Man en zijn zus, wat te denken?

30-07-2017 15:47 1648 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal. Na lang aan mezelf twijfelen, heb ik toch besloten om hier een topic te openen. Misschien dat een andere kijk op de situatie mij ook wat helderheid kan brengen.
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.

Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.

Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!

-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.

-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.

Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?
Waar ben jij bang voor?
.
Wij mogen geen diagnose stellen.
Denk je dat ze gevoelens voor elkaar hebben, dat het je dwars zit?
Tja, ze doen het al zolang als jij je man kent. Je verwachtte dat het minder zou gaan worden en dat is niet gebeurd.

Ik lees niks geks eigenlijk, ze zijn kennelijk heel close met elkaar.
Jij klinkt heel jaloers als ik je zo lees. Hoe gaat je man om met jou?
Stressed is just desserts spelled backwards
Ga jij toch lekker klef met de man van schoonzus doen?
Wat voor invloed heeft dit op jou en jullie relatie? Je zegt dat het jou te intiem is...Is dat een constatering op basis van je eigen maatstaven of omdat je er zelf last van hebt?
Heten ze Lannister van achternaam? Dan weet je genoeg.
:rofl:
Het lijkt haast alsof je zijn zus als concurrentie ziet.

Ik bel en app ook dagelijks met mijn zussen, en soms zoen ik mijn zwager op zijn mond. Gelukkig respecteert mijn partner dat.

Jouw ervaringen en gewoontes wat betreft contact hebben met je broer is niet de maatstaf he.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ik heb trouwens precies hetzelfde contact met mijn broer, min de begroeting op de mond. Daar moet ik niks van hebben.
Maar we appen dagelijks, zien elkaar bijna wekelijks en zoeken elkaar op bij familiebijeenkomsten. Het is echt mijn maatje maar ik vind onze relatie niet ongezond. Het is de langste relatie die ik in mijn leven ga hebben (als het goed is), we delen onze geschiedenis en lijken erg op elkaar, dus voel me gewoon goed bij hem. Het is maar net wat je maatstaven zijn.
Ik vind het niet normaal.

Mijn ex was (te) close met zijn moeder. Toen we tien jaar getrouwd waren, gaf zijn moeder hem onderbroeken:
"Kijk, mijn zoon, deze onderbroeken heb ik als jouw moeder speciaal voor jou gekocht. Ik weet welke maat jij hebt. Jij bent groot geschapen, daar heb ik rekening mee gehouden. Nu kan je je andere onderbroeken weggooien en deze elke dag aantrekken."
Ik ging over mijn nek, maar ex vond het 'lief' van zijn mammie.

Die klefheid zal wel blijven. Over tien jaar nog steeds.
Misschien dat het jullie kinderen ook gaat opvallen.
Momenteel vinden man en zijn zus
het jouw probleem.
Zij vinden het prima zo.
Je bent duidelijk jaloers, kan me niet voorstellen dat er iets anders achter schuilt, zeker niet iets dat van man en zus afkomt.
Ze houden openlijk heel veel van elkaar, zie niet in wat daar mis mee is. Ik vind dat ze het met elkaar hebben getroffen.

Hou maar op met aanstellen.
Mijn vriend zoent zijn vrienden/zussen/zwagerts ook op de mond of kameraden uit een lang verloren tijd die hij terugziet.
Eerste keer dacht ik, haha, oké! Blijkbaar is het zijn manier om een dierbaar mens te begroeten. Lekker doen dan hoor.

Bij je man en zijn zus zou ik er niks achter zoeken. Juist omdat ze openlijk tonen dat ze veel van elkaar houden, wat mag hè als broer en zus. Als het nu stiekem gedoe was met wazige afspraken en een taboe binnen het gezin enz.

Het heeft je er niet van weerhouden om kinderen te krijgen met hem. Waarom zit het je nu dan zo dwars?
Hips, hopsakee en pierlala.
Oh ben jij mijn schoonzus?

Behalve het kussen op de mond en knuffelen beschrijf jij mijn broer en mij. Wij zien en spreken/appen elkaar alleen vaker dan dan jouw man en zijn zus.

Ik denk dat ik niet hoef uit te leggen wat ik van jouw verhaal vind?
queenarachnia wijzigde dit bericht op 30-07-2017 16:00
1.43% gewijzigd
Tsja, als de peuters zijn is het schattig, waarom moet je perse als volwassene afstandelijk worden?
Je klinkt behoorlijk jaloers. Laat hen lekker, je hebt er toch geen last van?
Je hebt een hekel aan je schoonzus To?
Wees blij dat jouw man uit een hecht en liefdevol gezin komt en zo'n goede band met z'n zus heeft. Er zijn zoveel gezinnen waar dat heel anders is en waar veel ruzie en verdriet is.
Je bent jaloers op de positie die zijn zus in zijn leven heeft. Jeetje...wat verdrietig voor jou.
Doreia schreef:
30-07-2017 15:50
Heten ze Lannister van achternaam? Dan weet je genoeg.
Stiekem moest ik hierom lachen. Dat heb ik mijn man namelijk al eens voor de voeten gegooid.

En wat betreft de overige vragen: ja, ik denk dat ze gevoelens voor elkaar hebben, ze gedragen zich als een stel verliefde pubers! En dat gewoon altijd!
Maar als ik daar naar vraag, lacht mijn man het weg en stel ik me aan.

Ze zijn een weekendje samen weg geweest... Dat doet ie nooit met mij en de kinderen!
Dus ja, ik heb vaak het gevoel dat zij voor alles gaat. Terwijl het op zich een hele leuke meid is.

Met te intiem zijn, bedoel ik het constant aan elkaar zitten, het zoenen en knuffelen, klieren met eten... laatst had zij een lolly, hij pakt hem af, en dan als een stel kleuters achter elkaar aanrennen. Vervolgens werd de lolly gedeeld, dwz ze mochten om de beurt een likje. *kots*

Ik zit er dan echt bij met het idee van: Ziet nou niemand anders dit???
Dit is zijn relatie met zijn zus. Die kun je accepteren of niet.
Op een normaalverdeling zouden ze misschien eerder neigen naar één van beide buitenkanten. Deze situatie is echter alleszins beter dan diegene waarbij twee mensen met een tweeloop naar elkaar zwaaien...

Lijdt jullie relatie er echt onder of zijn het jouw gedachten die het erger maken dan het is?
Ik bedoel, is er bij jullie een gedaalde intimiteit?
Zoja, dan is er ergens een probleem.
Zoniet, nja, dan zou ik m'n eigen gedachten even proberen te ordenen.
Dat ik het misschien niet dermate fijn zou vinden zal waarschijnlijk wel de realiteit zijn.
Anderzijds, zoals ik al zei, heb ik liever deze situatie waarbij twee mensen elkaar graag zien dan dat ze elkaar zouden afmaken.
Dan zijn er pas echt problemen.
kan het dat niet het kleffe gedrag naar zijn zus je steekt, maar dat hij minder klef tegen jou doet het probleem is?
ik zou dat ook niet heel leuk vinden denk ik

als mijn vriend zijn familie veel meer zou knuffelen dan mij dan word ik ook jaloers denk ik haha, hoe mooi het ook is voor zijn familie (die echt heel tof is trouwens)
Lorem Ipsum
Oh goed idee, weer eens een weekendje weg met m'n broer. Dank voor de tip! :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven