Is dit verkrachting?

12-08-2017 13:40 697 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er kapot van....na een lange tijd ging het weer goed in onze relatie. We hebben veel problemen gehad en deze leken overwonnen. Samen afspraken gemaakt over de toekomst om niet steeds in dezelfde valkuilen te trappen. Volop plannen voor nu en later. Zo ook op vakantie. Ik had hier zo naar uit gekeken, ik ben heel veel ziek geweest.

De tweede avond van onze vakantie dus samen naar bed voor sex. Allebei opgewonden. Op een gegeven moment merk ik dat mijn man iets wil doen wat ik niet wil. Ik zeg duidelijk nee ik wil deze handeling niet. Hij stopt, maar probeert even later opnieuw. Weer duidelijk nee gezegd, maar dan gaat hij toch door. Ik heb hem weggeduwd en ben uit bed gesprongen. Ik heb me opgesloten in de andere slaapkamer, ik was echt geschokt dat hij dat deed. We zijn al 30 jaar samen.

Volgende ochtend zegt hij niets. Zodra ik begin te praten biedt hij zijn excuses aan, ik wil hem niet door. Er zit een gonsend geluid in mijn hoofd van woede. Tja hij was gewoon geil zei hij, hij had dit niet moeten doen.

Ik voel me zo rot. Slaap de afgelopen nachten bij mijn dochters op de kamer. Ik wil naar huis....maar zij hebben het fijn na maanden.

Alle ellende van afgelopen jaren komen in hevigheid terug.
Ik heb mijn man beschuldigd van verkrachting, hij lijkt dit niet te snappen.
Bestaardigopzich schreef:
12-08-2017 17:18
Denk je er wel bij na hoe je reacties overkomen bij TO? Ik denk niet dat je haar hiermee helpt.. of wie dan ook.
Nee, heb ik niet bij nagedacht. Maar goed, ik zal me wel terug trekken uit deze discussie.
7102 schreef:
12-08-2017 17:23
Mag de man dan ook zijn kant daar vertellen?
Bij melding volgens mij niet. Daarom. Dan wordt zoiets alleen geregistreerd als zijnde gebeurd. EN juist een soort van vastlegging bij een onafhankelijke partij lijkt me prettig.
dreamer wijzigde dit bericht op 12-08-2017 17:26
16.44% gewijzigd
Later is nu
hevig schreef:
12-08-2017 17:13
Volgens de definitie van verkrachting, is dit verkrachting.
Maar bij verkrachting denk ik eerder aan iemand die bv van de fiets getrokken en de bosjes ingesleurd wordt.
Ik ken de omstandigheden, het verhaal van TO verder niet, maar ik denk dat het er om gaat wat het gevoel van TO erbij is.
Bij een onbekende die mij van de fiets trekt kan ik mij de motivatie nog voorstellen... en reken maar dat ik die verrot schop, ongeacht de consequenties... maar van de vent waar je mee getrouwd bent? :nope:
Dreamer schreef:
12-08-2017 17:26
Bij melding volgens mij niet. Daarom. Dan wordt zoiets alleen geregistreerd als zijnde gebeurd.
Dat bedoel ik, wel melden en hij mag niets uitleggen. Maar ondertussen staat het wel in het systeem en kom je er nooit vanaf.
lucky82 schreef:
12-08-2017 17:19
Ik vind het prima hoor. Er worden mij dingen gevraagd en daar reageer ik nu op.
Ik snap jouw reactie, maar bewijs van verkrachting in de relatiesfeer is ontzettend moeilijk te bewijzen, want het is over het algemeen het ene woord tegen het andere. Dan is het simpel een kosten-baten analyse, kans dat het ergens toe leidt is heel klein, als er kinderen in het spel zijn wordt de toch al verziekte verhouding nog meer verziekt en je zal toch over het algemeen contact met elkaar moeten blijven houden om de kinderen.
lucky82 schreef:
12-08-2017 16:58
Wie is ze?
U
Bimzarellio...what else
M
anoniem_333809 wijzigde dit bericht op 16-09-2017 07:51
0.00% gewijzigd
Ja, dit is verkrachting.
Goed dat je stappen gaat ondernemen want deze daad betuigt van weinig respect voor jouw grenzen. En dat na alles wat jullie weer opgebouwd zouden hebben? Ongelofelijke bullshit dus van zijn kant. En dat na dertig jaar samen zijn, wat een ongelofelijke rotstreek. Nee is nee, altijd.

Sterkte met alles :redrose:
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Bimzarellio schreef:
12-08-2017 17:31
U
Dat vermoeden had ik al. Zeg maar je, overigens en nee, ik ben geen strijd aan het voeren. Ik vertel mijn mening, dat jij deze niet deelt maakt het niet gelijk een strijd.
TO: Eerst even heel duidelijk dat ik met je te doen hebt, dat jouw gevoel er van mij mag zijn, dat jouw gevoel voor jou het belangrijkste is en dat ik geen oordeel heb over de acties waar je toe over gaat. Je schrijft dat na lange tijd de (relatie) problemen opgelost leken maar ik kan mij voorstellen dat nog lang niet alles 100% koek en ei is wat de situatie erger kan laten lijken als hij is. Je man heeft zijn excuses aangeboden, dat het niet had gemogen en geil was (zich op het moment suprême laten leiden door zijn driften???), ik kan niet beoordelen of het laconiek was om ervan af te zijn of dat hij het meende.

Wake up voor degenen die drammen over aangifte doen: Als dit 100% verkrachting is zou TO, kinderen of geen kinderen, vervoer of niet, geen uur meer bij hem op vakantie blijven en ik vrees dat dit bij een aangifte ook wel eens mee kan wegen. Als TO te zwak is om op te stappen en de vakantie uitzit is het ook maar de vraag hoe duidelijk haar nee was.

Als dit verkrachting is heb ik mijn vrouw ook diverse keren verkracht, ik heb een paar keer iets nieuws geprobeerd wat voordat het geprobeerd werd niets leek en nee opleverde, sommige dingen waren achteraf fijn en over sommige dingen reageerde mijn vrouw vergelijkbaar als TO beschrijft. Voor de duidelijkheid ik heb mijn vrouw gevraagd of zij dat zag als verkrachting en haar antwoord is nee tenzij je het onder dwang, bedreigingen, manipulatie of herhaald had gedaan.
Onverwachts schreef:
12-08-2017 17:40
TO: Eerst even heel duidelijk dat ik met je te doen hebt, dat jouw gevoel er van mij mag zijn, dat jouw gevoel voor jou het belangrijkste is en dat ik geen oordeel heb over de acties waar je toe over gaat. Je schrijft dat na lange tijd de (relatie) problemen opgelost leken maar ik kan mij voorstellen dat nog lang niet alles 100% koek en ei is wat de situatie erger kan laten lijken als hij is. Je man heeft zijn excuses aangeboden, dat het niet had gemogen en geil was (zich op het moment suprême laten leiden door zijn driften???), ik kan niet beoordelen of het laconiek was om ervan af te zijn of dat hij het meende.

Wake up voor degenen die drammen over aangifte doen: Als dit 100% verkrachting is zou TO, kinderen of geen kinderen, vervoer of niet, geen uur meer bij hem op vakantie blijven en ik vrees dat dit bij een aangifte ook wel eens mee kan wegen. Als TO te zwak is om op te stappen en de vakantie uitzit is het ook maar de vraag hoe duidelijk haar nee was.

Als dit verkrachting is heb ik mijn vrouw ook diverse keren verkracht, ik heb een paar keer iets nieuws geprobeerd wat voordat het geprobeerd werd niets leek en nee opleverde, sommige dingen waren achteraf fijn en over sommige dingen reageerde mijn vrouw vergelijkbaar als TO beschrijft. Voor de duidelijkheid ik heb mijn vrouw gevraagd of zij dat zag als verkrachting en haar antwoord is nee tenzij je het onder dwang, bedreigingen, manipulatie of herhaald had gedaan.
Tja. Wat moet je op dit soort stomzinnigheid nou nog zeggen he? :facepalm:
Fee-de-Goede schreef:
12-08-2017 17:43
Ongelooflijk dit o_o
Geen bijzonderheden
Fee-de-Goede schreef:
12-08-2017 17:43
Niets. Kansloze missie.
Onverwachts schreef:
TO: Eerst even heel duidelijk dat ik met je te doen hebt, dat jouw gevoel er van mij mag zijn (...)
.

Nou daar zal TO blij mee zijn. Onverwachts heeft zijn fiat uitgesproken over haar gevoelens, driewerf hoera. De rest van je post is trouwens ook om van te kotsen.
Onverwachts schreef:
Als dit 100% verkrachting is zou TO, kinderen of geen kinderen, vervoer of niet, geen uur meer bij hem op vakantie blijven en ik vrees dat dit bij een aangifte ook wel eens mee kan wegen. Als TO te zwak is om op te stappen en de vakantie uitzit is het ook maar de vraag hoe duidelijk haar nee was.
Ik ben nog maanden, nog meer dan een jaar gebleven bij een persoon die mij MEERMAALS tegen mijn zin verkracht heeft. Ik lag naast hem in bed en bleef liggen en 's morgens was er "niets gebeurd". Ik was op dat moment zo gebrainwashed, zo omgepraat en mijn zelfvertrouwen zo kleingetrapt dat ik het nog geloofde ook dat als je na twintig minuten nee ik wil niet(duidelijk genoeg?) uiteindelijk het opgeeft en hem maar gewoon laat doen, dit toestemming is en er niets aan de hand was. Dat niemand mij toch zou geloven, dat het allemaal niet zo erg was als ik het mij voorhield, dat het zijn RECHT was als man en dat als ik hem maar even zijn ding liet doen we er vanaf waren en beide konden slapen.
Ik wist ergens vanbinnen dat het fout was, maar hij had mij zo in zijn macht dat ik zelfs niet meer durfde om normaal te handelen en het als gewoon bestempelde. Fait divers.
Dus kom aub niet met zulke beweringen af als je er zelf nooit mee te maken hebt gehad. Iedereen roept altijd heel stoer wat ie wel allemaal niet gaat doen als het haar overkomt (ik ook hoor!) tot het moment daar is en dan begrijp je niets meer van je eigen gedrag.
Onverwachts schreef:

:woa:
Alleen omdat jij de grenzen van je vrouw niet respecteert en je vrouw kennelijk nooit heeft geleerd om haar grenzen te bewaken, betekent niet dat DaisyMadelief (en alle andere vrouwen op de wereld) haar grenzen ook niet hoeft te bewaken.
Ja dit is verkrachting en ja, als jij hetzelfde hebt gedaan, ben jij een verkrachter.
Onverwachts schreef:
..

Om te kotsen dit. Ik hoop stiekem dat jouw vrouw meeleest en beseft dat ze zich niet meer dingen door jou moet laten aanpraten en opdringen. O_o
Onverwachts schreef:

Leuke man ben je. Echt.

Dus iemand die niet onmiddellijk van de dader weggaat, kan niet verkracht zijn?
Dus jouw vrouw zegt nee en dan ga jij vrolijk door? Nee, natuurlijk is dat geen verkrachting, ze had maar harder nee moeten zeggen. En jij hebt het recht natuurlijk.
Life is short. Eat dessert first.
Onverwachts schreef:

Misselijkmakend dit.
doornroosje9 schreef:
12-08-2017 17:56
Leuke man ben je. Echt.

Dus iemand die niet onmiddellijk van de dader weggaat, kan niet verkracht zijn?
Dus jouw vrouw zegt nee en dan ga jij vrolijk door? Nee, natuurlijk is dat geen verkrachting, ze had maar harder nee moeten zeggen. En jij hebt het recht natuurlijk.
Nee is gewoon nee, hoe zachtjes uitgesproken ook. Waarom vraagt niemand aan to waarom ze haar man geen trap tegen zijn zak heeft gegeven trouwens?
Eh, ik ben even weggeweest......kan iemand misschien even samenvatten aub?
Nee is inderdaad nee. Altijd.
Life is short. Eat dessert first.
LordVoldemort77 schreef:
12-08-2017 18:00
Nee is gewoon nee, hoe zachtjes uitgesproken ook. Waarom vraagt niemand aan to waarom ze haar man geen trap tegen zijn zak heeft gegeven trouwens?
Omdat TO vast niet zit te wachten op allerlei forummers die het natuuuurlijk allemaal veel efficiënter zouden hebben opgelost? Daarvan hebben we er hier al eentje en dat is meer dan genoeg.
Onverwachts schreef:

Als dit verkrachting is heb ik mijn vrouw ook diverse keren verkracht.
Ja, dat heb je. Verder nog vragen?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
En dat jouw vrouw het accepteert dat haar 'nee' jouw 'ja' wordt, verandert daar dus geen ene moer aan. :lightbulb:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven