lovely, of wie dan ook bevestigen. Een van de grootste problemen waar ik in al mijn relaties, zowel de niet serieuze als serieuze tegenaan loop is dat mannen totaal van de leg raken van de manier waarop ik in het leven sta. In theorie vinden ze namelijk allemaal dat vrouwen en mannen uiteraard gelijkwaardig zijn en dezelfde rechten hebben, maar in praktijk komt het er keer op keer neer dat ze stiekem toch ook wel vinden dat zij een beetje meer gelijk zijn en een beetje meer rechten hebben dan ik.
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:35
Mijn man komt uit een heel traditioneel gezin, zo zie je ze niet veel meer. Maar mijn schoonvader kan wel koken en koffiezetten, de emancipatie loopt daar misschien een paar jaar achter, maar hij is er wel. Mijn schoonvader was sowieso op sommige vlakken wel vooruitstrevend, hij gaf zijn vrouw namelijk geen huishoudgeld, maar had als een van de eersten in de familie een en/of-rekening. Kun je je amper voorstellen, maar was toen echt heel afwijkend.
Vanwege mijn afwijkende gezinssituatie en mijn opvoeding, ben ik juist helemaal niet traditioneel opgegroeid: in arme gezinnen werkt wie kan werken en zorgt wie kan zorgen en of dat nou een man of een vrouw is, is niet zo relevant, als je maar wat te eten hebt. Daarnaast kon mijn (alleenstaande) moeder ook banden lappen, grasmaaien en Ikeameubels in elkaar zetten, dus heb ik altijd aangenomen dat ik dat ook gewoon kon.
Ondanks zijn traditionele jeugd, is mijn man weldenkend. Wij zijn beide op hetzelfde niveau geschoold en verdienen ongeveer hetzelfde (bij een gelijke betrekking verdien ik iets meer, door een vreemde leidinggevende ergens aan het begin van mijn loopbaan). Stoort hem niet, stoort mij niet. Wij doen de dingen samen. Sinds mijn man dochtervader is, is hij alleen maar feministischer geworden
Ik las hier iets over opleiding als referentiekader nemen: dat is toch niet vreemd? Ik kan toch moeilijk doen alsof ik een baan heb op een ander niveau? Het stoort me dat dat weggezet wordt als arrogant, ik ben nu eenmaal hoog opgeleid. Daar heb ik voor gewerkt, daar heb ik mijn best voor gedaan, daar heb ik andere dingen voor gelaten. Het is nu ook niet zo dat ik dat de hele dag van de daken schreeuw, maar het is wel de waarheid.
En dan laat ik de sneren over dat ik begrijpend moet leren lezen maar even voor wat het is. Er is een patroon bij de posts van Pejeka en je kunt van iemand die langer dan 8 maanden op dit forum rondloopt niet verwachten dat die dat patroon meeneemt in de reacties. In de nuances van zijn posts zitten nu eenmaal veel vooroordelen over vrouwen en over hun banen en over hun intrinsieke verplichting het huishouden tiptop in orde te houden. Daarnaast is het heel storend wanneer iemand feitelijke onjuistheden verkondigt, ik met rekenvoorbeelden kan aantonen dat dat niet klopt en dat er dan niet op gereageerd wordt. Helemaal wanneer na een paar maanden precies hetzelfde weer gebeurt.
Vanwege mijn afwijkende gezinssituatie en mijn opvoeding, ben ik juist helemaal niet traditioneel opgegroeid: in arme gezinnen werkt wie kan werken en zorgt wie kan zorgen en of dat nou een man of een vrouw is, is niet zo relevant, als je maar wat te eten hebt. Daarnaast kon mijn (alleenstaande) moeder ook banden lappen, grasmaaien en Ikeameubels in elkaar zetten, dus heb ik altijd aangenomen dat ik dat ook gewoon kon.
Ondanks zijn traditionele jeugd, is mijn man weldenkend. Wij zijn beide op hetzelfde niveau geschoold en verdienen ongeveer hetzelfde (bij een gelijke betrekking verdien ik iets meer, door een vreemde leidinggevende ergens aan het begin van mijn loopbaan). Stoort hem niet, stoort mij niet. Wij doen de dingen samen. Sinds mijn man dochtervader is, is hij alleen maar feministischer geworden
Ik las hier iets over opleiding als referentiekader nemen: dat is toch niet vreemd? Ik kan toch moeilijk doen alsof ik een baan heb op een ander niveau? Het stoort me dat dat weggezet wordt als arrogant, ik ben nu eenmaal hoog opgeleid. Daar heb ik voor gewerkt, daar heb ik mijn best voor gedaan, daar heb ik andere dingen voor gelaten. Het is nu ook niet zo dat ik dat de hele dag van de daken schreeuw, maar het is wel de waarheid.
En dan laat ik de sneren over dat ik begrijpend moet leren lezen maar even voor wat het is. Er is een patroon bij de posts van Pejeka en je kunt van iemand die langer dan 8 maanden op dit forum rondloopt niet verwachten dat die dat patroon meeneemt in de reacties. In de nuances van zijn posts zitten nu eenmaal veel vooroordelen over vrouwen en over hun banen en over hun intrinsieke verplichting het huishouden tiptop in orde te houden. Daarnaast is het heel storend wanneer iemand feitelijke onjuistheden verkondigt, ik met rekenvoorbeelden kan aantonen dat dat niet klopt en dat er dan niet op gereageerd wordt. Helemaal wanneer na een paar maanden precies hetzelfde weer gebeurt.
anoniem_328039 wijzigde dit bericht op 12-08-2017 15:47
11.29% gewijzigd
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:42
Ons kind is 6 maanden, die heeft nog 24/7 zorg nodig. Ik ben wel de primaire verzorger, maar mijn man zorgt net zo goed voor ons kind. Dat is onze beider verantwoordelijkheid.Mevrouw75 schreef: ↑12-08-2017 12:46De vraag was volgens mij: Als je zegt: wij kiezen ervoor dat we zelf voor ons kind zorgen, waarom kiest je er voor om de opvoeding van jullie kind wel aan jou uit te besteden en niet aan het kdv, grootouders of gastouder? Als je man fulltime werkt, dan is het grootste gedeelte van de dag kind bij jou en niet bij partner. Het is een beetje tegenstrijdig: wij zorgen zelf voor ons kind, terwijl je partner in jullie optiek helemaal niet voor kind zorgt.
Dat was volgens mij de issue, niet een oordeel, maar een vraag naar de (schijnbare) tegenstrijdigheid, hoe verklaar je die?
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:16
Ik heb deze discussie nu een tijdje gevolgd en wat ik nou zo bijzonder vind is dit:
Ik vind dat iedereen in alle vrijheid de keuze moet kunnen maken om te leven zoals hij/zij prettig vind, en zo lang men dat doet zonder een beroep te doen op een ander om die keuze te bekostigen, vind ik alle keuzes gelijkwaardig. Sommige mensen vinden het fijn om welke reden dan ook om allebei elke ochtend de deur uit te vliegen en te gaan werken, andere mensen vinden het weer fijn als de één zorgt voor het inkomen en de ander zorgt voor het huis, de kinderen en alle andere dingen daar omheen.
Maar waar ik me echt over verbaas, is het dédain waarmee gesproken wordt over (met name) vrouwen die in alle harmonie de keuze hebben gemaakt niét in loondienst te gaan werken, maar thuis te blijven om huis, kinderen en andere zorg uit te voeren.Er wordt bijna gedaan alsof die vrouwen zich aan een verplichting onttrekken die opgelegd zou zijn, of in elk geval minderwaardige e wereldvreemde schepsels zouden zijn, want ocherm, die weten blijkbaar écht niet wat er in de wereld gaande is, want die zitten heel de dag maar opgesloten in huis ofzo... Nou, wake up, juist deze vrouwen doen vaak meer in de maatschappij dan degenen die heel de dag opgesloten zitten op een kantoor ofzo...
Maar los daarvan, snap ik niet waarom er zo minderwaardig over gesproken moet worden. Dat JIJ een bepaalde rolverdeling minderwaardig vindt, wil toch niet zeggen dat een ander dat ook zo moet ervaren? Waarom de ander niet gewoon respecteren en als volwaardig accepteren in zijn of haar keuze?
Ik vind dat iedereen in alle vrijheid de keuze moet kunnen maken om te leven zoals hij/zij prettig vind, en zo lang men dat doet zonder een beroep te doen op een ander om die keuze te bekostigen, vind ik alle keuzes gelijkwaardig. Sommige mensen vinden het fijn om welke reden dan ook om allebei elke ochtend de deur uit te vliegen en te gaan werken, andere mensen vinden het weer fijn als de één zorgt voor het inkomen en de ander zorgt voor het huis, de kinderen en alle andere dingen daar omheen.
Maar waar ik me echt over verbaas, is het dédain waarmee gesproken wordt over (met name) vrouwen die in alle harmonie de keuze hebben gemaakt niét in loondienst te gaan werken, maar thuis te blijven om huis, kinderen en andere zorg uit te voeren.Er wordt bijna gedaan alsof die vrouwen zich aan een verplichting onttrekken die opgelegd zou zijn, of in elk geval minderwaardige e wereldvreemde schepsels zouden zijn, want ocherm, die weten blijkbaar écht niet wat er in de wereld gaande is, want die zitten heel de dag maar opgesloten in huis ofzo... Nou, wake up, juist deze vrouwen doen vaak meer in de maatschappij dan degenen die heel de dag opgesloten zitten op een kantoor ofzo...
Maar los daarvan, snap ik niet waarom er zo minderwaardig over gesproken moet worden. Dat JIJ een bepaalde rolverdeling minderwaardig vindt, wil toch niet zeggen dat een ander dat ook zo moet ervaren? Waarom de ander niet gewoon respecteren en als volwaardig accepteren in zijn of haar keuze?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:17
CHL schreef: ↑12-08-2017 15:18Ik vind daar niks ergs aan, dat moet ieder voor zich weten. Ik sluit ook helemaal niet uit dat we dat in de toekomst ook zullen gaan doen. Of dat mijn man thuis blijft bij onze zoon en ik weer ga werken.
Maar ik zie het niet zo dat mijn man de opvoeding aan mij uitbesteedt, het is tenslotte ons gezamenlijk kind. Als ik een avondje wegga besteed ik de opvoeding toch ook niet uit aan hem?
Een avondje weg gaan of vijf dagen in de week de hele dag van huis zijn en dus niet bij je kind, want anders van vrouwen beoordeeld als "je kinderen dumpen" of "kinderen gekregen hebben om ze vervolgens niet te verzorgen" of "anderen voor je kind laten opdraaien".
Vooropgesteld dat er volgens mij heeeeeeeel erg weinig vrouwen zijn die überhaupt 5 dagen werken (ik meen dat maar iets van 17 of 27% van de vrouwelijke beroepsbevolking überhaupt meer dan 24 uur werkt, zal ik zo eens opzoeken) is het gewoon gek dat dat voor mannen ineens iets heel anders is. Ik durf er best wel wat om te verwedden dat het percentage van de mannen dat vaker dan 1 doordeweekse dag bij zijn kinderen is echt heel erg laag ligt.
Am Yisrael Chai!
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:19
Mijn God, begin je nu weer? Ten eerste heb je dit pas een stuk of 16 keer gezegd in dit topic en ga je geen enkele keer op de reacties die je daarop krijgt in, en ten tweede ben je zelf degene die de meeste vrouwenhaat etaleert.pejeka schreef: ↑12-08-2017 17:16Ik heb deze discussie nu een tijdje gevolgd en wat ik nou zo bijzonder vind is dit:
Am Yisrael Chai!
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:21
Ik ben het absoluut met je eens als je bedoelt dat het óók voor mannen normaal moet worden beschouwd dat die slechts 2 of 3 dagen per week werken, terwijl hun vrouw/vriendin (meer dan) fulltime werkt. Denk ook zomaar dat er tegenwoordig best mannen te vinden zouden zijn voor zo'n rolverdeling.fashionvictim schreef: ↑12-08-2017 17:17Een avondje weg gaan of vijf dagen in de week de hele dag van huis zijn en dus niet bij je kind, want anders van vrouwen beoordeeld als "je kinderen dumpen" of "kinderen gekregen hebben om ze vervolgens niet te verzorgen" of "anderen voor je kind laten opdraaien".
Vooropgesteld dat er volgens mij heeeeeeeel erg weinig vrouwen zijn die überhaupt 5 dagen werken (ik meen dat maar iets van 17 of 27% van de vrouwelijke beroepsbevolking überhaupt meer dan 24 uur werkt, zal ik zo eens opzoeken) is het gewoon gek dat dat voor mannen ineens iets heel anders is. Ik durf er best wel wat om te verwedden dat het percentage van de mannen dat vaker dan 1 doordeweekse dag bij zijn kinderen is echt heel erg laag ligt.
En daarnaast zit je gewoon weer dezelfde onwaarheden te verkondigen die je 15 keer geleden ook al verkondigde en die al weerlegd zijn. Nee, huisvrouwen doen niet het meeste in de maatschappij, WERKENDE mensen doen meer aan bijvoorbeeld vrijwilligerswerk.
Wat ben je ook een ongelooflijke -zelfcensuur.
Am Yisrael Chai!
Ik weet wel van veel gezinnen van vroeger waarbij de man werkte en de vrouw thuis was dat al het geld naar de vrouw ging en dat de man zakgeld kreeg. Volgens mijn man was dit typisch iets Brabants. Zelf was hij in Rotterdam geboren en kon dit gewoon niet geloven. Later wel omdat het bevestigd werd door veel mensen waar onder mijn ouders. Ik vind dat zelf ook belachelijk hoor.vrouwjagersma schreef: ↑12-08-2017 15:35Mijn man komt uit een heel traditioneel gezin, zo zie je ze niet veel meer. Maar mijn schoonvader kan wel koken en koffiezetten, de emancipatie loopt daar misschien een paar jaar achter, maar hij is er wel. Mijn schoonvader was sowieso op sommige vlakken wel vooruitstrevend, hij gaf zijn vrouw namelijk geen huishoudgeld, maar had als een van de eersten in de familie een en/of-rekening. Kun je je amper voorstellen, maar was toen echt heel afwijkend.
Ondanks zijn traditionele jeugd, is mijn man weldenkend. Wij zijn beide op hetzelfde niveau geschoold en verdienen ongeveer hetzelfde (bij een gelijke betrekking verdien ik iets meer, door een vreemde leidinggevende ergens aan het begin van mijn loopbaan). Stoort hem niet, stoort mij niet. Wij doen de dingen samen. Sinds mijn man dochtervader is, is hij alleen maar feministischer geworden![]()
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:24
Al blijven ze de hele week thuis, zal mij aan mijn lieftallige derrière roesten. Punt is dat vrouwen niet alleen kinderen krijgen en dat de opvoeding en verzorging zowel moreel als juridisch een taak voor BEIDE ouders is. We moeten dus gewoon ophouden vrouwen de maat te nemen en te doen alsof zij de enige zijn die verantwoordelijk zijn voor huishouden en kinderen.pejeka schreef: ↑12-08-2017 17:21Ik ben het absoluut met je eens als je bedoelt dat het óók voor mannen normaal moet worden beschouwd dat die slechts 2 of 3 dagen per week werken, terwijl hun vrouw/vriendin (meer dan) fulltime werkt. Denk ook zomaar dat er tegenwoordig best mannen te vinden zouden zijn voor zo'n rolverdeling.
Am Yisrael Chai!
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:25
Ik ken vele mensen die in hun vrije tijd overdag vrijwilligerswerk doen, in allerlei vormen, en sorry dat ik het zeg, maar als je 40 uur op je werk zit, heb je daar geen tijd voor. Dus hoe jij erbij komt dat het merendeel van het vrijwilligerswerk wordt gedaan door mensen met een fulltime baan, is me een raadsel. Ik zie juist om me heen dat mensen die niet fulltime werken, bijv. een aantal middagen in de week vrijwilligerswerk doen. Maar goed, zal ook wel weer niet waar zijn, en natuurlijk wordt AL het vrijwilligerswerk met name gedaan door mensen die fulltime werken, náást hun baan, die gaan niet naar huis na het werk, maar nog eens 4 uur in het bejaardentehuis helpen, of gehandicapte kinderen rondrijden in een busje, of wat dan ook. Sure.fashionvictim schreef: ↑12-08-2017 17:21En daarnaast zit je gewoon weer dezelfde onwaarheden te verkondigen die je 15 keer geleden ook al verkondigde en die al weerlegd zijn. Nee, huisvrouwen doen niet het meeste in de maatschappij, WERKENDE mensen doen meer aan bijvoorbeeld vrijwilligerswerk.
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:26
Moet ik de link anders nog een keer plakken waarin staat dat werkende mensen meer vrijwilligerswerk doen? Om maar een maatschappelijk nuttig iets te noemen? Je eigen huis schoonmaken en een terrasje pakken vind ik niet iets doen in de maatschappij/pejeka schreef: ↑12-08-2017 17:16Ik heb deze discussie nu een tijdje gevolgd en wat ik nou zo bijzonder vind is dit:
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:27
Dat doe ik ook niet, als je niet zo opgesloten zou zijn geweest in je eigen onvrede, had je allang gezien dat ik het in alle postjes heb gehad over "één van de partners, hetzij de vrouw, hetzij de man".fashionvictim schreef: ↑12-08-2017 17:24Al blijven ze de hele week thuis, zal mij aan mijn lieftallige derrière roesten. Punt is dat vrouwen niet alleen kinderen krijgen en dat de opvoeding en verzorging zowel moreel als juridisch een taak voor BEIDE ouders is. We moeten dus gewoon ophouden vrouwen de maat te nemen en te doen alsof zij de enige zijn die verantwoordelijk zijn voor huishouden en kinderen.
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:27
Dit ken ik ook van zo'n 20 jaar geleden. Zo'n man die als enige taak had om het geld te verdienen en de (huis) vrouw als CFO van het gezin. Een situatie die in mijn beleving alleen bestond wanneer er kinderen waren.Blondie456 schreef: ↑12-08-2017 17:21Ik weet wel van veel gezinnen van vroeger waarbij de man werkte en de vrouw thuis was dat al het geld naar de vrouw ging en dat de man zakgeld kreeg. Volgens mijn man was dit typisch iets Brabants. Zelf was hij in Rotterdam geboren en kon dit gewoon niet geloven. Later wel omdat het bevestigd werd door veel mensen waar onder mijn ouders. Ik vind dat zelf ook belachelijk hoor.
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:28
Goh, daar heb ik je in al die jaren op het forum nog nooit eerder op kunnen betrappen, dat mensen hun eigen keuzes mogen maken, met je voortdurende rant tegen bijvoorbeeld ouders die gebruik maken van kinderopvang.
Daarnaast doen huisvrouwen wel degelijk een beroep op anderen om hun levensstijl te bekostigen. Namelijk: hun (ex-)echtgenoot of de staat. Leven kost nu eenmaal geld, dus als je niet werkt (en geen eigen vermogen hebt)laat je dat automatisch door anderen bekostigen.
Nou, wake up, juist deze vrouwen doen vaak meer in de maatschappij dan degenen die heel de dag opgesloten zitten op een kantoor ofzo...
Dat is dus niet zo; er is hier eerder al een artikel geplaatst waaruit blijkt dat juist degenen die werken het grootste aandeel vrijwilligerswerk op zich nemen, vaker actief zijn als betrokken ouder op scholen etc.
Lees anders nog even terug, want dat heb ik (en hebben anderen) al uitgebreid uitgelegd.
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:31
pejeka schreef: ↑12-08-2017 17:25Ik ken vele mensen die in hun vrije tijd overdag vrijwilligerswerk doen, in allerlei vormen, en sorry dat ik het zeg, maar als je 40 uur op je werk zit, heb je daar geen tijd voor. Dus hoe jij erbij komt dat het merendeel van het vrijwilligerswerk wordt gedaan door mensen met een fulltime baan, is me een raadsel. Ik zie juist om me heen dat mensen die niet fulltime werken, bijv. een aantal middagen in de week vrijwilligerswerk doen. Maar goed, zal ook wel weer niet waar zijn, en natuurlijk wordt AL het vrijwilligerswerk met name gedaan door mensen die fulltime werken, náást hun baan, die gaan niet naar huis na het werk, maar nog eens 4 uur in het bejaardentehuis helpen, of gehandicapte kinderen rondrijden in een busje, of wat dan ook. Sure.
Link van het CBS. En FV heeft het niet over een fulltime baan, maar over een baan. Je verdraait de boel.