Over mijn grenzen
dinsdag 15 augustus 2017 om 10:25
Hallo allemaal,
Precies een jaar geleden heeft mijn man aangegeven het jammer te vinden dat onze relatie zo saai en voorspelbaar geworden was. Hij had hiermee wel een punt. Doorheen de week hadden we een routine opgebouwd tussen onze kinderen, het werk en het huishouden. In het weekend deden we de klusjes die in de week bleven liggen of gingen we op familiebezoek. Exclusieve aandacht voor ons twee hadden we al lang niet meer gehad. Elke avond ging de tv aan en we hadden nog nooit een babysit gevraagd.
Zoals gewoonlijk signaleerde mijn man het probleem en moest ik met de oplossing aandraven. We hebben afgesproken elke laatste weekend in de maand met elkaar iets te ondernemen en dat één avond in de week de tv uitblijft zodat we rustig kunnen praten. Hiermee leek het beter te gaan. Bij mij keerden de vlinders van vroeger zelfs deels terug.
Tijdens één van onze gesprekken gaf mijn man aan ook onze seks als een sleur te ervaren. We hebben maar een repertoire van een drietal standjes. Eerlijk gezegd vind ik dit heel moeilijk om te veranderen. Het is er zo ingesleten, dat het zo onwennig voelt om hier iets aan te proberen doen. Ik heb om hem te verrassen eens een nacht in een hotel geregeld.
We zijn beginnen praten over wat we nog eens willen proberen (vooral mijn man, voor mij is het goed zo). Mijn man zei dat hij iets wilde doen dat we in het begin van de relatie wel eens hebben geprobeerd, maar dat voor mij niet fijn was. Wat het precies is, is niet zo relevant. Hij bleef erop terugkomen dat hij het nog eens wilde doen. Om hem tegemoet komen ben ik er nog eens in meegegaan. Hij vond het leuk, maar voor mij bleef het even vervelend voelen als vroeger. Sindsdien blijft hij hier hiernaar vragen, terwijl ik al verschillende malen heb aangegeven het niet meer te willen.
Dit weekend wilde hij weeral. Ik ben toen erg kwaad geworden. Ik heb gezegd dat als hij er blijft over zeuren dat mijn zin on met hem te vrijen dan volledig zal verdwijnen. Hij heeft geantwoord dat hij niet weet of we nog lang samen zullen zijn als ik geen moeite wil doen voor hem.
Ik voel mij uit het lood geslagen door wat hij gezegd heeft. Ik doe zo ontzettend hard mijn relatie terug nieuw leven in de blazen. Ik kan niet over mijn grenzen blijven gaan om mijn man bij mij te houden. Ik weet niet wat ik nu verder moet doen.
Precies een jaar geleden heeft mijn man aangegeven het jammer te vinden dat onze relatie zo saai en voorspelbaar geworden was. Hij had hiermee wel een punt. Doorheen de week hadden we een routine opgebouwd tussen onze kinderen, het werk en het huishouden. In het weekend deden we de klusjes die in de week bleven liggen of gingen we op familiebezoek. Exclusieve aandacht voor ons twee hadden we al lang niet meer gehad. Elke avond ging de tv aan en we hadden nog nooit een babysit gevraagd.
Zoals gewoonlijk signaleerde mijn man het probleem en moest ik met de oplossing aandraven. We hebben afgesproken elke laatste weekend in de maand met elkaar iets te ondernemen en dat één avond in de week de tv uitblijft zodat we rustig kunnen praten. Hiermee leek het beter te gaan. Bij mij keerden de vlinders van vroeger zelfs deels terug.
Tijdens één van onze gesprekken gaf mijn man aan ook onze seks als een sleur te ervaren. We hebben maar een repertoire van een drietal standjes. Eerlijk gezegd vind ik dit heel moeilijk om te veranderen. Het is er zo ingesleten, dat het zo onwennig voelt om hier iets aan te proberen doen. Ik heb om hem te verrassen eens een nacht in een hotel geregeld.
We zijn beginnen praten over wat we nog eens willen proberen (vooral mijn man, voor mij is het goed zo). Mijn man zei dat hij iets wilde doen dat we in het begin van de relatie wel eens hebben geprobeerd, maar dat voor mij niet fijn was. Wat het precies is, is niet zo relevant. Hij bleef erop terugkomen dat hij het nog eens wilde doen. Om hem tegemoet komen ben ik er nog eens in meegegaan. Hij vond het leuk, maar voor mij bleef het even vervelend voelen als vroeger. Sindsdien blijft hij hier hiernaar vragen, terwijl ik al verschillende malen heb aangegeven het niet meer te willen.
Dit weekend wilde hij weeral. Ik ben toen erg kwaad geworden. Ik heb gezegd dat als hij er blijft over zeuren dat mijn zin on met hem te vrijen dan volledig zal verdwijnen. Hij heeft geantwoord dat hij niet weet of we nog lang samen zullen zijn als ik geen moeite wil doen voor hem.
Ik voel mij uit het lood geslagen door wat hij gezegd heeft. Ik doe zo ontzettend hard mijn relatie terug nieuw leven in de blazen. Ik kan niet over mijn grenzen blijven gaan om mijn man bij mij te houden. Ik weet niet wat ik nu verder moet doen.
dinsdag 15 augustus 2017 om 14:22
Rooss4.0 schreef: ↑15-08-2017 13:48Ik snap hem wel een beetje denk ik. Jij vindt het prima zo, hij niet. Jij hebt geen reden om jullie seks te veranderen, hij wel. Als hij al ergens mee komt vind jij dat niet fijn en dat is volledig je goed recht maar je toont ook absoluut geen initiatief tot iets anders omdat jij geen probleem hebt.
Ga eens praten met een derde zou ik willen zeggen, seks is zoveel meer dan 3 standjes en hetgeen jij absoluut niet wilt.
Intens knuffelen en zoenen, elkaar masseren en strelen terwijl je een fantasie uitvouwt, orale seks, enz enz. Je man vraagt initiatief van jou, het minste dat je kunt doen is daar werk van maken. En hem vrij spel geven daar bij jou werk van te maken zónder dat wat je niet wilt want nogmaals, dat is helemaal jouw goed recht. En hij moet ook stoppen met zeiken daarover.
Waarom moet het allemaal van mij komen? Ik probeer mijn best te doen. Ik ga vaker bovenop, omdat ik weet dat hij dat fijn vind (al doe ik dat zelf niet graag). Ik heb hem verrast met een overnachting in een hotel.
Het enige wat hij doet is zeuren over dat ene ding. Hij kan toch ook wel eens iets nieuws doen.
dinsdag 15 augustus 2017 om 14:24
Ik lees juist dat TO wel haar best doet voor haar man. Zijn reactie daarop is totaal ongepast, drammen over iets wat bij een ander de grens is en dan dreigen dat het misschien niks wordt, zonder zelf initiatief te nemen voor wat anders. Ze horen dit toch samen te doen?Rooss4.0 schreef: ↑15-08-2017 13:48Ik snap hem wel een beetje denk ik. Jij vindt het prima zo, hij niet. Jij hebt geen reden om jullie seks te veranderen, hij wel. Als hij al ergens mee komt vind jij dat niet fijn en dat is volledig je goed recht maar je toont ook absoluut geen initiatief tot iets anders omdat jij geen probleem hebt.
Ga eens praten met een derde zou ik willen zeggen, seks is zoveel meer dan 3 standjes en hetgeen jij absoluut niet wilt.
Intens knuffelen en zoenen, elkaar masseren en strelen terwijl je een fantasie uitvouwt, orale seks, enz enz. Je man vraagt initiatief van jou, het minste dat je kunt doen is daar werk van maken. En hem vrij spel geven daar bij jou werk van te maken zónder dat wat je niet wilt want nogmaals, dat is helemaal jouw goed recht. En hij moet ook stoppen met zeiken daarover.
dinsdag 15 augustus 2017 om 14:27
Ja, dat kan. En als hij dat doet vind jij het niet leuk.
Het lijkt me heel belangrijk dat jullie gaan afstemmen in plaat van oorlogje spelen. Wil je dat het beter wordt, prima, werk daar dan aan, dat ligt namelijk in jouw macht, wat hij doet ligt niet in jouw macht.
Heb je enig idee waar je hem nog meer mee kunt plezieren? Heb je misschien enig idee waar hij jou mee kan plezieren, ben je daar open over of kom je niet verder dan "ik vind het wel best zo".
Heb je wel eens erotisch verhaal gelezen en op je lichamelijke reacties gelet? Misschien lees je een keer iets waarvan je denkt "damn, zo wil ik het ook", dat kun je hem dan onder zijn neus schuiven.
Volgens mij heeft je man geen idee hoe jou te plezieren. En vice versa.
Het lijkt me heel belangrijk dat jullie gaan afstemmen in plaat van oorlogje spelen. Wil je dat het beter wordt, prima, werk daar dan aan, dat ligt namelijk in jouw macht, wat hij doet ligt niet in jouw macht.
Heb je enig idee waar je hem nog meer mee kunt plezieren? Heb je misschien enig idee waar hij jou mee kan plezieren, ben je daar open over of kom je niet verder dan "ik vind het wel best zo".
Heb je wel eens erotisch verhaal gelezen en op je lichamelijke reacties gelet? Misschien lees je een keer iets waarvan je denkt "damn, zo wil ik het ook", dat kun je hem dan onder zijn neus schuiven.
dinsdag 15 augustus 2017 om 14:29
Hij vindt dat zij iets moet, zij vindt dat hij iets moet. En weet je, daar is nog nooit een conflict mee opgelost.Paroxysm schreef: ↑15-08-2017 14:24Ik lees juist dat TO wel haar best doet voor haar man. Zijn reactie daarop is totaal ongepast, drammen over iets wat bij een ander de grens is en dan dreigen dat het misschien niks wordt, zonder zelf initiatief te nemen voor wat anders. Ze horen dit toch samen te doen?
Volgens mij heb ik tips zát gegeven over hoe zij dit samen kunnen oplossen.
dinsdag 15 augustus 2017 om 14:34
En dan zegt hij ja en moet jij tegen je wil.
Echt war een raar advies is dat toch altijd.
Gewoon aangeven dat je dat niet wil en klaar.
dinsdag 15 augustus 2017 om 14:35
Eens.EvaaaV schreef: ↑15-08-2017 14:22Waarom moet het allemaal van mij komen? Ik probeer mijn best te doen. Ik ga vaker bovenop, omdat ik weet dat hij dat fijn vind (al doe ik dat zelf niet graag). Ik heb hem verrast met een overnachting in een hotel.
Het enige wat hij doet is zeuren over dat ene ding. Hij kan toch ook wel eens iets nieuws doen.
dinsdag 15 augustus 2017 om 14:38
Nou geloof me dat wanneer jij dan dat ding in zijn reet schuift hij binnen 3 seconden Stop! Gilt. En dan is die discussie voorbij. Niks raar advies.Fee-de-Goede schreef: ↑15-08-2017 14:34En dan zegt hij ja en moet jij tegen je wil.
dinsdag 15 augustus 2017 om 14:38
Inderdaad, achterlijk advies.Fee-de-Goede schreef: ↑15-08-2017 14:34En dan zegt hij ja en moet jij tegen je wil.
Ik ken mannen zat die een dildo in hun kont zeer appreciëren. En eerlijk is eerlijk, dan moet jij ook dus.
dinsdag 15 augustus 2017 om 14:39
Waarom is dat? Veel mannen waar ik mee ben geweest waren juist gek op anale stimulatie. En ik niet. Dat is voor iedereen anders toch?
dinsdag 15 augustus 2017 om 14:44
Anale stimulatie is wat anders , dat vinden veel mannen fijn, maar penetratie door een dildo meestal niet hoor. Ik wilde alleen maar aangeven dat hij dan zelf ervaart hoe pijnlijk en naar het kan zijn ( in het eerste stuk dan ) . Als hij het lekker vindt, tja..
dinsdag 15 augustus 2017 om 14:46
Letterlijk genomen (pun) klopt het natuurlijk. Het gaat over de achterkant.
Maar zonder gekheid, mannen en vrouwen zijn nu eenmaal verschillend, gelijke monniken gelijke kappen gaat niet op bij seks, niet bij mij.
Ik heb niet de behoefte een man iets aan te doen wat hij mij wel graag aan zou willen doen en als ik een grens bereik trek ik mijn mond open.
Seks wordt bij veel vaste stellen gebruikt als machtsmiddel, ook in dit topic lees ik dat, ik vind dat jammer. Seks is geweldig als je een beetje openstaat voor elkaar, je bereid bent elkaar in de wensen tegemoet te komen, als je wat investeert.
TO schrijft, ik ga bovenop speciaal voor hem, nu is hij aan de beurt. Ruilhandel.
Jammer vind ik. En een gemiste kans ook.
dinsdag 15 augustus 2017 om 14:47
Rooss4.0 schreef: ↑15-08-2017 14:27Ja, dat kan. En als hij dat doet vind jij het niet leuk.
Ik ben inderdaad tevreden met hoe het is, ik weet ook niet wat daar verkeerd aan is. Hij is niet tevreden, dus wil ik mijn best doen voor hem, maar niet dat ene wat ik niet wil.
dinsdag 15 augustus 2017 om 14:48
Ik denk dat TO gewoon ontzettend gefrustreerd is door zijn kinderachtige gedrag terwijl ze wel probeert iets voor hem te doen.Rooss4.0 schreef: ↑15-08-2017 14:46![]()
Letterlijk genomen (pun) klopt het natuurlijk. Het gaat over de achterkant.
Maar zonder gekheid, mannen en vrouwen zijn nu eenmaal verschillend, gelijke monniken gelijke kappen gaat niet op bij seks, niet bij mij.
Ik heb niet de behoefte een man iets aan te doen wat hij mij wel graag aan zou willen doen en als ik een grens bereik trek ik mijn mond open.
Seks wordt bij veel vaste stellen gebruikt als machtsmiddel, ook in dit topic lees ik dat, ik vind dat jammer. Seks is geweldig als je een beetje openstaat voor elkaar, je bereid bent elkaar in de wensen tegemoet te komen, als je wat investeert.
TO schrijft, ik ga bovenop speciaal voor hem, nu is hij aan de beurt. Ruilhandel.
Jammer vind ik. En een gemiste kans ook.
dinsdag 15 augustus 2017 om 14:53
En je ziet niet in hoe onconstructief je houding is?
Tja, dan weet ik het ook niet. Succes er maar mee dan.
dinsdag 15 augustus 2017 om 15:15
Als je aangeeft dat wat hij wil, niet prettig voor jou is, hoe reageert hij daar dan op? Mijn man zou nooit iets willen doen waar ik duidelijk en meerdere keren van aangeef dat ik niet prettig vindt. Verder zijn er naast die drie standjes toch legio mogelijkheden om het wat afwisselender te maken. Kunnen jullie daar samen over praten?
dinsdag 15 augustus 2017 om 15:24
Ik ken genoeg vrouwen die het in hun kont lekkerder vinden dan in hun poes. Zoveel mensen, zoveel wensen.
Maar je moet dus helemaal niks. Als je vriend een dildo in zijn kont lekker vindt, zegt dat helemaal niets over je eigen grens.
dinsdag 15 augustus 2017 om 15:30
Natuurlijk is het voor de man van TO extra spannend om iets te willen dat niet mag. De verboden vruchten zijn het lekkerste.
We gaan er hier nu wel even makkelijk van uit dat het hier om anale seks gaat, maar het kan evengoed zijn dat TO hem eigenlijk niet wil pijpen.
Dus nu bestaat seks uit het afwisselen van 3 standjes die intussen zo mechanisch zijn geworden dat de lol er uit is van de seks. Dat in combinatie met al die andere symptomen is funest voor het geheel. Wanneer TO al spreekt over het 'bovenop gaan voor hem' weet je al dat er iets mis is, terwijl dat nu juist de positie is waarin de vrouw de meeste controle heeft over haar eigen ervaring qua gevoel en pad naar een orgasme.
Klinkt alsof beide in een relatie zitten die tegenwoordig puur om hun eigen gevoel draait, waarbij de ander er alleen maar is om daarbij te faciliteren. Of dat nu seks betreft of al die andere gezamenlijke omgang. Ze doen dingen omdat ze daar zelf van willen geniet en de ander moet daar maar leuk in meegaan, i.p.v. dat ze dingen doen puur omdat ze willen dat de ander geniet (zonder eigen grenzen te overtreden). Eigenlijk willen ze zich weer bemint voelen door de ander, maar ze willen niet zelf de ander beminnen.
We gaan er hier nu wel even makkelijk van uit dat het hier om anale seks gaat, maar het kan evengoed zijn dat TO hem eigenlijk niet wil pijpen.
Dus nu bestaat seks uit het afwisselen van 3 standjes die intussen zo mechanisch zijn geworden dat de lol er uit is van de seks. Dat in combinatie met al die andere symptomen is funest voor het geheel. Wanneer TO al spreekt over het 'bovenop gaan voor hem' weet je al dat er iets mis is, terwijl dat nu juist de positie is waarin de vrouw de meeste controle heeft over haar eigen ervaring qua gevoel en pad naar een orgasme.
Klinkt alsof beide in een relatie zitten die tegenwoordig puur om hun eigen gevoel draait, waarbij de ander er alleen maar is om daarbij te faciliteren. Of dat nu seks betreft of al die andere gezamenlijke omgang. Ze doen dingen omdat ze daar zelf van willen geniet en de ander moet daar maar leuk in meegaan, i.p.v. dat ze dingen doen puur omdat ze willen dat de ander geniet (zonder eigen grenzen te overtreden). Eigenlijk willen ze zich weer bemint voelen door de ander, maar ze willen niet zelf de ander beminnen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.