Man en zijn zus, wat te denken?
zondag 30 juli 2017 om 15:47
Hoi allemaal. Na lang aan mezelf twijfelen, heb ik toch besloten om hier een topic te openen. Misschien dat een andere kijk op de situatie mij ook wat helderheid kan brengen.
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.
Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.
Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!
-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.
-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.
Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.
Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.
Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!
-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.
-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.
Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?
woensdag 6 september 2017 om 14:24
On topic van wat precies? TO is in geen velden of wegen te bekennen, niet echt iets om verder over te praten dan toch?appelientjex schreef: ↑06-09-2017 14:22Graag on topic, dat gekissebis over of het topic wel of niet echt is begint te irriteren.

woensdag 6 september 2017 om 15:17
Who died and made you boss?appelientjex schreef: ↑06-09-2017 14:22Graag on topic, dat gekissebis over of het topic wel of niet echt is begint te irriteren.

zaterdag 9 september 2017 om 15:24
OMG wat kinderachtigMacarinata schreef: ↑09-09-2017 14:49Ik ga geloof ik maar eens staffen, dit trollhunten loopt de spuigaten uit. Niet hier ajb.
zaterdag 9 september 2017 om 16:05
Ja en? Is ze verplicht om hier terug te komen? Ze gaat scheiden en een moeilijke tijd tegemoet, ik neem aan dat dat voor iedereen wel duidelijk is. Wat valt er dan nog meer te vertellen? Voor haar is hier het verhaal wel klaar denk ik en misschien als ze in iets rustiger vaarwater terecht is gekomen dat ze hier nog eens terug komt.Kwartel123 schreef: ↑09-09-2017 12:12Precies, ik vind het ook heel opvallend dat TO totaal niet meer reageert.
Terwijl de kinderen nu weer naar school zijn en ze dus waarschijnlijk juist meer tijd zou hebben dan toen destijds de bom barstte.
zaterdag 9 september 2017 om 16:31
Moet zeggen, toen kinderen vrij waren en de situatie zodanig was dat er een 'uitlaatklep' nodig was, toen was TO zeer regelmatig hier te vinden en soms op de gekste tijden.Dreamglasses schreef: ↑09-09-2017 16:16Oh wauw de forumverslaafden springen op de barricade hoor! Het moet wel fake zijn als je druk bent met je leven ipv elke dag hier een update posten.![]()
Eerst om meedenken (en eigenlijk indirect) om meeleven (of is het medelijden) vragen en dan 'ineens' niets meer van zich laten horen?
Uiterst knap. Fatsoenlijk was geweest om effe terug te komen, iedereen te bedanken voor z'n inbreng en het TO te sluiten. Zo moeilijk is dat niet, of wel? Verder gewoon negeren.

zaterdag 9 september 2017 om 19:08
Doe wat je niet laten kan ook al is het te kinderachtig voor woorden. Als je die behoefte voelt, leef je uitMacarinata schreef: ↑09-09-2017 14:49Ik ga geloof ik maar eens staffen, dit trollhunten loopt de spuigaten uit. Niet hier ajb.

zaterdag 9 september 2017 om 19:11
Eerlijk gezegd vind ik het ook niet sympathiek van TO dat ze niet even wat laat weten. Zoveel mensen hebben met haar meegeleefd! Hoe klote je situatie ook is, je kunt altijd tussendoor even wat laten weten. Niemand is daartoe verplicht, maar het is wel een stuk aardiger en het getuigt van respect voor degenen die met je hebben meegeleefd.
Maar goed...er was sowieso al weinig respons van TO op de mensen die haar een hart onder de riem staken. Het was toch meer een monoloog/ verhaal dan een uitwisseling met de anderen. En natuurlijk schrijft iedereen op z'n eigen manier en is er geen verplichting tot wat communicatie, maar een bedankje voor alle aandacht om af te sluiten, of een korte update is toch wel het minste vind ik.
En dat is toch echt de reden dat ik me afvraag....enfin.
Maar goed...er was sowieso al weinig respons van TO op de mensen die haar een hart onder de riem staken. Het was toch meer een monoloog/ verhaal dan een uitwisseling met de anderen. En natuurlijk schrijft iedereen op z'n eigen manier en is er geen verplichting tot wat communicatie, maar een bedankje voor alle aandacht om af te sluiten, of een korte update is toch wel het minste vind ik.
En dat is toch echt de reden dat ik me afvraag....enfin.
anoniem_181204 wijzigde dit bericht op 12-09-2017 18:30
0.06% gewijzigd

zaterdag 9 september 2017 om 19:12
Natuurlijk is ze niets verplicht, net zoals ik niet verplicht ben om haar verhaal te geloven.Liefhebber 64 schreef: ↑09-09-2017 16:05Ja en? Is ze verplicht om hier terug te komen? Ze gaat scheiden en een moeilijke tijd tegemoet, ik neem aan dat dat voor iedereen wel duidelijk is. Wat valt er dan nog meer te vertellen? Voor haar is hier het verhaal wel klaar denk ik en misschien als ze in iets rustiger vaarwater terecht is gekomen dat ze hier nog eens terug komt.
Respectvol naar degenen die de moeite en de tijd hebben genomen om met haar mee te leven, is het in ieder geval niet.
Scheiden is nooit leuk, weet ik helaas uit ervaring, maar het is niet zo dat je daar 24/7 mee bezig bent. Toen de hectiek maximaal was, namelijk toen ze het net ontdekte, had ze toch ook tijd om hier haar verhaal te doen.
anoniem_353349 wijzigde dit bericht op 09-09-2017 19:15
Reden: te vroege <enter>
Reden: te vroege <enter>
25.13% gewijzigd

zaterdag 9 september 2017 om 19:38
Dit ook!Kwartel123 schreef: ↑09-09-2017 19:12
Scheiden is nooit leuk, weet ik helaas uit ervaring, maar het is niet zo dat je daar 24/7 mee bezig bent. Toen de hectiek maximaal was, namelijk toen ze het net ontdekte, had ze toch ook tijd om hier haar verhaal te doen.
zaterdag 9 september 2017 om 20:41
woensdag 13 september 2017 om 00:04
Macarinata schreef: ↑09-09-2017 14:49Ik ga geloof ik maar eens staffen, dit trollhunten loopt de spuigaten uit. Niet hier ajb.
Wat kinderachtig.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.