Lange vlucht, tips?
zondag 13 augustus 2017 om 17:02
Verre reizen zijn leuk maar die lange vluchten wat minder. De laatste keer dat ik een lange vlucht had wist ik gewoon niet hoe ik moest zitten op een gegeven moment want mijn opblaasbaar nekkussentje zat voor geen meter, mijn broek begon irritant te zitten etc.
Wat zijn jullie tips om lange vluchten zo aangenaam mogelijk te maken als je moeite hebt met slapen in het vliegtuig?
Wat zijn jullie tips om lange vluchten zo aangenaam mogelijk te maken als je moeite hebt met slapen in het vliegtuig?
maandag 14 augustus 2017 om 07:45
Lezen kan ik jammer genoeg niet, ik heb tijdens / na vliegen vaak last van duizeligheid en word dan misselijk. Luisterboek gaat wel dus dat doe ik dan nu maar. En ik kijk flauwe films waarbij je niet echt hoeft op te letten. Niet erg als je dan eens wegdoezelt.
Business class hebben we 1 keer een upgrade gehad, wat een verschil! Dat zat zo lekker.
Business class hebben we 1 keer een upgrade gehad, wat een verschil! Dat zat zo lekker.
maandag 14 augustus 2017 om 08:27
In een vliegtuig heb ik zelf het meeste last van het geluid/geraas constant om je heen.
Oordoppen zijn daar een uitkomst voor.
Pas naar Amerika gevlogen en me verheugd op de films en series die je dan kunt zien. Helaas heb ik me van te voren niet gerealiseerd dat alle herrie door de oordoppen die je in het vliegtuig krijgt, heen komt. Dialogen waren niet te verstaan.
Toen begreep ik pas waarom sommige mensen een koptelefoon met oorschelpen bij zich hadden.
Pas naar Amerika gevlogen en me verheugd op de films en series die je dan kunt zien. Helaas heb ik me van te voren niet gerealiseerd dat alle herrie door de oordoppen die je in het vliegtuig krijgt, heen komt. Dialogen waren niet te verstaan.
Toen begreep ik pas waarom sommige mensen een koptelefoon met oorschelpen bij zich hadden.
maandag 14 augustus 2017 om 08:31
Vaak kun je (engelstalige) ondertiteling aanzetten in 't vliegtuig.zakdoek schreef: ↑14-08-2017 08:27In een vliegtuig heb ik zelf het meeste last van het geluid/geraas constant om je heen.
Toen begreep ik pas waarom sommige mensen een koptelefoon met oorschelpen bij zich hadden.![]()
maandag 14 augustus 2017 om 09:16
Een paar jaar geleden is het me gelukt om mentaal de knop om te zetten en sindsdien lukt dat me bij elke lange vlucht.
We gingen na een hels druk jaar, zowel op mn werk als prive op vakantie naar Thailand, volgens mij een vlucht van 10 of 11 uur. En ik zag er als een berg tegenop, tot dat mijn man mij de vraag stelde "wanneer was de laatste keer dat je 11 uur lang achter elkaar niets hebt hoeven doen?"
na wekenlang 45+ uur werken, in de weekenden druk met de zogenaamde moetjes van boodschappen, sporten, huishouden, familiebezoek, tuin etc was dat eigenlijk wel heel lang geleden.
Dus ik heb een lijstje gemaakt van al die dingen die ik eigenlijk al die tijd had willen doen maar mezelf de tijd niet voor gunde en ben van die lijst gaan zoeken wat er in het vliegtuig mogelijk was.
- eindelijk die films gekeken die ik graag wilde zien --> op tablet gezet en meegenomen
- eindelijk dat boek gelezen waar ik niet aan toe kwam
- eindelijk eens lekker een uurtje zitten kleuren in een klein kleurboekje terwijl ik een audioboek luisterde
- eindelijk eens lekker in dat puzzelboekje kunnen beginnen wat ongebruikt in de kast lag.
- eindelijk eens die trip down memorylane met oude afleveringen van Gillmore Girls en Grey's Anatomy wat ik thuis niet op zet omdat mijn man er niks aan vindt
En zo werd het eigenlijk een hele lekkere vlucht. Juist omdat ik het daardoor kon zien als onderdeel van m'n vakantie. Haasten, rennen, vliegen om de koffers te pakken, de was te doen en het huis netjes achter te laten. Maar als ik eenmaal achter de douane ben, dan begint de vakantie en dan hoef ik helemaal niks meer.
Daarnaast inderdaad slimme keuzes qua kleding. Misschien geen pyjamabroek, maar ook niet die mooie strakke spijkerbroek want die zit al na een uurtje niet lekker meer. Schoenen uit en extra sokken aan vind ik inderdaad ook lekker. En veel drinken zoals hier genoemd wordt. Mijn man is nogal lang en wil dus altijd aan het gangpad, wat betekent dat ik makkelijk kan lopen en onbezwaard naar het toilet kan. Dus dan kan ik net zo goed zorgen dat ik meer dan voldoende drink.
We gingen na een hels druk jaar, zowel op mn werk als prive op vakantie naar Thailand, volgens mij een vlucht van 10 of 11 uur. En ik zag er als een berg tegenop, tot dat mijn man mij de vraag stelde "wanneer was de laatste keer dat je 11 uur lang achter elkaar niets hebt hoeven doen?"
na wekenlang 45+ uur werken, in de weekenden druk met de zogenaamde moetjes van boodschappen, sporten, huishouden, familiebezoek, tuin etc was dat eigenlijk wel heel lang geleden.
Dus ik heb een lijstje gemaakt van al die dingen die ik eigenlijk al die tijd had willen doen maar mezelf de tijd niet voor gunde en ben van die lijst gaan zoeken wat er in het vliegtuig mogelijk was.
- eindelijk die films gekeken die ik graag wilde zien --> op tablet gezet en meegenomen
- eindelijk eens lekker een uurtje zitten kleuren in een klein kleurboekje terwijl ik een audioboek luisterde
- eindelijk eens lekker in dat puzzelboekje kunnen beginnen wat ongebruikt in de kast lag.
- eindelijk eens die trip down memorylane met oude afleveringen van Gillmore Girls en Grey's Anatomy wat ik thuis niet op zet omdat mijn man er niks aan vindt
En zo werd het eigenlijk een hele lekkere vlucht. Juist omdat ik het daardoor kon zien als onderdeel van m'n vakantie. Haasten, rennen, vliegen om de koffers te pakken, de was te doen en het huis netjes achter te laten. Maar als ik eenmaal achter de douane ben, dan begint de vakantie en dan hoef ik helemaal niks meer.
Daarnaast inderdaad slimme keuzes qua kleding. Misschien geen pyjamabroek, maar ook niet die mooie strakke spijkerbroek want die zit al na een uurtje niet lekker meer. Schoenen uit en extra sokken aan vind ik inderdaad ook lekker. En veel drinken zoals hier genoemd wordt. Mijn man is nogal lang en wil dus altijd aan het gangpad, wat betekent dat ik makkelijk kan lopen en onbezwaard naar het toilet kan. Dus dan kan ik net zo goed zorgen dat ik meer dan voldoende drink.
maandag 14 augustus 2017 om 09:18
Kleding aan wat lekker zit. Heb laatst gewoon in een lekker zittende spijkerbroek gevlogen ging prima, ja ook op zo'n lange vlucht.
Ik kijk meestal films, ga liedjes luisteren, lees een boek en probeer te slapen. Daarnaast vult de tijd zich met eten en drinken waarmee ze langs komen. Vind zelf vaak de lange vluchten fijner dan de kortere/
Ik kijk meestal films, ga liedjes luisteren, lees een boek en probeer te slapen. Daarnaast vult de tijd zich met eten en drinken waarmee ze langs komen. Vind zelf vaak de lange vluchten fijner dan de kortere/
maandag 14 augustus 2017 om 10:28
Dit inderdaad! Slapen is fijn maar geen must, je horloge zsm op de tijd van bestemming zetten maar vooral zo min mogelijk op je horloge kijken.laylalala schreef: ↑14-08-2017 09:16Een paar jaar geleden is het me gelukt om mentaal de knop om te zetten en sindsdien lukt dat me bij elke lange vlucht.
beste tip is wat geld uitgeven aan comfort als dat kan, dus bijv. reserveer stoel aan gang pad, evt bij nooduitgang ( extra beenruimte), is er iets van comfort classe? DOEN!! Bij emirates vind ik economy op zich prima maar bijv. KLM naar Bangkok (rechtstreeks) is het toch wel prettig om in ieder geval een klasse boven economy te gaan zitten.
maandag 14 augustus 2017 om 11:55
Je geeft het antwoord zelf al. Vliegtuigen moeten inderdaad bijtanken over zulke lange afstanden, en daarvoor moeten lijnvluchten landen. Vandaar ook dat niemand het heeft over één vlucht die 30 uur duurt.
maandag 14 augustus 2017 om 12:12
oh ja, ik vlieg in beginsel liever met een tussenstop, als het om lange vluchten gaat. Ik ga regelmatig naar Azie en vlieg dan graag met Emirates via Dubai. Uurtje of 6 naar Dubai en dan daar een stop van (bij voorkeur) 2,5 uur) en dan ongeveer 7 uur door naar Bangkok.
Ik rook wel
vandaar de voorkeur voor een tussenstop wellicht, daarnaast is het ook fijn om even de benen te strekken en even uit het vliegtuig te zijn.
Ik rook wel
maandag 14 augustus 2017 om 12:28
Wat grappig, die reacties op een joggingbroek. Ik vind juist bij mensen die op sjiek in een vliegtuig gaan zitten (hoge hakken aan, hoed op, handtas) niet echt van deze wereld. Voor wie doe je jezelf dat aan, denk ik dan.
Kletsen met nieuwe mensen, voor - achter - links of rechts van je - vind ik altijd het leukste en dan schiet de tijd ook flink op. Al vind ik het ook fijn dat ik in 4-5 uur een heel boek kan lezen.
Ik heb zelf snel honger, vind ik een vervelend gevoel. Neem dan ook altijd nog iets van crackertjes mee. Koude voeten krijgen wil je ook niet, , zorg voor dikke sokken. Of Uggs. Die zou ik normaal nooit dragen maar in het vliegtuig heb ik er vaak jaloers naar zitten kijken.
Kletsen met nieuwe mensen, voor - achter - links of rechts van je - vind ik altijd het leukste en dan schiet de tijd ook flink op. Al vind ik het ook fijn dat ik in 4-5 uur een heel boek kan lezen.
Ik heb zelf snel honger, vind ik een vervelend gevoel. Neem dan ook altijd nog iets van crackertjes mee. Koude voeten krijgen wil je ook niet, , zorg voor dikke sokken. Of Uggs. Die zou ik normaal nooit dragen maar in het vliegtuig heb ik er vaak jaloers naar zitten kijken.
maandag 14 augustus 2017 om 12:54
Ik moet ook regelmatig lange strekken vluchten zien te overleven.
Er zijn al veel goede tips gegeven, ik neem standaard hele luxe tijdschriften mee en Sudoko.
Afwisselend lezen, filmpje kijken, tijdschrift lezen, kopje thee drinken, eten oppeuzelen, WC en praatje maken doe ik dan meestal.
Maar leuk is anders inderdaad.
Er zijn al veel goede tips gegeven, ik neem standaard hele luxe tijdschriften mee en Sudoko.
Afwisselend lezen, filmpje kijken, tijdschrift lezen, kopje thee drinken, eten oppeuzelen, WC en praatje maken doe ik dan meestal.
Maar leuk is anders inderdaad.
Girls compete with each other, women empower one another
maandag 14 augustus 2017 om 13:06
Ik heb juist het liefste een directe vlucht, ook al is die lang. Een tussenstop maakt de reis alleen maar langer.
Ik maak het mezelf zo makkelijk mogelijk: comfortabele kleding (vest, sokken). Films en series kijken, boek lezen, eten en af en toe even opstaan. Slapen gaan moeizaam, zeker nu we met kinderen reizen. Voorheen kon ik lekker tegen het raampje of man aanhangen, nu zitten we meestal met z´n vieren in de middenrij en hebben we twee kinderen tegen/op ons hangen.
Maar eigenlijk vind ik het geen ramp om een dagje niks te hoeven, na (meestal) het geren om alles klaar te krijgen voor de vakantie. Ook de kinderen vinden ongelimiteerd tv kijken geen straf.
En aan het einde van de vlucht frissen we ons allemaal op. Gezicht wassen, een lekkere creme (tube Nivea standaard in tas), tanden poetsen, deo en eventueel een schoon shirt.
Ik maak het mezelf zo makkelijk mogelijk: comfortabele kleding (vest, sokken). Films en series kijken, boek lezen, eten en af en toe even opstaan. Slapen gaan moeizaam, zeker nu we met kinderen reizen. Voorheen kon ik lekker tegen het raampje of man aanhangen, nu zitten we meestal met z´n vieren in de middenrij en hebben we twee kinderen tegen/op ons hangen.
Maar eigenlijk vind ik het geen ramp om een dagje niks te hoeven, na (meestal) het geren om alles klaar te krijgen voor de vakantie. Ook de kinderen vinden ongelimiteerd tv kijken geen straf.
En aan het einde van de vlucht frissen we ons allemaal op. Gezicht wassen, een lekkere creme (tube Nivea standaard in tas), tanden poetsen, deo en eventueel een schoon shirt.
maandag 14 augustus 2017 om 13:50
hahah, dat vind ik altijd vreselijk! Ik zet vaak demonstratief mijn koptelefoon op ( zonder muziek)caplanepourmoi schreef: ↑14-08-2017 12:28knip...Kletsen met nieuwe mensen, voor - achter - links of rechts van je - vind ik altijd het leukste en dan schiet de tijd ook flink op. ..knip.
maandag 14 augustus 2017 om 14:42
Haha, precies. Ik heb dat nooit zo gesnapt. Op kantoor trek je toch ook geen trainingspak aan omdat je de hele dag achter je bureau of in vergaderkamer moet zitten. Als je normaal van 's ochtend 7 tot 's avond 11 uur een spijkerbroek kan dragen, kan dat voor een paar uur in een vliegtuig toch ook? Het zit volgens mij vooral tussen de oren (en het wordt ook nog eens gestimuleerd door de bladvulling in veel tijdschriften en kranten over hoe je moet reizen...).
maandag 14 augustus 2017 om 14:45
interesseert me minder dan niets. Als ik langer dan 6 uur op een stoel moet zitten draag ik graag iets comfortabels. Kan ook wel een spijkerbroek zijn hoor maar dan wel een lekkere zachte en geen afkijpende skinny ofzo.viva1966 schreef: ↑14-08-2017 14:42Haha, precies. Ik heb dat nooit zo gesnapt. Op kantoor trek je toch ook geen trainingspak aan omdat je de hele dag achter je bureau of in vergaderkamer moet zitten. Als je normaal van 's ochtend 7 tot 's avond 11 uur een spijkerbroek kan dragen, kan dat voor een paar uur in een vliegtuig toch ook? Het zit volgens mij vooral tussen de oren (en het wordt ook nog eens gestimuleerd door de bladvulling in veel tijdschriften en kranten over hoe je moet reizen...).
Ik draag volgende vliegreis een zwarte pantalon met een witte bies aan de zijkant, zit veel stretch in. T`shirt er op, sweater mee en sneakers aan, heerlijk!
maandag 14 augustus 2017 om 15:43
Net een reis naar een verre bestemming achter de rug. 14 uur ongeveer in twee delen. Ik vond het prima te doen. Wel hadden we bewust voor Emirates gekozen. Ten eerste omdat die veel beenruimte heeft en je dan in ieder geval 1 van de vluchten met de A380 vliegt (veel beenruimte en lekker brede stoel). Verder heb je dan een tussenstop halverwege in Dubai. Je totale reisduur wordt dan wel langer, maar ik vind het wel prettig, even er uit. Zorg wel dat je warme kleding bij je hebt en ik doe inderdaad altijd een makkelijke broek aan zonder riem, vind ik bij de security ook makkelijker.
Verder verheug ik me van tevoren op de vliegreis zelf, al die films eens zien waar het het afgelopen jaar niet van gekomen is. Het eten vind ik ook een welkome afwisseling en dat is ook bij Emirates best goed, dus ook weer een meevaller. Tijdens de tussenstop in Dubai gooi ik lekker mijn lenzen eruit en poets mijn tanden en de volgende vlucht weer lekker films kijken en dan val ik vanzelf in slaap onder het kijken. Ik kan thuis ook uitstekend bij de tv slapen. Als ik echt de tv uit doe, mijn kussentje en dekentje pak met het idee: "Nu moet ik gaan slapen" dan lukt het geheid niet, maar als ik gewoon films of series blijf kijken dan gebeurt het vanzelf wel een keer. Ik geef alleen mijn mede-reizigers opdracht om mij wakker te maken als ik ga snurken.
Verder verheug ik me van tevoren op de vliegreis zelf, al die films eens zien waar het het afgelopen jaar niet van gekomen is. Het eten vind ik ook een welkome afwisseling en dat is ook bij Emirates best goed, dus ook weer een meevaller. Tijdens de tussenstop in Dubai gooi ik lekker mijn lenzen eruit en poets mijn tanden en de volgende vlucht weer lekker films kijken en dan val ik vanzelf in slaap onder het kijken. Ik kan thuis ook uitstekend bij de tv slapen. Als ik echt de tv uit doe, mijn kussentje en dekentje pak met het idee: "Nu moet ik gaan slapen" dan lukt het geheid niet, maar als ik gewoon films of series blijf kijken dan gebeurt het vanzelf wel een keer. Ik geef alleen mijn mede-reizigers opdracht om mij wakker te maken als ik ga snurken.
maandag 14 augustus 2017 om 16:10
maandag 14 augustus 2017 om 18:03
Een noise cancelling koptelefoon is hiervoor ideaal. Duur, maar het geld meer dan waard. Voor slapen/doezelen heb ik de oordopjes in tegen het motorgeluid of ik zet lounge muziek op. Doezel ik vanzelf wel weg.zakdoek schreef: ↑14-08-2017 08:27In een vliegtuig heb ik zelf het meeste last van het geluid/geraas constant om je heen.
Toen begreep ik pas waarom sommige mensen een koptelefoon met oorschelpen bij zich hadden.![]()
maandag 14 augustus 2017 om 18:21
Ik hou juist niet van deze plek: je mag geen tas onder je stoel neerzetten. En vaak is de nooduitgang bij de toilet. Laatste keer stonden daar allemaal mensen voor mijn neus te wachten / hangen.Summerdance schreef: ↑14-08-2017 16:10Zodra het kan online inchecken en dan kijken of je stoelen bij de nooduitgang kan reserveren
Een zee aan beenruimte, ik neem altijd een goed boek(en) mee en dan kom ik de tijd wel door
Maar beenruimte vind ik echt een luxe
maandag 14 augustus 2017 om 18:24
Ik trek zelf altijd comfortabele reiskleding aan, d.w.z. kleding die niet knelt, lekker zit, en er toch representabel uitziet. Kan een makkelijke jeans zijn met een bijpassende sweater, of een chino met comfortabele blouse. Maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om in joggingbroek en op bladslippers met sportsokken erin het vliegtuig binnen te sjokken.
Als je een baan hebt, moet je representatieve schoenen soms ook meer dan 8 uur dragen, gewoon, omdat je op je werk zit, en de rest van je outfit ook. Waarom zou het dan opeens onmogelijk zijn om in een vliegtuig 8 uur je schoenen aan te houden, of normale kleding te dragen?
Als je een baan hebt, moet je representatieve schoenen soms ook meer dan 8 uur dragen, gewoon, omdat je op je werk zit, en de rest van je outfit ook. Waarom zou het dan opeens onmogelijk zijn om in een vliegtuig 8 uur je schoenen aan te houden, of normale kleding te dragen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
maandag 14 augustus 2017 om 18:41
maandag 14 augustus 2017 om 19:18
Maar waarom zou je er representatief moeten uitzien in een vliegtuig?! Dit meen je toch niet serieus? Dat representatieve wordt sowieso compleet te niet gedaan wanneer je met een druppel kwijl aan je kin onderuitgezakt in je stoel zit te snurkenpejeka schreef: ↑14-08-2017 18:24Ik trek zelf altijd comfortabele reiskleding aan, d.w.z. kleding die niet knelt, lekker zit, en er toch representabel uitziet. Kan een makkelijke jeans zijn met een bijpassende sweater, of een chino met comfortabele blouse. Maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om in joggingbroek en op bladslippers met sportsokken erin het vliegtuig binnen te sjokken.
Maar dan nog: een lange vliegreis maken doe ik doorgaans zonder collega's en klanten en voor mijn eigen plezier. Op mijn werk zie ik er representatief uit (noodzakelijk kwaad...), in de trein naar het strand zit ik in m'n korte broek of flodderjurkje. En in het vliegtuig naar mijn vakantiebestemming trek ik mijn schoenen uit en een fleecevest aan
maandag 14 augustus 2017 om 23:58
Je er aan overgeven en accepteren dat je je gewoon zo lang moet vervelen. Ik vlieg in principe twee keer per jaar die afstand (4 keer dus, heen en terug). Superirritant, maar ik weet waar ik heen ga dus tsja, dan moet ik het er maar voor over hebben. Op de tussenstops, meestal 2. Blijf ik meestal heen en weer lopen tot moe ben, dan zit ik in het vliegtuig rustig. Dan maar film kijken, lezen, proberen te slapen. Meestal lukt niets en kijk in naar de vluchtroute en tel de kilometers af.
dinsdag 15 augustus 2017 om 00:01