Man en zijn zus, wat te denken?
zondag 30 juli 2017 om 15:47
Hoi allemaal. Na lang aan mezelf twijfelen, heb ik toch besloten om hier een topic te openen. Misschien dat een andere kijk op de situatie mij ook wat helderheid kan brengen.
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.
Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.
Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!
-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.
-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.
Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.
Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.
Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!
-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.
-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.
Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?
zondag 13 augustus 2017 om 12:34
Eens met bovenstaand bericht Tribal
Daarbij moet je dan echt maar alles voor de kids doen? Ik leer mn kinderen dat ook ik grenzen heb en niet alles voor de goede vrede hoef te pikken en te slikken.
Ik vraag me af hoe ouders/schoonouders er tegenaan kijken dat broer en zus een sexuele relatie hebben/hadden en nu vervolgens max en man gezellig in een campertje zitten.
Daarbij moet je dan echt maar alles voor de kids doen? Ik leer mn kinderen dat ook ik grenzen heb en niet alles voor de goede vrede hoef te pikken en te slikken.
Ik vraag me af hoe ouders/schoonouders er tegenaan kijken dat broer en zus een sexuele relatie hebben/hadden en nu vervolgens max en man gezellig in een campertje zitten.
froezel wijzigde dit bericht op 13-08-2017 12:35
2.34% gewijzigd

Ja best wel. Tussen de bedrijven door ook nog een bom gedropt bij schoonouders.Tribal_Lautje schreef: ↑13-08-2017 12:23+1
Zeker omdat to zo enorm gekwetst en boos en alles was. Beetje onrealistisch
zondag 13 augustus 2017 om 13:12
Froezel schreef: ↑13-08-2017 12:34Eens met bovenstaand bericht Tribal
Juist! Plus die kinderen merken heus wel dat er iets is. Beetje de schone schijn ophouden werkt vaak alleen maar averechts. Ik kan me voorstellen dat man/ex een dag wil komen voor de kinderen, maar een hele week? Plus dat bezoekje bij die kennissen, ja ja
Wish you were beer
zondag 13 augustus 2017 om 13:12
tampontouwtje schreef: ↑13-08-2017 12:20Als je er over nadenkt is het echt een bizar verhaal.
1 augustus treft mama papa met zijn zus in hun huis aan terwijl ze net samen onder de douche vandaan komen.
9 augustus zijn papa en mama samen in de camper met de kinderen.
Welke vrouw kan dat nou?
Misschien een vrouw die vanuit deze puinhoop een zo rustig mogelijke scheiding probeert te regelen?
zondag 13 augustus 2017 om 13:28
Waarom dram je zo door? Begin dan een eigen topic met jouw theorieën. Je vervuilt dit topic met je "dit is een forum en als ik een mening heb dan mag ik die ook keer op keer geven" houding. Als jij TO niet gelooft; prima. Maar dat weten we nu wel.tampontouwtje schreef: ↑13-08-2017 12:20Als je er over nadenkt is het echt een bizar verhaal.
1 augustus treft mama papa met zijn zus in hun huis aan terwijl ze net samen onder de douche vandaan komen.
Welke vrouw kan dat nou?
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.
zondag 13 augustus 2017 om 19:04
Juist.
SweetFirefly schreef: ↑13-08-2017 13:28Waarom dram je zo door? Begin dan een eigen topic met jouw theorieën. Je vervuilt dit topic met je "dit is een forum en als ik een mening heb dan mag ik die ook keer op keer geven" houding. Als jij TO niet gelooft; prima. Maar dat weten we nu wel.
maandag 14 augustus 2017 om 09:01

maandag 14 augustus 2017 om 12:20
Ik zeg niet dat ik het wel of niet geloof, ik dram niet door. Ik verwonder mij openlijk. En dat mag.SweetFirefly schreef: ↑13-08-2017 13:28Waarom dram je zo door? Begin dan een eigen topic met jouw theorieën. Je vervuilt dit topic met je "dit is een forum en als ik een mening heb dan mag ik die ook keer op keer geven" houding. Als jij TO niet gelooft; prima. Maar dat weten we nu wel.

maandag 14 augustus 2017 om 12:25
+1groenebroek schreef: ↑14-08-2017 09:01Maxisas vanuit de meeleesstand![]()
Ik vind dat je het fantastisch doet. Knap dat je je eigen gevoelens en belangen ondergeschikt aan die van je kinderen kunt maken in deze situatie.
Je bent een supermama en powervrouw, vergeet dat niet op de momenten dat je het moeilijk hebt!
maandag 14 augustus 2017 om 13:01
Er zijn gelukkig idd vrouwen die dat kunnen en hun eigen (ja, ook heftige!) emoties (al dan niet tijdelijk) opzij kunnen zetten voor een groter doel (gezin), dus zich niet impulsief laten leiden door emoties en eigen behoefen/belangen en hun verstand er óók nog bij houden.tampontouwtje schreef: ↑13-08-2017 12:20Als je er over nadenkt is het echt een bizar verhaal.
Welke vrouw kan dat nou?
Die klap voor TO zelf en bij behorende emoties worden dan als het ware uitgesteld, omdat er een heel gezin en hele familie, incl "ex" bij dit drama betrokken is en voor iedereen zoveel mogelijk "werkende" oplossingen en hoe hiermee te dealen te (onder)zoeken.
Als je van iemand gehouden hebt (en nog) betekent dat dus niet voor iedereen dat je helemaal door je eigen pijn/wonden/woede/wraak/wrok enz overheerst wordt.
TO heeft nog de rest van haar leven met de vader van hun kinderen te maken, dus dit is wel degelijk een "efficiente" overlevingsstrategie, ondanks eigen emoties hierbij.
Het is knap dat ze haar eerste reacties en impulsen niet op de situatie botviert en vanuit relatieve rust alles & alle mogelijkheden van deze situatie probeert te overzien (en hopelijk meer professionele psychologische) info in te winnen wat wijsheid is, oa voor de kinderen om wel en niet mee te krijgen, dan te snelle beslissingen, angst en wantrouwen enz vanuit eigen gekwetste gevoelens en verongelijktheid.
Niet iedereen verfoeit de hele persoon maar helemáál om misstappen in de rol van partner, en kan die persoon (ex) ook nog in een breder perspectief zien (in zijn andere rollen, oa als vader en als ouders, en daar al dan niet onder bepaalde voorwaarden afspraken over maken, wat wel en niet kan enz).
Dat dit voor sommigen onvoorstelbaar is zegt alleen iets over hoe hun eigen schaduwkant het helemaal zou overnemen in zo'n situatie (zoals wraak, wrok enz) en ze die emoties niet hébben, maar hun emoties wórden (zich daarmee vereenzelvigen, geen enkele controle of beheersing over zouden hebben, maar zich totaal in verliezen. Dat is iets anders dan die emoties hebben en uiten, wat natuurlijk onder die omstandigheden heel begrijpelijk en alleen maar goed is. Evenals een even zo natuurlijke reactie dat anderen bij shock, ongeloof en overlevingstoestanden de emoties allereerst worden uitgeschakeld en eerst tot handelen overgaan, om pas later -in rust- toe te komen aan die emoties.
Zoals niet iedereen hetzelfde handelt bij een ongeluk of het zien van mensen die bijv dreigen te verdrinken, zo is het ook bij andere shockerende ervaringen en heeft te maken met ieders persoonlijke mechanismen bij gevaar en dreigend gevaar en shockerende toestanden: de vecht-vlucht-bevries-respons (overlevingsmechanismen).
De een komt in aktie (een enkeling vaak als het in een massa is), wegvluchten ervan (vermijden) of bevriezen (in shock toekijken hoe anderen in aktie komen).
Dit zijn onbewuste mechanismen (al vroeg aangelegd en ook nog afhankelijk van het soort overlevingssituatie) en de reden dat mensen dus verschillend op eenzelfde situatie reageren.
Daarmee totaal niet ongeloofwaardig dat iemand "koelbloedig" op verstand vaart en emoties kan "parkeren" (tot daar ruimte voor is of later komt, als het eerste gevaar/ dreiging geweken is (of werkelijkheid is geworden en doordringt).
Het zou fijn zijn als eindelijk eens tot mensen zou doordringen dat niet iedereen dus (hetzelfde is en hetzelfde) op eea reageert zoals je zelf zou doen of kunt voorstellen/geloven.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
maandag 14 augustus 2017 om 13:09
TO: chapeau hoe je het hoofd koel probeert te houden en ex niet verguist.
Vergeet daarbij jezelf svp niet, zodra je daar ruimte voor ziet (na vakantie); laat jezelf informeren, zowel qua juridische consequenties en mogelijkheden als -belangrijker- de psychologische impact op jou & kinderen en hoe om te gaan met omgangsregelingen, evt voorwaarden daaraan en hoe en wat jullie de kinderen (en op welke leeftijd) evt inlichten over wat werkelijk gaande is. En last but not least je eigen mentale gesteldheid hierbij, aan wie je wat kunt vertellen en in vertrouwen nemen, omdat niet van je verwacht kan worden dat jij met een levensgroot geheim moet zien te leven tov jouw vertrouwde mensen, puur om hem & jullie kinderen te beschermen).
Zorg dat beslissingen op (actuele) kennis en info gebaseerd zijn, als het gaat om wat schadelijk is voor kinderen en hoe evt schades te beperken door wat ze hier wel en niet van gaan meekrijgen tijdens omgangsregelingen of anderszins (verjaardagen, kerst met de familie, schoonouders enz).
Ik wens je veel kracht en wijsheid toe hierbij!
Succes en sterkte met alles!
In dit soort situaties kan een grote veerkracht boven komen drijven en het lijkt erop dat dat bij jou het geval is.
Jij /jullie komt/komen er wel!
Vergeet daarbij jezelf svp niet, zodra je daar ruimte voor ziet (na vakantie); laat jezelf informeren, zowel qua juridische consequenties en mogelijkheden als -belangrijker- de psychologische impact op jou & kinderen en hoe om te gaan met omgangsregelingen, evt voorwaarden daaraan en hoe en wat jullie de kinderen (en op welke leeftijd) evt inlichten over wat werkelijk gaande is. En last but not least je eigen mentale gesteldheid hierbij, aan wie je wat kunt vertellen en in vertrouwen nemen, omdat niet van je verwacht kan worden dat jij met een levensgroot geheim moet zien te leven tov jouw vertrouwde mensen, puur om hem & jullie kinderen te beschermen).
Zorg dat beslissingen op (actuele) kennis en info gebaseerd zijn, als het gaat om wat schadelijk is voor kinderen en hoe evt schades te beperken door wat ze hier wel en niet van gaan meekrijgen tijdens omgangsregelingen of anderszins (verjaardagen, kerst met de familie, schoonouders enz).
Ik wens je veel kracht en wijsheid toe hierbij!
Succes en sterkte met alles!
In dit soort situaties kan een grote veerkracht boven komen drijven en het lijkt erop dat dat bij jou het geval is.
Jij /jullie komt/komen er wel!

Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
maandag 14 augustus 2017 om 19:22
Automatisme.
Maar wordt erg lang, ik haal de quote wel weg.
maandag 14 augustus 2017 om 20:10
Powervrouw en supermama? Begrijp niet zo goed waarom To zo wordt opgehemeld. Tenslotte is haar man ordinair vreemdgegaan (in eigen huis met kind in de buurt), vervolgens gaat hij mee de camper in. Wat nou als de zus een collega was, of de beste vriendin van to? Dan had de man aan de hoogste boom opgeknoopt moeten worden.

maandag 14 augustus 2017 om 20:32
Dit ophemelen snap ik ook niet.broodroostertje schreef: ↑14-08-2017 20:10Powervrouw en supermama? Begrijp niet zo goed waarom To zo wordt opgehemeld. Tenslotte is haar man ordinair vreemdgegaan (in eigen huis met kind in de buurt), vervolgens gaat hij mee de camper in. Wat nou als de zus een collega was, of de beste vriendin van to? Dan had de man aan de hoogste boom opgeknoopt moeten worden.
maandag 14 augustus 2017 om 21:05
Ik dus ook niet, terwijl ze misschien best iets zinnigs zegttampontouwtje schreef: ↑14-08-2017 20:44Suuus je ben nogal langdradig. Ik lees je teksten daarom nooit.
Frankly my dear, I don"t give a damn

maandag 14 augustus 2017 om 21:18
tampontouwtje schreef: ↑13-08-2017 12:09Waarom zou ik niet blijven discussieren. Daar is dit forum voor.
Noem jij het maar geen feit dat in veel gevallen kinderen denken dat zij de oorzaak zijn van een scheiding.
Als je gelooft dat het een prima sfeer is in die camper met papa die door mama net nog met zijn zus onder de douche vandaan komend is betrapt - en dat allemaal in krap 2 weken tijd - ben je vooral naief.
Er is een groot verschil tussen alles gescheiden doen en een vakantie met de kinderen zonder ex op adem komen.
Wat zou to hier toch allemaal van vinden?
maandag 14 augustus 2017 om 21:20
To heeft geen tijd om te reageren, die zit lekker happy family te spelen in hun camper. Ik vind het fantastisch hoe ze dat wel doet om binnen een half uur een confrontatie met haar man te hebben, spullen te pakken, kinderen in de auto en dan ergens langs de snelweg het viva forum op de hpogte te houden
Wish you were beer