Gender neutraal

27-07-2017 16:20 2409 berichten
Ik heb wat vragen over het thema Gender neutraal.

Wat betreft die Gender neutrale WC's, kan ik dan niet meer kiezen voor een dames WC, zitten er dan overal dames en heren door elkaar?

En wordt er bij de Burgerlijke Stand ook geen gender genoteerd?
Dan weten ze toch nooit wie ze nou moeten oproepen voor de borstenbus of het uitstrijkje?
Alle reacties Link kopieren
Fleurtje_5 schreef:
13-08-2017 23:55
Waarom quote je maar een klein gedeelte van mijn antwoord?? Er kwam een 'maar' achter aan.

Jij zou me niet wegsturen, maar jij vind het asociaal, dan is er vast nog iemand die wel zegt wat jij denkt. Ik vind het asociaal als een toilet leeg staat te staan, terwijl er naast hoge nood is. Als je iemand met een rolstoel richting i.toilet ziet aankomen dan is het iets anders en laat je die onbezet.
Ik quote maar een klein deel omdat je daar toegeeft dat er een vershil in zit, de maar is daarna niet relevant in mijn ogen.

En wat apart dat jij het asociaal vind als het invalide toilet leeg staat o_o
Jeetje Ginerva, is het nou echt zo erg om even op dat invaliden toilet te gaan als er in geen velden of wegen een iemand te zien is die daar naartoe op weg is? Iemand zonder beperking die alleen maar even snel wil plassen is daar zo weer weg. Fleurtje geeft toch aan dat ze eerst kijkt of er misschien een invalide persoon in de buurt is? En dat ze die dan natuurlijk wel voorrang zou geven?
SinDudas schreef:
14-08-2017 10:59
Jeetje Ginerva, is het nou echt zo erg om even op dat invaliden toilet te gaan als er in geen velden of wegen een iemand te zien is die daar naartoe op weg is? Iemand zonder beperking die alleen maar even snel wil plassen is daar zo weer weg. Fleurtje geeft toch aan dat ze eerst kijkt of er misschien een invalide persoon in de buurt is? En dat ze die dan natuurlijk wel voorrang zou geven?
Ja ik vind dat erg
Oke. Ik niet. Onder bovenstaande voorwaarden dan.
SinDudas schreef:
14-08-2017 11:09
Oke. Ik niet. Onder bovenstaande voorwaarden dan.
Dat kan, iedereen heeft het recht op een eigen mening
Ginerva schreef:
13-08-2017 19:29
Ik ben het niet zo heel vaak met je eens pientje maar hierin moet ik je gelijk geven een legging met spijkerrok is echt altijd fout
Ik vraag me af of je dat wel echt zou doen als zelf in zo'n situatie zit, vanaf je veilige toetsenbord is het natuurlijk heel wat anders dan dat je in het echt zo behandeld wordt

Was dit nou jou post? Of vergis ik mij nu
Lovely7 schreef:
14-08-2017 11:28
Ik vraag me af of je dat wel echt zou doen als zelf in zo'n situatie zit, vanaf je veilige toetsenbord is het natuurlijk heel wat anders dan dat je in het echt zo behandeld wordt

Nee je vergist je niet.

Als een vriend of vriendin mij zou vragen wat ik van hun outfit vind als ze een legging met spijkerrok (of wat voor een andere rok dan ook) aan hebben, zou ik eerlijk zeggen dat ik het er niet uit vind zien.

Als iemand het toilet in loopt met zo'n outfit boeit het me niet en zal ik er nooit iets van zeggen of er überhaubt aandacht aan schenken. Dat wil echter niet zeggen dat ik er geen mening over mag hebben op dit forum puur en alleen omdat ik dat ene bewuste zinnetje heb getypt ergens hiervoor op dit topic.
Ginerva schreef:
14-08-2017 11:58
Nee je vergist je niet.

Als een vriend of vriendin mij zou vragen wat ik van hun outfit vind als ze een legging met spijkerrok (of wat voor een andere rok dan ook) aan hebben, zou ik eerlijk zeggen dat ik het er niet uit vind zien.

Als iemand het toilet in loopt met zo'n outfit boeit het me niet en zal ik er nooit iets van zeggen of er überhaubt aandacht aan schenken. Dat wil echter niet zeggen dat ik er geen mening over mag hebben op dit forum puur en alleen omdat ik dat ene bewuste zinnetje heb getypt ergens hiervoor op dit topic.
Ieder mag zeker zijn mening hebben maar juist omdat jij dat poste zag ik je al helemaal zo zitten veilig achter je computer.
Lovely7 schreef:
14-08-2017 12:13
Ieder mag zeker zijn mening hebben maar juist omdat jij dat poste zag ik je al helemaal zo zitten veilig achter je computer.
Ja want het is echt een bad ass stoere mening :P De witte legging en de wollen sokken in sandalen zijn inmiddels overal wel al besproken. Spuit 11.
Sereia schreef:
14-08-2017 12:23
Ja want het is echt een bad ass stoere mening :P De witte legging en de wollen sokken in sandalen zijn inmiddels overal wel al besproken. Spuit 11.
Haha
Niemand die hier om kleding adviezen vraagt en al doen ze dubbele geiten wollen sokken aan laat lekker gaan.
Lovely7 schreef:
14-08-2017 12:34
Haha
Niemand die hier om kleding adviezen vraagt en al doen ze dubbele geiten wollen sokken aan laat lekker gaan.
Vind ik ook hoor. Ik draag ook waar ik mij goed in voel en wat ik vind wat mij mooi staat. We moesten gewoon lachen om de manier waarop het gezegd werd. Daarna werd het serieus omdat er iemand even helemaal girl interrupted ging. Maar als jij je benen leuk vind in een witte legging moet je er lekker mee doorlopen. Maar als iemand specifiek mijn mening vraagt zeg ik wel heel eerlijk dat ik het een triest kledingstuk vind. Net als de bodywarmer. Of een thermonderbroek. Durf ik ook best in het sociale leven toe te geven want ik leef sowieso graag op de randje van gevaar 8-)
Sereia schreef:
14-08-2017 12:43
Vind ik ook hoor. Ik draag ook waar ik mij goed in voel en wat ik vind wat mij mooi staat. We moesten gewoon lachen om de manier waarop het gezegd werd. Daarna werd het serieus omdat er iemand even helemaal girl interrupted ging. Maar als jij je benen leuk vind in een witte legging moet je er lekker mee doorlopen. Maar als iemand specifiek mijn mening vraagt zeg ik wel heel eerlijk dat ik het een triest kledingstuk vind. Net als de bodywarmer. Of een thermonderbroek. Durf ik ook best in het sociale leven toe te geven want ik leef sowieso graag op de randje van gevaar 8-)
Nee leggings is totaal mijn ding niet spijkerrok ook niet maar dat daarbuiten. Ik vond de opmerking nogal raar omdat zij zelf die post eerder plaatste. Ik zag dus een persoon veilig achter de computer die opmerking maken.
Sereia schreef:
14-08-2017 12:43
Thermo ondergoed heb ik in de winter als het koud is wel aan :P , ik moet namelijk 1 uur fietsen naar mijn werk. Maar je hebt zo gelijk dat het een triest kleding stuk is
anoniem_340621 wijzigde dit bericht op 14-08-2017 15:26
0.06% gewijzigd
Lovely7 schreef:
14-08-2017 12:48
Nee leggings is totaal mijn ding niet spijkerrok ook niet maar dat daarbuiten. Ik vond de opmerking nogal raar omdat zij zelf die post eerder plaatste. Ik zag dus een persoon veilig achter de computer die opmerking maken.
Ik reageerde op Pientje haar grappige post, snap niet dat jij daar zo'n probleem van maakt. Nog ff en ik zet je onder de negeer. Ben je namelijk behoorlijk zat.
Wat een legging al niet kan los maken op een forum!

Nieuw topic!!!!!!
Ginerva schreef:
14-08-2017 15:19
Ik reageerde op Pientje haar grappige post, snap niet dat jij daar zo'n probleem van maakt. Nog ff en ik zet je onder de negeer. Ben je namelijk behoorlijk zat.
Ik vind t helemaal goed!
Pientjexxxx schreef:
14-08-2017 15:43
Wat een legging al niet kan los maken op een forum!

Nieuw topic!!!!!!
Eens, moet niet gekker worden ben ik het al weer met je eens :biggrin:
Ginerva schreef:
14-08-2017 16:36
Eens, moet niet gekker worden ben ik het al weer met je eens :biggrin:
:cheer:
Fleurtje_5 schreef:
13-08-2017 23:55
......................

........ Ik vind het asociaal als een toilet leeg staat te staan, terwijl er naast hoge nood is. Als je iemand met een rolstoel richting i.toilet ziet aankomen dan is het iets anders en laat je die onbezet.
:whistle:

Ginerva schreef:
14-08-2017 10:38
Ik quote maar een klein deel omdat je daar toegeeft dat er een vershil in zit, de maar is daarna niet relevant in mijn ogen.

En wat apart dat jij het asociaal vind als het invalide toilet leeg staat o_o

Telkens weer 'woordjes-die-veel-verschil-maken' weglaten is niet zo fijn.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Lovely7 schreef:
14-08-2017 11:28

:biggrin:
Ginerva schreef:
14-08-2017 15:19

Bovenstaande schreef je aan Lovely7. Maar je vergeet dat je het zelf had over dat 'veilige toetsenbord" toen ik het over veel minder had.

Fleurtje_5 schreef:
08-08-2017 23:04
Ik zelf zou dan zeggen 'jij bent zelf een jongen" als iemand me zou willen wegsturen. ................
..............................
zie
Ginerva schreef:
09-08-2017 10:39
Ik vraag me af of je dat wel echt zou doen als zelf in zo'n situatie zit, vanaf je veilige toetsenbord is het natuurlijk heel wat anders dan dat je in het echt zo behandeld wordt.

Het incident zal niet een op zichzelf staand iets zijn, dit zal ongetwijfelt meer voor komen.
fleurtje_5 wijzigde dit bericht op 14-08-2017 18:31
2.75% gewijzigd
Ach Ginerva... Wel vinden dat je je - eerlijke maar onaardige - mening mag verkondigen over de kleding die iemand draagt (tegen een travestiet hier), maar overgevoelig zijn wanneer het aankomt op aangezien worden voor een ander geslacht dan jij zou willen. En moeilijk doen over wie het invalidentoilet gebruikt...

Dus jouw gevoeligheid is belangrijk, maar die van anderen lang niet zo belangrijk als die van jou?

Wake up and smell the coffee... :koffie:
En succes met je gevoeligheden! :thumbsup:
Case-je schreef:
14-08-2017 18:16
Ach Ginerva... Wel vinden dat je je - eerlijke maar onaardige - mening mag verkondigen over de kleding die iemand draagt (tegen een travestiet hier), maar overgevoelig zijn wanneer het aankomt op aangezien worden voor een ander geslacht dan jij zou willen. En moeilijk doen over wie het invalidentoilet gebruikt...

Dus jouw gevoeligheid is belangrijk, maar die van anderen lang niet zo belangrijk als die van jou?

Wake up and smell the coffee... :koffie:
En succes met je gevoeligheden! :thumbsup:

Ze vind dat altijd fout

Ginerva schreef:
13-08-2017 19:29
............. een legging met spijkerrok is echt altijd fout
Ginerva schreef:
13-08-2017 20:03
Hangt jou kast soms vol met spijkerrokjes en leggings?

En ja ik vind de combinatie echt afschuwelijk

Maar weeeee als een vrouw een jongen van het damestoilet weg wil sturen.
Ginerva schreef:
14-08-2017 10:31
Niemand staat dit goed.

Echt wel!! Ik vind het hip, leuk, sportief en stoer. Maar dan wel een leuk spijkerrokje, en een leuke legging, met leuke schoentjes of laarzen. Maar geen hoge hakkenschoenen er onder, en geen ordinair shirtje erop, want dat doet afbreuk.

Smaken verschillen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven