Is dit verkrachting?

12-08-2017 13:40 697 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er kapot van....na een lange tijd ging het weer goed in onze relatie. We hebben veel problemen gehad en deze leken overwonnen. Samen afspraken gemaakt over de toekomst om niet steeds in dezelfde valkuilen te trappen. Volop plannen voor nu en later. Zo ook op vakantie. Ik had hier zo naar uit gekeken, ik ben heel veel ziek geweest.

De tweede avond van onze vakantie dus samen naar bed voor sex. Allebei opgewonden. Op een gegeven moment merk ik dat mijn man iets wil doen wat ik niet wil. Ik zeg duidelijk nee ik wil deze handeling niet. Hij stopt, maar probeert even later opnieuw. Weer duidelijk nee gezegd, maar dan gaat hij toch door. Ik heb hem weggeduwd en ben uit bed gesprongen. Ik heb me opgesloten in de andere slaapkamer, ik was echt geschokt dat hij dat deed. We zijn al 30 jaar samen.

Volgende ochtend zegt hij niets. Zodra ik begin te praten biedt hij zijn excuses aan, ik wil hem niet door. Er zit een gonsend geluid in mijn hoofd van woede. Tja hij was gewoon geil zei hij, hij had dit niet moeten doen.

Ik voel me zo rot. Slaap de afgelopen nachten bij mijn dochters op de kamer. Ik wil naar huis....maar zij hebben het fijn na maanden.

Alle ellende van afgelopen jaren komen in hevigheid terug.
Ik heb mijn man beschuldigd van verkrachting, hij lijkt dit niet te snappen.
Vervelend? Ja.
Verkrachting? Nee.
Onverwachts schreef:
12-08-2017 17:40
TO: Eerst even heel duidelijk dat ik met je te doen hebt, dat jouw gevoel er van mij mag zijn, dat jouw gevoel voor jou het belangrijkste is en dat ik geen oordeel heb over de acties waar je toe over gaat. Je schrijft dat na lange tijd de (relatie) problemen opgelost leken maar ik kan mij voorstellen dat nog lang niet alles 100% koek en ei is wat de situatie erger kan laten lijken als hij is. Je man heeft zijn excuses aangeboden, dat het niet had gemogen en geil was (zich op het moment suprême laten leiden door zijn driften???), ik kan niet beoordelen of het laconiek was om ervan af te zijn of dat hij het meende.

Wake up voor degenen die drammen over aangifte doen: Als dit 100% verkrachting is zou TO, kinderen of geen kinderen, vervoer of niet, geen uur meer bij hem op vakantie blijven en ik vrees dat dit bij een aangifte ook wel eens mee kan wegen. Als TO te zwak is om op te stappen en de vakantie uitzit is het ook maar de vraag hoe duidelijk haar nee was.

Als dit verkrachting is heb ik mijn vrouw ook diverse keren verkracht, ik heb een paar keer iets nieuws geprobeerd wat voordat het geprobeerd werd niets leek en nee opleverde, sommige dingen waren achteraf fijn en over sommige dingen reageerde mijn vrouw vergelijkbaar als TO beschrijft. Voor de duidelijkheid ik heb mijn vrouw gevraagd of zij dat zag als verkrachting en haar antwoord is nee tenzij je het onder dwang, bedreigingen, manipulatie of herhaald had gedaan.
Och, ik snap best wel wat je probeert te zeggen, of het handig is is een tweede natuurlijk maar ok wie ben ik.

Puur technisch gezien is het verkrachting, dat is namelijk penetratie zonder toestemming. Of het ook zo voelt is natuurlijk iets anders, en of je een geweldloze man waar mee je al jaren en jaren samen bent in eens in een respectloze verkrachter verandert, ja daar zou ik in zo'n situatie ook over denken.

Dat zij dan niet in een keer naar huis gaat met kinderen en een logeetje, dat snap ik dan wel. Mocht hij haar lam hebben getrapt en daar na hebben verkracht, dan is dat zo veel bot geweld dat het in haar hoofd misschien ook duidelijker zou zijn dan nu. Haar oorspronkelijke vraag was of dit verkrachting is, en nou ja technisch gezien is dat het (zie eerste alinea).

Ik denk niet dat je bepaalde randvoorwaarden kunt stellen aan slachtofferschap. Natuurlijk zijn in bepaalde zaken omstandigheden van belang, zeker als je alles bij elkaar op telt. Maar stellen dat feit x niet kan hebben plaats gevonden wegens emotie/uitblijven van handeling y, is niet echt logisch argumenteren.
Zijn Lord en Lady Voldemort aan elkaar gelinkt op enige wijze? Of is Lord V iemand in een ander jasje?

*out of the loop*
Bblientje schreef:
12-08-2017 18:09
Vervelend? Ja.
Verkrachting? Nee.
Na twee keer nee zeggen is het alleen vervelend ?
Echt niet te geloven .

To ik ben ook 30 jaar met mijn man en echt nooit , nooit zou hij verder gaan als ik nee zei.
strikjemetstippels schreef:
12-08-2017 18:13
Zijn Lord en Lady Voldemort aan elkaar gelinkt op enige wijze? Of is Lord V iemand in een ander jasje?

*out of the loop*
Nee hoor, wat mij betreft niet. Misschien heeft deze 'nieuwe' TO een apart gevoel voor humor, dat kan.
Op een gegeven moment merk ik dat mijn man iets wil doen wat ik niet wil. Ik zeg duidelijk nee ik wil deze handeling niet. Hij stopt, maar probeert even later opnieuw. Weer duidelijk nee gezegd, maar dan gaat hij toch door.

Als je dat doet ben je idd een verkrachter. En ja binnen een relatie kan je gewoon verkracht worden.
anoniem_319861 wijzigde dit bericht op 12-08-2017 18:16
8.78% gewijzigd
Bblientje schreef:
Vervelend? Ja.
Verkrachting? Nee. JA.
Lady_Voldemort schreef:
12-08-2017 18:15
Nee hoor, wat mij betreft niet. Misschien heeft deze 'nieuwe' TO een apart gevoel voor humor, dat kan.
Jammer, ik wilde al iets zeggen als 'het stel dat niet genoemd mag worden' :P

(sorry, compleet off topic)
Bblientje schreef:
Vervelend? Ja.
Verkrachting? Nee.
Want?
Onverwachts schreef:
TO: Eerst even heel duidelijk dat ik met je te doen hebt, dat jouw gevoel er van mij mag zijn, dat jouw gevoel voor jou het belangrijkste is en dat ik geen oordeel heb over de acties waar je toe over gaat. Je schrijft dat na lange tijd de (relatie) problemen opgelost leken maar ik kan mij voorstellen dat nog lang niet alles 100% koek en ei is wat de situatie erger kan laten lijken als hij is. Je man heeft zijn excuses aangeboden, dat het niet had gemogen en geil was (zich op het moment suprême laten leiden door zijn driften???), ik kan niet beoordelen of het laconiek was om ervan af te zijn of dat hij het meende.

Wake up voor degenen die drammen over aangifte doen: Als dit 100% verkrachting is zou TO, kinderen of geen kinderen, vervoer of niet, geen uur meer bij hem op vakantie blijven en ik vrees dat dit bij een aangifte ook wel eens mee kan wegen. Als TO te zwak is om op te stappen en de vakantie uitzit is het ook maar de vraag hoe duidelijk haar nee was.

Als dit verkrachting is heb ik mijn vrouw ook diverse keren verkracht, ik heb een paar keer iets nieuws geprobeerd wat voordat het geprobeerd werd niets leek en nee opleverde, sommige dingen waren achteraf fijn en over sommige dingen reageerde mijn vrouw vergelijkbaar als TO beschrijft. Voor de duidelijkheid ik heb mijn vrouw gevraagd of zij dat zag als verkrachting en haar antwoord is nee tenzij je het onder dwang, bedreigingen, manipulatie of herhaald had gedaan.
Dus als jou vrouw duidelijk een aantal keren nee zegt, ga jij gewoon nog even door?!
En lekker inlevende reactie ook.
Onverwachts schreef:

Grappig, ik heb nog uitgebreid met mijn verkrachter zitten dineren, na de verkrachting.
Toch was het echt verkrachting.
Natuurlijk is dit verkrachting, hoe kan daar nou discussie over zijn??

Vreselijk TO, sterkte :hug:
@Daisymadelief, ik ben benieuwd hoe het nu met je gaat. Hoe voel je je?🍀

Wat ik me afvraag, mocht je er iets over kwijt willen en zo niet dan is dat natuurlijk ook prima:
Hoe is je man verder tegenover jou in de relatie? Hoe gaat hij om met jou grenzen op andere gebieden?
daisymadelief schreef:
12-08-2017 13:47
Ja dat dus. Niet alleen geprobeerd maar ook daadwerkelijk binnen gedrongen . Kost me moeite om dit te typen.
Dat is verkrachting.
Ik weet niet waar je zit, maar ik zou naar huis gaan en de scheiding in gang zetten.

Bij zo iemand wil je toch niet meer in de buurt zijn?
MoirenPhae schreef:
12-08-2017 18:22
Grappig, ik heb nog uitgebreid met mijn verkrachter zitten dineren, na de verkrachting.
Toch was het echt verkrachting.
:hug:
strikjemetstippels schreef:
12-08-2017 18:13

*out of the loop*
Nee hoor mop, ik vind dit net zo walgelijk als wie dan ook, maar ik weet hoe de wet werkt, heel ernstige zaken zijn niks waard zonder bewijslast. lullig maar waar. De wet is krom.
Pretzel66 schreef:
12-08-2017 18:30
Ach ja, lang geleden, maar dank je :)

Dit soort mannen mogen ze wat mij betreft van hun ballen ontdoen.
Bblientje schreef:
Vervelend? Ja.
Verkrachting? Nee.
Heel vervelend idd. Hoop dat het jou nooit overkomt. Maar goed, daar kom jij wel overheen, het is toch geen verkrachting. Hoogstens een beetje vervelend.
Life is short. Eat dessert first.
MoirenPhae schreef:
12-08-2017 18:33
Ach ja, lang geleden, maar dank je :)

Dit soort mannen mogen ze wat mij betreft van hun ballen ontdoen.
Life is short. Eat dessert first.
LordVoldemort77 schreef:
12-08-2017 18:32
Nee hoor mop, ik vind dit net zo walgelijk als wie dan ook, maar ik weet hoe de wet werkt, heel ernstige zaken zijn niks waard zonder bewijslast. lullig maar waar. De wet is krom.
Oh maar ik had het toch niet over jouw mening in dit topic (en als je mijn antwoorden wellicht hebt gelezen zeg ik het zelfde als jij) maar gewoon om de Lady en Lord Voldemort connectie ja/nee.

Overigens vind ik de wet niet al te krom als ze bewijslast vraagt. Je kunt moeilijk, vind ik, iemand op sluiten om dat de ander je ergens van beschuldigt.
Pretzel66 schreef:
12-08-2017 18:14
Na twee keer nee zeggen is het alleen vervelend ?
Echt niet te geloven .

To ik ben ook 30 jaar met mijn man en echt nooit , nooit zou hij verder gaan als ik nee zei.
Nou ook mijn ex probeerde weleens wat en dan was het eerst nee maar vond ik het uiteindelijk toch lekker. Hoort voor mij bij het seksspel en nieuwe dingen ontdekken maar daar schuilt mss ook het gevaar in dat je niet weet wanneer nee echt nee is maar als hij haar echt had willen verkrachten had ze ook niet weggekomen. Lees in de OP niet dat hij met haar geweld tegen het bed heeft gedruk of vast heeft gebonden om zijn leuter erdoor te drukken. Ze was elk moment vrij om te gaan. Misschien is haar vent daadwerkelijk een hufter die niks om haar gevoelens geeft maar dat hij al zolang bij haar is en aan haar zijde heeft gestaan door goede en slechte tijden zegt wel wat dat hij veel om haar geeft. Beetje overdreven dat er meteen moord en brand word geschreeuwd. Volgens mij is die vent zelf ook heel erg geschrokken van haar reactie en heeft hij zijn lesje wel geleerd voor de volgende keer.
Bblientje schreef:
12-08-2017 18:42
Nou ook mijn ex probeerde weleens wat en dan was het eerst nee maar vond ik het uiteindelijk toch lekker. Hoort voor mij bij het seksspel en nieuwe dingen ontdekken maar daar schuilt mss ook het gevaar in dat je niet weet wanneer nee echt nee is maar als hij haar echt had willen verkrachten had ze ook niet weggekomen. Lees in de OP niet dat hij met haar geweld tegen het bed heeft gedruk of vast heeft gebonden om zijn leuter erdoor te drukken. Ze was elk moment vrij om te gaan. Misschien is haar vent daadwerkelijk een hufter die niks om haar gevoelens geeft maar dat hij al zolang bij haar is en aan haar zijde heeft gestaan door goede en slechte tijden zegt wel wat dat hij veel om haar geeft. Beetje overdreven dat er meteen moord en brand word geschreeuwd. Volgens mij is die vent zelf ook heel erg geschrokken van haar reactie en heeft hij zijn lesje wel geleerd voor de volgende keer.
Je begrijpt dat zij hem vertrouwde en hij niet aangekondigd heeft dat hij toch zijn piemel haar kont in ging duwen?
Bblientje schreef:

Tuurlijk. Nee zeggen tegen iets wat hij niet heeft gevraagd van te voren. En toch doorgaan na de eerste nee, gewoon weer met zijn lul in haar kont duwen.

En dan je moeten verschuilen in de badkamer omdat nee 2x (als iemand op je ligt-achter je staat ect) niet werkt. Dat is gewoon verkrachting.

Jij spoort niet als je dit blijft verkondingen. En wat jij allemaal oke vind en geil vind en jou nee ja betekend..(OMG) heeft verder niks met de vraag en verhaal van TO te maken. Bij de meeste mensen betekend nee gewoon nee.
anoniem_319861 wijzigde dit bericht op 12-08-2017 18:55
6.67% gewijzigd
Bblientje schreef:
Dat bij jou een nee probeer het toch maar betekent zegt niks over to he !
Bij mij is nee ook nee ik weet namelijk heel goed wat ik wel of niet lekker vind.
Vind jouw reactie ook zeer denigrerend naar to .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven