Mode & Beauty alle pijlers

Kapperfrustraties

28-07-2017 11:58 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Plaats hier de grootste frustraties die je bij de kapper hebt meegemaakt :'(

TO trapt af: Ik heb eergisteren per ongeluk iets op de bovenkant van mijn haar gedaan waarvan ik dacht dat er geen peroxide in zat... wel dus. Haar is lichtelijk oranje/gelig uitgevallen, maar valt niet eens zo op. Ik de kapper gebeld met de vraag of ze mij kunnen helpen om er met lowlights/highlights toch nog iets van te maken.
Word ik me toch even de les gelezen, waarom ik dat zelf doe, dat ze via de telefoon echt niet kan beoordelen hoe erg het is, dat ze 'best' wil inplannen maar niet weet hoe lang het kan duren afhankelijk hoe verpest het is.

Waarom doen kappers zo? Ik weet zelf ook wel dat het niet super mooi is, daarom bel ik hen om mij te helpen! :|
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niets. En dan heb ik eigenlijk al teveel gezegd.
Pfffff over "thuis prutsen". Ik verf mijn haar al een jaar of 30 zelf thuis. Elke 4 weken. Nooit misgegaan. Haarverf koop ik altijd van hetzelfde merk. In de winkel 14 euro, online soms in de aanbieding 11 euro.

Wat een prijzen worden er betaald zeg voor een kappersbeurt. Ik ga elke 6 weken voor knippen, zou een dure business worden.....
Goede kappers zijn schaars zo te lezen. Ik hoop maar dat "mijn" kapperszaak nog lang blijft bestaan, want ik vrees het ergste als ik het hier lees.
Ik heb een goede kapster, maar betaal wel meer voor mijn knipbeurt wat ik hier lees. Maar: geen extra kosten, geen ongevraagde producten aansmeren, altijd een vaste kapster en een heel goede vervangster en mooie kleurspoeling. En een heerlijk kopje koffie of thee en even een moment voor mezelf. :)

Maar het is er druk, veel vaste klanten. Dus kan ik me voorstellen dat mijn kapster ook zou verzuchten als jouw vraag kwam TO. Want zoiets wil je als kapper meteen verhelpen, maar ga het maar eens doen als de afspraken al vol zitten voor die dag.
Ik heb ook twee negatieve ervaringen met dezelfde kapper. Mijn familie is heeeelemaal weg van hem (en zij worden ook goed geknipt en gekleurd), maar tussen mij en hem ging het niet zo.
De eerste keer wilde hij het niet knippen hoe ik het wilde. Ik hou van experimenteren en telkens een ander kapsel. Hij vond dat ik het lang moest laten en heeft gewoon geweigerd om er veel van af te knippen!
Jaren later wilde ik nog eens een poging doen. Ik had donkerblond/bruin haar en wilde het blond. Dat ging volgens hem een hele klus worden. Dat vond ik klinken als: veel werk en niet goedkoop, maar het kan. Dus daar heb ik vier uur gezeten... en ben met oranjegeel haar weg gegaan. Ik heb veel kleuren gehad, maar hier heb ik werkelijk een traan om gelaten.
Ik heb heel eenvoudig haar, dat zeggen alle kappers. Ik word ook gebruikt als model voor beginnende kappers.
Als een vriendin en ik samen naar de kapsalon gaan, is mijn haar knipknipknip klaar, terwijl haar haar nog lang niet geknipt is.

Kapper in de V&D.
Prijzen stonden aangekondigd.
Maar goed, die V&D-kapster presteerde het om na afloop een tientje bovenop de gewone prijs te doen
omdat mijn haar lastig was en meer zorg nodig had. :-(
Trut!
En ik was zo stom om nog te betalen ook.

En nu is V&D failliet.

Verder heb ik echt alleen maar goede ervaringen met kappers.
Ik had heel lang haar, vond een lange bob al een paar jaar heel mooi, uiteindelijk durfde ik het aan.
Elke paar weken werden mijn dode puntjes bij geknipt door een thuis kapster.
Gevolg : een verknipte bob, er klopte helemaal niks van... Ik kon wel janken.. (paar weken 'vast' gedragen wat gelukkig kon vanwege de lange lokken aan de voorkant)
Uiteindelijk toch maar naar een kapsalon gegaan, waardoor het nog korter geknipt moest worden, zucht..
Nu een jaar verder en gelukkig valt mijn haar nu weer over mijn schouders, ik laat het noooooooooit weer kort knippen.
Ik ging voor een proefkapsel voor mijn bruiloft naar de kapper. Ik wilde geen standaard kapsel (lees: erg afwijkende kleur). Ze hadden net nieuwe kleuren binnen met een wat andere samenstelling (beter voor je haar en hecht goed). De kleur die ik wilde was geen probleem, alleen was het voor hun even puzzelen hoe het op mijn haar moest. Nu ga ik graag naar de kapper en maakt het me ook niks uit hoe lang ik er moet zitten. Uiteindelijk heb ik daar 6 uur gezeten, want de eerste keer pakte de kleur niet. Kapster begon helemaal overnieuw en uiteindelijk was het resultaat precies wat ik voor ogen had. Heb ook niks extra's hoeven te betalen, alleen de eerste keer kleuren. Ben nog altijd bij die kapsalon en heb ik nog altijd die kleur haar.
herfstappeltaart schreef:
29-07-2017 09:02
Pfffff over "thuis prutsen". Ik verf mijn haar al een jaar of 30 zelf thuis. Elke 4 weken. Nooit misgegaan. Haarverf koop ik altijd van hetzelfde merk. In de winkel 14 euro, online soms in de aanbieding 11 euro.

Wat een prijzen worden er betaald zeg voor een kappersbeurt. Ik ga elke 6 weken voor knippen, zou een dure business worden.....
Ik verf ook zelf en laat nog veel minder vaak de kapper mijn haar knippen.

Maar ik lees etiketten en weet dat ik geen blondering in mijn haar smeer als ik eigenlijk bruin wil. Omdat je niet zit op te letten. Zoals TO.
Blonderen of oplichten zou ik sowieso bij de kapper laten doen.

Dus ik snap de irritatie van kappers wel bij dit soort gevallen.
ik snap de irritatie wel van de kapper, ik heb er zelf als nagelstyliste ook mee te maken met prutsers maar goed.

zal maar niet vertellen hoeveel ik soms kwijt was bij kapper...dan schrik je half dood :whistle:
Relax we're all crazy, it's not a competition
Heb meerdere kappers uitgeprobeerd en meestal was het resultaat dat een kapperscentimeter , 5 echte centimeters waren. Uiteindelijk een heel goede kapper gevonden en toen ging ik met plezier. Tot ze mij anders ging knippen en ik er na het föhnen er ongeveer zo uitzag: Afbeelding

met echt heel veel volume boven op mijn hoofd. Zelf kreeg ik er geen mooi model meer in. Met de hulp van een paar youtube filmpjes knip ik mijn haar nu al twee jaar zelf (heb lang haar in laagjes) en dit bevalt mij prima. Ik snap dat kappers het niet fijn vinden als je zelf aan de slag gaat, het is natuurlijk hun broodwinning, maar ik vind het resultaat bij een kapper echt tegenvallen tov wat ik zelf kan.
anoniem_285925 wijzigde dit bericht op 31-07-2017 09:15
Reden: Berichtnognietvolledig
13.57% gewijzigd
She Believed she could, so she did.
Ik hou ook niet van de kapper. Laatste keer toen ik er was werd er gevraagd hoe lang geleden ik voor de laatste keer mijn haren had laten knippen. Dat was voordat ik naar het buitenland ging, even snel uitgerekend, dus antwoordde met "5 maanden terug". "Nouuu, volgens mij is het al heeeeel wat langer geleden". Ehh. Dus ik reken nog even terug voor de zekerheid, maar nee echt 5 maanden geleden. Dus ik antwoord dat weer, zegt de kapster: "nou volgens mij ben je aan het liegen tegen me". :| Aan het liegen? Really? @( waarom zou ik?? Daar kom ik ook nooit meer terug in ieder geval.
Jaaaaaren geleden, ben ik eens een keer naar een andere kapper gegaan ... zonder reden.
Ik wilde alleen de dunne/gespleten puntjes eraf ... na een snippen van de schaar gehoord te hebben, keek ik naar de grond en zag er plukken van minstens 15 cm. liggen! Maar toen ik er wat van zei was het al te laat.
Bij m'n eigen kapper 2 weken later extentions erin laten zetten.

Bij Brainwash ook hetzelfde meegemaakt. Maar gelukkig waren die plukken niet zo lang.

In m'n puberteit dacht ik dat het wel leuk was om een permanentje te laten zetten ... VRESELIJK!

Voor de rest heb ik ooit een keer een pixiecut laten knippen en knalrood laten verven... Ik durf nu niet eens meer naar foto's uit die tijd te kijken!

Nu laat ik m'n haar met rust. Geen verfjes, spoelingen, folie, krullers, grote knipbeurten ... Ik heb liever een saaie donkerblonde, pluizige coupe dat nooit goed zit, dan dat ik ooit weer ga 'experimenteren'. :-D
Ik ga sinds 10 jaar altijd bij dezelfde kapster. Heeft vroeger bij Kinki kappers gewerkt en weet precies wat er wel en niet kan met mijn haar.
Ze maakt er altijd weer iets moois van, hoef bij haar niet bang te zijn dat ik na 5 a 6 weken weer terug moet omdat het model niet meer in m'n haar zit.

Wat er in de loop der jaren fout is gegaan bij andere kappers:
- asymmetrische bob willen, die niet goed geknipt werd en om het goed te krijgen steeds korter, uiteindelijk liep ik naar buiten met een kort koppie en niet met een asymmetrische bob :(
- haar blauw verven bij de kapper, de keer erna blonderen toen werd het groen.... Ohja oeps de ondertoon in die verf is groen, sorryyyyyyy
- m'n haar snijden ipv knippen waardoor m'n haar vanaf begin af aan al splijt.
- een kapper die het niet nodig vond om m'n haar uit te dunnen waardoor het kapsel na 4 minuten inzakte en plat op m'n hoofd lag.
- de föhn op m'n hoofd laten vallen, ja echt.
Muurhanger schreef:
28-07-2017 18:04
Lemoos2 fijn dat je er zo luchtig mee omging haha. Dan had je nog geluk dat je donkere haren meteen platinablond werden in plaats van oranje en geel :proud:. Vaak is van donker naar wit niet in 1 behandeling te doen geloof ik.
Nee, dat ging in etappes idd. Ik kneep 'm alleen ("Het valt toch niet uit he?"). Het was een soort oranje na de eerste keer uitspoelen.
Hoi wil ook even reageren op deze topic. Ging ook altijd naar een kapper hier in de stad. Maar ben al gauw voor knippen + kleuren 70/75 euro kwijt. Belachelijke prijzen. Nu aan het oriënteren om naar een thuiskapster/kapper aan huis te gaan. Scheelt wat ik van menigeen hoor wel 20/25 euro. Nou dat vindt ik nogal veel. Maar vindt het altijd wel spannend om weer naar een andere kapper te gaan. Maar goed de vaste kapster die ik bij mijn huidige kapper heb is weggegaan dus kreeg toch een andere. We gaan het gewoon een keer proberen en dan zien we wel. Verder geen verknipte haar frustraties😀. Wel eens gehad dat het zo vreselijk geföhnd was dat je bij thuiskomst meteen met je hoofd onder de kraan kon. Of een haarkleur die zo fel was dat je eerst een paar keer je haar moest wassen voordat de kleur enigsinds mooi was. Gelukkig nooit verknipt ofzo.
Ik :heart: mijn thuiskapster.

Komt elke 6 weken op zaterdagochtend.

Ik ben voor ons 6 nauwelijks meer geld kwijt dan vroeger voor mij alleen bij Kreatos en ze probeert me niet altijd veel te dure kappersspullen aan te smeren.

Kost me ook veel minder tijd, op een uur of twee is ze hier buiten, inclusief babbeltje en koffie drinken en ze knipt echt goed :cheer:
Ik ben een paar jaar bij een thuiskapster geweest (zij had ook een baan in een hippe zaak). 1 keer had ze een hap uit mijn haar geknipt, dat was hip.
Ik was wel van het expirementeren met kleuren en modellen, maar dit was zo lelijk. Ik kon mijn tranen niet bedwingen en ze heeft het nog iets kunnen redden. Kort daarna ben ik overgestapt naar een dorpskapper.
€43 voor knippen en high light en model föhnen en stylen, maar belangrijker, ik vertrouw op haar werk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven